AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5121 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, HarryDotter skrev: Ja definitivt. Både kristian og marie ble nok begge skutt iløpet av sekunder da de begge ble tatt mens de var rett ved hverandre i samme rom. Det tar ikke lang tid for gjerningspersonene å knuse ruten, låse opp og gå hurtig inn til soverommet. Og mens de knuste ruten, gikk inn og skøyt på rommet, våknet nok Anne nede og løp opp trappen for å se til foreldrene. Der ble hun nok konfrontert med gjerningspersonene som pepret løs straks hun forsøkte å flykte ut døren oppe. Takk for svar! Anne ble også trolig skutt mot utenfor foreldrenes soverom (uten å bli truffet. et kulehull i veggen som etterforskerne fant) fra sengeenden inne på foreldrenes soverom, før gjerningspersonen(e) traff Anne med skudd inne på kjøkkenet. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5122 Skrevet 29. november 2018 2 minutter siden, HarryDotter skrev: Ja definitivt. Både kristian og marie ble nok begge skutt iløpet av sekunder da de begge ble tatt mens de var rett ved hverandre i samme rom. Det tar ikke lang tid for gjerningspersonene å knuse ruten, låse opp og gå hurtig inn til soverommet. Og mens de knuste ruten, gikk inn og skøyt på rommet, våknet nok Anne nede og løp opp trappen for å se til foreldrene. Der ble hun nok konfrontert med gjerningspersonene som pepret løs straks hun forsøkte å flykte ut døren oppe. Men det at Marie kommer gående og har sett til mannen sin, mest trolig, med tanke på blod etter henne ved sengegavelen må vel indikere at dette har tatt litt tid. Hun er jo hardt såret. Da tar det tid å komme seg fra sengen, opp, bort til sengegavelen og ut dit de skjøt henne? Anonymkode: 4a7b0...1b2 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5123 Skrevet 29. november 2018 4 minutter siden, HarryDotter skrev: En ting er helt sikkert....gjerningspersonene visste nøyaktig hvor rommene var plassert og hvor personene var om natten. Dette var planlagt i minste detalj! Det tror jeg at du har rett i. Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5124 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar! 😊 Da er det teoretisk mulig at det var kun to gjerningspersoner på åstedet, og at de var ferdige inne i kårboligen og sto utenfor hovedinngangen nede da vitnet så to personer. Anonymkode: d551b...45b Eee rimelig sikker pånatndet bare var to gjerningspersoner på åstedet ja. En med raggsokker over hele skoa, og en med for små raggsokker slik at den ene hælen stikker ut og setter avtrykk. Denne faller av bak kårboligen. De ankommer kåroligen samme veien som de forlater den, via altandøra. De knuser den med pistolskjeftet, går inn og rett til soverommet der de raskt setter skudd i de fortumlede gamle, som ikke helt skjønner hva som skjer. Anne våknet av innbruddet og tumultene der oppe, skjønner ikke helt hva som skjer, slenger på seg morgenkåpa og springer opp, og blir raskt møtt av ett par skudd fra gjerningspersonene som jo hadde forventet at hun kom opp. Etter at de alle tre hadde falt, så gikk gjerningspersonene rundt og satte nakkeskudd på alle tre. Den gamle mannen lå på ryggen i senga, så de to gjerningspersonene rullet han rundt, og skjøt han i nakken. At han hadde benklærne delvis nedtrukket har ingenting med saken å gjøre, det er kun ett relultat av løs strikk. De var kun to på åstedet, og de var inn og ut på kort tid, maks 3 minutter. Anonymkode: 8340f...62c 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5125 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det at Marie kommer gående og har sett til mannen sin, mest trolig, med tanke på blod etter henne ved sengegavelen må vel indikere at dette har tatt litt tid. Hun er jo hardt såret. Da tar det tid å komme seg fra sengen, opp, bort til sengegavelen og ut dit de skjøt henne? Anonymkode: 4a7b0...1b2 Gjerningspersonen/e) skjøt kanskje Anne mens Marie bevegde seg på soverommet og ut av soverommet? Gjerningspersonen(e) hadde jo allerede satt både Kristian og Marie ute av spill på det tidspunktet, og kunne konsentrere seg om Anne. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5126 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eee rimelig sikker pånatndet bare var to gjerningspersoner på åstedet ja. En med raggsokker over hele skoa, og en med for små raggsokker slik at den ene hælen stikker ut og setter avtrykk. Denne faller av bak kårboligen. De ankommer kåroligen samme veien som de forlater den, via altandøra. De knuser den med pistolskjeftet, går inn og rett til soverommet der de raskt setter skudd i de fortumlede gamle, som ikke helt skjønner hva som skjer. Anne våknet av innbruddet og tumultene der oppe, skjønner ikke helt hva som skjer, slenger på seg morgenkåpa og springer opp, og blir raskt møtt av ett par skudd fra gjerningspersonene som jo hadde forventet at hun kom opp. Etter at de alle tre hadde falt, så gikk gjerningspersonene rundt og satte nakkeskudd på alle tre. Den gamle mannen lå på ryggen i senga, så de to gjerningspersonene rullet han rundt, og skjøt han i nakken. At han hadde benklærne delvis nedtrukket har ingenting med saken å gjøre, det er kun ett relultat av løs strikk. De var kun to på åstedet, og de var inn og ut på kort tid, maks 3 minutter. Anonymkode: 8340f...62c Det du skriver høres sannsynlig ut. Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5127 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gjerningspersonen/e) skjøt kanskje Anne mens Marie bevegde seg på soverommet og ut av soverommet? Gjerningspersonen(e) hadde jo allerede satt både Kristian og Marie ute av spill på det tidspunktet, og kunne konsentrere seg om Anne. Anonymkode: d551b...45b Ja, men det har allikevel tatt tid det at Marie kommer seg dit hun faktisk igjen blir skutt. Anonymkode: 4a7b0...1b2 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5128 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men det har allikevel tatt tid det at Marie kommer seg dit hun faktisk igjen blir skutt. Anonymkode: 4a7b0...1b2 Ja, men allikevel kan alle skuddene ha blitt avfyrt i løpet av kort tid (1-2,5 minutter) slik at det stemmer både med vitneobservasjon og rettsmedisinerens funn angående 2 skuddserier med få minutters mellomrom, og at det også kan stemme med kun 2 gjerningspersoner på åstedet (som da i så fall var ferdige inne på åstedet og sto utenfor kårboligen da vitnet så de). Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5129 Skrevet 29. november 2018 Er det ikke også flere fordeler ved å være 2 gjerningspersoner enn ved å være flere? Færre som trenger alibi. Færre som kan tabbe seg ut i ettertid. Færre som kan snakke. Lettere for 2 å ha kontroll på hverandre enn det er for flere å ha kontroll på hverandre? osv Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5130 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men allikevel kan alle skuddene ha blitt avfyrt i løpet av kort tid (1-2,5 minutter) slik at det stemmer både med vitneobservasjon og rettsmedisinerens funn angående 2 skuddserier med få minutters mellomrom, og at det også kan stemme med kun 2 gjerningspersoner på åstedet (som da i så fall var ferdige inne på åstedet og sto utenfor kårboligen da vitnet så de). Anonymkode: d551b...45b Det er sett 2 utenfor kårboligen av et vitne. Ja jeg vet at folk betviler det vitnet og hva det hørte og så, men jeg tror vitnet snakker sant med tanke på at det forteller hvordan det ble skutt med trolig en Colt 38. Om man legger det til grunn så må det ha vært flere på åstedet. Alle tror det, Sandberg, politiet osv. Og jeg mener at det som har foregått ikke kan gjøres på 1-2.5 minutter med tanke på det som er beskrevet av hvilken rekkefølge ting skjedde på åstedet. Anonymkode: 4a7b0...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5131 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det ikke også flere fordeler ved å være 2 gjerningspersoner enn ved å være flere? Færre som trenger alibi. Færre som kan tabbe seg ut i ettertid. Færre som kan snakke. Lettere for 2 å ha kontroll på hverandre enn det er for flere å ha kontroll på hverandre? osv Anonymkode: d551b...45b De behøver vil ikke ha kontroll på hverandre. Dette er jo mest trolig nøye planlagt. Da vet alle hva som skal skje på åstedet ved utførelse og jeg tror ingen kan snakke i ettertid. Det er bare 2 som snakker og det er Kristin og Lars G. Jeg tror Kristin snakker fordi de har plantet ting etter henne. Hun skjønner hun blir den eneste som kan beskyldes og direkte bli knyttet til drapene og hun kommer dem derfor i forkjøpet ved å delvis fortelle sannheten i håp om at P og V skal kunne bli tatt for det med tanke på gårdstvisten. Også vet hun jo selvfølgelig at de var med på det. Anonymkode: 4a7b0...1b2 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5132 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er sett 2 utenfor kårboligen av et vitne. Ja jeg vet at folk betviler det vitnet og hva det hørte og så, men jeg tror vitnet snakker sant med tanke på at det forteller hvordan det ble skutt med trolig en Colt 38. Om man legger det til grunn så må det ha vært flere på åstedet. Alle tror det, Sandberg, politiet osv. Og jeg mener at det som har foregått ikke kan gjøres på 1-2.5 minutter med tanke på det som er beskrevet av hvilken rekkefølge ting skjedde på åstedet. Anonymkode: 4a7b0...1b2 Jeg forstår. Og det er selvsagt mulig at det du og de andre tror er det samme som det som var tilfelle. Men hvis de var kun 2 og de låste seg inn. Den ene holdt seg nær Annes soverom mens den andre gikk til foreldrenes soverom og begynte straks å skyte foreldrene. Deretter kom Anne opp osv. , så tenker jeg at det kan ha blitt gjort av kun 2 gjerningspersoner. Og at vitnet så de to utenfor kårboligen etter at de var ferdige med å skyte. Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5133 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De behøver vil ikke ha kontroll på hverandre. Dette er jo mest trolig nøye planlagt. Da vet alle hva som skal skje på åstedet ved utførelse og jeg tror ingen kan snakke i ettertid. Det er bare 2 som snakker og det er Kristin og Lars G. Jeg tror Kristin snakker fordi de har plantet ting etter henne. Hun skjønner hun blir den eneste som kan beskyldes og direkte bli knyttet til drapene og hun kommer dem derfor i forkjøpet ved å delvis fortelle sannheten i håp om at P og V skal kunne bli tatt for det med tanke på gårdstvisten. Også vet hun jo selvfølgelig at de var med på det. Anonymkode: 4a7b0...1b2 Hvis P og V var med på det og K ikke var med på det, hvorfor i all verden skulle de fortelle om drapsplanlegging til K? Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5134 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår. Og det er selvsagt mulig at det du og de andre tror er det samme som det som var tilfelle. Men hvis de var kun 2 og de låste seg inn. Den ene holdt seg nær Annes soverom mens den andre gikk til foreldrenes soverom og begynte straks å skyte foreldrene. Deretter kom Anne opp osv. , så tenker jeg at det kan ha blitt gjort av kun 2 gjerningspersoner. Og at vitnet så de to utenfor kårboligen etter at de var ferdige med å skyte. Anonymkode: d551b...45b Alt er mulig, men jeg tenker at vi kan slutte å tenke at det alle tror har foregått, Sandberg, politiet er mer trolig enn at det kun var 2 på åstedet. Jeg finner det merkelig at 2 som skyter i boligen løper rundt huset og stiller seg foran, slik at vitnet kan se de. Det er liksom grenser for hva man kan få til i løpet av noen minutter..... Anonymkode: 4a7b0...1b2 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5135 Skrevet 29. november 2018 Sandberg skrev at eieren av den oransje sokken har kontaktet han. Hva kan være grunnen til at sokkens eier står frem? Og hva kan komme ut av dette? Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5136 Skrevet 29. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis P og V var med på det og K ikke var med på det, hvorfor i all verden skulle de fortelle om drapsplanlegging til K? Anonymkode: d551b...45b Hvorfor utelukker du at Kristin var med på det evnt? Alt tyder på at hun var det. Hun sier det selv. Jeg er nyhetene, dette kommer til å se j’ dårlig ut eller noe i de duren (om åstedet), hun kommer blodig til en venn på morgenen (senere trukket tilbake), hun har ikke solid alibi, det er funnet mange ting som knytter henne til drapene, hun er mulig sett i det hun setter seg inn i en bil i Ekornstien, det er funnet barnåler i hennes parykk som kan være fra åstedet, hun har tegnet plantegninger osvosv Lista er så uuuuendelig lang..... Hvordan kan vi bare lett se bort fra at hun var der? Anonymkode: 4a7b0...1b2 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5137 Skrevet 29. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt er mulig, men jeg tenker at vi kan slutte å tenke at det alle tror har foregått, Sandberg, politiet er mer trolig enn at det kun var 2 på åstedet. Jeg finner det merkelig at 2 som skyter i boligen løper rundt huset og stiller seg foran, slik at vitnet kan se de. Det er liksom grenser for hva man kan få til i løpet av noen minutter..... Anonymkode: 4a7b0...1b2 Det er størst sjanse for at det er slik som dere sier. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5138 Skrevet 29. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor utelukker du at Kristin var med på det evnt? Alt tyder på at hun var det. Hun sier det selv. Jeg er nyhetene, dette kommer til å se j’ dårlig ut eller noe i de duren (om åstedet), hun kommer blodig til en venn på morgenen (senere trukket tilbake), hun har ikke solid alibi, det er funnet mange ting som knytter henne til drapene, hun er mulig sett i det hun setter seg inn i en bil i Ekornstien, det er funnet barnåler i hennes parykk som kan være fra åstedet, hun har tegnet plantegninger osvosv Lista er så uuuuendelig lang..... Hvordan kan vi bare lett se bort fra at hun var der? Anonymkode: 4a7b0...1b2 Du har rett. Jeg tenkte på et mulig scenario der K ikke var med, og jeg stilte derfor det spørsmålet om hvorfor K visste så mye. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5139 Skrevet 29. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er størst sjanse for at det er slik som dere sier. Anonymkode: d551b...45b Ja det bør vel kanskje være grenser for hvor mye man skal betvile folk som virkelig kan slike ting...og at det de mener er det som mest sannsynlig er tilfelle med tanke på alt de vet og vi ikke vet. Anonymkode: 4a7b0...1b2 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #5140 Skrevet 29. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har rett. Jeg tenkte på et mulig scenario der K ikke var med, og jeg stilte derfor det spørsmålet om hvorfor K visste så mye. Anonymkode: d551b...45b Det er ikke galt å lansere mulige scenarior, men noen av faktaene i saken bør man vel da legge til grunn? Anonymkode: 4a7b0...1b2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå