megda Skrevet 29. november 2018 #5241 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg synes ikke det. Jeg synes vi tenker litt i retning av hva som faktisk skjedde og hvorfor de ble dømt osv. Anonymkode: 4a7b0...1b2 Det jeg sier er at planer vi i ettertid har fått vite at Anne hadde internt ikke burde vurderes da den infoen som var oppfattet av f.eks 180-mannen var at hun skulle være der, og da må vel gjerne det være utgangspunktet morderne tar? Om bilen står der er jo en faktor, men ikke avgjørende på noen som helst måte og ender i spekulasjoner
Little Pony Skrevet 29. november 2018 #5242 Skrevet 29. november 2018 27 minutter siden, megda skrev: Politet sa vel at døden på ofrene kan ha inntruffet i perioden 01-09, men med høyst sannsynlig rundt 05.00 uten at dette er 100% sikkert. rundt 03-04 på natten virker jo som et godt utgangspunkt å drepe noen da det er et sånt dødpunkt for alle mennesker. Dersom de antok at Kristian ble drept kl 05, og drapene må ha gått ganske fort, så er det lite sannsynlig at det skjedde fra kl 01 og helt til kl 09. Vitnet så en person rundt kl 06 ved Ekornstien. Et rask søk bør være enkelt å finne ut hvor lang tid det tar å gå fra gården til nevnte adresse. Neppe en time i hvertfall. Spørsmålene blir da hva gjerningspersonene brukte så mye tid på? 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5243 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, Tjorva skrev: Hvorfor skulle han stusse på at de ikke hadde reist til Risør når han selv skulle være med de og stelle en grav på lørdagen? Jeg vet ikke. Hans trodde kanskje at de hadde endret planer. MEN hvorfor dro ikke Hans innom Kristian og Marie den lørdagen han så Annes bil, når Hans og kona tross alt hadde en avtale med Kristian og Marie? Dette stemmer ikke! Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5244 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, megda skrev: Det jeg sier er at planer vi i ettertid har fått vite at Anne hadde internt ikke burde vurderes da den infoen som var oppfattet av f.eks 180-mannen var at hun skulle være der, og da må vel gjerne det være utgangspunktet morderne tar? Om bilen står der er jo en faktor, men ikke avgjørende på noen som helst måte og ender i spekulasjoner Denne 180 mannen tror jeg nok visste at de skulle være hjemme ja, men han visste vel ikke om Annes mulige planer om å ta med seg foreldrene til Risør. Eller kanskje han faktisk ringte henne den kvelden han skulle ha nummeret hennes og fikk vite det? Alt er mulig i denne saken. Jeg tror denne mannen var involvert i drapsplanlegging jeg da og mulig at vi står ovenfor enda en i dette puslespillet. Anonymkode: 4a7b0...1b2 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5245 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, Little Pony skrev: Dersom de antok at Kristian ble drept kl 05, og drapene må ha gått ganske fort, så er det lite sannsynlig at det skjedde fra kl 01 og helt til kl 09. Vitnet så en person rundt kl 06 ved Ekornstien. Et rask søk bør være enkelt å finne ut hvor lang tid det tar å gå fra gården til nevnte adresse. Neppe en time i hvertfall. Spørsmålene blir da hva gjerningspersonene brukte så mye tid på? Og vitnet hørte at det smalt i to bildører ved Ekornstien (antagelig samme bil) i 04-tiden (?) Anonymkode: d551b...45b 1
Tjorva Skrevet 29. november 2018 #5246 Skrevet 29. november 2018 (endret) 12 minutter siden, megda skrev: tenker vi ikke litt baklengs nå? 180-mannen visste jo at Anne skulle være der i pinsen. om de la andre planer osv. blir bare hyptotetisk spekulasjon med info ingen andre ville ha greie på og som vi vurderer i etterkant. Her er vi inne på noe av det Per Sandberg sier, at det ikke er usannsynlig at det var en person i Begravelsen til Per Paust som snappet opp at hun skulle til Sørum i pinsen. Det er svært få personer som kunne ha visst dette. P og V visste det neppe(før de så bilen) Endret 29. november 2018 av Tjorva 2
megda Skrevet 29. november 2018 #5247 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, Little Pony said: Dersom de antok at Kristian ble drept kl 05, og drapene må ha gått ganske fort, så er det lite sannsynlig at det skjedde fra kl 01 og helt til kl 09. Vitnet så en person rundt kl 06 ved Ekornstien. Et rask søk bør være enkelt å finne ut hvor lang tid det tar å gå fra gården til nevnte adresse. Neppe en time i hvertfall. Spørsmålene blir da hva gjerningspersonene brukte så mye tid på? for å være litt mer presis - drapene kan ha skjedd i tidsrommet fra 01-09, men selve handlingsforløpet kan jo ha tatt 5 minutter. Grunnen til at vinduet er så stort er at det er vanskelig å fastslå tidspunktet for når de faktisk ble skutt og døde. 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5248 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke. Hans trodde kanskje at de hadde endret planer. MEN hvorfor dro ikke Hans innom Kristian og Marie den lørdagen han så Annes bil, når Hans og kona tross alt hadde en avtale med Kristian og Marie? Dette stemmer ikke! Anonymkode: d551b...45b Han regnet vel med at de slappet av og koste seg da. Hvorfor skulle han dra dit for å forstyrre dem for absolutt å besøke et gravsted man kann besøke en annen dag? Anonymkode: 4a7b0...1b2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5249 Skrevet 29. november 2018 4 minutter siden, Little Pony skrev: Dersom de antok at Kristian ble drept kl 05, og drapene må ha gått ganske fort, så er det lite sannsynlig at det skjedde fra kl 01 og helt til kl 09. Vitnet så en person rundt kl 06 ved Ekornstien. Et rask søk bør være enkelt å finne ut hvor lang tid det tar å gå fra gården til nevnte adresse. Neppe en time i hvertfall. Spørsmålene blir da hva gjerningspersonene brukte så mye tid på? Hvorfor antar vi at drapene har gått fort. Denne kvinnen vitnet har sett var jo borte fra bilen i flere timer? Anonymkode: 4a7b0...1b2
Tjorva Skrevet 29. november 2018 #5250 Skrevet 29. november 2018 3 minutter siden, megda skrev: for å være litt mer presis - drapene kan ha skjedd i tidsrommet fra 01-09, men selve handlingsforløpet kan jo ha tatt 5 minutter. Grunnen til at vinduet er så stort er at det er vanskelig å fastslå tidspunktet for når de faktisk ble skutt og døde. Det ser mindre mistenkelig ut å spasere ute kl 6 om morgenen i forhold til kl 4 vil nå jeg si 4
megda Skrevet 29. november 2018 #5251 Skrevet 29. november 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Denne 180 mannen tror jeg nok visste at de skulle være hjemme ja, men han visste vel ikke om Annes mulige planer om å ta med seg foreldrene til Risør. Eller kanskje han faktisk ringte henne den kvelden han skulle ha nummeret hennes og fikk vite det? Alt er mulig i denne saken. Jeg tror denne mannen var involvert i drapsplanlegging jeg da og mulig at vi står ovenfor enda en i dette puslespillet. Anonymkode: 4a7b0...1b2 hvorfor er planene til Risør relevant overhodet? de planene gikk jo i dass, og da har de jo ingen betydning fra eller til 5 minutter siden, Tjorva said: Her er vi inne på noe av det Per Sandberg sier, at det ikke er usannsynlig at det var en person i Begravelsen til Per Paust som snappet opp at hun skulle til Sørum i pinsen. Det er svært få personer som kunne ha visst dette. P og V visste det neppe. Nei, ikke usannsynlig, men det kan jo også tenkes at P&V så bilen eller at noen i familien nevnte det for dem i en eller annen samtale etter begravelsen, eller at de har sett henne der og nevnt det som small-talk. Når dro Anne til Kårboligen og hvor lenge var hun der før hun ble drept da? vet du? Endret 29. november 2018 av megda 1
megda Skrevet 29. november 2018 #5252 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, Tjorva said: Det ser mindre mistenkelig ut å spasere ute kl 6 om morgenen i forhold til kl 4 vil nå jeg si ja, isolert sett er jeg enig i den setningen. 2
Frida Skrevet 29. november 2018 #5253 Skrevet 29. november 2018 Selvfølgelig kunne mange ha visst at Anne var der den fredagen, men to som helt sikkert visste, var Per og Veronica, de så nemlig bilen fra tunet sitt. 2
Tjorva Skrevet 29. november 2018 #5254 Skrevet 29. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke. Hans trodde kanskje at de hadde endret planer. MEN hvorfor dro ikke Hans innom Kristian og Marie den lørdagen han så Annes bil, når Hans og kona tross alt hadde en avtale med Kristian og Marie? Dette stemmer ikke! Anonymkode: d551b...45b Enig i det. Det er en missing link i denne storyen.. 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5255 Skrevet 29. november 2018 4 minutter siden, Tjorva skrev: Her er vi inne på noe av det Per Sandberg sier, at det ikke er usannsynlig at det var en person i Begravelsen til Per Paust som snappet opp at hun skulle til Sørum i pinsen. Det er svært få personer som kunne ha visst dette. P og V visste det neppe. Han visste om begravelsen (trolig) men det betyr ikke at han var der. Hva om han var med på planleggingen av drapene vite dette gjennom dem? Nei det er vel heeeeelt umulig. Anonymkode: 4a7b0...1b2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5256 Skrevet 29. november 2018 3 minutter siden, Frida skrev: Selvfølgelig kunne mange ha visst at Anne var der den fredagen, men to som helt sikkert visste, var Per og Veronica, de så nemlig bilen fra tunet sitt. Enig med deg, men mange ønsker å snakke de ut av enhver befatning med saken ser det ut til.... Anonymkode: 4a7b0...1b2 2
megda Skrevet 29. november 2018 #5257 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, Tjorva said: Enig i det. Det er en missing link i denne storyen.. Nevnte han ikke at han ikke ville trenge seg på når han så bilen til Anne da? virker som en grei nok grunn det 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5258 Skrevet 29. november 2018 3 minutter siden, Tjorva skrev: Enig i det. Det er en missing link i denne storyen.. Jeg tror han har forklart det selv i et intervju. Skal se om jeg finner det.... Anonymkode: 4a7b0...1b2 2
Tjorva Skrevet 29. november 2018 #5259 Skrevet 29. november 2018 7 minutter siden, megda skrev: hvorfor er planene til Risør relevant overhodet? de planene gikk jo i dass, og da har de jo ingen betydning fra eller til Nei, ikke usannsynlig, men det kan jo også tenkes at P&V så bilen eller at noen i familien nevnte det for dem i en eller annen samtale etter begravelsen, eller at de har sett henne der og nevnt det som small-talk. Når dro Anne til Kårboligen og hvor lenge var hun der før hun ble drept da? vet du? Vet bare at hun kom på fredagen og ble drept samme natt. 2
megda Skrevet 29. november 2018 #5260 Skrevet 29. november 2018 Just now, AnonymBruker said: Enig med deg, men mange ønsker å snakke de ut av enhver befatning med saken ser det ut til.... Anonymkode: 4a7b0...1b2 Dette blir jo bare spekulasjoner og mulighetene er utallige. Selv ser jeg ikke verdien i å spekulere her da det kan være 20 ulike svar her 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå