Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler på meg at det skuddet er plantet der for å få saken gjenopptatt, etterforskere lanserte den tanken. Synd de ikke fulgte den videre.....

Anonymkode: 4a7b0...1b2

Skuddet hadde gått tvers gjennom skyvedøren. Hvorfor fant ikke etterforskerene spor etter dette skuddet inne på det rommet som skyvedøren var til da i så fall? Eller fant de det?

Anonymkode: d551b...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er derfor jeg skriver at gjerningspersonen gjorde en feil, kanskje den eneste, i og med at det var så lite spor inne på åstedet. 

Planleggingen var bra, bare den ene lille feilen at det ble med en sokk som var for liten... 

Sokken er ett sentralt spor, den enkleste forklaringen er den jeg skrev tidligere. 

Anonymkode: 8340f...62c

altså - du skal ha rimelig lav IQ om du er en mastermind, men kommer i siste liten på at "faen, jeg skulle jo ha kjøpt en sokk som dekker hele skoa". jaja, får bare tre på det jeg klarer da. litt er bedre enn ingenting :P

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

Hvordan kunne han vite at alibiene til de 4 (om de var uskyldige) ikke var bunnsolide? Du kan plante hva du vil, men om alibiet står støtt så kan man jo tenkes at ting lagt med overlegg. 

hvorfor skal ha overhodet plante ting om det ikke blir konkrete dna bevis igjen? hva har han imot P&V og Kristin? 

Dette virker som en meget kreativ konspirasjonsteori. 

Han har ikke noe i mot noen av dem. Tvert i mot. Og ønsker at P og V skal renvaskes gjennom gjenopptagelse av saken. De er bestevenner. Men som jeg har skrevet før Kristin ofres. Hun blir det plantet spor på. Om ingen mistenkes og mafia/torpedoer får skylda kan de alle bare leve lykkelig alle sine dager. Vel, Kristin er ikke med i den planen da. Hun skal sitte inne hun, tatt for mord.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skuddet hadde gått tvers gjennom skyvedøren. Hvorfor fant ikke etterforskerene spor etter dette skuddet inne på det rommet som skyvedøren var til da i så fall? Eller fant de det?

Det burde jo ha ligget trefliser fra skyvedøren, inne på det rommet! Fant etterforskerene noe slikt?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet for lite om sånt, men kula/patronen var lett å ta med seg om den satt i skyvedøra eller lå etter eller annet sted. Jeg tror det våpenet som lå i skatollet ble brukt, evnt en Ruger 22 som kan knytte LMO rett til drapsåstedet i ettertid om min teori stemmer fordi den ble brukt på åstedet.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har ikke noe i mot noen av dem. Tvert i mot. Og ønsker at P og V skal renvaskes gjennom gjenopptagelse av saken. De er bestevenner. Men som jeg har skrevet før Kristin ofres. Hun blir det plantet spor på. Om ingen mistenkes og mafia/torpedoer får skylda kan de alle bare leve lykkelig alle sine dager. Vel, Kristin er ikke med i den planen da. Hun skal sitte inne hun, tatt for mord.

Hva tjener han på at P&V renvaskes - som han har holdt som gissler med å ha DNA-bevis i mot dem? Dette høres ganske vilt ut nå synes du ikke? dette er en prossess han har tilrettelagt gjennom 20 år også? langtenkt kar

Kristin, skal likevel taes fordi noen må jo bli tatt for drapet. 

mafia/torpedo blir aldri oppklart om  det er tilfellet

Endret av megda
  • Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det burde jo ha ligget trefliser fra skyvedøren, inne på det rommet! Fant etterforskerene noe slikt?

Ble ikke det stedet vasket ned av LMO og Mette for at det skulle leies ut? Politet har vel aldri vært der i ettertid.

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, megda said:

Endret av megda
Skrevet

Ble ikke det stedet vasket ned av LMO og Mette for at det skulle leies ut? Politet har vel aldri vært der i ettertid.

Etterforskerene undersøkte jo åstedet før det ble vasket der.

Skrevet

Hva tjener han på at P&V renvaskes - som han har holdt som gissler med å ha DNA-bevis i mot dem? Dette høres ganske vilt ut nå synes du ikke? 

Kristin, skal likevel taes fordi noen må jo bli tatt for drapet. 

mafia/torpedo blir aldri oppklart om  det er tilfellet

Det har jeg skrevet før. Han vil at de skal renvaskes, de har planer om en felles fremtid. DNA bevisene han har vil aldri bli brukt om ikke de finner ut at de skal plapre. Og det vil de selvsagt ikke. De har samme ønske som ham. 

Skrevet

Vitnet: hørte to skarpe smell, ganske tett etter hverandre, så gikk det 30-40 sekunder før det kom et avdempet smell.

- Bikkjer begynte å ule, vitnet hoppet så over et gjerde, og gikk opp mot Orderud gård.

Bikkjene ble skremte av skuddene? Uler hunder når de er redde?

• Liker 2
Skrevet

Etterforskerene undersøkte jo åstedet før det ble vasket der.

Skuddet er jo plantet i ettertid evnt. Det blir funnet av LMO når nøkler ettergis etter drapsetterforskningen er avsluttet. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vitnet: hørte to skarpe smell, ganske tett etter hverandre, så gikk det 30-40 sekunder før det kom et avdempet smell.

- Bikkjer begynte å ule, vitnet hoppet så over et gjerde, og gikk opp mot Orderud gård.

Bikkjene ble skremte av skuddene? Uler hunder når de er redde?

de kan vel det, men trenger ikke være direkte oversatt. Han sier ule, men kan mulig mene . bjeffe, ule, etc

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skuddet ble mest trolig satt i ettertid. LMO følte seg ærekrenket når etterforskere mente det. Etterforskere mener altså at det hullet ikke var der når det var på åstedet og etterforsket. Heller ikke våpenet i skatollet.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet for lite om sånt, men kula/patronen var lett å ta med seg om den satt i skyvedøra eller lå etter eller annet sted. Jeg tror det våpenet som lå i skatollet ble brukt, evnt en Ruger 22 som kan knytte LMO rett til drapsåstedet i ettertid om min teori stemmer fordi den ble brukt på åstedet.

Hvorfor skulle morderne ta seg bryet med å plukke med seg 1 kule/patron, når de ikke tok med seg noen av de andre? Hørte denne kula/patronen til et tredje våpen kanskje?

• Liker 2
Skrevet

de kan vel det, men trenger ikke være direkte oversatt. Han sier ule, men kan mulig mene . bjeffe, ule, etc

Takk for svar! 😊

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det skuddet ble mest trolig satt i ettertid. LMO følte seg ærekrenket når etterforskere mente det. Etterforskere mener altså at det hullet ikke var der når det var på åstedet og etterforsket. Heller ikke våpenet i skatollet.

har du linker med info om det våpnet og eventuelt det kulehullet som ble funnet senere?

Skrevet

Så rart!

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle morderne ta seg bryet med å plukke med seg 1 kule/patron, når de ikke tok med seg noen av de andre? Hørte denne kula/patronen til et tredje våpen kanskje?

Igjen, skuddet ble ikke satt drapskvelden. Det er satt der i ettertid slik etterforskerne også mener. Jeg tror den hører til,en Ruger 22. Men både kule og våpen er jo borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...