Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At kunder er 20 min etter stengetid i butikken lille julaften er ikke rart. Om butikken er full av kunder, kan det godt hende man må stå i kø en stund for å få betalt. 

Hvor er forresten beviset for at 180-samtalen fant sted? Her husker dama massevis  av detaljer, navn osv, men hun har et laaangt mulig tidsrom for når samtalen kom inn. Synes mye tyder på at det er oppdiktet, med mindre noen bevitnet at hun fortalte alt dette før.drapene skjedde?

Anonymkode: c5e66...8af

Jeg vet ikke om det kan bevises, men se svar til Knusters her https://www.nrk.no/orderud/dette-vet-vi-om-den-mystiske-_180-mannen_-1.14297281#/?antall=20

og denne artikkelen https://www.nrk.no/orderud/dette-vet-vi-om-den-mystiske-_180-mannen_-1.14297281#/

Anonymkode: d551b...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At kunder er 20 min etter stengetid i butikken lille julaften er ikke rart. Om butikken er full av kunder, kan det godt hende man må stå i kø en stund for å få betalt. 

Hvor er forresten beviset for at 180-samtalen fant sted? Her husker dama massevis  av detaljer, navn osv, men hun har et laaangt mulig tidsrom for når samtalen kom inn. Synes mye tyder på at det er oppdiktet, med mindre noen bevitnet at hun fortalte alt dette før.drapene skjedde?

Anonymkode: c5e66...8af

Av alle mulig dumme konspirasjonsteorier, er dette det dummeste jeg har hørt. Sjefen hennes ringte jo selv inn til etterforkningsledelsen.  Kaste mistanke på ei uskyldig husmor/teleexpeditør fra Lærdal. Maken til idioti !

Anonymkode: 7623d...91e

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen hennes ringte jo selv inn til etterforkningsledelsen.

Når gjorde sjefen hennes dette? Når fortalte 180-operatøren sin sjef og eventuelle andre om den 180-oppringningen? Fortalte hun om oppringningen til noen før drapene skjedde?

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du en som har tilgang til og enorm kompetanse om medikamenter og toksikologi hadde valgt å ta livet av noen ved å skyte dem brutalt? Det tror bare ikke jeg. Til det er V for smart.

jeg tror imidlertid at V ofte utsettes for det samme hat som alle andre kvinner med kompetanse ofte opplever. K derimot er enkel å like. Badgirl som hun var/er.

bare sjekk tråden her. V peppres med negative kommentarer og omtaler kun kvinner er istand til å motta. 

Anonymkode: e01e1...126

En medstudent av Veronica påsto jo at Veronica hadde spøkt om å putte gift i koppen til svigerfaren, så du er kanskje ikke å langt unna hennes første tanke..Forgiftning hadde antagelig styrt mistanken kjappere over på nærmeste familie, mens det å skyte noen ned er "råere"- du ser jo hvor mange som spekulerer i om det har vært alt fra mafia til torpedoer. Jeg tenker at forgiftning ikke er en like sikker måte å ta livet av 3 personer. Det har vært endel forgiftningssaker i norge opp igjennom, der ofrene led lenge men kom seg igjen. 

Jeg er helt uenig med deg, hadde dette vært en mann som virket like manipulerende som V hadde kommentarene vært de samme. Litt søkt å få det til å handle om kjønn.. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du det?

Veronica ble målt med langt over gjennomsnittslig IQ under den rettspsykiatriske vurderingen. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, miss spjåk skrev:

Veronica ble målt med langt over gjennomsnittslig IQ under den rettspsykiatriske vurderingen. 

Ja, man trenger ikke være rettspsykiater for å se/skjønne det.  Holder med allmen menneskekunnskap.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke. Men Per og Veronica hadde middagsgjester/selskap som dro tidlig på kvelden. De feiret (om jeg husker rett) at ting løste seg, og de hadde også nylig (samme kveld) mottatt telefon med positive nyheter fra advokat. Flere av gjestene fikk vite om dette. Om jeg husker rett var dette venner fra hundemiljøet.

Advokaten til Marie og Kristian nektet for dette under rettsaken, tvisten var ikke løst. Da er det ganske lurt av Veronica og Per å påstå overfor venner at Marie og Kristian endelig har inngått en avtale. Gårdsmotivet er "ute av verden" og omgangskretsen vil ikke koble drapet til gårdstvisten- "de hadde jo inngått forlik".. Hadde det ikke vært for Marie og Kristians advokat ville kanskje ikke dette kommet frem under rettsaken heller. 

• Liker 5
Skrevet

Advokaten til Marie og Kristian nektet for dette under rettsaken, tvisten var ikke løst. Da er det ganske lurt av Veronica og Per å påstå overfor venner at Marie og Kristian endelig har inngått en avtale. Gårdsmotivet er "ute av verden" og omgangskretsen vil ikke koble drapet til gårdstvisten- "de hadde jo inngått forlik".. Hadde det ikke vært for Marie og Kristians advokat ville kanskje ikke dette kommet frem under rettsaken heller. 

Advokaten hadde ringt til Per eller Veronica og gitt beskjed om positive nyheter. Dette er også bekreftet av advokaten, som også sendte samme beskjed til en (offentlig?) instans.

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, bullehurk skrev:

Ja, man trenger ikke være rettspsykiater for å se/skjønne det.  Holder med allmen menneskekunnskap.

jeg vet. Svarte på brukeren som stusset over vurderingen din. Det er lett å se at veronica er skarp, det har jeg tenkt helt fra starten. Men tror ikke Kristin er helt på blåbærtur heller. 

• Liker 3
Skrevet

Pers advokat ikke bare hadde varslet Per om tvisteløsning, men også sorenskriveren og 2 stk. kommuneadvokater

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Advokaten hadde ringt til Per eller Veronica og gitt beskjed om positive nyheter. Dette er også bekreftet av advokaten, som også sendte samme beskjed til en (offentlig?) instans.

hvorfor nektet kristian og maries advokat da for dette i retten om de hadde dette svart på hvitt? Har du kilder? Har lest mye om saken men ikke funnet noe annet enn at det var påstand mot påstand. 

• Liker 2
Skrevet

hvorfor nektet kristian og maries advokat da for dette i retten om de hadde dette svart på hvitt? Har du kilder? Har lest mye om saken men ikke funnet noe annet enn at det var påstand mot påstand. 

Se spørsmål fra Derrick  og svar til Derrick her https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/aktorene/per-orderud

Flere spørsmål og svar om gårdstvisten på samme side.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se spørsmål fra Derrick  og svar til Derrick her https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/aktorene/per-orderud

Flere spørsmål og svar om gårdstvisten på samme side.

V og P sin advokat har tydeligvis ikke kunnet dokumentere at et forlik var på vei i retten, hvis ikke hadde vel dette kommet frem i rettsaken. En oppegående advokat hadde vel tatt med seg denne dokumentasjonen i retten (mail som var sendt sorenskriver osv)- når han visste hvor sterkt gårsdsmotivet svekket Veronica og per? Bevisbyrden ligger på den som påstår noe, så her stoler jeg mer på Kristian og Marie sin advokat. 

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, miss spjåk skrev:

Øverst her er informasjon om gårdskonflikten, og under finner du 19 svar og spørsmål om gårdskonfliktenhttps://www.vg.no/spesial/2018/orderud/sporene/gardskonflikten

Skrevet
Akkurat nå, miss spjåk skrev:

V og P sin advokat har tydeligvis ikke kunnet dokumentere at et forlik var på vei i retten, hvis ikke hadde vel dette kommet frem i rettsaken. En oppegående advokat hadde vel tatt med seg denne dokumentasjonen i retten (mail som var sendt sorenskriver osv)- når han visste hvor sterkt gårsdsmotivet svekket Veronica og per? Bevisbyrden ligger på den som påstår noe, så her stoler jeg mer på Kristian og Marie sin advokat. 

Hvis jeg husker riktig, ble dette dokumentert skriftlig.

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av alle mulig dumme konspirasjonsteorier, er dette det dummeste jeg har hørt. Sjefen hennes ringte jo selv inn til etterforkningsledelsen.  Kaste mistanke på ei uskyldig husmor/teleexpeditør fra Lærdal. Maken til idioti !

Anonymkode: 7623d...91e

Det er fult mulig at hun bare har diktet det opp ja. Er jo ingen opplysninger hun kommer med som ikke var kjent i media allerede. Tipper hun har en eller annen udiagnostisert diagnose og henter ting fra drømmer og media

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg husker riktig, ble dette dokumentert skriftlig.

Det virker jo ikke slik.  "Per Orderud har hevdet at hans advokat fortalte at partene var iferd med å komme til et forlik i en telefonsamtale dagen før drapet. Dette bekreftet også hans advokat i retten. I lagmannsretten forklarte derimot Kristian Orderuds advokat at de langt fra hadde kommet så langt i forhandlingene at man kunne si at konflikten var løst. Sånn sett ble lagmannsretten presentert for to motstridende vitnemål rundt denne konflikten. ."

Det står ikke et ord om skriftlig dokumentasjon i retten. Hadde det vært skriftlig dokumentasjon hadde advokatene spart mye tid på å argumentere ifh dette. 

• Liker 3
Skrevet

Leste nettopp at Kristian påsto at også skjøtet var forfalsket (i tillegg til kontrakten Per allerede hadde forfalsket). Det begynner å bli mye Per har måttet forklare seg for om de hadde rukket å komme igang med neste rettsak..

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, miss spjåk skrev:

Det virker jo ikke slik.  "Per Orderud har hevdet at hans advokat fortalte at partene var iferd med å komme til et forlik i en telefonsamtale dagen før drapet. Dette bekreftet også hans advokat i retten. I lagmannsretten forklarte derimot Kristian Orderuds advokat at de langt fra hadde kommet så langt i forhandlingene at man kunne si at konflikten var løst. Sånn sett ble lagmannsretten presentert for to motstridende vitnemål rundt denne konflikten. ."

Det står ikke et ord om skriftlig dokumentasjon i retten. Hadde det vært skriftlig dokumentasjon hadde advokatene spart mye tid på å argumentere ifh dette. 

Hvem var advokaten til per  i gårdstvisten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...