Delgado Skrevet 28. november 2018 #4621 Skrevet 28. november 2018 33 minutter siden, miss spjåk skrev: Jeg tror det var kristin og veronica som skjøt den natten. Gårdsmotivet er sterkt synes jeg da, Per hadde i tillegg 600 000 i gjeld, og faren presset stadig på endret testamentet 3 ganger. Det finnes en oversiktlig artikkel om hvor mye gården og områdene rundt egentlig var verdt og økonomien samlet sett, du burde ta en kikk om du ikke har lest den. Er forsåvidt ikke uenig i at det kan være de to. Samtidig viser fotavtrykkene (Bohan, str. 40) at denne skytteren, med .38-kaliberen, som sannsynligvis var en kvinne, ikke gikk helt inn i rommet og bort til Kristian. Det gjorde derimot den andre, som før nakkeskuddet alene må ha klart å få den nær 80 kg tunge, og døde, Kristian fra en stilling liggende på ryggen til knestående på gulvet og over sengen. Ville en kvinne - Veronica eller Kristin - klart denne operasjonen alene? Kanskje var en tredje person med inn, en mann i så fall, som også hadde dekket til sko med sokker eller kalosjer. Denne mannen kan ha vært ubevæpnet og bidro derfor ikke med skyting. 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4622 Skrevet 28. november 2018 3 minutter siden, miss spjåk skrev: Det er sant. Men om man skal i ta utgangspunkt i slik tankegang vil få vitner kunne være troverdige. Alle kan i teorien ha tilknytning til denne ene (regner med det er 180 mannen du tenker på) som aldri ble dømt.. Så sånn sett står man på bar bakke, og bør da kun ta utgangspunkt i det Per, Veronica, Lars og Kristin sier. Om dere mener alle potensielle vitner har blitt truet. Så står vi faktisk igjen med kun de 4. Og kanskje nær familie. Jeg forstår det sånn at du tenker det er en hovedbakmann som står bak planleggingen (og som ennå går fri)? Der er vi uenige, men jeg er alltid åpen for nye teorier! Synd ingen vet hvem Per paust siktet til da han sa han trodde det var en som sto i bakgrunnen og trakk i trådene. Jeg forstår. Men hva med feks de vitneutsagnene fra Kristins miljø + vitneutsagn fra Kristins søster (Pedersen?) + vitneutsagn fra flere som var i fengsel sammen med Kristin, som alle sa at Kristin sa at hun hadde gjort det (begått drap)? Er det sannsynlig at alle disse har snakket sammen? Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4623 Skrevet 28. november 2018 3 minutter siden, Delgado skrev: Er forsåvidt ikke uenig i at det kan være de to. Samtidig viser fotavtrykkene (Bohan, str. 40) at denne skytteren, med .38-kaliberen, som sannsynligvis var en kvinne, ikke gikk helt inn i rommet og bort til Kristian. Det gjorde derimot den andre, som før nakkeskuddet alene må ha klart å få den nær 80 kg tunge, og døde, Kristian fra en stilling liggende på ryggen til knestående på gulvet og over sengen. Ville en kvinne - Veronica eller Kristin - klart denne operasjonen alene? Kanskje var en tredje person med inn, en mann i så fall, som også hadde dekket til sko med sokker eller kalosjer. Denne mannen kan ha vært ubevæpnet og bidro derfor ikke med skyting. Hvis det var tre gjerningsmenn på åstedet og en av de ikke skjøt, og heller ikke den som løftet Kristian skjøt, må det ha vært to personer med helt tildekket fottøy som var der, og den ene av de påførte Kristian nakkeskuddet. Ble det funnet vage spor etter fottøy fra 2 forskjellige personer ved sengeenden der Kristian ble påført nakkeskuddet? Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4624 Skrevet 28. november 2018 Etter som jeg har forstått ble det kun funnet spor etter dameskoen og spor etter en person med helt tildekket fottøy, som jeg forstår som 2 personer. Med mindre den som avsatte dameskoavtrykkene har vekslet mellom å dekke til skoene med en ekstra stor sokk og å ha halvt tildekkede sko der kun skohelene var de delene av skoene som satte avtrykk. Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4625 Skrevet 28. november 2018 Det hadde vært interessant å vite skostørrelsen på disse vage fotavtrykkene. Men dette kan jo også ha blitt manipulert ved å ha på enda større sko og sokker. Anonymkode: d551b...45b 2
miss spjåk Skrevet 28. november 2018 #4626 Skrevet 28. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår. Men hva med feks de vitneutsagnene fra Kristins miljø + vitneutsagn fra Kristins søster (Pedersen?) + vitneutsagn fra flere som var i fengsel sammen med Kristin, som alle sa at Kristin sa at hun hadde gjort det (begått drap)? Er det sannsynlig at alle disse har snakket sammen? Anonymkode: d551b...45b jeg mener kristin har begått drap, men ikke alene.. ellers synes jeg uttalelsen "jeg er nyhetene" passer med at hun ihvertfall har vært med på å overlevere våpnene, eller planlegge drapene. Når du har overlevert våpen du VET skal bli brukt til drap, du har også kjennskap til hvem som skal skytes fordi du kjenner vedkommende som ønsker dem døde godt, ja da er du endel av nyhetene sånn sett. Selv om du ikke begikk drapshandlingen. Men som sagt mener jeg hun var med.. 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4627 Skrevet 28. november 2018 I teorien kan det ha vært kun en person på åstedet, dersom det ikke er opplysninger fra sporene på åstedet som tyder på at det må ha vært flere enn en inntrenger på åstedet. Anonymkode: d551b...45b
miss spjåk Skrevet 28. november 2018 #4628 Skrevet 28. november 2018 16 minutter siden, Delgado skrev: Er forsåvidt ikke uenig i at det kan være de to. Samtidig viser fotavtrykkene (Bohan, str. 40) at denne skytteren, med .38-kaliberen, som sannsynligvis var en kvinne, ikke gikk helt inn i rommet og bort til Kristian. Det gjorde derimot den andre, som før nakkeskuddet alene må ha klart å få den nær 80 kg tunge, og døde, Kristian fra en stilling liggende på ryggen til knestående på gulvet og over sengen. Ville en kvinne - Veronica eller Kristin - klart denne operasjonen alene? Kanskje var en tredje person med inn, en mann i så fall, som også hadde dekket til sko med sokker eller kalosjer. Denne mannen kan ha vært ubevæpnet og bidro derfor ikke med skyting. godt poeng. Adrenalin i seg selv gjør deg sterkere, men usikker på hvor mange kvinner som hadde greid det. Men å rulle en 80kg mann ned fra senga hadde nok de fleste greid. off, dette er så groteskt at det føles ekkelt å spekulere i dette. Ble veronica spurt om kalosjene, og hvor de var blitt av? 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4629 Skrevet 28. november 2018 En teori: 1 gjerningsperson inne i huset + 1 pådriver på forsiden av kårboligen som holdt vakt + 1 som ble tvingt av pådriveren til å holde vakt? Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4630 Skrevet 28. november 2018 1 minutt siden, miss spjåk skrev: godt poeng. Adrenalin i seg selv gjør deg sterkere, men usikker på hvor mange kvinner som hadde greid det. Men å rulle en 80kg mann ned fra senga hadde nok de fleste greid. off, dette er så groteskt at det føles ekkelt å spekulere i dette. Ble veronica spurt om kalosjene, og hvor de var blitt av? Sverre er den som har fortalt om disse angivelige "kalosjene til Per". Jeg tror ikke et ord på dette som Sverre fortalte. Jeg vet ikke om V er spurt om kalosjer. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4631 Skrevet 28. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sverre er den som har fortalt om disse angivelige "kalosjene til Per". Jeg tror ikke et ord på dette som Sverre fortalte. Jeg vet ikke om V er spurt om kalosjer. Anonymkode: d551b...45b Jeg tror ikke på et ord av dette som S fortalte. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4632 Skrevet 28. november 2018 Hvis 180-mannen var en av morderne, tenker jeg som flere har vært inne på, at han var beruset el.l.. Og jeg tenker at han ikke husker at han sa dette om å drepe Anne m.fl. i samtalen med operatøren på 180. Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4633 Skrevet 28. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis 180-mannen var en av morderne, tenker jeg som flere har vært inne på, at han var beruset el.l.. Og jeg tenker at han ikke husker at han sa dette om å drepe Anne m.fl. i samtalen med operatøren på 180. Anonymkode: d551b...45b For, det er jo i utgangspunktet idiotisk å fortelle noe slikt hvis man selv er gjerningsmannen, og man da vil risikere at politiet står der og venter på han når han ankommer åstedet og bryter seg inn. Anonymkode: d551b...45b 5
RedFox81 Skrevet 28. november 2018 #4634 Skrevet 28. november 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: "Jeg kan jo ta feil av hvem jeg så, men innerst inne er jeg sikker på at det var Lars Grønnerød og Veronica Orderud, har mannen forklart til politiet".https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5VV5Ve/saa-lars-og-veronica-i-skytetrening Anonymkode: d551b...45b Vitnet kontaktet politi først over et halvt år etter hendelsen, eller noe rundt der, og også lenge etter å ha sett tegninger og bilder av mistenkte i avisene. Det er først da han mente at det må være de han har sett i skogen. Dette er en klassisk eksempel på hvordan falske minner kan plantes. Og politi har rett at de sier at hans vitneavklaring har usikker verdi, eller det vil si, han ikke kan stoles på om HVEM han så. Han kan snakke sant, eller han kan tro på at han snakker sant, men det er umulig å vite på grunn av hele historien rundt hans vitneforklaring. https://forskning.no/psykologi/2010/08/vitneutsagn-odelagt-av-falske-minner Fant at politi fant tomme patronhylsene der. Så fant jeg denne artikkelen. Ikke tvil at Lars var våpeninteressert. 😁 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4dd9JE/tomhylsene-av-samme-merke-som-hos-groenneroed og litt mer her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gPPrW0/lars-avsloerte-drapsvaapet 2
Delgado Skrevet 28. november 2018 #4635 Skrevet 28. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For, det er jo i utgangspunktet idiotisk å fortelle noe slikt hvis man selv er gjerningsmannen, og man da vil risikere at politiet står der og venter på han når han ankommer åstedet og bryter seg inn. Anonymkode: d551b...45b Nå kan det være at 180-mannen faktisk trodde at 180-operatørene hadde taushetsplikt om alle forhold - han ønsket jo å forsikre seg om dette. 180- mannen er en person som er glad i få oppmerksomhet og vil bli beundret og respektert (på tross av at han egentlig er en "taper"), dette i kombinasjon med en del å drikke gjorde at han åpnet seg om planer og annet, 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4636 Skrevet 28. november 2018 2 minutter siden, RedFox81 skrev: Vitnet kontaktet politi først over et halvt år etter hendelsen, eller noe rundt der, og også lenge etter å ha sett tegninger og bilder av mistenkte i avisene. Det er først da han mente at det må være de han har sett i skogen. Dette er en klassisk eksempel på hvordan falske minner kan plantes. Og politi har rett at de sier at hans vitneavklaring har usikker verdi, eller det vil si, han ikke kan stoles på om HVEM han så. Han kan snakke sant, eller han kan tro på at han snakker sant, men det er umulig å vite på grunn av hele historien rundt hans vitneforklaring. https://forskning.no/psykologi/2010/08/vitneutsagn-odelagt-av-falske-minner Fant at politi fant tomme patronhylsene der. Så fant jeg denne artikkelen. Ikke tvil at Lars var våpeninteressert. 😁 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4dd9JE/tomhylsene-av-samme-merke-som-hos-groenneroed og litt mer her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gPPrW0/lars-avsloerte-drapsvaapet Disse tomhylsene stammet vel fra patroner som er av en vanlig dimensjon av et svært vanlig merke, ettersom jeg forsto. Men man kan ikke se bort fra at Kristin har skaffet disse fra Lars. Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4637 Skrevet 28. november 2018 Jo mer jeg leser , jo mer forvirret blir jeg 🤪.. mulig dette bare er humbug , men jeg har følelsen av at Kristin er den som vet mest om denne saken . https://www.siste.no/krim/kun-kirkemo-sto-bak-drapene/s/1-113-4350732 Anonymkode: 6b659...c16 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4638 Skrevet 28. november 2018 2 minutter siden, Delgado skrev: Nå kan det være at 180-mannen faktisk trodde at 180-operatørene hadde taushetsplikt om alle forhold - han ønsket jo å forsikre seg om dette. 180- mannen er en person som er glad i få oppmerksomhet og vil bli beundret og respektert (på tross av at han egentlig er en "taper"), dette i kombinasjon med en del å drikke gjorde at han åpnet seg om planer og annet, Ja, det kan du ha rett i 😊 Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4639 Skrevet 28. november 2018 6 minutter siden, RedFox81 skrev: Vitnet kontaktet politi først over et halvt år etter hendelsen, eller noe rundt der, og også lenge etter å ha sett tegninger og bilder av mistenkte i avisene. Det er først da han mente at det må være de han har sett i skogen. Dette er en klassisk eksempel på hvordan falske minner kan plantes. Og politi har rett at de sier at hans vitneavklaring har usikker verdi, eller det vil si, han ikke kan stoles på om HVEM han så. Han kan snakke sant, eller han kan tro på at han snakker sant, men det er umulig å vite på grunn av hele historien rundt hans vitneforklaring. https://forskning.no/psykologi/2010/08/vitneutsagn-odelagt-av-falske-minner Ja, og vitnet kontaktet politiet 1 år og 2 måneder etter hendelsen (tror jeg at jeg leste). Men det jeg stusset mest på, var at vitnet ikke gjenkjente Grønnerød fra et fotografi i avisen, men vitnet "kjente igjen Grønnerød" fra en avistegning i Dagbladet. Den tegningen ligner slettes ikke på Grønnerød, synes jeg. Har en av dere dette bildet av den avistegningen? 😊 Anonymkode: d551b...45b 2
RedFox81 Skrevet 28. november 2018 #4640 Skrevet 28. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jo mer jeg leser , jo mer forvirret blir jeg 🤪.. mulig dette bare er humbug , men jeg har følelsen av at Kristin er den som vet mest om denne saken . https://www.siste.no/krim/kun-kirkemo-sto-bak-drapene/s/1-113-4350732 Anonymkode: 6b659...c16 det er samme inntrykk jeg får, Kristin er jo hun som kan alle detaljene. Som andre ikke forteller, eller ikke kan. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå