Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skurkene ble dømt og har sonet. Akkurat hvem som skjøt er ikke så forferdelig interessant, synes jeg.

Anonymkode: ca787...938

Selvfølgelig er det interessant hvem som skjøt. Veldig interessant også

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Vampyrina skrev:

Jeg tror Kristin og han jugoslaven har skutt, derav forklaringen på amatørmessig skyting og proff. Jeg tror hun har gjort det for å «hjelpe» Veronica og Per, siden de var så greie med henne ang å få være på gården og ha samvær med sønnen. Jeg tror Kristin har handlet på eget initiativ, men at de andre har skjønt i ettertid at det er henne. Men de angir henne heller ikke. Jeg tror hun har vært ruset da hun skjøt og kanskje ikke husker alt - og derfor drar inn de andre. Det er hva jeg tror så lang, men jeg kan ikke begrunne hvorfor jeg tror dette 😅

Hva tenker du om dette i artikkelen under?

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"På sitt dødsleie fortalte Per Paust broren at han var truet av en kriminell gjeng fra Balkan – et miljø Kristin Kirkemo var tilknyttet. "https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/vil-vi-nå-få-svar-på-gåten-orderud-1.1139322

Finnes det noen grunn til at dette ikke skulle være sant?

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skurkene ble dømt og har sonet. Akkurat hvem som skjøt er ikke så forferdelig interessant, synes jeg.

12 minutter siden, Rotemor skrev:

Enig.

Problemet er jo dersom noen av oss faktisk tar feil, og det finnes drapsmenn (kvinner) der ute som ikke har sonet i det hele tatt. De har sonet ja, men ikke tatt straffen for det de kanskje gjorde. Det er forskjellen.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oppfatter henne som en mester i manipulasjon. Jeg tenker i retning av narsissist, sosiopat....

Anonymkode: 9d22e...01e

Mester i manipulasjon er hun ikke. Hun er dømt til 21 års fengsel. Jeg mener mediene har stor makt. I denne saken ble mange felt i PFU, hvor pressen satt og vurderte seg selv. Antakelig burde langt flere artikler og mediebedrifter blitt dømt dengang. Hvorfor ? Fordi folk leser media og er ekstremt lettpåvirkelige. V er ikke noen mastercriminal. Synes hun er tøff som står i stormen, noe hun ikke hadde behøvd. Avslutter innlegget med at jeg tror hun vet mer enn hun har sagt om saken.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, nordiskfigur skrev:

Det er fult mulig at hun bare har diktet det opp ja. Er jo ingen opplysninger hun kommer med som ikke var kjent i media allerede. Tipper hun har en eller annen udiagnostisert diagnose og henter ting fra drømmer og media

Herregud for noe patetisk oppspinn. Hadde jeg sagt hva jeg egentlig synest, hadde jeg blitt utestengt. For dumt til å kommentere egentlig.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, bullehurk skrev:

Herregud for noe patetisk oppspinn. Hadde jeg sagt hva jeg egentlig synest, hadde jeg blitt utestengt. For dumt til å kommentere egentlig.

Pussig at det ikke finnes en eneste mulig kandidat som er den 180 mannen da. Absolutt ingen, i tillegg til at dette er for dumt til at det kan være sant. For de som gidder å gjøre research er jeg overbevist om at det finnes en film eller en bok som har akkurat det plottet der, om en innringer som forteller om et mord han skal gjøre, og så etterpå skjer det.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, bullehurk skrev:

Vet ikke om 180 hadde noen statistikk på hvor mange som ringte for tlfnr til noen de sier skulle drepes ? Operatøren burde ha kontaktet sjefen/politiet umiddelbart ? I såfall påfallende måte hun håndterte det på.

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår ikke at det ikke ble gransket. Ja, taushetsplikt, men mulig drap går faktisk foran.

Anonymkode: 3e70d...32a

Skrevet

Anne Orderud Paust  håndterte en rekke trusler som kom inn til Forsvarsdepartementet i forbindelse med Kosovokonflikten. I perioden sommeren 1998 og til drapene på Orderud gård, kom det trusler også mot forsvarsminister Eldbjørg Løwe. I artikkelen står det også mer om ting som Annes mann fortalte om. https://www.nrk.no/dokumentar/sporene-til-balkan-1.6581867

Vet dere mer om truslene mot Eldbjørg Løwe?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Anne Orderud Paust  håndterte en rekke trusler som kom inn til Forsvarsdepartementet i forbindelse med Kosovokonflikten. I perioden sommeren 1998 og til drapene på Orderud gård, kom det trusler også mot forsvarsminister Eldbjørg Løwe. I artikkelen står det også mer om ting som Annes mann fortalte om. https://www.nrk.no/dokumentar/sporene-til-balkan-1.6581867

Vet dere mer om truslene mot Eldbjørg Løwer?

Eldbjørg Løwer. Beklager skrivefeil

Skrevet
53 minutter siden, Little Pony skrev:

19 minutter ut i videoen får Veronica et spm som hun blir veldig satt ut av. Hvorfor den reaksjonen? Videoen her overbeviste ikke meg om det jeg tror. Jeg tror at hun vet mye mer enn det hun vil si, og at hun ikke nøler med å lyve.

Ja, jeg er helt enig. Og så er jeg så lei av koseintervju med Veronica Orderud.

Anonymkode: f7739...fd5

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var de gjort rede for, både alle skokjøpene som var betalt med kort og alle skokjøpene som var betalt med kontanter? Har du link til informasjon om dette?

Alle forretninger som solgte skoen ble kontaktet, og det hadde blitt registrert 161 salg av skoen i de tre ulike størrelsene. Personer som hadde betalt med bankkort ble sjekket ut av saken, og politiet stod igjen med 34 kontantsalg på Østlandet i det aktuelle tidsrommet.

https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/sporene/fotavtrykkene

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, NordicViking skrev:

Alle forretninger som solgte skoen ble kontaktet, og det hadde blitt registrert 161 salg av skoen i de tre ulike størrelsene. Personer som hadde betalt med bankkort ble sjekket ut av saken, og politiet stod igjen med 34 kontantsalg på Østlandet i det aktuelle tidsrommet.

https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/sporene/fotavtrykkene

Takk! 😊 Hvor mange av de 34 kontantsalgene på østlandet har politiet kjennskap til hvem som står bak?

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis Lars kjøpte disse skoene (noe jeg tenker er usannsynlig), så ville han ikke valgt en butikk som ligger et steinkast unna hans bosted. 

Si ikke det, hvordan kunne han vite at det skulle bli et tema, eller at han skulle bli blandet inn i det hele tatt, dvs at Kristin skulle angi ham.

Endret av Hamhamham
  • Liker 4
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det vel sånn at «alle» tror at ingen av disse 4 skjøt, eller kanskje 1 av disse fire, og det mangler 5. mann. Eller? For da er det jo minst en person som gikk fri.

Anonymkode: ff913...749

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk! 😊 Hvor mange av de 34 kontantsalgene på østlandet har politiet kjennskap til hvem som står bak?

Jeg mener om politiet vet hvem noen av disse 34 kjøperne er @NordicViking

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Simpson skrev:

Vet ikke om 180 hadde noen statistikk på hvor mange som ringte for tlfnr til noen de sier skulle drepes ? Operatøren burde ha kontaktet sjefen/politiet umiddelbart ? I såfall påfallende måte hun håndterte det på.

Husker du ikke hvordan det var ?  Hvor mye "vasprat" tror du ikke 180-operatørene må høre på ?   Det var sånn at hun hadde glemt det, men kom på det da Orderud-navnet ble nevnt i media.                                                                                                                Hun tok så kontakt med sin sjef, som da kontaktet politiet.   

Snakker om at det er mange utrolige konspirasjonsteorier i Kennedy-saken, men nå synes jeg dette her ikke er langt unna.                                                                                

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det vel sånn at «alle» tror at ingen av disse 4 skjøt, eller kanskje 1 av disse fire, og det mangler 5. mann. Eller? For da er det jo minst en person som gikk fri.

Anonymkode: ff913...749

Feil, det er godt mulig det var to av de fire som skjøt, da trolig ikke Lars. Mer sannsynlig enn at det var noen andre innblandet, vil jeg si, selv om det ikke kan utelukkes helt.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når gjorde sjefen hennes dette? Når fortalte 180-operatøren sin sjef og eventuelle andre om den 180-oppringningen? Fortalte hun om oppringningen til noen før drapene skjedde?

Hun hadde snakket med mannen sin slik jeg har forstått det i hvertfall, ble nevnt en Mauser av han tror jeg, fordi hun var litt usikker

Anonymkode: f8e23...c5e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...