Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Delgado skrev:

Tl info var SK i søkelyset allerede etter det første attentatforsøket, i følge VG. Dette var vel før politiet knyttet dette opp mot gårdskonflikten. 

Skulle gjerne sett mer dokumentasjon av etterforskningen som var rettet mot SK. Her er det dessverre delt lite med offentligheten

Det er dette jeg også har lest flere steder. 

Så hvorfor ble han mistenkt på et så tidlig tidspunkt? 

Etter alle episodene på NRK, og alt jeg har lest om saken (og det er mye!) mangler det denne viktige brikken for meg: Hvorfor ble SK på et tidlig tidspunkt mistenkt for å ha noe å gjøre med attentatforsøkene i Oslo? 

Anonymkode: 8abd3...54a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Frida skrev:

Politiet beslagla noen planker hos Sverre Kirkemo. 

"Nybakk forklarer at Kirkemo ringte ham for å be om råd etter at politiet hadde tatt beslag i en plankehaug hjemme hos seg. "

Dagbladet

Takk! 😊

Anonymkode: d551b...45b

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry Sandberg. Jeg har stor respekt for det du har gjort gjennom årene, men denne gangen er det bare lite overbevisende tynn suppe. 

Anonymkode: f7739...fd5

Sandberg kan sitte med frikjennende opplysninger selv om han har valgt å ikke gå ut med det før saken er behandlet i gjenopptakelseskommisjonen.  

• Liker 3
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har jobbet i skobutikk, og hver julaften kom samme mann og kjøpte støvletter i julegave til kona. Han sa størrelsen var ikke nøye, for hun kom uansett til å bytte gaven etter jul, samme hva han kjøpte. 

Anonymkode: 2b947...670

😂 jobbet selv i en Rema butikk, da på tidlig 2000, juletider også. Skal si jeg ville husket om noen surret inne i butikken min 15 min etter stengetid på lille julaften. 👿

tenker også at det ikke nødvendigvis betyr at det er solgt to par av samme størrelse, selv om det er slått inn to par av størrelse 40 på kassa. Er jo ganske vanlig å slå en eske to ganger. Har ingen av politifolka jobbet i butikk... 

Endret av RedFox81
  • Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, RedFox81 skrev:

😂 jobbet selv i en Rema butikk, da på tidlig 2000, juletider også. Skal si jeg ville husket om noen surret inne i butikken min 15 min etter stengetid på lille julaften. 👿

tenker også at det ikke nødvendigvis betyr at det er solgt to par av samme størrelse, selv om det er slått inn to par av størrelse 40 på kassa. Er jo ganske vanlig å slå en eske to ganger. Har ingen av politifolka jobbet i butikk... 

Men da returnerer/krediterer du vel det salget igjen?

Anonymkode: edd97...510

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis det ikke blir oppdaget av hverken ekspeditør eller kunde, vel?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sant! det er også en ting å sjekke. Har politi sjekket om samme skoene ble returnert i samme butikk? :) 

På en side, jeg ville forventet at ja, politi har gjort det. På en annen side.. synes ikke alt politi gjort var logisk, i denne saken her.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, RedFox81 skrev:

Jeg ville lagt merke til det dersom en mann kjøpte to par damesko i samme størrelse, og jeg ville definitivt gjenkjent vedkommende om det kom bilder av ham i alle landets aviser. 

Anonymkode: 2b947...670

• Liker 6
Skrevet (endret)

Ja, det er jo det jeg tenker, at hvis det var faktisk en mann, som surret rundt i en tom LilleVinkel sko butikk - ikke akkurat CoopObs-størrelse, men en liten butikk, i ihvertfall 20 minutter, for så å kjøpe to par like sko, så ja, det ville vært så pass uvanlig at det ville blitt husket. Men det har jo ikke skjedd, ansatte kunne ikke huske. så tror forklaring er noe helt annet, og at dette skokjøper er totalt irrelevant til saken. 

Endret av RedFox81
  • Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis det ikke blir oppdaget av hverken ekspeditør eller kunde, vel?

Haha, hvordan unngå å oppdage det? Du får jo diff og kan ikke bare forklare det til revisor at pytt pytt, har sikkert bare slått feil.

• Liker 1
Skrevet

Lest de siste sidene kjapt nå, og bare kobler sammen to forskjellige temaer som har vært diskutert: kanskje hundene var hos SK da :) 

Anonymkode: 66ad8...654

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, Chiubi skrev:

Sandberg kan sitte med frikjennende opplysninger selv om han har valgt å ikke gå ut med det før saken er behandlet i gjenopptakelseskommisjonen.  

Ja, men gjengen bak TV-serien har fått tilgang på hele begjæringen til gjenopptakelseskommisjonen, og jeg ser på det som lite trolig at de skulle latt være å inkludere ev. frifinnende informasjon i TV-serien. Men vi får se etter siste episode om det kommer fram noe mer.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, RedFox81 skrev:

Ja, det er jo det jeg tenker, at hvis det var faktisk en mann, som surret rundt i en tom LilleVinkel sko butikk - ikke akkurat CoopObs-størrelse, men en liten butikk, i ihvertfall 20 minutter, for så å kjøpe to par like sko, så ja, det ville vært så pass uvanlig at det ville blitt husket. Men det har jo ikke skjedd, ansatte kunne ikke huske. så tror forklaring er noe helt annet, og at dette skokjøper er totalt irrelevant til saken. 

Du har rett. Og de fleste menn vet hva de skal kjøpe rett før de går inn i butikker og finner varen raskt, betaler og forlater butikken. Dette skokjøpet som etterforskerene har landet på, tenker jeg at er foretatt av en kvinne som har brukt tid på å prøve, vurdere og tenke seg om før hun kjøpte (dersom det stemmer at butikkdøren var stengt til rett tid og denne kunden kom inn i butikken før stengetid og brukte 20 minutter inne i butikken 😊

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lest de siste sidene kjapt nå, og bare kobler sammen to forskjellige temaer som har vært diskutert: kanskje hundene var hos SK da :) 

Anonymkode: 66ad8...654

Det må jo gå an å få sjekket? Ref naboene ville merket om det var 2 eller 4 hunder hos Sverre. Han hadde to selv? Og Veronica to, eller blander jeg nå? 4 sjefere blir mye lyd. Det måte blitt lagt merke til. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, hvordan unngå å oppdage det? Du får jo diff og kan ikke bare forklare det til revisor at pytt pytt, har sikkert bare slått feil.

Hvis skoene er slått inn to ganger og kunden betalte for to par sko og fikk med seg ett par sko.

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, RedFox81 skrev:

Etter gårsdagen episode skjønte jeg ihvertfall en ting. Saken der burde aldri avgjøres av juryen. Det var helt på det rene. 

Juryordningen hadde sin sterke og svake sider, og noen jurymedlemmer skulle opplagt aldri sittet i jury. Men heldigvis er/var det ti stykker, og noen håpløse folk får sjelden gjennomslag for dårlig begrunnede syn. Men om det hadde vært opp til fagdommerne ville det nok blitt færre frifinnelser i alvorlige straffesaker, ikke flere.

58 minutter siden, Delgado skrev:

Juryordningen avvikles i år, og bra er det

Den nye ordningen med meddomsrett med 5 lekmenn og 2 fagdommere har jeg absolutt tro på at kan være den beste løsningen. Det viktigste er at det blir slutt på en ordning hvor de som beslutter ikke begrunner sin avgjørelse.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du  på at skobutikken plutselig har ett par sko for mye i beholdningen? Butikker har jo også svinn, så det er jo sjanse for at et par slike sko kan være stjålet også? Ikke alle butikkansatte er ærlige heller, og kan vel finne på å forsyne seg med et par sko når de oppdager at de har et par sko "til overs"?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Hamhamham skrev:

Ja, men gjengen bak TV-serien har fått tilgang på hele begjæringen til gjenopptakelseskommisjonen, og jeg ser på det som lite trolig at de skulle latt være å inkludere ev. frifinnende informasjon i TV-serien. Men vi får se etter siste episode om det kommer fram noe mer.

Jeg finner det svært usannsynlig at produsenten ikke har vært interessert i frikjennende informasjon, da dette bare ville gjort serien enda mer interessant, men det kan jo være de holder kortene tett inntil brystet til siste episode. Det er jo først da sandberg blir introdusert også.

Men herregud, man vet jo hvor han vil hen. Mafiaspor og politisk motiv, som er til å fnyse av. Klart han ikke har noe interessant i den begjæringen.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du  på at skobutikken plutselig har ett par sko for mye i beholdningen? Butikker har jo også svinn, så det er jo sjanse for at et par slike sko kan være stjålet også? Ikke alle butikkansatte er ærlige heller, og kan vel finne på å forsyne seg med et par sko når de oppdager at de har et par sko "til overs"?

Kan vi ta denne diskusjonen i tråden "Feilslag av varer i butikk"?

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Delgado skrev:

Kan vi ta denne diskusjonen i tråden "Feilslag av varer i butikk"?

Kanskje? 😊 Men det har jo litt relevans til saken

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...