Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Hamhamham said:

Si ikke det, hvordan kunne han vite at det skulle bli et tema.

På samme måte som at folk ikke skjønner hvorfor Anne gikk opp MOT lyden av skudd og inntrengere, når hun faktisk ikke hadde noen mulighet til å vite, der og da, at det var inntrengere og skudd hun hørte.

Vi kan ikke bruke det vi vet nå, i ettertid, som grunnlag for å vurdere hvorfor de involverte tenkte og handlet som de gjorde DA.

Anonymkode: b6cc4...c3b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde snakket med mannen sin slik jeg har forstått det i hvertfall, ble nevnt en Mauser av han tror jeg, fordi hun var litt usikker

Anonymkode: f8e23...c5e

Takk! 😊 Hvis hun fortalte mannen sin om viktige detaljer fra den 180-samtalen før drapet ble kjent i media, så er jo han også vitne på noe av det hun har formidlet i avhør etter drapene.

Anonymkode: d551b...45b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! 😊 Hvis hun fortalte mannen sin om viktige detaljer fra den 180-samtalen før drapet ble kjent i media, så er jo han også vitne på noe av det hun har formidlet i avhør etter drapene.

Det kan han selvfølgelig være 👍🏻

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort meg opp en teori, i forhold til Fridas tanker om at dette at dere var planlagt i lang tid. Og jeg tenker da at Lars G kan ha hatt en større rolle i dette. La oss si han visste om attentatforsøkene også. En mann ringer en dame i Anne og Pers oppgang etter et attentat forsøk og spørr om hun har vasket trappa eller noe i den duren. Og snakker om skitt og din. Kan denne personene som ringte ha vært en som engstet seg for evnt spor som ble lagt igjen på stedet og med det ønsker det vasket der? 

Det er jo vanskelig å reise dit selv i ettertid med bøtte, kost og såpevann tenker jeg? Selvfølgelig kan man gjøre det og risikere blir spurt om hva man gjør der og skylde på noe samfunnstjeneste eller noe i den duren. Kan Lars G stemme med evnt profil på han som ringte? 

Skrevet
12 minutter siden, bullehurk skrev:

Husker du ikke hvordan det var ?  Hvor mye "vasprat" tror du ikke 180-operatørene må høre på ?   Det var sånn at hun hadde glemt det, men kom på det da Orderud-navnet ble nevnt i media.                                                                                                                Hun tok så kontakt med sin sjef, som da kontaktet politiet.   

Snakker om at det er mange utrolige konspirasjonsteorier i Kennedy-saken, men nå synes jeg dette her ikke er langt unna.                                                                                

Åja, det er virkelig tidenes konspirasjon å tro at et vitne som gjengir nøyaktig det som har blitt skrevet i media, finner det på, når det ikke finnes spor av denne mannen og man ikke har en teori om hvem han kan være, spesielt når storyen burde vært anmeldt på flekken og dermed ødelagt all mulighet for å få gjennomført dette drapet. Denne 180 mannen eksisterer rett og slett ikke, det er ingenting som tyder på at han gjør det.

Helt ufattelig at dette vitnet ble dratt inn i rettsaken, mens den grå bilen lot de gå. haha forstå det de som kan.

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, bullehurk skrev:

Husker du ikke hvordan det var ?  Hvor mye "vasprat" tror du ikke 180-operatørene må høre på ?   Det var sånn at hun hadde glemt det, men kom på det da Orderud-navnet ble nevnt i media.                                                                                                                Hun tok så kontakt med sin sjef, som da kontaktet politiet.   

Snakker om at det er mange utrolige konspirasjonsteorier i Kennedy-saken, men nå synes jeg dette her ikke er langt unna.                                                                                

Verdien av et vitneprov er som ferskvare. Du kan google  om det temaet. Politiet la dette sporet bort, etter 16 mnd, fordi det ikke var noe hold i det. Det var for mange usikkerhetsmomenter og mulige feilkilder. Tidspunktet kunne ikke fastlsås. Tipset ble vurdert som verdiløst.

• Liker 2
Skrevet

Med det samme vi er inne på tanken om at Lars G var mer involvert, så har vi en telefonsamtale med trusler rettet mot Kristian. Kan Lars stå bak disse også? Neppe f etter f etter, da han ville kjent igjen stemmene deres tenker jeg. De kunne ha brukt stemmeforvrenger selvfølgelig. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort meg opp en teori, i forhold til Fridas tanker om at dette at dere var planlagt i lang tid. Og jeg tenker da at Lars G kan ha hatt en større rolle i dette. La oss si han visste om attentatforsøkene også. En mann ringer en dame i Anne og Pers oppgang etter et attentat forsøk og spørr om hun har vasket trappa eller noe i den duren. Og snakker om skitt og din. Kan denne personene som ringte ha vært en som engstet seg for evnt spor som ble lagt igjen på stedet og med det ønsker det vasket der? 

Det er jo vanskelig å reise dit selv i ettertid med bøtte, kost og såpevann tenker jeg? Selvfølgelig kan man gjøre det og risikere blir spurt om hva man gjør der og skylde på noe samfunnstjeneste eller noe i den duren. Kan Lars G stemme med evnt profil på han som ringte? 

Det uthevede kan du ha rett i 😊 Og det er mulig at denne mannen også har ringt opplysningen for å få telefonnummeret til Anne og Pers nabo der. Har etterforskerene sjekket om hvem som eventuelt ringte 180 for å få dette telefonnummeret (hvis mannen ringte 180)? Har etterforskerene sporet hvem som ringte til denne naboen?

• Liker 2
Skrevet

En betjent telefontjeneste på 90-tallet... Alltid et menneske som svarer i andre enden. uansett tid på døgnet, man kan i tillegg være anonym...

Hvor utrolig mye rør og tull tror du ikke disse operatørene får høre, av fulle, rusa, ensomme, psyke osv osv folk?

Som jeg har påpekt før, vi vet jo NÅ at denne samtalen var spesiell og hadde stor betydning i forhold til trippeldrapet som ennå ikke hadde skjedd, men sett i sammenheng med hva som vanligvis ble ringt inn til 180 så ville ikke denne samtalen skilt seg noe særlig ut i det hele tatt.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det uthevede kan du ha rett i 😊 Og det er mulig at denne mannen også har ringt opplysningen for å få telefonnummeret til Anne og Pers nabo der. Har etterforskerene sjekket om hvem som eventuelt ringte 180 for å få dette telefonnummeret (hvis mannen ringte 180)? Har etterforskerene sporet hvem som ringte til denne naboen?

Om ikke, håper jeg de har mulighet til å gjøre det i ettertid. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om ikke, håper jeg de har mulighet til å gjøre det i ettertid. 

Ja, hvis de har spart på data fra 180 for tidspunktet for den eventuelle oppringningen til 180 for å få naboens tlfnr.
Men å direkte spore hvem som ringte inn til denne naboens telefon, er ikke mulig så lang tid etter. Slike data blir kun lagret i kort tid.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvem f-ene er, men mener dere at de dere kaller f-er har samarbeidet med K (med tanke på parykk med barnålspor og bil som kanskje det var K som kjørte  osv)?

Jeg heller mer i mot  motarbeidet jeg da. De sørger for at hun kjører i bil dit alene, går til åstedet alene, forlater åstedet alene. Med parykk på hodet og kanskje patronhylse for å ta med seg den til Lars G leilighet. Med andre ord ingen spor etter dem, på veien, i bilen e.l. Og om Kristin blir sett av noen så passer det bra i planene om å knytte henne til åstedet og drapene direkte. Hva tenker du?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En betjent telefontjeneste på 90-tallet... Alltid et menneske som svarer i andre enden. uansett tid på døgnet, man kan i tillegg være anonym...

Hvor utrolig mye rør og tull tror du ikke disse operatørene får høre, av fulle, rusa, ensomme, psyke osv osv folk?

Som jeg har påpekt før, vi vet jo NÅ at denne samtalen var spesiell og hadde stor betydning i forhold til trippeldrapet som ennå ikke hadde skjedd, men sett i sammenheng med hva som vanligvis ble ringt inn til 180 så ville ikke denne samtalen skilt seg noe særlig ut i det hele tatt.

Man kunne ikke være anonym. Hvor har du det fra? Og kan du mene at dette var en dagligdags hendelse på 180?

• Liker 2
Skrevet

mine betraktninger:

1. Dynamitt og gassbeholder er sporet til KK og LG

To drapsvåpen knyttes til LG

konklusjon: minst en av dem er i stand til å drepe, og de (mibst en av dem)har besittet drapsvåpen. KK =skyldig i attentat. 

2. KK sier selv hun er hore og narkoman

Hun hentet drapsvåpen, går gjennom sikkerhetskontroll som er skrudd av, bilen ble parkert utenfor hovedinngang 

konklusjon: KK er en person uten skrupler og uten respekt for hverken mennesker rundt seg selv,eller sine nærmeste, hun setter og seg selv foran sitt barn.

Per og Veronika:

Så lenge Per beviselig har fått beskjed fra sin advokat om at tvisten var i ferd med å løses, kan han umulig ha noe med dette å gjøre. Ingen oppegående mennesker dreper hele sin familie når tvist er i ferd med å løses.

Jeg er ikke i tvil om at KK er hovedpersonen bak skuddene, antakelig med hjelp av en person som ikke er LG.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Tjorva skrev:

mine betraktninger:

1. Dynamitt og gassbeholder er sporet til KK og LG

To drapsvåpen knyttes til LG

konklusjon: minst en av dem er i stand til å drepe, og de (mibst en av dem)har besittet drapsvåpen. KK =skyldig i attentat. 

2. KK sier selv hun er hore og narkoman

Hun hentet drapsvåpen, går gjennom sikkerhetskontroll som er skrudd av, bilen ble parkert utenfor hovedinngang 

konklusjon: KK er en person uten skrupler og uten respekt for hverken mennesker rundt seg selv,eller sine nærmeste, hun setter og seg selv foran sitt barn.

Per og Veronika:

Så lenge Per beviselig har fått beskjed fra sin advokat om at tvisten var i ferd med å løses, kan han umulig ha noe med dette å gjøre. Ingen oppegående mennesker dreper hele sin familie når tvist er i ferd med å løses.

Jeg er ikke i tvil om at KK er hovedpersonen bak skuddene, antakelig med hjelp av en person som ikke er LG.

Nå sier den andre advokaten at tvisten ikke var i ferd med å løse seg, og det var jo bare fryktelig tilfeldig at de skulle finne på å feire dette med et vennepar da bare dager før hendelsen i kårboligen, det samt med alt det andre vitner forteller om at de ikke var på gården den natten, selv om de bruker det som alibi. Også endrer nå veronika nok en gang historien, om at de lå å sov hele natten, til at per var ute og jobbet hele natten.

De er garantert involvert i dette. Det er utenfor en hver rimelig tvil.

• Liker 7
Skrevet

Det finnes absolutt ingen spor etter noen på åstedet, bortsett fra at funn av en sokk? Kan den være plantet/lagt igjen der? Jeg mener den også knytter jo Kristin direkte til drapene, ikke sant? Det har vært plantet så mye i denne saken, så hvorfor ikke denne sokken også?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Nå sier den andre advokaten at tvisten ikke var i ferd med å løse seg, og det var jo bare fryktelig tilfeldig at de skulle finne på å feire dette med et vennepar da bare dager før hendelsen i kårboligen, det samt med alt det andre vitner forteller om at de ikke var på gården den natten, selv om de bruker det som alibi. Også endrer nå veronika nok en gang historien, om at de lå å sov hele natten, til at per var ute og jobbet hele natten.

De er garantert involvert i dette. Det er utenfor en hver rimelig tvil.

Det stemmer ikke det du sier.

Advokaten til Per bekreftet i retten at han opplyste Per om at saken var i ferd med å gå i orden. Det er også lagt frem bevis/utskrift på at advokaten til Per ringte denne dagen.

Hva advokatene seg i mellom har blitt enige om er helt uten verdi,det er Pers subjektive oppfatning av telefonsamtalen dagen før drapet som er er relevant. 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg heller mer i mot  motarbeidet jeg da. De sørger for at hun kjører i bil dit alene, går til åstedet alene, forlater åstedet alene. Med parykk på hodet og kanskje patronhylse for å ta med seg den til Lars G leilighet. Med andre ord ingen spor etter dem, på veien, i bilen e.l. Og om Kristin blir sett av noen så passer det bra i planene om å knytte henne til åstedet og drapene direkte. Hva tenker du?

Hvis Kristin var med på dette sammen med noen (som jeg ikke har noen mistanke om hvem kan ha vært), så høres det jo  logisk og utspekulert ut av disse eventuelle andre å passe på at sporene peker på andre enn dem selv ja.

Skrevet
6 minutter siden, Simpson said:

Man kunne ikke være anonym. Hvor har du det fra? Og kan du mene at dette var en dagligdags hendelse på 180?

Ja, vanlig nok til at operatøren ikke ville tillagt den noe mer vekt enn enda en skrullete oppringning fra en eller annen syk, rusa eller full person, og ikke kommet på den igjen før senere, etter at drapene hadde skjedd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...