AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4101 Skrevet 26. november 2018 3 minutter siden, miss spjåk skrev: Det virker jo ikke slik. "Per Orderud har hevdet at hans advokat fortalte at partene var iferd med å komme til et forlik i en telefonsamtale dagen før drapet. Dette bekreftet også hans advokat i retten. I lagmannsretten forklarte derimot Kristian Orderuds advokat at de langt fra hadde kommet så langt i forhandlingene at man kunne si at konflikten var løst. Sånn sett ble lagmannsretten presentert for to motstridende vitnemål rundt denne konflikten. ." Det står ikke et ord om skriftlig dokumentasjon i retten. Hadde det vært skriftlig dokumentasjon hadde advokatene spart mye tid på å argumentere ifh dette. Kan Pers advokat kun ha gitt muntlig beskjed om tvisteløsning til sorenskriveren og 2 stk. kommuneadvokater? Jeg vet ikke. (Det var i spørsmål nr 2 fra Derrick på denne siden https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/aktorene/per-orderud at det ble nevnt at Sandberg hadde sagt i en pressekonferanse at Pers advokat hadde varslet om tvisteløsning til sorenskriveren og 2 stk. kommuneadvokater). Anonymkode: d551b...45b
miss spjåk Skrevet 26. november 2018 #4102 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, nordiskfigur skrev: Hvem var advokaten til per i gårdstvisten? Nybakk, om det ikke går helt rundt for meg 🙄 2
NordicViking Skrevet 26. november 2018 #4103 Skrevet 26. november 2018 4 minutter siden, nordiskfigur skrev: Hvem var advokaten til per i gårdstvisten? Rolf Nybakk. 1
nordiskfigur Skrevet 26. november 2018 #4104 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, miss spjåk skrev: Nybakk, om det ikke går helt rundt for meg 🙄 Var ikke det den første forsvarsadvokaten hans etter at de ble siktet for medvirkning til drapet?
miss spjåk Skrevet 26. november 2018 #4105 Skrevet 26. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan Pers advokat kun ha gitt muntlig beskjed om tvisteløsning til sorenskriveren og 2 stk. kommuneadvokater? Jeg vet ikke. (Det var i spørsmål nr 2 fra Derrick på denne siden https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/aktorene/per-orderud at det ble nevnt at Sandberg hadde sagt i en pressekonferanse at Pers advokat hadde varslet om tvisteløsning til sorenskriveren og 2 stk. kommuneadvokater). Anonymkode: d551b...45b Da burde de ha kalt inn sorenskriveren og kommuneadvokaten i retten. tenker jeg da. For en mølje dette. Men den nye informasjonen om at Kristian påsto at Per i tillegg hadde forfalsket skjøtet gjør at jeg tviler litt på om Kirstian hadde gitt etter på det tidspunktet. Først oppdager han via selvangivelsen at han ikke eier sin egen gård, og så er det tydeligvis kluss med skjøtet. Tror det forholdet der var rimelig bittert. 3
tirben Skrevet 26. november 2018 #4106 Skrevet 26. november 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har det kommet fram hvorfor salget hos Lille Vinkel på lille julaften er det som trekkes fram? Anonymkode: f08e6...55b Dette skokjøpet er interessant fordi de andre Bohan skoene som var solgt, var gjort rede for. Altså de visste hvem som hadde kjøpt de andre, og de var sjekket ut av saken. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4107 Skrevet 26. november 2018 Akkurat nå, tirben skrev: Dette skokjøpet er interessant fordi de andre Bohan skoene som var solgt, var gjort rede for. Altså de visste hvem som hadde kjøpt de andre, og de var sjekket ut av saken. Var de gjort rede for, både alle skokjøpene som var betalt med kort og alle skokjøpene som var betalt med kontanter? Har du link til informasjon om dette? Jeg leste at skokjøperne ikke ble "etterlyst"/"bedt om å melde seg" (jeg husker ikke ordrett det jeg leste) el.l. Anonymkode: d551b...45b 3
nordiskfigur Skrevet 26. november 2018 #4108 Skrevet 26. november 2018 Rolf Nybakk er 180 mannen. Riktig alder, har nok hatt kontakt med Anne, vært på gården uten å være derfra, blitt lovet en klekkelig sum av per om konflikten løser seg, prøver å fjerne motivet til per på drapsnatten, ville aldri blitt mistenkt. 3
