Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Avklippet gummistøvel ("modifisert" kalosje?) og kalosje funnet på bunn av Heiavannet i Fet, hvor Veronica luftet hunder morgenen etter drapene. Disse burde vært sjekket opp mot utvendige og innvendige spor på åstedet

støvel.jpg

kalosje.jpg

Endret av Delgado
  • Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Delgado skrev:

Avklippet gummistøvel (eller er det en "kalosje"?) funnet på bunn av Heieavannet i Fet, hvor Veronica luftet hunder morgenen etter drapene. Denne burde vært sjekket opp mot utvendige og innvendige spor på åstedet

støvel.jpg

Ja, det ser ut som en støvel som er klippet opp, kanskje for å trekke utenpå skoene sine? Kanskje det var trukket raggsokker el.l. utenpå disse støvlene og at det var slik de vage fotavtrykkene inne på  åstedet? I tillegg kan denne støvelen kanskje være samme støvel som har laget det avtrykket som ble funnet utendørs 50 meter fra  kårboligen som etterforskerene ikke en gang målte?

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 3
Skrevet

Takk for bilder @Delgado 😊
Jeg håper at en av dere finner bilde av etterforskeren og avtrykket av seilerstøvelen med et målebånd lagt ved siden av avtrykket, og kan poste det her. Det var enten i en avisartikkel eller i en video jeg så dette, i forbindelse med etterforskernes arbeid på og  utenfor kårboligen. Avtrykket var i jord ca 50 meter fra kårboligen.

• Liker 2
Skrevet

En slik støvel som på bildet som Delgado postet har typisk ikke veldig grove/dype spor under.

• Liker 2
Skrevet

Den på bildet ligner litt på denne

05718.jpg

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, Delgado skrev:

Avklippet gummistøvel ("modifisert" kalosje?) og kalosje funnet på bunn av Heiavannet i Fet, hvor Veronica luftet hunder morgenen etter drapene. Disse burde vært sjekket opp mot utvendige og innvendige spor på åstedet

støvel.jpg

kalosje.jpg

Er det denne? Jeg søkte etter bilder av seilerstøvler, og traff tilfeldigvis på dette bildet fra Lille Vinkel sko!
images?q=tbn:ANd9GcTEZMt9-B-PdO9YQAwRdKV

Ld Brehat-d-30 blå | Lille Vinkel Sko

• Liker 2
Skrevet

Hvem klipper opp og kaster (sikkert kostbare) støvler fra lille vinkel? Hvis det er støvler derfra?

• Liker 3
Skrevet

Samme butikk som førte den berømte skoen. Kan noen kontakte en etterforsker?

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det ser ut som en støvel som er klippet opp, kanskje for å trekke utenpå skoene sine? Kanskje det var trukket raggsokker el.l. utenpå disse støvlene og at det var slik de vage fotavtrykkene inne på  åstedet? I tillegg kan denne støvelen kanskje være samme støvel som har laget det avtrykket som ble funnet utendørs 50 meter fra  kårboligen som etterforskerene ikke en gang målte?

På dette treffet fant jeg støvelen fra Lille vinkel. Men  jeg kom ikke videre da jeg prøvde å klikke på linken som står til høyre for bildet. Kan en av dere prøve? https://www.google.no/search?q=seilerstøvel&rlz=1C1GGGE_noNO792NO792&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjvtufPrffeAhWuqIsKHUS2DVIQ_AUIDigB&biw=1366&bih=625#imgrc=LQPSPq1QmzrIVM:

• Liker 1
Skrevet

5

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På dette treffet fant jeg støvelen fra Lille vinkel. Men  jeg kom ikke videre da jeg prøvde å klikke på linken som står til høyre for bildet. Kan en av dere prøve? https://www.google.no/search?q=seilerstøvel&rlz=1C1GGGE_noNO792NO792&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjvtufPrffeAhWuqIsKHUS2DVIQ_AUIDigB&biw=1366&bih=625#imgrc=LQPSPq1QmzrIVM:

Hei @Delgado 😊 Jeg skulle sitere deg da jeg skrev dette. Hva tror du? Kan støvelen som var på det bildet du postet være fra Lille Vinkel? Når var disse støvlene i salg? 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at noen har ønsket å forkludre politiets historie?

Nei, snarere tvert i mot 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Tjorva skrev:

Nei, snarere tvert i mot 

Kan du forklare?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare?

Det får være opp til hver enkelt.

I store trekk så bærer etterforskning preg av å være mangelfull, og man har vegret seg for å gå etter spør som ikke passer inn i teoriene. Det er slik jeg oppfatter det.

Når det er sagt, det er mye bra arbeid som et lagt ned også.

• Liker 2
Skrevet

Har noen lyst til å  tipse etterforskerene om mulig forbindelse med avklippet støvel + støvel fra Lille Vinkel? Og spørre om de kan sjekke om sålen på støvelen fra Lille Vinkel (modell Ld Brehat-d-30 blå) stemmer med det avtrykket av seilerstøvel 50 meter fra kårboligen som de forhåpentligvis tok bilde av?

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen lyst til å  tipse etterforskerene om mulig forbindelse med avklippet støvel + støvel fra Lille Vinkel? Og spørre om de kan sjekke om sålen på støvelen fra Lille Vinkel (modell Ld Brehat-d-30 blå) stemmer med det avtrykket av seilerstøvel 50 meter fra kårboligen som de forhåpentligvis tok bilde av?

På hvilket grunnlag kan man si at støvel på bilde og fra Annonser er samme støvel ?

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Tjorva skrev:

På hvilket grunnlag kan man si at støvel på bilde og fra Annonser er samme støvel ?

Jeg er ikke sikker. Men de ligner. Og om avtrykket som ble funnet stemmer med denne støvelen, så har man en match. At de er kjøpt på samme skokjede som de berømte skoene ble kjøpt...kan være tilfeldig, men samtidig kanskje ikke tilfeldig?

• Liker 2
Skrevet

Det finnes sikkert flere titalls/ hundre forskjellige blå gummistøvler som er helt like.

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Tjorva skrev:

Det finnes sikkert flere titalls/ hundre forskjellige blå gummistøvler som er helt like.

Som ligner kanskje, men det hadde jo vært et bra sammentreff om denne modellen eller en annen modell som Lille Vinkel  har solgt passer med avtrykket ved åstedet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...