Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg ikke husker feil, så ringte Pers advokat etter at gjestene hadde kommet.

Anonymkode: d551b...45b

Så de inviterte et vennepar for å feire, før de viste utfallet... eller i det hele tatt at advokaten skulle ringe?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, bullehurk skrev:

Vel ... iflg. Nrk.-serien førte dette sporet til Svaleveien. Tilfeldig.....??

Sporet førte ikke til Svaleveien. Det var problemet. Telefoner ble ringt fra Svaleveien til 180.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Toiny skrev:

Så de inviterte et vennepar for å feire, før de viste utfallet... eller i det hele tatt at advokaten skulle ringe?

Jeg har ikke lest noe sted at de inviterte venner for å feire. Jeg trodde at dette bare var et helt ordinært middagsselskap, men at det eventuelt ble feiret etter at Pers advokat ringte og overbrakte den positive nyheten til Per mens gjestene allerede var der.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Simpson skrev:

Sporet førte ikke til Svaleveien. Det var problemet. Telefoner ble ringt fra Svaleveien til 180.

Jeg har en teori om at tlf samtalen ble tatt 14 mai fra et annet sted fordi mannen meget trolig visste de var i begravelse den dagen. Han nevne både at de ikke er hjemme og at de kommer hjem i pinsen. Jeg tror han ringte, muligens fra et Oslonr eller et var 63 eller 67 damen tok tlf nevnte som starten på nummeret hun oppfattet. Når hun samtidig sier at hun fikk inntrykk av at vedkommende satt i Oslo, fordi hun nevner at han sa at det var 45 min til Sørum, så kan Oslo ha vært stedet det ble ringt fra. 

Anonymkode: f8e23...c5e

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lest noe sted at de inviterte venner for å feire. Jeg trodde at dette bare var et helt ordinært middagsselskap, men at det eventuelt ble feiret etter at Pers advokat ringte og overbrakte den positive nyheten til Per mens gjestene allerede var der.

Funny. Så ringte Per til L for amfetamin? En av de bestillingene du nevnte i går?

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en teori om at tlf samtalen ble tatt 14 mai fra et annet sted fordi mannen meget trolig visste de var i begravelse den dagen. Han nevne både at de ikke er hjemme og at de kommer hjem i pinsen. Jeg tror han ringte, muligens fra et Oslonr eller et var 63 eller 67 damen tok tlf nevnte som starten på nummeret hun oppfattet. Når hun samtidig sier at hun fikk inntrykk av at vedkommende satt i Oslo, fordi hun nevner at han sa at det var 45 min til Sørum, så kan Oslo ha vært stedet det ble ringt fra. 

Godt tenkt! 😊 Hvilke 180-mann-kandidater kan ha befunnet seg i Oslo på den tiden?

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Simpson skrev:

Funny. Så ringte Per til L for amfetamin? En av de bestillingene du nevnte i går?

Nei. Jeg har ikke påstått noe om noen bestillinger.

Skrevet

Godt tenkt! 😊 Hvilke 180-mann-kandidater kan ha befunnet seg i Oslo på den tiden?

Kan det ha vært en f etter f etter f? 😀

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg har ikke påstått noe om noen bestillinger.

Berggeist

Skrevet
2 minutter siden, Simpson skrev:

Berggeist

Jeg har ikke trollet.

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vg- fyren snakker sandefjorddialekt. Er han fra der? Aldrig slutter de å snakke tregt, men friskt.

Anonymkode: 3e70d...32a

Sandefjord-dialekt er rimelig likt vanlig østlandsk. 

Anonymkode: 6f296...791

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, miss spjåk skrev:

du bruker det at veronica og per inviterte 2 venner over på feiring ifh at en gårdstvist visstnok var ferdig som bevis på at Per og Veronica oppriktig trodde dette? Du tenker ikke at dette var noe de tenkte var strategisk å gjøre dagen før mordet? At veronica og per forteller to vitner at gårdstvisten er på stell, betyr ikke at det er sannheten..

1.De inviterte ikke venner for å feire noe vedr gårdstvisten.

2. Det var advokaten som ringte P og V og fortalte at gårdstvist var på vei til å løses.

P og V trodde på dette, mener du at de burde ha mistenkt sin advokat for å ringe og lyve?

• Liker 3
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

"På sitt dødsleie fortalte Per Paust broren at han var truet av en kriminell gjeng fra Balkan – et miljø Kristin Kirkemo var tilknyttet. "https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/vil-vi-nå-få-svar-på-gåten-orderud-1.1139322

Hva tenker dere om dette?

Finnes det noen grunn til at dette ikke skulle være sant?

I denne tråden avfeies alle teorier om at A og PP var tungt inne i etterretning og at dette kunne ha vært et motiv. De syns det er mye morsommere å spekulere i hvorfor og hvordan V er ei heks.....😜

Anonymkode: e01e1...126

• Liker 4
Skrevet (endret)
19 timer siden, Tjorva skrev:

Mitt inntrykk av VG/Nrk er at de applauderer alle ting som kan skape en morder av enten Per eller Veronika, mens alle ting som kan tale for det motsatte, det vil man ikke snakke så mye om.

Det har kanskje litt med at de ikke kan motsi seg selv fra tidligere dekning i saken. 

En annen ting:

Hvorfor er politiet så sikre på at 180-mannen ringte i 11-12 tiden på dagen, når hun på 180-sentral i Lærdal sider det skjedde på kveldsskift?

EDIT: fjerner innlegget da jeg kom med feilinfo ifh begravelsen! 

Endret av miss spjåk
gale påstander:)
  • Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Sporet førte jo ikke engang til svaleveien. De fant ut at noen fra svaleveien tilfeldigvis hadde hatt en samtale på over 5 minutter med 180 ila april/mai.....det var ikke engang innenfor arbeidstiden til vitnet

Den 180-samtalen fra Svaleveien som etterforskerne kom frem til, var midt på dagen og innenfor operatørens arbeidstid, jo.

Men hun fortalte at hun trodde at den bestemte 180-samtalen som hun hadde tatt i mot var enten før eller etter hennes arbeidstid.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Edit.

Endret av Tjorva
Svart i annen tråd
Skrevet
5 minutter siden, miss spjåk skrev:

Men om Per og Veronica var så overbevist og glad over at gårdskonflikten var løst, da burde forholdet mellom Per og hans foreldre ha vært reparert nok til at Per gikk i begravelsen? Søsteren er død, begge foreldrene, moren som han var så glad i, kom han i begravelsen, nei. Og se for deg, foreldrene dine og søsteren er skutt et steinkast fra der du bor. Politiet er igang med etterforskning- hadde du sagt at du håpet det fordømte politiet skulle komme seg vekk fra området? (Sverre Orderud påstår Per sa dette i episode 4 av podcasten). Ville du ikke heller vært glad for at de drev så intensiv etterforskning for å finne de som virkelig drepte foreldrene dine? 

Per var i Begravelsen.

• Liker 5
Skrevet (endret)
6 minutter siden, miss spjåk skrev:

Men om Per og Veronica var så overbevist og glad over at gårdskonflikten var løst, da burde forholdet mellom Per og hans foreldre ha vært reparert nok til at Per gikk i begravelsen? Søsteren er død, begge foreldrene, moren som han var så glad i, kom han i begravelsen, nei. Og se for deg, foreldrene dine og søsteren er skutt et steinkast fra der du bor. Politiet er igang med etterforskning- hadde du sagt at du håpet det fordømte politiet skulle komme seg vekk fra området? (Sverre Orderud påstår Per sa dette i episode 4 av podcasten). Ville du ikke heller vært glad for at de drev så intensiv etterforskning for å finne de som virkelig drepte foreldrene dine? 

Nettopp.

Han drar ikke i begavelsen til mannen til sin søster, og ber politiet ha seg vekk under granskingen av kårboligen.

En annen ting som kom frem i pokasten var at Nevøen til Kristian Orderud hadde tilbydd seg å hente P og V på Nesbyen påfølgende dag etter drapet, og de hadde ikke ønsket det. Det ble også stusset over hvorfor. Når dine nærmeste er drept, så er man jo i sjokk, men man vil jo vite hva som har skjedd og komme seg hjem fortest mulig og være sammen med resten av familien??

Endret av Little Pony
  • Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I denne tråden avfeies alle teorier om at A og PP var tungt inne i etterretning og at dette kunne ha vært et motiv. De syns det er mye morsommere å spekulere i hvorfor og hvordan V er ei heks.....😜

Anonymkode: e01e1...126

Takk for svar! 😊 Ja, jeg har tenkt litt på dette om hvorfor så få er interesserte i å diskutere det du siterte. Kanskje mange allerede har bestemt seg for hvem de tror er de skyldige?

Jeg poster spørsmålene på nytt:

"På sitt dødsleie fortalte Per Paust broren at han var truet av en kriminell gjeng fra Balkan – et miljø Kristin Kirkemo var tilknyttet. "https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/vil-vi-nå-få-svar-på-gåten-orderud-1.1139322

• Liker 5
Skrevet

Takk for svar! 😊 Ja, jeg har tenkt litt på dette om hvorfor så få er interesserte i å diskutere det du siterte. Kanskje mange allerede har bestemt seg for hvem de tror er de skyldige?

Jeg poster spørsmålene på nytt:

Jeg tror det er sant. Jeg tror noen tilknyttet Kristin fra det miljøet tok den telefonen til Per Paust.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...