NordicViking Skrevet 29. november 2018 #5161 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Beklager! 😊 Anonymkode: d551b...45b For all del, jeg liker å lese det du skriver, men av og til synes jeg fantasien din tar helt av. Det er helt greit å ha teorier om hva som kan ha skjedd, men noen ganger blir det litt urealistisk. Det beste er å ta utgangspunkt i de fakta vi kjenner til, og ikke trekke inn elementer som man ikke vet noe sikkert om. 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5162 Skrevet 29. november 2018 3 minutter siden, NordicViking skrev: For all del, jeg liker å lese det du skriver, men av og til synes jeg fantasien din tar helt av. Det er helt greit å ha teorier om hva som kan ha skjedd, men noen ganger blir det litt urealistisk. Det beste er å ta utgangspunkt i de fakta vi kjenner til, og ikke trekke inn elementer som man ikke vet noe sikkert om. Takk! 😊 Anonymkode: d551b...45b 2
Little Pony Skrevet 29. november 2018 #5163 Skrevet 29. november 2018 3 timer siden, Tjorva skrev: Klarsynthet er utelukkende juks og bedrageri, aldri sett noe bevis på annet. Akkurat hva jeg mener, og jeg er sikker på at fantasien her inne ikke er så langt unna det der. Greit å ha en teori, men det har jammen kommet mye rart i denne tråden. Man må i det minste pørve å holde seg til de fakta man har i det minste og ikke oppkonstruere ting uten videre.. 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5164 Skrevet 29. november 2018 27 minutter siden, Tjorva skrev: Fikk inntrykk av at han(Milli) ikke hadde veldig stor tro på teorien til politiet. Han sa at han alltid hadde vært "fascinert" av at 180-mannen må ha lånt telefonen i et vindu på ca 10-12 minutt innimellom alle andre samtaler på den telefonen inne på kontoret i svaleveien. Står ikke til troende for min del. Jeg tenker att man snart kan utelukke at den samtalen kom fra Svaleveien jeg da, og begynne tenke litt på nytt? Anonymkode: 4a7b0...1b2 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5165 Skrevet 29. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De to sto der kanskje og ventet på en bil som skulle komme og plukke de opp? Anonymkode: d551b...45b 😫🙄 Anonymkode: 7c14a...d61 2
NordicViking Skrevet 29. november 2018 #5166 Skrevet 29. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Eee rimelig sikker pånatndet bare var to gjerningspersoner på åstedet ja. En med raggsokker over hele skoa, og en med for små raggsokker slik at den ene hælen stikker ut og setter avtrykk. Denne faller av bak kårboligen. De ankommer kåroligen samme veien som de forlater den, via altandøra. De knuser den med pistolskjeftet, går inn og rett til soverommet der de raskt setter skudd i de fortumlede gamle, som ikke helt skjønner hva som skjer. Anne våknet av innbruddet og tumultene der oppe, skjønner ikke helt hva som skjer, slenger på seg morgenkåpa og springer opp, og blir raskt møtt av ett par skudd fra gjerningspersonene som jo hadde forventet at hun kom opp. Etter at de alle tre hadde falt, så gikk gjerningspersonene rundt og satte nakkeskudd på alle tre. Den gamle mannen lå på ryggen i senga, så de to gjerningspersonene rullet han rundt, og skjøt han i nakken. At han hadde benklærne delvis nedtrukket har ingenting med saken å gjøre, det er kun ett relultat av løs strikk. De var kun to på åstedet, og de var inn og ut på kort tid, maks 3 minutter. Anonymkode: 8340f...62c Synes det scenarioet høres ganske fornuftig ut, og jeg tenker mye likt som deg. Det eneste jeg ville endret var tidsvinduet. Det vil sannsynligvis ta litt tid for Marie å komme ut i TV-stua, så jeg ville sagt max 10 minutter. Tror vi begge er enige om at dette skjer relativt kjapt. 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5167 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, NordicViking skrev: Synes det scenarioet høres ganske fornuftig ut, og jeg tenker mye likt som deg. Det eneste jeg ville endret var tidsvinduet. Det vil sannsynligvis ta litt tid for Marie å komme ut i TV-stua, så jeg ville sagt max 10 minutter. Tror vi begge er enige om at dette skjer relativt kjapt. Må det ha skjedd raskt? Og hvorfor? Anonymkode: 4a7b0...1b2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5168 Skrevet 29. november 2018 Men kanskje, hvis det var kun 2 gjerningspersoner på åstedet, og de nettopp hadde gått ut av kårboligen og sto på forsiden da vitnet så de to: Hva om de to gjerningspersonene også så vitnet (og de skjønte at vitnet sannsynligvis så de), og at de derfor ble stående (kanskje i håp om å ikke bli sett (eventuelt i hvite klær mot den hvite veggen) før de fjernet seg fra åstedet? Eller at de ventet med å gå derfra til vitnet hadde fjernet seg fra synsvidde, fordi de ikke ønsket at vitnet skulle kunne observere retningen de valgte å seg bort fra åstedet ?)? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5169 Skrevet 29. november 2018 6 minutter siden, Little Pony skrev: Akkurat hva jeg mener, og jeg er sikker på at fantasien her inne ikke er så langt unna det der. Greit å ha en teori, men det har jammen kommet mye rart i denne tråden. Man må i det minste pørve å holde seg til de fakta man har i det minste og ikke oppkonstruere ting uten videre.. Tenk om mye rart kan lede til at de som etterforsker ser i litt andre retninger enn de har gjort til nå (som ikke har løst saken) Anonymkode: 4a7b0...1b2 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5170 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men kanskje, hvis det var kun 2 gjerningspersoner på åstedet, og de nettopp hadde gått ut av kårboligen og sto på forsiden da vitnet så de to: Hva om de to gjerningspersonene også så vitnet (og de skjønte at vitnet sannsynligvis så de), og at de derfor ble stående (kanskje i håp om å ikke bli sett (eventuelt i hvite klær mot den hvite veggen) før de fjernet seg fra åstedet? Eller at de ventet med å gå derfra til vitnet hadde fjernet seg fra synsvidde, fordi de ikke ønsket at vitnet skulle kunne observere retningen de valgte å seg bort fra åstedet ?)? Anonymkode: d551b...45b Kan du ikke, med all den kunnskapen du ser ut til å ha i saken (i forhold til lenker du poster) begynne å tenke at det var 4 der. Hvorfor vil du hele tiden vende tilbake til kun 2?. Hvorfor ikke bruke alle de mulige faktaene til å lansere en teori som heller peker mot 4? Anonymkode: 4a7b0...1b2 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5171 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk om mye rart kan lede til at de som etterforsker ser i litt andre retninger enn de har gjort til nå (som ikke har løst saken) Anonymkode: 4a7b0...1b2 Ja. Noen burde tipse etterforskerene og Milli og Sandberg om å lese denne tråden grundig 😊 Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5172 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Noen burde tipse etterforskerene og Milli og Sandberg om å lese denne tråden grundig 😊 Anonymkode: d551b...45b Det er jeg enig i, men tipper de er travelt opptatt med annet om dagen. Men å tipse de om sine teorier kan alle gjøre. De ønsker tips. Anonymkode: 4a7b0...1b2 2
Little Pony Skrevet 29. november 2018 #5173 Skrevet 29. november 2018 35 minutter siden, NordicViking skrev: Gjerningspersonene sto utenfor kårboligen og ventet på at en bil skulle komme og hente dem? Seriøst? Av alle ting som er skrevet i denne tråden, så tar dette virkelig kaka. Kanskje de hadde ringt til taxi? Skal vi høre om politiet sjekket det lokale taxiselskapet? Begynner å bli ganske bra dette... 3
Tjorva Skrevet 29. november 2018 #5174 Skrevet 29. november 2018 Skal det bli etterforskning, må saken først gjenopptas .Det skal en del til. Hvis det skulle vise seg at V og P er uskyldige , så håper jeg at Sandberg har mer på lager . Det meste som kommer frem på hans side, er for tynt , selv om det skulle vær reellt. En ting skal han ha, et godt poeng med våpen. Han har helt rett i at det er direkte usant at det er "på det rene" at et av våpnene fra Molde er drapsvåpnene, slik aktor prosederte på. Merkelig at det ikke er straffbart for en aktor å villede retten slik. Et annet poeng er at både L og K så at det dreide seg om en Ruger og en Luger. Her må det ligge et eller annet i bunn, L er våpenkynding, og K har tydeligvis sett at det var to ulike våpen. Hvis dette er løgn, så er motivet for å lyve om det nokså underlig. I så tilfelle må drapene være begått med en Colt og en Luger 2
NordicViking Skrevet 29. november 2018 #5175 Skrevet 29. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Noen burde tipse etterforskerene og Milli og Sandberg om å lese denne tråden grundig 😊 Anonymkode: d551b...45b Med tanke på volumet i denne tråden, så må de nesten ansette noen for å følge med her på heltid. 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5176 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke, med all den kunnskapen du ser ut til å ha i saken (i forhold til lenker du poster) begynne å tenke at det var 4 der. Hvorfor vil du hele tiden vende tilbake til kun 2?. Hvorfor ikke bruke alle de mulige faktaene til å lansere en teori som heller peker mot 4? Anonymkode: 4a7b0...1b2 Takk for svar og innspill! 😊 Jeg har ikke mye kunnskap om saken selv om jeg har hentet noen linker til artikler fra google. Jeg sier ikke at det er usannsynlig med 4 gjerningspersoner. Det kan ha vært alt fra 2 til 4 eller kanskje 5 og 6 gjerningspersoner som var på åstedet (ved et eventuelt behov for vakter etc). Akkurat nå synes jeg det er interessant å se på teorien om muligheten for at det var kun to gjerningspersoner på åstedet, og om det kan stemme med vitneutsagn og utsagn fra rettsmedisinerene og utsagn fra de som har greie på skyting (om hvor fort alle skuddene kan ha blitt skutt). Og om jeg har forstått riktig, så er det mulighet for at det kan ha vært kun to gjerningspersoner på åstedet 😊 Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5177 Skrevet 29. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: "magasinet", dvs. tønna på en 38 revolver tar normalt 6 skudd.... Anonymkode: 8340f...62c OK jeg leste lengre bak i tråden at noen sa 3. Og vedkommende virket våpenkyndig. Anonymkode: 4a7b0...1b2
megda Skrevet 29. november 2018 #5178 Skrevet 29. november 2018 for det første å stå "vakt" utenfor boligen gir ikke mening for meg 1. de vil enkelt kunne bli sett av andre som skulle se i den retningen. hvorfor ikke heller gjemme seg i ly og holde vakt i det skjulte? det er det naturlige å gjøre i denne situasjonen. 2. om du står vakt for at Anne ikke skal rømme ut den veien, så mener jeg det er naturlig at de som bryter seg inn i huset faktisk går ned trappen og møter henne i 1 etg og dreper henne der. hvorfor ikke? om du er dekket fra topp til tå, så vil ikke det gi noe mer bevis for etterforskningen fra eller til ¨å drepe henne nede. for det andre tenker alle som meg at det ikke ble utvekslet ord mellom drapsmenn/kvinner og de døde? Eller er det mer sannsynlig at det faktisk har blitt utvekslet ord mellom noen av dem? det gjør det mer naturlig for meg at Marie har flyttet seg fra sengen og blitt skutt flere ganger ute nærme veranda-døren. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5179 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar og innspill! 😊 Jeg har ikke mye kunnskap om saken selv om jeg har hentet noen linker til artikler fra google. Jeg sier ikke at det er usannsynlig med 4 gjerningspersoner. Det kan ha vært alt fra 2 til 4 eller kanskje 5 og 6 gjerningspersoner som var på åstedet (ved et eventuelt behov for vakter etc). Akkurat nå synes jeg det er interessant å se på teorien om muligheten for at det var kun to gjerningspersoner på åstedet, og om det kan stemme med vitneutsagn og utsagn fra rettsmedisinerene og utsagn fra de som har greie på skyting (om hvor fort alle skuddene kan ha blitt skutt). Og om jeg har forstått riktig, så er det mulighet for at det kan ha vært kun to gjerningspersoner på åstedet 😊 Anonymkode: d551b...45b Lite trolig i følge de som virkelig kan noe om dette og har satt seg grundig inn i saken. Anonymkode: 4a7b0...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5180 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, NordicViking skrev: Med tanke på volumet i denne tråden, så må de nesten ansette noen for å følge med her på heltid. Jaaa! 😊 Jeg skulle ønske at både Milli, Sandberg og politiet hadde en bruker hver på KG slik at vi kunne diskutere med de 😊 Anonymkode: d551b...45b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå