NordicViking Skrevet 27. november 2018 #4441 Skrevet 27. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slike drakter som kan ha blitt brukt under trippeldrapet, er de heldekkende foran ansiktet også, ettersom det ikke ble funnet noe biologiske spor fra gjerningspersonene? Bare det å feks miste en øyenvipp, et øyenbrynshår eller litt hudceller kan jo være nok til å slå fast hvem som var på åstedet. Eller kan de ha hatt oppklippede tynnstrømpebukser tredd over hodet og foran ansiktet nettopp for å forhindre å miste øyenvipper etc på åstedet? Anonymkode: d551b...45b Hva som er brukt av gjerningspersonen(e) kan vi bare spekulere i, siden vi ikke vet særlig mye med sikkerhet. Fant et interessant bilde på nettet av norske kriminalteknikere. Som du ser, så dekker draktene deres hele kroppen pluss hodet. I tillegg brukes masker foran ansiktet, samt i noen tilfeller briller. Ikke utenkelig at gjerningspersonen(e) kan ha brukt noe tilsvarende på Orderud for å hindre at de la igjen noen spor. 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4442 Skrevet 27. november 2018 Ble det håret som ble funnet i/på posen som inneholdt bl.a. oppklippede tynnstrømpebukser, testet? Ble det tatt prøver av mange mennesker for å prøve å få en match med DNA-et i hårstrået i den nevnte posen og de hårstråene som ble funnet på den oransje sokken? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4443 Skrevet 27. november 2018 2 minutter siden, NordicViking skrev: Hva som er brukt av gjerningspersonen(e) kan vi bare spekulere i, siden vi ikke vet særlig mye med sikkerhet. Fant et interessant bilde på nettet av norske kriminalteknikere. Som du ser, så dekker draktene deres hele kroppen pluss hodet. I tillegg brukes masker foran ansiktet, samt i noen tilfeller briller. Ikke utenkelig at gjerningspersonen(e) kan ha brukt noe tilsvarende på Orderud for å hindre at de la igjen noen spor. Takk! 😊 Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4444 Skrevet 27. november 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare et lite apropos til den videoen jeg så med Sandberg der han også virker veldig klar på at blodsporet på glassbiten med blod fra Marie ikke kan ha blitt liggende slik de fant det med det andre ovenpå, om ikke ruten ble knust innenfra. Men er ikke det teoretisk mulig om flere har kommet til og de har tråkket rundt i glasset på vei inn og ut, at glass flytter på seg.Eller kan de når de forlot åstedet etter drapene også tråkket i det, alternativt knuste de ruten på vei ut også? For å fingere et innbrudd? Beklager mange teorier. Det er så mye inn og ut og mulige inn og ut’er i dette. Anonymkode: f8e23...c5e Eller kanskje det ramlet ned mer glass fra døren, da de skulle gå ut gjennom den døråpningen, og at det kan være årsaken til at glassbiten lå slik at glasset må ha falt ned etter at Marie ble skutt? Anonymkode: d551b...45b 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4445 Skrevet 27. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg antar det Milli sier er at det var DNA spor på sokken, men de kan ikke knyttes til noen av de dømte og derfor ble de plantet av en annen som etterlot DNA spor etter seg, er min tanke. En mann foreløpig ikke vet hvem er. Anonymkode: f8e23...c5e Takk! 😊 Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4446 Skrevet 27. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller kanskje det ramlet ned mer glass fra døren, da de skulle gå ut gjennom den døråpningen, og at det kan være årsaken til at glassbiten lå slik at glasset må ha falt ned etter at Marie ble skutt? Anonymkode: d551b...45b God teori 👍🏻 Anonymkode: f8e23...c5e 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4447 Skrevet 27. november 2018 Det begynner å haste med å samle inn hårprøver, dersom det ikke allerede er gjort! Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4448 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det begynner å haste med å samle inn hårprøver, dersom det ikke allerede er gjort! Anonymkode: d551b...45b Eller andre typer DNA-prøver som spytt etc, selvfølgelig. Hvis det IKKE er foretatt en omfattende testing av mange menneskers DNA angående disse DNA-sporene på den oransje sokken + på DNA-spor (hår + blod) i innholdet i Kristins bag + tester for å finne eieren av hundehåret på den oransje sokken, så er det hårreisende! synes jeg Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4449 Skrevet 27. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det begynner å haste med å samle inn hårprøver, dersom det ikke allerede er gjort! Anonymkode: d551b...45b Det er nettopp det det gjør. Anonymkode: f8e23...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4450 Skrevet 27. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: God teori 👍🏻 Anonymkode: f8e23...c5e Takk! 😊 Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4451 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er nettopp det det gjør. Anonymkode: f8e23...c5e Ja, før eierene av hårene og blodet blir så gamle at de dør. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4452 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, før eierene av hårene og blodet blir så gamle at de dør. Anonymkode: d551b...45b De må skynda på som de sier i Sverige 👍🏻 Anonymkode: f8e23...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4453 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De må skynda på som de sier i Sverige 👍🏻 Anonymkode: f8e23...c5e Ja. De kan jo også se ganske mye ut fra DNA-et ettersom jeg har forstått (hvilke land genene er fra m.m.). Det er jo også flere som har registrert seg på diverse DNA-sider på nett (der de leter etter slektninger m.m.), og etterforskere kan derfor være heldige å finne noen som er i slekt med håreierne og lete ut fra slektninger til disse! Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4454 Skrevet 27. november 2018 Jeg sier snart som Per O, at jeg tror ikke politiet vil finne morderen. Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4455 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. De kan jo også se ganske mye ut fra DNA-et ettersom jeg har forstått (hvilke land genene er fra m.m.). Det er jo også flere som har registrert seg på diverse DNA-sider på nett (der de leter etter slektninger m.m.), og etterforskere kan derfor være heldige å finne noen som er i slekt med håreierne og lete ut fra slektninger til disse! Anonymkode: d551b...45b Hurra 😀 og la oss håpe på mange Eureka’er! Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4456 Skrevet 27. november 2018 Jeg sier snart som Per O, at jeg tror ikke politiet ville finne morderen. Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4457 Skrevet 27. november 2018 Jeg er rystet over at det tydeligvis ikke ble gjort mer for å finne ut hvem sine hår som befant seg på den oransje sokken og hvem sin hund sitt pelshår det var på den oransje sokken, hvem sitt blod som var på sokken og hvem sitt hår som var i/på posen. Hvor kan man lese om hva etterforskerene gjorde for å finne ut dette? Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4458 Skrevet 27. november 2018 Men hvis den oransje sokken og hårene på sokken var plantet, så kan man jo via DNA-et finne frem til mennesker som er uskyldige også. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4459 Skrevet 27. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis den oransje sokken og hårene på sokken var plantet, så kan man jo via DNA-et finne frem til mennesker som er uskyldige også. Anonymkode: d551b...45b I så fall, kan jo disse sikkert hjelpe etterforskerne med opplysninger om hvem som kan ha fått tak i hår fra de. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4460 Skrevet 27. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er rystet over at det tydeligvis ikke ble gjort mer for å finne ut hvem sine hår som befant seg på den oransje sokken og hvem sin hund sitt pelshår det var på den oransje sokken, hvem sitt blod som var på sokken og hvem sitt hår som var i/på posen. Hvor kan man lese om hva etterforskerene gjorde for å finne ut dette? Anonymkode: d551b...45b Jeg aner ikke, men leste noe om at K nektet enhver befatning med bagen og ett eller annet i forbindelse med det, om det er til hjelp? Anonymkode: f8e23...c5e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå