Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje du skal ta deg tiden å lese mitt tidligere svar i denne tråden, som er en begrunnelse?

Anonymkode: 4a7b0...1b2

Leser det gjerne om du gir meg en direkte link? vanskelig å skille en anonym fra en annnen anonym for min del

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra 6. linje i brevet står det: " vi kome 3 men orderudgår ok skute ho ok  da vi kome der kom ander folk å se da vi høre rope vi ok må skute dem ok kome Anne ok vi skute.."

Hva mener forfatteren med det uthevede? 

Anonymkode: d551b...45b

Ramla det aldri inn en tanke i hodet p disse torpedoene når de oppsøker en bolig Anne er på besøki, at det med høy sannsynlighet er andre tilstede i boligen? Det er en grov undervurdering av torpedoer. Og tilsier at brevet er kun oppspinn! Og hvordan visste disse torpedoene, som kom og var i kun 24 timer at Anne var i denne kårboligen på besøk.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

Leser det gjerne om du gir meg en direkte link? vanskelig å skille en anonym fra en annnen anonym for min del

Ja det er jo komplett kaos med nick og anonyme i denne tråden. Men jeg tenker at det holder at jeg har begrunnet det jeg da 😀

Skrevet
22 minutter siden, megda skrev:

Om det er mafiaen kan det være for å ikke sende uskyldige mennesker i fengsel. Kan vel ha med ære og respekt å gjøre i slike tilfeller, men det blir ren spekulasjon. 

Så mafiaen skulle interesse seg veldig for at P og V ikke ble dømt? Evnt K og L? Veldig ulikt slik jeg tenker at mafia tenker. Igjen jeg tror brevet er konstruert og plantet i ettertid for å få gjenopptatt saken, få de skyldige til å se uskyldige ut og rette fokus mot torpedoer som mulige attentatmenn.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ramla det aldri inn en tanke i hodet p disse torpedoene når de oppsøker en bolig Anne er på besøki, at det med høy sannsynlighet er andre tilstede i boligen? Det er en grov undervurdering av torpedoer. Og tilsier at brevet er kun oppspinn! Og hvordan visste disse torpedoene, som kom og var i kun 24 timer at Anne var i denne kårboligen på besøk.

ja, når de skriver i brevet at de ikke vil at "uskyldige skal bli dømt", men de velger likevel å drepe 2 uskyldige personer i K&M for å drepe Anne. Den logiske bristen er stor. 

At anne var der var kjent av 180-mannen på forhånd og det er jo teoretisk mulig at andre kan vite dette også

• Liker 7
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen selvfølge at hun våknet av det? Ettersom hun antageligvis ble drept etter ekteparet så kan det ha vært pistolskuddene som vekket henne. Med tanke på at ekteparet tydeligvis ikke våknet av at gjerningsmennene kom inn, så tyder vel det på at glasset ikke ble knust. Dersom gjerningsmennene hadde nøkkel så ble vel den sannsynligvis brukt. Ved å knuse glasset risikerer man at ofrene våkner og større risiko for at ting ikke går etter planen. Ofrene ville da hatt større sjanse for selvforsvar og kansje muligheten til å få ringt etter hjelp. 

Anonymkode: c9212...87c

Behold din teori om hva som skjedde, jeg orker ikke flere teorier, villeding, avledning, framing, planting osv. Jeg har min hypotese, jeg mener den kan underbygges og det holder for meg.

Skrevet
2 minutter siden, megda skrev:

ja, når de skriver i brevet at de ikke vil at "uskyldige skal bli dømt", men de velger likevel å drepe 2 uskyldige personer i K&M for å drepe Anne. Den logiske bristen er stor. 

At anne var der var kjent av 180-mannen på forhånd og det er jo teoretisk mulig at andre kan vite dette også

Ja trolig visste alle de involverte det, tenker jeg,

Skrevet
4 minutter siden, megda skrev:

Torpedoer er neppe i det hele tatt opptatt av om uskyldige dømmes tenker jeg, bare de kommer unna selv.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja trolig visste alle de involverte det, tenker jeg,

Uansett, kan vi vel sånn halvveis konkludere med at brevet er falskt og dermed er mafia-teorien fake-news. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, megda skrev:

Uansett, kan vi vel sånn halvveis konkludere med at brevet er falskt og dermed er mafia-teorien fake-news. 

Det tror jeg vi kan 👍🏻

• Liker 4
Skrevet

Hvis ingen av de 4 tiltalte og dømte var skyldige hverken i drapsplanlegging eller drap, men det var andre som sto bak trippeldrapet:

-Hvorfor hentet Kristin 2 våpen?
-Hvorfor diktet Kristin opp at det var drapsplanlegging på Orderud gård og at det ble  tegnet tegning av kårboligen?

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis ingen av de 4 tiltalte og dømte var skyldige hverken i drapsplanlegging eller drap, men det var andre som sto bak trippeldrapet:

-Hvorfor hentet Kristin 2 våpen?
-Hvorfor diktet Kristin opp at det var drapsplanlegging på Orderud gård og at det ble  tegnet tegning av kårboligen?

ja, altså de fleste bevis peker i den retningen, men det er jo interessant å vurdere andre mulige plausible teorier.

Det jeg ikke finner en forklaring på er natten da Paust og Anne ble fysisk angrepet utenfor hjemmet sitt? kanskje det var en sint jugoslaver som fikk ut sinnet sitt og det var det?

• Liker 2
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å få gjenoppleve to saken planter han selvfølgelig brevet. I følge min teori er han en av P og V aller nærmeste og ønsker hjem til gården igjen, i likhet med en haug andre i denne saken. Personlig tror jeg han er lovet økonomiske fordeler i form av å bygge ut på potensielt utskilte tomter på gården. Jeg tror han føler seg urettferdig behandlet pga noe annet også.

20 minutter siden, megda skrev:

Til Megda: du etterlyste og over har jeg funnet det jeg skrev.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

ja, altså de fleste bevis peker i den retningen, men det er jo interessant å vurdere andre mulige plausible teorier.

Det jeg ikke finner en forklaring på er natten da Paust og Anne ble fysisk angrepet utenfor hjemmet sitt? kanskje det var en sint jugoslaver som fikk ut sinnet sitt og det var det?

Jeg er enig i at det er interessant å se på andre teorier.

Om det fysiske angrepet har jeg ingen teorier. Det var flere vitner der? Hva var beskrivelsen av gjerningsmannen?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Til Megda: du etterlyste og over har jeg funnet det jeg skrev.

for å gjenoppleve saken? for egen hedonistisk nytelse av å være mastermind og rette mistanke på noen andre? 

han er lovet økonomiske fordeler og fordi han føler seg urettferdig behandlet risikerer han å drepe 3 personer som han ikke får den største fordelen av selv? Dette virker ganske søkt for meg 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, megda skrev:

for å gjenoppleve saken? for egen hedonistisk nytelse av å være mastermind og rette mistanke på noen andre? 

han er lovet økonomiske fordeler og fordi han føler seg urettferdig behandlet risikerer han å drepe 3 personer som han ikke får den største fordelen av selv? Dette virker ganske søkt for meg 

Beklager gjenoppta saken skulle det står da. I tillegg til det nevnte tror jeg en med hans personlighet er rimelig ødelagt og har noe personlig å hevne. Som andre i denne saken. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, megda skrev:

Men hvorfor ser det ut til at Kristin tydelig er innblandet i saken og hvorfor sier hun at Per og Veronica er de skyldige, hvis Per og Veronica ikke er skyldige?

Kaster Kristin skyld på Per og Veronica samtidig som hun vet hvem som står bak og hun skjuler hvem som egentlig står bak?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor ser det ut til at Kristin tydelig er innblandet i saken og hvorfor sier hun at Per og Veronica er de skyldige, hvis Per og Veronica ikke er skyldige?

Kaster Kristin skyld på Per og Veronica samtidig som hun vet hvem som står bak og hun skjuler hvem som egentlig står bak?

Hun sier som sant er tenker jeg. P og V er skyldige. Hun vet de planla drapene og var med den natten. Og hun var det selv.

Og ja på siste.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo teoretisk mulig at Kristin ikke vet hvem som faktisk drepte, men hun var der jo når de planla selve drapet. Så at hun retter skylden mot dem er jo for å ikke bli anklaget selv etter hvordan forholdene så ut.

Kristin, kan for alt vi vet kaste skylden på Per og Veronica og samtidig vite hvem som faktisk drepte de døde. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager gjenoppta saken skulle det står da. I tillegg til det nevnte tror jeg en med hans personlighet er rimelig ødelagt og har noe personlig å hevne. Som andre i denne saken. 

"Under advokat Frode Sullands eksaminasjon kom det også fram at Paust har alibi for drapsnatta som han tilbrakte sammen med tre kamerater i en leilighet i Vogts gate."

Det alibiet er jo helt klart det beste av alle de mistenkte i saken 

Sorry, nå ble det kluss i regninga. Dette var ikke Espen Orderud..

Endret av megda
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...