Mintbird Skrevet 26. november 2018 #4109 Skrevet 26. november 2018 https://www.nrk.no/norge/--bad-meg-pavirke-kristin-1.522421 interessant... 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4110 Skrevet 26. november 2018 13 minutter siden, tirben skrev: Dette skokjøpet er interessant fordi de andre Bohan skoene som var solgt, var gjort rede for. Altså de visste hvem som hadde kjøpt de andre, og de var sjekket ut av saken. "politiet har aldri offentlig etterlyst informasjon om det spesielle kjøpet i skoforretningen på Majorstuen, eller om de øvrige kjøpene."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0EE3qo/kjoepte-drapssko-tror-politiet Hvordan kan da politiet vite hvem som hadde kjøpt alle de andre skoparene? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4111 Skrevet 26. november 2018 Etterlyste ikke sko https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nggVQQ/tabbene-som-rammet-etterforskningen Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4112 Skrevet 26. november 2018 32 minutter siden, tirben skrev: Dette skokjøpet er interessant fordi de andre Bohan skoene som var solgt, var gjort rede for. Altså de visste hvem som hadde kjøpt de andre, og de var sjekket ut av saken. Var det ikke bare kun de skoene som det var betalt for med kort, som ble sjekket ut av saken? Anonymkode: d551b...45b 2
Little Pony Skrevet 26. november 2018 #4113 Skrevet 26. november 2018 19 minutter ut i videoen får Veronica et spm som hun blir veldig satt ut av. Hvorfor den reaksjonen? Videoen her overbeviste ikke meg om det jeg tror. Jeg tror at hun vet mye mer enn det hun vil si, og at hun ikke nøler med å lyve. 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4114 Skrevet 26. november 2018 "På sitt dødsleie fortalte Per Paust broren at han var truet av en kriminell gjeng fra Balkan – et miljø Kristin Kirkemo var tilknyttet. "https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/vil-vi-nå-få-svar-på-gåten-orderud-1.1139322 Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4115 Skrevet 26. november 2018 "På sitt dødsleie fortalte Per Paust broren at han var truet av en kriminell gjeng fra Balkan – et miljø Kristin Kirkemo var tilknyttet. "https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/vil-vi-nå-få-svar-på-gåten-orderud-1.1139322 Finnes det noen grunn til at dette ikke skulle være sant? Anonymkode: d551b...45b 2
Vampyrina Skrevet 26. november 2018 #4116 Skrevet 26. november 2018 5 minutter siden, Little Pony skrev: 19 minutter ut i videoen får Veronica et spm som hun blir veldig satt ut av. Hvorfor den reaksjonen? Videoen her overbeviste ikke meg om det jeg tror. Jeg tror at hun vet mye mer enn det hun vil si, og at hun ikke nøler med å lyve. Nå har jeg ikke sett denne videoen enda, men jeg tror også at Veronica vet mye mer enn hun vil si 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4117 Skrevet 26. november 2018 Kan noen eventuelt ha blitt truet til å ikke si det som de eventuelt vet i denne saken? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4118 Skrevet 26. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kan noen eventuelt ha blitt truet til å ikke si det som de eventuelt vet i denne saken? Anonymkode: d551b...45b Skurkene ble dømt og har sonet. Akkurat hvem som skjøt er ikke så forferdelig interessant, synes jeg. Anonymkode: ca787...938 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4119 Skrevet 26. november 2018 6 minutter siden, Vampyrina skrev: Nå har jeg ikke sett denne videoen enda, men jeg tror også at Veronica vet mye mer enn hun vil si Jeg oppfatter henne som en mester i manipulasjon. Jeg tenker i retning av narsissist, sosiopat.... Anonymkode: 9d22e...01e 5
Rotemor Skrevet 26. november 2018 #4120 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skurkene ble dømt og har sonet. Akkurat hvem som skjøt er ikke så forferdelig interessant, synes jeg. Anonymkode: ca787...938 Enig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå