Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at han strødde veien?

Anonymkode: d551b...45b

Han sa det selv i et intervju der han viser tegning av bilspor han selv har laget. Han er oppgitt over at politet ikke tar han på alvor også, betimelig nok om man ønsket fokus på andre mulige teorier om hvem som kan ha vært der, skjønner?

Anonymkode: 4a7b0...1b2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med mannen som har nøkler og kan gjøre alt jeg tidligere har nevnt? For å få saken gjenopptatt?

En mann med nøkler som planter spor?

• Liker 2
Skrevet

En mann med nøkler som planter spor?

Nettopp, en mulig teori 👍🏻

• Liker 1
Skrevet (endret)

Noe jeg har vanskeligheter med å skjønne: Om ruta ble knust, så vil jeg tro K eller M faktisk har kommet seg opp fra dyna før de blir skutt. Det tar tross alt noen sekunder å knuse ruta, stikke armen inn og låse opp døren. Deretter skal du bruke noen sekunder på å gå inn i boligen og inn på soverommet. For meg virker det mer naturlig om dette har skjedd stille og de kan stå ovenfor de mens de sover og skyte de relativt samtidig eller? 

Det som taler i mot er at Anne da ikke blir skutt i senga samtidig som foreldrene. Hvorfor ikke bare gå ned trappa å drepe henne på samme måte, mens hun faktisk sover? Scenarioet hvor drapspersonen(e) går ned og vekker henne og fører henne opp i 2 etg gir ingen mening. At hun også snapper med seg morgenkåpen på veien virker ikke så sannsynlig og dette ville nok muligens skapt litt bråk.  

Hvorfor blir Anne først beskutt når hun er helt oppe i 2 etg? Er foreldrene skutt på forhånd også er gjerningspersonene helt stille inntil hun kommer opp trappa? fatter ikke helt den mest sannynlige rekken på hendelsesforløpet

Det at etterforskningen ikke fant "spor" i 1 etg trenger jo ikke bety noe som helst. de fant bare avtrykk fra 1 sko, men mente det var to gjerningspersoner

Endret av megda
  • Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

Noe jeg har vanskeligheter med å skjønne: Om ruta ble knust, så vil jeg tro K eller M faktisk har kommet seg opp fra dyna før de blir skutt. Det tar tross alt noen sekunder å knuse ruta, stikke armen inn og låse opp døren. Deretter skal du bruke noen sekunder på å gå inn i boligen og inn på soverommet. For meg virker det mer naturlig om dette har skjedd stille og de kan stå ovenfor de mens de sover og skyte de relativt samtidig eller? 

Det som taler i mot er at Anne da ikke blir skutt i senga samtidig som foreldrene. Hvorfor ikke bare gå ned trappa å drepe henne på samme måte, mens hun faktisk sover? Scenarioet hvor drapspersonen(e) går ned og vekker henne og fører henne opp i 2 etg gir ingen mening. At hun også snapper med seg morgenkåpen på veien virker ikke så sannsynlig og dette ville nok muligens skapt litt bråk.  

Hvorfor blir Anne først beskutt når hun er helt oppe i 2 etg? Er foreldrene skutt på forhånd også er gjerningspersonene helt stille inntil hun kommer opp trappa? fatter ikke helt den mest sannynlige rekken på hendelsesforløpet

Kanskje de låste seg inn og knuste ruten i ettertid, slik Sandberg lanserte som en mulig teori? 

• Liker 4
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kanskje de låste seg inn og knuste ruten i ettertid, slik Sandberg lanserte som en mulig teori? 

han mente de knuste ruten fra innsiden som er idiotisk. det gir ingen mening om det var for å "plante" et falskt spor. Du går  jo helst ut døra og knuser den fra utsiden for at det skal se ut som et innbrudd

• Liker 3
Skrevet

Det er vel vanlig å ha nøkler til arbeidsplassen sin.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og derfor ligger glassbitene annerledes, slik Sandberg stusser over. Jeg mener han ikke behøver stusse over noe som helst jeg da. Han nevner en glassbit med Maries blod som er snudd opp ned. Og jeg tror fortsatt at 2 personer var inne i boligen i ettertid og tråkket i glassene og så knuste de ruten for å fingere et innbrudd, slik havnet glassbitene slik de gjorde. Og de kan ha knust på vei inn og ut eller at noe ramlet av tidligere knust vindu på vei ut. Men jeg er rimelig sikker på at de tråkket i glasset med Maries blod og derfor ligger det opp ned.

• Liker 1
Skrevet

han mente de knuste ruten fra innsiden som er idiotisk. det gir ingen mening om det var for å "plante" et falskt spor. Du går  jo helst ut døra og knuser den fra utsiden for at det skal se ut som et innbrudd

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noen oversikt over alle som har nøkler?

Jeg leste i en artikkel at Sverre K. og en fetter (?) av Per jobbet på Orderud gård etter at P og V ble satt i varetekt (?) el.l. Jeg finner ikke artikkelen, men jeg fant noe annet:

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/JvAQX/Orderudsaken-Rakket-ned-pa-sin-egen-datter

Veronica og Per satt inne og den som fikk nøkler etter frigivelse av dem er fetter LMO

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, megda skrev:

Enig med deg. Så kanskje de knuste den på vei inn. Anne våkner, Kristian og Marie rekker aldri en gang å reagere?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Så kanskje de knuste den på vei inn. Anne våkner, Kristian og Marie rekker aldri en gang å reagere?

Kanskje disse menneskene tok sovetabletter? I tillegg var de gamle og syke.

• Liker 3
Skrevet

Mest sannsynligvis har vel gjerningsmennene låst seg inn ettersom både Kristian og Marie lå i senga da de ble skutt. I tillegg har vel Anne mest sannsynligvis blitt drept etter de andre, og det virker lite sannsynlig at hun ikke hadde våknet av at noen brøt seg inn. De fleste ville våknet av at glass blir knust. Dersom det ikke hadde vært noe tegn på innbrudd ville det sannsynligvis føre til at politiets mistenkte noen med tilgang til nøkler, noe gjerningsmennene sikkert ville unngå. 

Anonymkode: c9212...87c

• Liker 4
Skrevet

ja, det at K blir skutt i hjertet burde jo fortelle at han mest sannsynligvis ligger på ryggen og sover når skuddet går av. Om du er våken vil du nok ikke ligge langflat i senga, men vri deg eller prøve å beskytte/komme deg unna skuddbane. Skuddet var jo også i god vinkel akkurat som om noen stod over han. Ja, han må ha vært sovende

• Liker 4
Skrevet

Mest sannsynligvis har vel gjerningsmennene låst seg inn ettersom både Kristian og Marie lå i senga da de ble skutt. I tillegg har vel Anne mest sannsynligvis blitt drept etter de andre, og det virker lite sannsynlig at hun ikke hadde våknet av at noen brøt seg inn. De fleste ville våknet av at glass blir knust. Dersom det ikke hadde vært noe tegn på innbrudd ville det sannsynligvis føre til at politiets mistenkte noen med tilgang til nøkler, noe gjerningsmennene sikkert ville unngå. 

Anonymkode: c9212...87c

Hun våknet, men oppfattet kanskje ikke at det var glass som ble knust i ørska. Hun tar på seg morgenkåpe og går for å sjekke hva hun mulig hørte. Hun hører så skudd. Hun løper opp fordi hun allerede har observert 2 utenfor. Hun har kun en mulig rømningsvei. 

• Liker 1
Skrevet

ja, det at K blir skutt i hjertet burde jo fortelle at han mest sannsynligvis ligger på ryggen og sover når skuddet går av. Om du er våken vil du nok ikke ligge langflat i senga, men vri deg eller prøve å beskytte/komme deg unna skuddbane. Skuddet var jo også i god vinkel akkurat som om noen stod over han. Ja, han må ha vært sovende

Han våknet aldri, ikke Marie heller som ligger i en posisjon som tilsier at hun ikke heller har rørt på seg.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, megda skrev:

Og med det du sier så må han ha blitt flyttet på i ettertid.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun våknet, men oppfattet kanskje ikke at det var glass som ble knust i ørska. Hun tar på seg morgenkåpe og går for å sjekke hva hun mulig hørte. Hun hører så skudd. Hun løper opp fordi hun allerede har observert 2 utenfor. Hun har kun en mulig rømningsvei. 

Eller teoretisk sett 2 da, men når du blir skutt etter når du kommer opp trappa så flykter du vekk fra dem og mot verandadøren oppe.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Han våknet aldri, ikke Marie heller som ligger i en posisjon som tilsier at hun ikke heller har rørt på seg.

Politet som etterforsket mener da faktisk at hverken K eller M har våknet av innbruddet? høyst suspekt om det er det som er mest sannsynlig

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Og med det du sier så må han ha blitt flyttet på i ettertid.

ja, det kan han jo ha blitt, men det gir jo også lite mening eller? hvorfor skyte han i hjertet også ta sjansen på å røre han overhodet?

Det ble jo nevnt at K ikke døde momentant, men at han fortsatt var i bevegelse. Skjønner heller ikke skuddet i nakken etterpå. det gir ikke så mye mening. hvorfor skyte alle i nakken egentlig? er som en dårlig film

Endret av megda
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...