Frida Skrevet 29. november 2018 #5221 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det er jo umulig å si egentlig, men tanke på at det ikke er noen som helst mulighet for å da svar på disse spm nå i ettertid, med mindr noen av de snakket om dette med flere før de ble tatt av dage. Anonymkode: 4a7b0...1b2 Nei, det er sant. Broren til Kristian visste iallfall ikke sikkert hva de skulle, og han stod broren sin nær. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5222 Skrevet 29. november 2018 6 minutter siden, Frida skrev: Tror nok de hadde snakket sammen på telefon og avtalt hva de skulle gjøre. Annes plan var å dra tidlig fra jobb så hun kunne rekke å hente foreldrene og kjøre sammen med dem til Risør og besøke mannens grav. Nå ble hun forsinket og de dro derfor ikke til Risør fredagen slik hun hadde tenkt. Antakelig var hennes plan å kjøre dem tilbake etter besøket på graven? Da hadde de fint kunnet holde avtalen de hadde om stell av graver lørdagen. Om jeg husker rett (fra det jeg leste i en artikkel) var Annes plan å hente foreldrene på fredag og at alle 3 skulle være et annet sted enn på Orderud i pinsa. Anonymkode: d551b...45b 1
Frida Skrevet 29. november 2018 #5223 Skrevet 29. november 2018 9 minutter siden, megda skrev: Politet sa vel at døden på ofrene kan ha inntruffet i perioden 01-09, men med høyst sannsynlig rundt 05.00 uten at dette er 100% sikkert. rundt 03-04 på natten virker jo som et godt utgangspunkt å drepe noen da det er et sånt dødpunkt for alle mennesker. Tror det samme, i god tid før det begynner å bli helt lyst ute. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5224 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om jeg husker rett (fra det jeg leste i en artikkel) var Annes plan å hente foreldrene på fredag og at alle 3 skulle være et annet sted enn på Orderud i pinsa. Anonymkode: d551b...45b Og da er det rart at Hans sa at han og kona hadde avtale med Kristian og Marie på dagtid lørdag. Anonymkode: d551b...45b 3
Tjorva Skrevet 29. november 2018 #5225 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg tror de allerede dømte er involvert i planlegging og utførelse av drap. Jeg tror ikke torpedoer har vært inne i bildet i det hele tatt. Torpedoer kløner ikke med noen ting. Anonymkode: 4a7b0...1b2 Ja ok, er av samme oppfatning. Det jeg i utgangspunktet så var at det var rart at ikke attentat og drap ble koblet(K og L ble frikjent for det i siste instans), men det var det et par som ikke var enige i her. Det er jo på det rene at dynamitt stammer fra L 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5226 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om jeg husker rett (fra det jeg leste i en artikkel) var Annes plan å hente foreldrene på fredag og at alle 3 skulle være et annet sted enn på Orderud i pinsa. Anonymkode: d551b...45b Ja tenk om det hadde blitt sånn istedet. Men de hadde vel trolig tatt dem senere uansett, lagt en ny plan, Anonymkode: 4a7b0...1b2
Frida Skrevet 29. november 2018 #5227 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja tenk om det hadde blitt sånn istedet. Men de hadde vel trolig tatt dem senere uansett, lagt en ny plan, Anonymkode: 4a7b0...1b2 Tror nok det ja, Per kunne ikke risikere at ankesaken kom opp og alt ble avslørt. 1
Tjorva Skrevet 29. november 2018 #5228 Skrevet 29. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og da er det rart at Hans sa at han og kona hadde avtale med Kristian og Marie på dagtid lørdag. Anonymkode: d551b...45b Enig i det. Det har tydeligvis vært en misforståelse her. Derimot, at drapet skjedde akkurat denne kvelden er neppe tilfeldig. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5229 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og da er det rart at Hans sa at han og kona hadde avtale med Kristian og Marie på dagtid lørdag. Anonymkode: d551b...45b Derfor tror jeg at Anne ikke hadde snakket med dem om dette, men kun tenkte at det var en hyggelig ting de kunne gjøre om hun rakk reise tidlig fra jobb. Men M og K hadde lagt andre planer og derfor ble de i kårboligen, Anonymkode: 4a7b0...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5230 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, Frida skrev: Tror nok det ja, Per kunne ikke risikere at ankesaken kom opp og alt ble avslørt. Nei det skulle tatt seg ut 😱 Anonymkode: 4a7b0...1b2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5231 Skrevet 29. november 2018 3 minutter siden, Tjorva skrev: Enig i det. Det har tydeligvis vært en misforståelse her. Derimot, at drapet skjedde akkurat denne kvelden er neppe tilfeldig. Nei noen hadde lagt slue planer og ventet bare på en mulighet. Hvem tenker vi at kan vite at de ble hjemme i stedet for å reise? Anonymkode: 4a7b0...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5232 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Derfor tror jeg at Anne ikke hadde snakket med dem om dette, men kun tenkte at det var en hyggelig ting de kunne gjøre om hun rakk reise tidlig fra jobb. Men M og K hadde lagt andre planer og derfor ble de i kårboligen, Anonymkode: 4a7b0...1b2 Hvordan kunne Hans si at han visste det da? Hadde Anne informert Hans, men ikke informert sine foreldre? Hans Orderud fortalte at han så bilen til Anne stå utenfor kårboligen lørdag formiddag, og at han allerede da stusset siden alle tre (Anne og foreldrene) hadde planlagt å kjøre til Risør og tilbringe pinsen der. https://www.dagbladet.no/nyheter/forfolges-av-de-grusomme-minnene/65707215 Anonymkode: d551b...45b 1
Frida Skrevet 29. november 2018 #5233 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei noen hadde lagt slue planer og ventet bare på en mulighet. Hvem tenker vi at kan vite at de ble hjemme i stedet for å reise? Anonymkode: 4a7b0...1b2 De som så at bilen til Anne ble stående, ekteparet på gården. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5234 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kunne Hans si at han visste det da? Hadde Anne informert Hans, men ikke informert sine foreldre? Hans Orderud fortalte at han så bilen til Anne stå utenfor kårboligen lørdag formiddag, og at han allerede da stusset siden alle tre (Anne og foreldrene) hadde planlagt å kjøre til Risør og tilbringe pinsen der. https://www.dagbladet.no/nyheter/forfolges-av-de-grusomme-minnene/65707215 Anonymkode: d551b...45b Ja det kan hun vel ha gjort? Anonymkode: 4a7b0...1b2
megda Skrevet 29. november 2018 #5235 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, Frida said: De som så at bilen til Anne ble stående, ekteparet på gården. tenker vi ikke litt baklengs nå? 180-mannen visste jo at Anne skulle være der i pinsen. om de la andre planer osv. blir bare hyptotetisk spekulasjon med info ingen andre ville ha greie på og som vi vurderer i etterkant.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5236 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, Frida skrev: De som så at bilen til Anne ble stående, ekteparet på gården. Mange andre kunne ha observert Annes bil eller skaffet opplysninger på andre måter. Kort tid før trippeldrapet observerte flere vitner i tillegg til P og V fremmede biler nær kårstua. (Jeg har linket til to forskjellige artikler om dette tidligere i tråden). Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5237 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, Frida skrev: De som så at bilen til Anne ble stående, ekteparet på gården. Nettopp! Da kan vi vel kanskje tenke at de hadde sin del i dette? Teoretisk sett og med motiv i tillegg så tegner det seg opp et bilde om at de mulig er skyldige i litt av hvert. Anonymkode: 4a7b0...1b2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5238 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, megda skrev: tenker vi ikke litt baklengs nå? 180-mannen visste jo at Anne skulle være der i pinsen. om de la andre planer osv. blir bare hyptotetisk spekulasjon med info ingen andre ville ha greie på og som vi vurderer i etterkant. Jeg synes ikke det. Jeg synes vi tenker litt i retning av hva som faktisk skjedde og hvorfor de ble dømt osv. Anonymkode: 4a7b0...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5239 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det kan hun vel ha gjort? Anonymkode: 4a7b0...1b2 Du har rett i at Anne kan ha informert Hans og ikke informert sine foreldre om planene. Men hvorfor sa da Hans at alle tre (Anne og foreldrene) hadde planlagt å kjøre til Risør og tilbringe pinsen der. Av utsagnet til Hans forstår jeg det som at Anne og foreldrene har planlagt dette sammen, og da burde jo foreldrene være informert? Anonymkode: d551b...45b 2
Tjorva Skrevet 29. november 2018 #5240 Skrevet 29. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kunne Hans si at han visste det da? Hadde Anne informert Hans, men ikke informert sine foreldre? Hans Orderud fortalte at han så bilen til Anne stå utenfor kårboligen lørdag formiddag, og at han allerede da stusset siden alle tre (Anne og foreldrene) hadde planlagt å kjøre til Risør og tilbringe pinsen der. https://www.dagbladet.no/nyheter/forfolges-av-de-grusomme-minnene/65707215 Anonymkode: d551b...45b Hvorfor skulle han stusse på at de ikke hadde reist til Risør når han selv skulle være med de og stelle en grav på lørdagen? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå