Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, NordicViking skrev:

I Nes herredsrett knyttet både Tommy Næstby og den tidligere tennisspilleren Morten Rønneberg sin tidligere kamerat Jan Christian Paust til trippeldrapet. Næstby tror at Jan Christian Paust, sønnen til Per Paust, hadde noe med trippeldrapet å gjøre. Rønneberg hevdet at Paust har fortalt ham at han kjente til drapene på Orderud gård allerede lørdagen - en dag før de drepte ble funnet. (Dagbladet)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J1Jnem/visste-om-trippeldrapet-foer-politiet?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=oRAMOB

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forøvrig er det som skremmer meg mest med denne saken, at man kan dømme folk til 21 år i fengsel på så tynt grunnlag og uten at det er gjort noen skikkelige tekniske funn. Helt uavhengig av hva som egentlig faktisk har skjedd.

Anonymkode: e01e1...126

Det hadde vært mye mer skremmende om man kunne begå drap å fjerne alle tekniske spor og bli frikjent, selv om man har fult av indisier. Det hadde vært et utrolig mye mer skremmende scenario syns jeg, for det er opplagt ikke så vanskelig å få til

• Liker 4
Skrevet

Hva er dette f etter f det snakkes om her?🤔

Anonymkode: 0aad5...a6d

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe å bry seg om:) Noen som prøver å gjøre sine innlegg mer interessante enn de der.

• Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Noe rør som ab c5e har fått for seg, en eller annen teori om noen involverte som de omtaler som "f'ene", men sikkert tror at de vil bli moderert for om de forklarer det ordentlig.

Anonymkode: b6cc4...c3b

• Liker 4
Skrevet

Noen som vet om juryen var tilfeldig? Hørte i siste episode av serien på NRK at de hadde forskjellige bakgrunner/utdannelser, men var det noen grunn til at de fleste var rundt pensjonistalder? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Irja said:

Noen som vet om juryen var tilfeldig? Hørte i siste episode av serien på NRK at de hadde forskjellige bakgrunner/utdannelser, men var det noen grunn til at de fleste var rundt pensjonistalder? 

Jeg skal ikke uttale meg for sikkert om dette, men slik jeg har forstått det så var juryordningen slik at det gjerne er eldre med arbeid eller verv som er/har vært sterkt samfunnsengasjerte som ble vurdert som jurymedlemmer.

Postmesteren/speiderlederen her i lokalsamfunnet mitt, som hadde lagt ned en mannsalder i frivillighetsarbeid i Speideren og var en ildsjel i forhold til dette, ble plukket ut til jurytjeneste, flere ganger tror jeg til og med også.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke uttale meg for sikkert om dette, men slik jeg har forstått det så var juryordningen slik at det gjerne er eldre med arbeid eller verv som er/har vært sterkt samfunnsengasjerte som ble vurdert som jurymedlemmer.

Postmesteren/speiderlederen her i lokalsamfunnet mitt, som hadde lagt ned en mannsalder i frivillighetsarbeid i Speideren og var en ildsjel i forhold til dette, ble plukket ut til jurytjeneste, flere ganger tror jeg til og med også.

Samme gjengen som eksamensvakter, altså:)

• Liker 8
Skrevet

En annen ting oppi dette her.

K.K er den eneste personen som ikke ønsker saken gjenopptatt, og har uttalt at straffen kun fikk er helt ok.

Av,dette kan jeg tolke at hun synes straffen er ok i forhold til det hun har gjort, noe som styrker mistanke om at hun har utført drapene.

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, Delgado said:

Samme gjengen som eksamensvakter, altså:)

Ja, føler det blir litt det samme :)

I hvert fall ikke som "a jury of your peers" som de opererer med i USA, hvor utvalget er litt mer tilfeldig og er ment å skulle reflektere "den vanlige mann i gata".

• Liker 3
Skrevet

Er det noen som vet om det har skjedd noe med eiendomsutviklingen på Orderud som var noe av bakgrunnen til den opprinnelige gårdstvisten ? 

Skrevet
13 minutter siden, Tjorva skrev:

En annen ting oppi dette her.

K.K er den eneste personen som ikke ønsker saken gjenopptatt, og har uttalt at straffen kun fikk er helt ok.

Kilde?

Skrevet
17 minutter siden, Apis skrev:

Er det noen som vet om det har skjedd noe med eiendomsutviklingen på Orderud som var noe av bakgrunnen til den opprinnelige gårdstvisten ? 

Tenker du på Kværners planer om oppkjøp av tomter? Det ble aldri noe av. (NRK)

• Liker 3
Skrevet

Hva hadde du dømt, hvis du hadde sittet i juryen? Skyldig eller ikke skyldig?

Jeg hadde dømt "ikke skyldig" på alle fire. Grunnen til det er at jeg rett og slett synes det er for mye tvil, for slett politiarbeid, og for dårlige bweviser. Det er dessuten, i min mening, for mange mulige motiver og scenarioer.

Håpet hadde da vært at alle ble funnet "ikke skyldig", slik at saken ikke ble lagt død, og politiet måtte etterforsket videre. Så hadde vi kanskje visst svaret på gåten i dag.

Men hva hadde du dømt, og hvorfor? (Skiv gjerne alderen din, det kan også være litt interressant. Jeg er 35.)

Anonymkode: 37ae7...b60

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, nordiskfigur said:

Det hadde vært mye mer skremmende om man kunne begå drap å fjerne alle tekniske spor og bli frikjent, selv om man har fult av indisier. Det hadde vært et utrolig mye mer skremmende scenario syns jeg, for det er opplagt ikke så vanskelig å få til

Med en jury som voterte med kuken ???

herregud. Det er noe som heter uskyldig inntil det motsatte er bevist utover enhver rimelig tvil.....

mener du at dette som har skjedd i denne saken kvalifiserer til det. Dommen burde jo ha vært forkastet på bakgrunn av juryens oppførsel alene...

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fetter.

Anonymkode: c5e66...8af

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Irja skrev:

Noen som vet om juryen var tilfeldig? Hørte i siste episode av serien på NRK at de hadde forskjellige bakgrunner/utdannelser, men var det noen grunn til at de fleste var rundt pensjonistalder

Av de 18 potensielle jurymedlemmene skulle retten plukke ut 12 personer, seks av hvert kjønn. Disse 12 skulle følge saken i sin helhet. Til slutt var det ti av jurymedlemmene som avgjorde de fire tiltaltes skjebne. De to andre i juryen var reserve i tilfelle noen av jurymedlemmene ble syke. Kun 3 av disse 18 var pensjonister. (NRK)

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med en jury som voterte med kuken ???

herregud. Det er noe som heter uskyldig inntil det motsatte er bevist utover enhver rimelig tvil.....

mener du at dette som har skjedd i denne saken kvalifiserer til det. Dommen burde jo ha vært forkastet på bakgrunn av juryens oppførsel alene...

Hva begrunner du det med? Juryen gjorde det den var satt til å gjøre: Den vurderte sakens fakta, og på bakgrunn av det fant den alle de tiltalte skyldig i medvirkning til drap. Kristin ble frikjent for attentatplaner. Man må gjerne være uenig i dommen, men juryen har ikke gjort noe galt.

• Liker 4
Skrevet

Noen som har sett disse dokumentarene?

CD52C4B9-E7E5-4A43-9A4A-05B58B9580C1.jpeg

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, Vampyrina skrev:

Noen som har sett disse dokumentarene?

CD52C4B9-E7E5-4A43-9A4A-05B58B9580C1.jpeg

Ja, de er ikke spesielt interessante. Det må ha vært mafia derfor folk i fengsel har snakket om at en torpedo har vært på gården, også har en slektning/venn av per paust notert "etterretning " på hendene sine for å huske at per følte seg forfulgt på dødsleiet sitt...derfor må det være politiske makter bak det, sånn journalist piss greier.

Dette tullet her

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...