Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor utelukker du at Kristin var med på det evnt? Alt tyder på at hun var det. Hun sier det selv. Jeg er nyhetene, dette kommer til å se j’ dårlig ut eller noe i de duren (om åstedet), hun kommer blodig til en venn på morgenen (senere trukket tilbake), hun har ikke solid alibi, det er funnet mange ting som knytter henne til drapene, hun er mulig sett i det hun setter seg inn i en bil i Ekornstien, det er funnet barnåler i hennes parykk som kan være fra åstedet, hun har tegnet plantegninger osvosv Lista er så uuuuendelig lang.....

Hvordan kan vi bare lett se bort fra at hun var der?

Anonymkode: 4a7b0...1b2

Meget sannsynlig. 

1. Hun har sagt at hun har gjort det,ifølge Lars 

2. Hun skaffet våpen , selv om det ikke er bevist at disse er brukt under drapene ( det ble løgnaktig påstått av aktor, han burde vært stilt til ansvar for det.)

3. Det er funnet spor hos hennes far, som politiet ikke ønsker å oppklare 

4. Det et sådd sterk tvil om hennes alibi

5. Hun er sen eneste som har oppgitt å vært tilstede under drapspkanlegging 

6. Hun oppga bruk av raggsokk før dette ble kjent

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det bør vel kanskje være grenser for hvor mye man skal betvile folk som virkelig kan slike ting...og at det de mener er det som mest sannsynlig er tilfelle med tanke på alt de vet og vi ikke vet.

Jo da. Men vi må ikke glemme dette (sitatet under). Og etterforskerne var jo veldig snare med å lage seg en hypotese begrunnet av gårdskonflikten (noe som også ble kritisert fra flere i ettertid, og flere spor ble ikke etterforsket bra nok  (ettersom jeg forsto) ettersom de var så snare med å lage den hypotesen om hvem de så på som mistenkte).

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra side 9 her http://edu.hioa.no/helgerid/litteraturogmedieleksikon/krimdokumentar.pdf: " gode råd og advarsler ....framgangsmåter i etterforskning"  "En av advarslene er å danne seg en hypotese og så lete etter de faktaene som passer til hypotesen. Informasjoner blir da vurdert etter om de passer inn i det mønsteret man allerede har dannet seg i tankene. Avgjørende informasjon/fakta som ikke passer inn i bildet, har da en tendens til å bli oversett"

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Tjorva skrev:

Meget sannsynlig. 

1. Hun har sagt at hun har gjort det,ifølge Lars 

2. Hun skaffet våpen , selv om det ikke er bevist at disse er brukt under drapene ( det ble løgnaktig påstått av aktor, han burde vært stilt til ansvar for det.)

3. Det er funnet spor hos hennes far, som politiet ikke ønsker å oppklare 

4. Det et sådd sterk tvil om hennes alibi

5. Hun er sen eneste som har oppgitt å vært tilstede under drapspkanlegging 

6. Hun oppga bruk av raggsokk før dette ble kjent

Enig. Jeg tror hun var på åstedet. Da får man spinne videre på hvem de 3 andre kan ha vært om Sandberg og politiet kan ha rett i det de sier tror foregikk og deres teorier om at det kan ha vært 4 der.

• Liker 1
Skrevet

Jo da. Men vi må ikke glemme dette (sitatet under). Og etterforskerne var jo veldig snare med å lage seg en hypotese begrunnet av gårdskonflikten (noe som også ble kritisert fra flere i ettertid, og flere spor ble ikke etterforsket bra nok  (ettersom jeg forsto) ettersom de var så snare med å lage den hypotesen om hvem de så på som mistenkte).

Ja de var snare og det er ikke så rart i og med at drapene skjer der de skjer og at det er en gårdstvist pågående med forfalskninger av dokumenter, Anne og Per mener attentatforsøkene kan knyttes opp mot de på gården osvosv. Det de tenker er helt naturlig.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja de var snare og det er ikke så rart i og med at drapene skjer der de skjer og at det er en gårdstvist pågående med forfalskninger av dokumenter, Anne og Per mener attentatforsøkene kan knyttes opp mot de på gården osvosv. Det de tenker er helt naturlig.

Takk for svar! Hvis P og V var med på drapsplanlegging og evt drap, tenkte de ikke på at de ville kunne komme til å bli mistenkt?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Hvis P og V var med på drapsplanlegging og evt drap, tenkte de ikke på at de ville kunne komme til å bli mistenkt?

Jo det tror jeg de tenkte, de burde i hvertfall ha tenkt det. Men så plantes det kanskje bevis etter Kristin da? Og da har man jo noen å man kan beskylde for drapene. Men som V sier ett eller annet sted. Når Kristin velger å snakke da er det jo vanskelig for meg å bli trodd om jeg forteller min side av saken. Hun sier jo dette i forbindelse med at hun da bevisst valgte å lyve om juleselskapet. Kristin kom dem i forkjøpet og derfor må både P og V lyve om det de vet. Inntil de velger å snakke sant da, som jo tar din tid.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, HarryDotter skrev:

Per hadde vel nøkkel til kårboligen? En gjerningsperson kan ha stått nede ved ytterdøren og enten raslet hardt eller ristet på dørklinken for å skremme Anne opp i 2.etasje? Kanskje også låst seg inn? Anne våknet nok av det og når man er redd, løper man instinktivt bort fra der man hører ekle lyder. Samtidig er det nok instinktivt å tenke på sine foreldres ve og vel også. Få samlet alle oppe hvor gjerningsperson nr.2 stod klar ved verandadøren kan nok også ha vært en strategi. Men Marie lå på rygg, med bena mot trappen. Hun var skutt i brystet slik jeg forstod det. Da må vel skytteren enten ha kommet opp trappen eller stått gjemt bak en dør/vegg i 2.etasje?

Skal sjekke litt nærmere på tegningene over hvor kroppene ble funnet. Lurer fælt på hvordan dette har foregått.

Per eller Veronica svarte nei i et intervju, på spørsmål om noen av de to hadde nøkkel til kårboligen.

• Liker 3
Skrevet

Per eller Veronica svarte nei i et intervju, på spørsmål om noen av de to hadde nøkkel til kårboligen.

Jeg minner om at de har løyet maaaaaange ganger.

• Liker 10
Skrevet

Og de har spunnet seg inn i et nett av dem slik at de nå i ettertid ikke en gang husker hva de har sagt/ikke sagt.

Så nå forteller Veronica i en podcast at Per var ute på jordene, tidligere har de sagt de lå og sov.

Hun forteller at Per ikke fikk hjelp av Lars til data, men Per sa han fikk det til slutt. Hvorfor skal man tro at disse to snakker sant om noe som helst? 

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det tror jeg de tenkte, de burde i hvertfall ha tenkt det. Men så plantes det kanskje bevis etter Kristin da? Og da har man jo noen å man kan beskylde for drapene. Men som V sier ett eller annet sted. Når Kristin velger å snakke da er det jo vanskelig for meg å bli trodd om jeg forteller min side av saken. Hun sier jo dette i forbindelse med at hun da bevisst valgte å lyve om juleselskapet. Kristin kom dem i forkjøpet og derfor må både P og V lyve om det de vet. Inntil de velger å snakke sant da, som jo tar din tid.

Takk for svar! Om det uthevede, så gjaldt vel det kun det vådeskuddet på Orderud gård?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Om det uthevede, så gjaldt vel det kun det vådeskuddet på Orderud gård?

Ja jeg tror de snakket delvis sant om det vådeskuddet i juleselskapet. Etter det tror jeg ikke de har snakket sant en eneste gang om noe som helst, sett bort fra 1 ting. At Kristin var med på drapene.

• Liker 2
Skrevet

Milli sa: "– Vi har funnet flere nye spor. Noen av dem innebærer ny informasjon som ikke var en del av etterforskningen, mens andre funn er forhold politiet etter mitt syn har oversett eller viet for lite fokus i sin etterforskning" https://www.nrk.no/kultur/ny-nrk-serie_-_-har-funnet-nye-orderud-spor-1.14234683

Hva er disse  flere nye sporene, i tillegg til den eventuelle fluktruten ved Ekornstien?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Milli sa: "– Vi har funnet flere nye spor. Noen av dem innebærer ny informasjon som ikke var en del av etterforskningen, mens andre funn er forhold politiet etter mitt syn har oversett eller viet for lite fokus i sin etterforskning" https://www.nrk.no/kultur/ny-nrk-serie_-_-har-funnet-nye-orderud-spor-1.14234683

Hva er disse  flere nye sporene, i tillegg til den eventuelle fluktruten ved Ekornstien?

Jeg tror vi får leve i spenning....men jeg er sikker på at han har rett i at politiet har oversett ting som kan lede dem i en annen retning. Feks 180-samtalen vil jeg tippe er en av tingene de ønsker å finne ut mer om. Jeg tror Milli er opptatt av å finne ut hvem som tok den samtalen.

• Liker 3
Skrevet

Det kulehullet som ble funnet i ettertid ". Sandberg meiner dette funnet passar med at det er avfyrt eit skot frå øvst i trappa i låg høgde. Det kan tyde på, meiner Sandberg, at det vart skote mot Orderud Paust medan ho var på flukt."https://www.nrk.no/norge/politiet-avviser-sandberg-teori-1.6542200

Mest trolig plantet i følge etterforskerne.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror vi får leve i spenning....men jeg er sikker på at han har rett i at politiet har oversett ting som kan lede dem i en annen retning. Feks 180-samtalen vil jeg tippe er en av tingene de ønsker å finne ut mer om. Jeg tror Milli er opptatt av å finne ut hvem som tok den samtalen.

Du har nok rett. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok rett. 

Ja de etterforsker nok bredt nå når de har tilgang til alt de har tilgang til. Kanskje de er på sporet av noe/noen. Spennende.

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk inntrykk av at han(Milli) ikke hadde veldig stor tro på teorien til politiet.  Han sa at han alltid hadde vært "fascinert" av at 180-mannen må ha lånt telefonen i et vindu på ca 10-12 minutt innimellom alle andre samtaler på den telefonen inne på kontoret i svaleveien. 

Står ikke til troende for min del.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De to sto der kanskje og ventet på en bil som skulle komme og  plukke de opp?

Gjerningspersonene sto utenfor kårboligen og ventet på at en bil skulle komme og hente dem? Seriøst? Av alle ting som er skrevet i denne tråden, så tar dette virkelig kaka. Kanskje de hadde ringt til taxi? Skal vi høre om politiet sjekket det lokale taxiselskapet? 

• Liker 13
Skrevet
5 minutter siden, NordicViking skrev:

Gjerningspersonene sto utenfor kårboligen og ventet på at en bil skulle komme og hente dem? Seriøst? Av alle ting som er skrevet i denne tråden, så tar dette virkelig kaka. Kanskje de hadde ringt til taxi? Skal vi høre om politiet sjekket det lokale taxiselskapet? 

Beklager! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...