Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 minutter siden, Simpson skrev:

Sandberg spekulerer i at noen i begravelsen til Per Paust har overhørt/fått med seg info. 180-mannen (dersom det er reelt) snakker om pinsen.

Vet man hvem som var og hvem som ikke var i begravelsen til Per Paust? Kan man med det som utgangspunkt klare å resonnere seg fram til hvem 180-mannen kan ha vært?

Vi vet at Per og Veronica ikke var i begravelsen, og det er liten grunn til å tro at Lars og Kristin har vært der. Kan vi da utelukke alle i "firerbanden" som 180-mannen?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 minutter siden, NordicViking skrev:

Vet man hvem som var og hvem som ikke var i begravelsen til Per Paust? Kan man med det som utgangspunkt klare å resonnere seg fram til hvem 180-mannen kan ha vært?

Vi vet at Per og Veronica ikke var i begravelsen, og det er liten grunn til å tro at Lars og Kristin har vært der. Kan vi da utelukke alle i "firerbanden" som 180-mannen?

Dette kan vedkommende ha fått vite fra f.eks. Kristian og Marie Orderud. 

Dette fokuset på begravelsen  stammer fra Sandberg, som gjerne vil spikre for oss at sønnen til Paust var 180-mannen (og han var i begravelsen). Vi andre kan tenke bredere.

Endret av Delgado
  • Liker 2
Skrevet

Litt OT, men dette husker jeg som forferdelig hårreisende:https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oRRB7a/veronica-orderud-faar-ikke-aapne-kunstutstilling

Veronica ble invitert til å åpne en kunstutstilling. Eneste årsaken var at hun var blitt «kjendis» og skulle være trekkplaster for utstillingen.

Så om du gjør deg medskyldig i drap så kan det gi noen fordeler... :ironi:Det er også bare hun som står frem i denne «dokumentaren». Det forteller meg mye...

• Liker 5
Skrevet
39 minutter siden, NordicViking skrev:

Dersom jeg ser bort fra mesteparten av innholdet i 180-samtalen, herunder at drapene skulle skje i pinsen, tenker jeg at Annes bil parkert foran kårbygningen, blir startsskuddet for aksjonen. Var K. på gården den ettermiddagen, kvelden? Hvis ikke må P eller V gi beskjed til andre, eller utføre dette selv ?

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, Simpson skrev:

Dersom jeg ser bort fra mesteparten av innholdet i 180-samtalen, herunder at drapene skulle skje i pinsen, tenker jeg at Annes bil parkert foran kårbygningen, blir startsskuddet for aksjonen. Var K. på gården den ettermiddagen, kvelden? Hvis ikke må P eller V gi beskjed til andre, eller utføre dette selv ?

Kan man se bort fra det?  Er det opplyst om operatøren på 180 snakket med noen om denne 180-samtalen før drapet skjedde, og som kan bevitne at 180-operatøren mottok en samtale med dette innholdet?

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis Lars kjøpte disse skoene (noe jeg tenker er usannsynlig), så ville han ikke valgt en butikk som ligger et steinkast unna hans bosted. 

Hvorfor? Hvis planleggingen startet lillejulaften, så kan det jo hende han faktisk ikke ante noe der og da??

Anonymkode: 7c14a...d61

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Hvis planleggingen startet lillejulaften, så kan det jo hende han faktisk ikke ante noe der og da??

Anonymkode: 7c14a...d61

...og at han bare kjøpte 2 par sko til noen som hadde bedt han om å gjøre dette innkjøpet for han?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan man se bort fra det?  Er det opplyst om operatøren på 180 snakket med noen om denne 180-samtalen før drapet skjedde, og som kan bevitne at 180-operatøren mottok en samtale med dette innholdet?

Når du spør som du gjør, pleier du å komme med svaret i form av en link like etterpå.

Politiet valgte å se bort fra dette, ettersom det var så mange feil og mangler ved sporet. Ikke minst tidspkt for når samtalen skulle ha funnet sted. Tenkte jeg også kunne se bort fra det.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Simpson skrev:

Når du spør som du gjør, pleier du å komme med svaret i form av en link like etterpå.

Politiet valgte å se bort fra dette, ettersom det var så mange feil og mangler ved sporet. Ikke minst tidspkt for når samtalen skulle ha funnet sted. Tenkte jeg også kunne se bort fra det.

Takk for svar! 😊 Nei jeg har faktisk ikke svaret og heller ingen link til svaret.

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, Simpson skrev:

. Var K. på gården den ettermiddagen, kvelden?

Det vet jeg ikke. Men Per og Veronica hadde middagsgjester/selskap som dro tidlig på kvelden. De feiret (om jeg husker rett) at ting løste seg, og de hadde også nylig (samme kveld) mottatt telefon med positive nyheter fra advokat. Flere av gjestene fikk vite om dette. Om jeg husker rett var dette venner fra hundemiljøet.

Skrevet
16 timer siden, Little Pony skrev:

Også litt spesielt at Veronica ble narkoman over natta. Det ble nevnt at L skulle skaffe amfetamin til drapsnatta, V hadde tidligere prøvd amfetamin, og hun ble tatt for doping i fengsel. Likevel sverter hun søstra til de grader.

så det ble faktisk nevnt i et avhør at L skulle skaffe amfetamin til drapsnatten? Regner med at dette var noe kristin kom med? Til veronica og per da eller? Det har vært min teori fra starten, men har aldri lest at de faktisk planla dette?

• Liker 3
Skrevet

Et par ting jeg ikke ser er nevnt i tråden:

1) skoene. Dersom disse ble kjøpt lillejulaften i den hensikt å bruke dem i drapet - hvorfor velge så dyre sko? 700,- per par, om jeg ikke husker feil. Hvorfor ikke kjøpe noen billigsko? Kan skoene være kjøpt tidligere som «vanlige sko», og bare tilfeldigvis brukt på drapskvelden? Altså, at «skopersonen» eide skoene allerede?

2) posen med blant annet nylonstrømpene. Det har vært mye spekulering i hva bokstavene står for. Jeg tenker at det er ikke sikkert påskriften har noe med innholdet å gjøre, men at «noen» har f.eks. tatt en brukt pose fra en kjøkkenbenk eller lignende, og at skriften og datoen har noe med mat å gjøre. 

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, FrittgåendeBurugle skrev:

1) skoene. Dersom disse ble kjøpt lillejulaften i den hensikt å bruke dem i drapet - hvorfor velge så dyre sko? 700,- per par, om jeg ikke husker feil. Hvorfor ikke kjøpe noen billigsko? Kan skoene være kjøpt tidligere som «vanlige sko», og bare tilfeldigvis brukt på drapskvelden? Altså, at «skopersonen» eide skoene allerede?

2) posen med blant annet nylonstrømpene. Det har vært mye spekulering i hva bokstavene står for. Jeg tenker at det er ikke sikkert påskriften har noe med innholdet å gjøre, men at «noen» har f.eks. tatt en brukt pose fra en kjøkkenbenk eller lignende, og at skriften og datoen har noe med mat å gjøre. 

1) Det uthevede: jeg har tenkt det samme 😊
2) Posen var uten fingeravtrykk, og det tyder på at det ikke bare var en vanlig brukt pose.

• Liker 3
Skrevet

Datoen på posen er samme dato som Kristin kjøpte våpen.

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

1) Det uthevede: jeg har tenkt det samme 😊
2) Posen var uten fingeravtrykk, og det tyder på at det ikke bare var en vanlig brukt pose.

22 minutter siden, FrittgåendeBurugle said:

Og på den tiden var lille vinkel en liten butikk på hjørnet, ned ei trapp. Litt for spesielt interesserte....

Anonymkode: e01e1...126

• Liker 6
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke. Men Per og Veronica hadde middagsgjester/selskap som dro tidlig på kvelden. De feiret (om jeg husker rett) at ting løste seg, og de hadde også nylig (samme kveld) mottatt telefon med positive nyheter fra advokat. Flere av gjestene fikk vite om dette. Om jeg husker rett var dette venner fra hundemiljøet.

Se svar til Derrick her https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/aktorene/per-orderud

@Simpson

Skrevet
5 timer siden, RedFox81 skrev:

og dette husker ikke ansatte noe om. Dette virker totalt usannsynlig for meg.

Jeg har jobbet i butikk. Om politiet hadde kommet 5 (eller var det 6?) mnd i etterkant og spurt meg om jeg hadde husket kunder fra en spesiell dag hadde det vært nyttesløst. Juletiden var alltid spesielt stressende, så da hadde jeg husket enda dårligere. Så hvorfor er dette så usannsynlig for deg?

• Liker 8
Skrevet

At kunder er 20 min etter stengetid i butikken lille julaften er ikke rart. Om butikken er full av kunder, kan det godt hende man må stå i kø en stund for å få betalt. 

Hvor er forresten beviset for at 180-samtalen fant sted? Her husker dama massevis  av detaljer, navn osv, men hun har et laaangt mulig tidsrom for når samtalen kom inn. Synes mye tyder på at det er oppdiktet, med mindre noen bevitnet at hun fortalte alt dette før.drapene skjedde?

Anonymkode: c5e66...8af

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, huadao skrev:

Jeg er Mannemagneten, Jeg ser etter sex, romantikk og eventyr, jeg vil ha noen som er villig til å prøve nye ting med meg uavhengig av din sivilstatus, kontakt meg: ujeb.se/p8P1i

Du leter på feil sted 😊

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...