Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Little Pony skrev:

Stusser litt på hvorfor gjerningspersonene valgte å skyte de rundt kl 0500 på morgenen? Spesielt i ei bygd med en del gårder osv. Folk på landet har en tendens til å stå opp veldig tidlig, og det er større sjanser for at det er vitner.

Hvorfor ikke på et tidspunkt da det var mer sannsynlig at nabolaget lå og sov?

Samme med personen i Ekornstien som ble observert tidlig om morgenen.

Så lurer jeg på hvorfor Annes planer om å dra tidlig fra jobb fredagen endret seg, slik at ikke hun og foreldrene kom seg avgårde fredag før pinserushet som planlagt?

Noen som vet noe om dette?

ord4.jpg

Om planene vet jeg bare at Annes foreldre hadde avtale med 2 personer om å stelle familiegraven nær Sørumsand på dagtid på lørdagen.

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vitnet i Ekornstien sa at kort stund etter kl 6 hadde det  lysnet ute.

Og da var oppdraget utført, altså var det mulig mørkt,

Anonymkode: 4a7b0...1b2

• Liker 1
Skrevet

Stusser litt på hvorfor gjerningspersonene valgte å skyte de rundt kl 0500 på morgenen? Spesielt i ei bygd med en del gårder osv. Folk på landet har en tendens til å stå opp veldig tidlig, og det er større sjanser for at det er vitner.

Hvorfor ikke på et tidspunkt da det var mer sannsynlig at nabolaget lå og sov?

Samme med personen i Ekornstien som ble observert tidlig om morgenen.

Så lurer jeg på hvorfor Annes planer om å dra tidlig fra jobb fredagen endret seg, slik at ikke hun og foreldrene kom seg avgårde fredag før pinserushet som planlagt?

Noen som vet noe om dette?

ord4.jpg

Om planene vet jeg bare at Annes foreldre hadde avtale med 2 personer om å stelle familiegraven nær Sørumsand på dagtid på lørdagen.

• Liker 1
Skrevet

Koble attentat og drap har vært gjort mye i denne saken, men jeg tenker de etterhvert forstod hvor lite sannsynlig dette var og heller brukte tiden på viktigere ting. Og det gjorde de rett i etter min mening. Torpedoer dreper ikke på denne måten. De kløner ikke med noe attentatforsøk heller. De handler kort og konsist, med ett mål - lykkes!

Akkurat dette har prøvd å blitt forklart tidligere i tråden, men virker som enkelte henger seg opp i dette og ikke gidder å forstå..

Anonymkode: 7c14a...d61

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koble attentat og drap har vært gjort mye i denne saken, men jeg tenker de etterhvert forstod hvor lite sannsynlig dette var og heller brukte tiden på viktigere ting. Og det gjorde de rett i etter min mening. Torpedoer dreper ikke på denne måten. De kløner ikke med noe attentatforsøk heller. De handler kort og konsist, med ett mål - lykkes!

Hva var lite sannsynlig?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje var det derfor de ikke reiste? 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet du det? De skulle jo til Risør.

• Liker 1
Skrevet

Akkurat dette har prøvd å blitt forklart tidligere i tråden, men virker som enkelte henger seg opp i dette og ikke gidder å forstå..

Anonymkode: 7c14a...d61

Tenker akkurat samme tanke....

Skrevet
Akkurat nå, Little Pony skrev:

Det er det vel ikke sikkert Kristian og Marie var klar over? Det var jo Annes tanke som hun delte med en venninne. 

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Little Pony skrev:

1. Lars har løyet flere ganger

2. Våpnene var både, Lars, V, og P involvert i

3. Sporene (bagen) hos hennes far dukket opp lenge etter, og kan ha blitt plantet

4. Det er sådd tvil om V og P sitt alibi også, og L har heller ikke vantett alibi

5. Hvis noen snakker om drapsplanlegging, så er det liten sjanse for at de faktisk er alene og snakker om det

6. Raggsokker bruker vel hele Norge

Til info: Vitnet som så en person ved Ekorstien sa høyden ikke passet K, men at det lignet på henne.

Enig med deg. Jeg tviler på at Kristin og Lars var med i kårboligen i det hele tatt. Tror det var Per og Veronica som var der. 

Angående vitnet fra Ekornstien, han kan ikke ha sett henne på særlig nært hold. Det er noen meter fra vinduet i huset hvor han bodde og bort til vegen. Han så en blond kvinne, og mente i ettertid at hun lignet Kristin. Nå dras vitner i tvil når de kjenner igjen eventuelle involverte etter en stund, det må vel gjelde dette vitnet også. 

Damen som satte seg i bilen har sittet på førersiden og altså den siden som vendte bort fra ham uansett om hun kjørte Tårnvegen eller Ekornstien. Hun kunne ikke ha kjørt mot bommen, der var veien stengt uansett. Og det er kun om hun kjørte mot bommen at førersiden på bilen ble nærmest ham i vinduet der han stod. Han har kun sett henne godt fra siden da hun gikk fra bommen og mot bilen sin. Om hun da ikke snudde seg mot huset hans. Eller? 

• Liker 1
Skrevet

Politet sa vel at døden på ofrene kan ha inntruffet i perioden 01-09, men med høyst sannsynlig rundt 05.00 uten at dette er 100% sikkert. rundt 03-04 på natten virker jo som et godt utgangspunkt å drepe noen da det er et sånt dødpunkt for alle mennesker.

• Liker 4
Skrevet

Hans Orderud fortalte at han så bilen til Anne stå utenfor kårboligen lørdag formiddag, og at han allerede da stusset siden alle tre (Anne og foreldrene) hadde planlagt å kjøre til Risør og tilbringe pinsen derhttps://www.dagbladet.no/nyheter/forfolges-av-de-grusomme-minnene/65707215

Jeg leste i en annen artikkel (som jeg har nevnt tidligere i tråden med link) at Annes foreldre hadde avtalt med to familiemedlemmer at de skulle dra sammen for å stelle familiegraven som er nær Sørumsand på dagtid på den lørdagen (pinseaften).

Jeg fant noe lignende i en annen artikkel: "Pinseaften for to år siden hadde Hans og kona Anny (70) en avtalemed Marie og Kristian Magnus Orderud om å handle planter til hagen.- Vi reiste uten dem fordi vi trodde Anne kanskje hadde tatt dem med til Risør." https://www.nrk.no/norge/grosser-over-savnet-av-broren-1.522792

Hvorfor hadde Kristian og Marie avtaler og planer som ikke stemte overens?

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker akkurat samme tanke....

Litt usikker på hva du mener. 

Mener du at det var en torpedo som skjøt, og noen andre som utførte attentat?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vel ikke sikkert Kristian og Marie var klar over? Det var jo Annes tanke som hun delte med en venninne. 

Tror nok de hadde snakket sammen på telefon og avtalt hva de skulle gjøre. Annes plan var å dra tidlig fra jobb så hun kunne rekke å hente foreldrene og kjøre sammen med dem til Risør og besøke mannens grav. Nå ble hun forsinket og de dro derfor ikke til Risør fredagen slik hun hadde tenkt. Antakelig var hennes plan å kjøre dem tilbake etter besøket på graven? Da hadde de fint kunnet holde avtalen de hadde om stell av graver lørdagen. 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så din konklusjon er at torpedoer har vært i kårboligen?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hans sa at han visste det i alle fall, og da må jo Kristian ha visst det også? Eller ikke? Jeg vet ikke.

Hans Orderud fortalte at han så bilen til Anne stå utenfor kårboligen lørdag formiddag, og at han allerede da stusset siden alle tre (Anne og foreldrene) hadde planlagt å kjøre til Risør og tilbringe pinsen derhttps://www.dagbladet.no/nyheter/forfolges-av-de-grusomme-minnene/65707215

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Tror nok de hadde snakket sammen på telefon og avtalt hva de skulle gjøre. Annes plan var å dra tidlig fra jobb så hun kunne rekke å hente foreldrene og kjøre sammen med dem til Risør og besøke mannens grav. Nå ble hun forsinket og de dro derfor ikke til Risør fredagen slik hun hadde tenkt. Antakelig var hennes plan å kjøre dem tilbake etter besøket på graven? Da hadde de fint kunnet holde avtalen de hadde om stell av graver lørdagen. 

Ja det er jo umulig å si egentlig, men tanke på at det ikke er noen som helst mulighet for å da svar på disse spm nå i ettertid, med mindr noen av de snakket om dette med flere før de ble tatt av dage. 

Skrevet
2 minutter siden, Tjorva skrev:

Så din konklusjon er at torpedoer har vært i kårboligen?

Tvertimot!

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Frida skrev:

Enig med deg. Jeg tviler på at Kristin og Lars var med i kårboligen i det hele tatt. Tror det var Per og Veronica som var der. 

Angående vitnet fra Ekornstien, han kan ikke ha sett henne på særlig nært hold. Det er noen meter fra vinduet i huset hvor han bodde og bort til vegen. Han så en blond kvinne, og mente i ettertid at hun lignet Kristin. Nå dras vitner i tvil når de kjenner igjen eventuelle involverte etter en stund, det må vel gjelde dette vitnet også. 

Damen som satte seg i bilen har sittet på førersiden og altså den siden som vendte bort fra ham uansett om hun kjørte Tårnvegen eller Ekornstien. Hun kunne ikke ha kjørt mot bommen, der var veien stengt uansett. Og det er kun om hun kjørte mot bommen at førersiden på bilen ble nærmest ham i vinduet der han stod. Han har kun sett henne godt fra siden da hun gikk fra bommen og mot bilen sin. Om hun da ikke snudde seg mot huset hans. Eller? 

Ca 6-10 meters avstand tror jeg Milli skrev eller sa.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Tjorva skrev:

Litt usikker på hva du mener. 

Mener du at det var en torpedo som skjøt, og noen andre som utførte attentat?

Nei, jeg tror de allerede dømte er involvert i planlegging og utførelse av drap. Jeg tror ikke torpedoer har vært inne i bildet i det hele tatt. Torpedoer kløner ikke med noen ting. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...