Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ønsket at K. skulle la være å fortelle om at han var med på drapene og han ville at K. skulle gi skylden til P og V? 
Jeg forstår allikevel ikke hvordan mannens planting av ting mot K. skulle kunne presse K. til å la være å fortelle om hva han hadde gjort? 

Anonymkode: d551b...45b

Han må evnt ha hatt noe mer på henne da, nå blir jeg forvirret igjen 😀

Anonymkode: f8e23...c5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mulig at han satt med noe slags håndfast bevis mot henne, som han presset henne med.

• Liker 2
Skrevet

Men Kristin evnet jo ikke å ta seg av sønnen sin, og det visste hun godt. Så hun ville vel gjort alt i verden for å beskytte det hjemmet sønnen bodde i? Altså at faren ikke ble trukket inn i noe. Hva skulle skjedd med sønnen da? Det er vel ganske opplagt at dette er et solid "pressmiddel".

Anonymkode: 37ae7...b60

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo mulig at han satt med noe slags håndfast bevis mot henne, som han presset henne med.

Ja jeg tror jeg vet hva, men jeg vet ikke om jeg kan skrive det her?

• Liker 1
Skrevet

Nettopp! Han tok seg kanskje av å "ordne med" sko og drakter etter trippeldrapet (som var fullt av Kristins DNA), og bare han visste hvor han gjemte det.

• Liker 3
Skrevet

Men Kristin evnet jo ikke å ta seg av sønnen sin, og det visste hun godt. Så hun ville vel gjort alt i verden for å beskytte det hjemmet sønnen bodde i? Altså at faren ikke ble trukket inn i noe. Hva skulle skjedd med sønnen da? Det er vel ganske opplagt at dette er et solid "pressmiddel".

Du har rett.

• Liker 2
Skrevet

Nettopp! Han tok seg kanskje av å "ordne med" sko og drakter etter trippeldrapet (som var fullt av Kristins DNA), og bare han visste hvor han gjemte det.

Selvfølgelig, han plantet det.

• Liker 2
Skrevet

Du har rett.

Ja det kan vi jo håpe på at jeg har, i tilfelle er det vel en som har sluppet unna til de grader. Fatter ikke hvor slett jobb politiet har gjort i denne saken. Snakk om å låse seg til en teori ognså bare gå på med skylapper....

Men jeg kunne være veldig interessert i å høre om det finnes noe alibi for Sverre Kirkemo..?

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan vi jo håpe på at jeg har, i tilfelle er det vel en som har sluppet unna til de grader. Fatter ikke hvor slett jobb politiet har gjort i denne saken. Snakk om å låse seg til en teori ognså bare gå på med skylapper....

Men jeg kunne være veldig interessert i å høre om det finnes noe alibi for Sverre Kirkemo..?

Finnes det ingen info om han? Har han ikke vært inne i avhør?

Skrevet

"Veronica Orderud forteller at hennes far hadde snakket om at Kristin Kirkemo Haukeland visste mye om attentatene. Faren og samboeren hans har snakket om at Kristin ville plante attentatene på faren sin, blant annet på grunn av krangel om omsorg for Kristins sønn." Mer interessant i artikkelen https://www.nrk.no/norge/veronica-raser-mot-kristin-1.522816

• Liker 3
Skrevet

Det gjør det sikkert, men kanskje ikke noe som er frigitt til media? Jeg har prøvd å finne ut av det, men har ikke funnet noe om det hittil. Kanskje det kommer frem etterhvert nå som materialet har blitt sluppet til pressen?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Tjorva skrev:

Hvorfor bytte våpen?

Noen som har funnet en god forklaring på hvorfor en mann med 10 tommeltotter skulle ønske å bytte en Ruger med en Colt? En Ruger er kraftig nok , og en Colt er etter så langt jeg vet, vanskeligere å skyte med 

Lars hevder at Per angivelig ønsket et kraftigere våpen enn en finkalibret Ruger kaliber 22.

Hvorvidt du har "10 tommeltotter" har liten betydning når det gjelder våpen av den type som man antar er blitt brukt i denne saken. Begge våpen er relativt enkle å bruke.

En grovkalibret Colt Police Special kaliber 38 er vesentlig kraftigere enn en finkalibret Ruger kaliber 22. En Ruger kan uten tvil drepe et annet menneske, men det forutsetter normalt at man treffer vitale organer. I Maries tilfelle ble hun truffet av flere skudd fra kaliber 22, men ingen av dem drepte henne momentant - selv ikke skuddet i halsen (de bommet på nakken). Hun ble også truffet av ett skudd fra en kaliber 38, men det gikk rett gjennom kroppen uten å treffe vitale organer (som hjertet). Kristian ble truffet av ett skudd fra kaliber 38 i hjertet, og døde sannsynligvis ganske raskt. 

Så hvorfor vil noen foretrekke et kraftigere våpen? For å være sikker på at man dreper den man skyter mot! Vi vet ikke om det var dette som var motivasjonen for å bytte våpen i denne saken, men det er ikke utenkelig at det var av den grunn.

(Bilde hentet fra: Gåten Orderud - de viktigste sporene)

Orderud03-Lillegutt.jpg

• Liker 5
Skrevet

(ang. Sverre) Han har vært inne til mange avhør, så det må være mye info politiet sitter på om ham. Lite og ingen ting av dette er imidlertid tilgjengelig for folk flest.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, NordicViking skrev:

Lars hevder at Per angivelig ønsket et kraftigere våpen enn en finkalibret Ruger kaliber 22.

Hvorvidt du har "10 tommeltotter" har liten betydning når det gjelder våpen av den type som man antar er blitt brukt i denne saken. Begge våpen er relativt enkle å bruke.

En grovkalibret Colt Police Special kaliber 38 er vesentlig kraftigere enn en finkalibret Ruger kaliber 22. En Ruger kan uten tvil drepe et annet menneske, men det forutsetter normalt at man treffer vitale organer. I Maries tilfelle ble hun truffet av flere skudd fra kaliber 22, men ingen av dem drepte henne momentant - selv ikke skuddet i halsen (de bommet på nakken). Hun ble også truffet av ett skudd fra en kaliber 38, men det gikk rett gjennom kroppen uten å treffe vitale organer (som hjertet). Kristian ble truffet av ett skudd fra kaliber 38 i hjertet, og døde sannsynligvis ganske raskt. 

Så hvorfor vil noen foretrekke et kraftigere våpen? For å være sikker på at man dreper den man skyter mot! Vi vet ikke om det var dette som var motivasjonen for å bytte våpen i denne saken, men det er ikke utenkelig at det var av den grunn.

(Bilde hentet fra: Gåten Orderud - de viktigste sporene)

Orderud03-Lillegutt.jpg

Kanskje det rett og slett var en våpenglad/våpenkjenner av en mann inne i dette, som også nevnte et gammelt våpen i samtalen til 180, som ønsket noe med litt mer krutt i?

• Liker 2
Skrevet

I samme artikkel fortalte Veronica at Sverre og Lise kom da de (V og P) kom ned fra Nesbyen. Sverre var helt forstyrret og fortalte om en telefon han hadde fått fra Kristin, der hun hadde sagt så mye rart. Sverre mente hun visste mye om drapene. Han sa at han var glad for at politiet ikke avlyttet telefonen hans - " for da har de Kristin".

• Liker 4
Skrevet

I samme artikkel fortalte Veronica at Sverre og Lise kom da de (V og P) kom ned fra Nesbyen. Sverre var helt forstyrret og fortalte om en telefon han hadde fått fra Kristin, der hun hadde sagt så mye rart. Sverre mente hun visste mye om drapene. Han sa at han var glad for at politiet ikke avlyttet telefonen hans - " for da har de Kristin".

Hvilken dag er det Veronica refererte til der? Den dagen de kom hjem til Orderud etter hundeutstillingen? Hvilken dag var det?

Skrevet

Kanskje det rett og slett var en våpenglad/våpenkjenner av en mann inne i dette, som også nevnte et gammelt våpen i samtalen til 180, som ønsket noe med litt mer krutt i?

Tja, hvem vet? 

Våpenet som 180-mannen angivelig nevnte var vel en Mauser, om jeg ikke husker helt feil.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, NordicViking skrev:

Tja, hvem vet? 

Våpenet som 180-mannen angivelig nevnte var vel en Mauser, om jeg ikke husker helt feil.

Nei hvem vet? Kanskje den Mauseren han prater om er et gammelt familieklenodium han er stolt av og ikke har noe med denne Colten å gjøre?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...