AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3981 Skrevet 26. november 2018 Noen som vet på hvilket grunnlag politiet mistenkte SK å være involvert i attentatforsøkene mot Anne og Per Paust? Jeg har lest at han på et tidlig tidspunkt i sakene var en av de mistenkte, og var inne til mange avhør. Men hvorfor? Anonymkode: 8abd3...54a 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3982 Skrevet 26. november 2018 Men om Sverre Kirkemo er 180-mannen, så skulle man vel tro at teleoperatøren ville ha kjent igjen stemmen hans, både under rettsaken og også nå, dersom hun følger med på tv-serien? Høres søkt ut at han skulle være innblandet i dette, og synes noen av teoriene her inne begynner å ta litt vel mye av. Anonymkode: 4cb1b...a3b 3
nordiskfigur Skrevet 26. november 2018 #3983 Skrevet 26. november 2018 https://www.nrk.no/kultur/privatetterforsker-om-_gaten-orderud__-_-dokumentaren-er-ubalansert-1.14307564 I det minste har sandberg sett det de fleste har gitt utrykk for. Nok en gang tynn suppe av sandberg. I ettertid av at serien er blitt sendt har han fått tak i et vitne som hevder å være eier av sokken, og at dette nå er hans sterkeste kort for å oppklare saken. Da kan han ikke ha mye å komme med i begjæringen sin 8
Gjest hind Skrevet 26. november 2018 #3984 Skrevet 26. november 2018 On 11/21/2018 at 10:06 PM, mammahjarte said: Når får vi vita om saka blir tatt opp eller forblir slik den er nå? Det er to episodar igjen nå. Så over nyttår kanskje? Tviler på at det skjer med mindre det kommer fram noe nytt som kan tyde på uskyld hos noen av de dømte eller peke kraftig i retning andre gjerningsmenn. Som det står nå har de neppe nok til å få den gjenopptatt.
NordicViking Skrevet 26. november 2018 #3985 Skrevet 26. november 2018 21 minutter siden, nordiskfigur skrev: https://www.nrk.no/kultur/privatetterforsker-om-_gaten-orderud__-_-dokumentaren-er-ubalansert-1.14307564 I det minste har sandberg sett det de fleste har gitt utrykk for. Nok en gang tynn suppe av sandberg. I ettertid av at serien er blitt sendt har han fått tak i et vitne som hevder å være eier av sokken, og at dette nå er hans sterkeste kort for å oppklare saken. Da kan han ikke ha mye å komme med i begjæringen sin Han fant eieren av sokken? Fantastisk! At han ikke har opplyst om dette før tyder vel på at det neppe er særlig solide saker han har å vise til. 8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3986 Skrevet 26. november 2018 Sorry Sandberg. Jeg har stor respekt for det du har gjort gjennom årene, men denne gangen er det bare lite overbevisende tynn suppe. Anonymkode: f7739...fd5 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3987 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Merkelig å ha hundene i hundegård og ikke inne om de skulle stilles ut dagen etter.... Anonymkode: e01e1...126 Bruker hunder å være inne dagen før utstilling? Hvorfor? Kanskje hundene til Per og Veronica var inne i huset deres, og at det var derfor naboene ikke hørte hundene? Anonymkode: d551b...45b 1
Vampyrina Skrevet 26. november 2018 #3988 Skrevet 26. november 2018 Jeg tror Kristin og han jugoslaven har skutt, derav forklaringen på amatørmessig skyting og proff. Jeg tror hun har gjort det for å «hjelpe» Veronica og Per, siden de var så greie med henne ang å få være på gården og ha samvær med sønnen. Jeg tror Kristin har handlet på eget initiativ, men at de andre har skjønt i ettertid at det er henne. Men de angir henne heller ikke. Jeg tror hun har vært ruset da hun skjøt og kanskje ikke husker alt - og derfor drar inn de andre. Det er hva jeg tror så lang, men jeg kan ikke begrunne hvorfor jeg tror dette 😅 7
Little Pony Skrevet 26. november 2018 #3989 Skrevet 26. november 2018 (endret) I podkasten så sier Veronica at kvelden før drapsnatta hadde hun og P luftet bikkjene, spist middag og så lagt seg. 20 år etter sier hun at Per jobbet hele natta på jordet, og at han ikke var ferdig med onna. Så det var veldig usikkert vedrørende hundutstillinga på Nesbyen de dro på. Merkelig hvordan ting endres sånn uten videre. (7:10 episode 4/6 Pinse på Sørumsand) Endret 26. november 2018 av Little Pony 5
Delgado Skrevet 26. november 2018 #3990 Skrevet 26. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet på hvilket grunnlag politiet mistenkte SK å være involvert i attentatforsøkene mot Anne og Per Paust? Jeg har lest at han på et tidlig tidspunkt i sakene var en av de mistenkte, og var inne til mange avhør. Men hvorfor? Anonymkode: 8abd3...54a Her bekreftes det at han lenge var i politiets søkelys ifbm med begge attentatene. Politiet gjorde beslag hjemme hos SK, står det også her. Mener å huske fra den gang at det hadde et eller med materialer brukt til ett eller begge attentater. SK fremstår som sakens "joker"https://www.dagbladet.no/nyheter/skulle-be-kristin-lyve/65714069 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3991 Skrevet 26. november 2018 3 minutter siden, Delgado skrev: Her bekreftes det at han lenge var i politiets søkelys ifbm med begge attentatene. Politiet gjorde beslag hjemme hos SK, står det også her. Mener å huske fra den gang at det hadde et eller med materialer brukt til ett eller begge attentater. SK fremstår som sakens "joker"https://www.dagbladet.no/nyheter/skulle-be-kristin-lyve/65714069 Og etter attentatene skal Sverre ha beskjed om ikke å snakke inne i huset på Orderud gård fordi det kunne være overvåkning der, og at Per skulle ha følt seg overvåket hjemme? Hvis det med at Per følte seg overvåket stemmer, så er det i hvert fall usannsynlig at noen skulle ha sittet på Orderud gård og snakket om drapsplanlegging. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3992 Skrevet 26. november 2018 3 minutter siden, Delgado skrev: Her bekreftes det at han lenge var i politiets søkelys ifbm med begge attentatene. Politiet gjorde beslag hjemme hos SK, står det også her. Mener å huske fra den gang at det hadde et eller med materialer brukt til ett eller begge attentater. SK fremstår som sakens "joker"https://www.dagbladet.no/nyheter/skulle-be-kristin-lyve/65714069 Og etter attentatene skal Sverre ha beskjed om ikke å snakke inne i huset på Orderud gård fordi det kunne være overvåkning der, og at Per skulle ha følt seg overvåket hjemme? Hvis det med at Per følte seg overvåket stemmer, så er det i hvert fall usannsynlig at noen skulle ha sittet på Orderud gård og snakket om drapsplanlegging. Anonymkode: d551b...45b
RedFox81 Skrevet 26. november 2018 #3993 Skrevet 26. november 2018 (endret) Ok, her på KG går det kjapt, jeg klarer ikke å henge med. Takk for dere som oppklarte rundt skoene for meg, og sendte meg linken. Det vi har, er at 161 par av sånne sko i størrelser 38-41 er solgt i Østlandsområdet i relevant periode, de fleste kjøp er betalt med kort og de kjøpene er sjekket ut av politi, og sjekket ut av saken. Så er det 34 kjøp gjort med kontant. Politi trekker frem kjøp av to par identiske sko i størrelse 40 på LilleVinkel sko Majorstua den 23.12.1998 ca kl 19:15 (en kvarter etter stengetid) som mistenkelig. De har ingenting fast å knytte disse skoene eller kjøpene til noen av 4 personer, men de mente at Lars kunne rekke å kjøpe skoene før han dukket opp sent i juleselskapet. Politi også mener at kjøp av sko som ikke passer noen av damene er ekstra mistenkelig, Kristin bruker størrelse 39 og Veronica 36. Det siste der er jo bare tull. Sånn argument kan man jo bruke for å si at hva som helst er mistenkelig. Okey, denne sko"beviset" tror jeg er død end. Ingenting ved nettopp dette skokjøpet sier at det har noe med drapet å gjøre. Først, vil jeg adressere tidspunktet, en kvarter etter stengetid. LilleVinkelsko er en liten butikk. Dette er kvelden 23 desember, lille julaften, er det sannsynlig at butikken er stappfull? Neppe. Er det sannsynlig at ansatte har lyst å stikke hjem raskest - ja! Så her skulle Lars komme inn i butikken før stengetid, for så henge der i 20 minutter og se på damesko (han kan jo ikke akkurat prøve de), kjøpe to like par en kvarter etter stengetid - og dette husker ikke ansatte noe om. Dette virker totalt usannsynlig for meg. Jeg tenker at det er en av ansatte kjøpte sko etter stengetid, kanskje fordi de var på salg, ikke ulovlig ting å gjøre men noe du kanskje ikke vil fortelle sjefen allikevel, derfor kom det ingen forklaring fra ansatte angående denne kvelden. Kjøpte to par, for å gi i gaver, eller kjøpte to på salg for å selge dyrere videre etter salget var over, kan jo være. Om sko er viktig bevis, og det er det jo, må de 161 skokjøpene gjennomgås på nytt, og finne et tidspunkt nærmere drapet kanskje, og kanskje størrelse. Også var det en her som kom med idé om å gå gjennom private bilder av Veronica og Kristin, fra bursdagsfester og sånn, og se om man ser disse skoene på bildene. Det tror jeg er en bedre idé. Skokjøpet og 180-mann er to tekniske bevis som politi har rota bort, fordi de prøvde hardt å knytte de til Per, Veronica, Kristin og Lars, fremfor å bruke bredere analyse og søk. Jeg mener at 180-samtallet kommer definitivt ikke fra Svaleveien 3b, tidspunktet er feil (vitne sa kveld, Svaleveien kl 12), og fra Svaleveien 3b er det Frederik (samboer til Synnøve, tredje søster) som ringte til 180, noe han ofte gjorde i forbindelse med jobben. Han ringte jo 5 ganger samme dagen også. Endret 26. november 2018 av RedFox81 7
Delgado Skrevet 26. november 2018 #3994 Skrevet 26. november 2018 "Sverre trodde til slutt han eide hele Orderud Gård" (vitne som var mye på gården i årene før drapene)https://radio.nrk.no/podkast/familiene_paa_orderud/nrkno-poddkast-26618-142913-11112018190000 23:50 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3995 Skrevet 26. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Bruker hunder å være inne dagen før utstilling? Hvorfor? Kanskje hundene til Per og Veronica var inne i huset deres, og at det var derfor naboene ikke hørte hundene? Anonymkode: d551b...45b Man bruker gjerne litt tid på bading og klipp/stuss ( alt etter rase) før en utstilling. Lite lurt da å putte de i en skitten hundegård der man risikerer at de leker og styrer og griser seg ut. Man har nemmelig neppe tid å bade de på nytt samme dag. Og man «sliter de gjerne godt ut med trim og mosjon» før slik at de ikke er så gira. Så at de sov tungt denne natten disse bikkjene er kanskje ikke så rart? Anonymkode: e01e1...126 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3996 Skrevet 26. november 2018 37 minutter siden, Delgado skrev: Her bekreftes det at han lenge var i politiets søkelys ifbm med begge attentatene. Politiet gjorde beslag hjemme hos SK, står det også her. Mener å huske fra den gang at det hadde et eller med materialer brukt til ett eller begge attentater. SK fremstår som sakens "joker"https://www.dagbladet.no/nyheter/skulle-be-kristin-lyve/65714069 Ja, det er dette jeg også har lest. Men det kommer ikke frem hvorfor han ble mistenkt, og hvorfor det ble gjort beslag. Det må da være en meget god grunn til at mistanke falt på ham? Han hadde jo ingen direkte tilknytning til Anne P eller Per P, og han var vel heller ikke kjent for å oppholde seg på Frogner i Oslo. Anonymkode: 8abd3...54a 1
Hamhamham Skrevet 26. november 2018 #3997 Skrevet 26. november 2018 2 timer siden, nordiskfigur skrev: https://www.nrk.no/kultur/privatetterforsker-om-_gaten-orderud__-_-dokumentaren-er-ubalansert-1.14307564 I det minste har sandberg sett det de fleste har gitt utrykk for. Nok en gang tynn suppe av sandberg. I ettertid av at serien er blitt sendt har han fått tak i et vitne som hevder å være eier av sokken, og at dette nå er hans sterkeste kort for å oppklare saken. Da kan han ikke ha mye å komme med i begjæringen sin Vi får se, men jeg ser på det som svært sannsynlig at han ikke har noe som helst av betydning. Journalistene bak TV-serien har vært svært grundige og ikke minst opptatt av objektivitet. Og Sandberg sier de har fått tilgang til hele begjæringen om gjenopptakelse. Det som ev. er viktig der ville selvsagt fått plass i serien. Vi får se om det kommer noe derfra i siste episode. 2
Hamhamham Skrevet 26. november 2018 #3998 Skrevet 26. november 2018 53 minutter siden, Vampyrina skrev: Jeg tror Kristin og han jugoslaven har skutt, derav forklaringen på amatørmessig skyting og proff. Jeg tror hun har gjort det for å «hjelpe» Veronica og Per, siden de var så greie med henne ang å få være på gården og ha samvær med sønnen. Jeg tror Kristin har handlet på eget initiativ, men at de andre har skjønt i ettertid at det er henne. Men de angir henne heller ikke. Jeg tror hun har vært ruset da hun skjøt og kanskje ikke husker alt - og derfor drar inn de andre. Det er hva jeg tror så lang, men jeg kan ikke begrunne hvorfor jeg tror dette 😅 Nettopp. Og du tror da sikkert også at Per maste på Lars om "datasupport" eller "minnebrikker" i de 30 telefonsamtalene. Men du kan sikkert ikke begrunne hvorfor. Osv. Pussig, det. 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3999 Skrevet 26. november 2018 Skoene som ble brukt på åstedet, kunne man se på avtrykkene om skoene var svært lite brukt eller om de eventuelt var brukt en del? Ville det ha vistes slitasjeskader fra skosålene på skoavtrykkene dersom skoene var mye brukt? Er det mest sannsynlig at skoene var ubrukte fra før av, med tanke på risiko for å ta med seg spor på skoene hjemmefra og til åstedet, og i tillegg risiko for at etterforskere kunne finne samme skoavtrykk hjemme hos den som brukte de skoene på åstedet? Anonymkode: d551b...45b 3
RedFox81 Skrevet 26. november 2018 #4000 Skrevet 26. november 2018 Haha ja jeg er spent om de faktisk finner våpen etter å ha rivet ned noe som ser ut som ganske nybygd terasse. 😁 ref. "teazer" til neste episode 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå