NordicViking Skrevet 26. november 2018 #3961 Skrevet 26. november 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg undres om ikke Sverre Kirkemo har stått bak det hele. Så, hva kunne Sverre Kirkemo tjene på å gjøre dette? Hva skulle være hans motiv? Kan det være at Kristin sa det var et faktum at sønnen hennes var blitt utnevnt som arving av Per og Veronica, og at han trodde på dette? Slik at hvis ekteparet orderud og Anne døde, og Per fikk skylda for drapene, så trodde han at Kristins sønn ville arve gården? Dette er jo ikke tilfelle, men det kan hende mannen trodde det var sånn det fungerte. Og når arvingen var mindereårig og han var formynder, så ville han selv kunne forvalte gården? Anonymkode: 37ae7...b60 Det er en interessant teori. 3
Simpson Skrevet 26. november 2018 #3962 Skrevet 26. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkter litt; hvorfor var denne voksne mannen, som burde hatt sitt eget liv å styre med, så mye på Orderud gård? Om han ikke så sitt snitt til å få noen fordeler der. Den situasjonen er *veldig* lett å sette seg inn i: Hvis faren min begynte å "henge" på gården til foreldrene til mannen min, invitere seg selv på middager hos dem midt oppi all den dårlige stemninga, hvem gjør sånt? Da hadde jeg begynt å lure. Det er ikke normal oppførsel. Og dette var før det hadde skjedd noen drap. Anonymkode: 37ae7...b60 Han synes det var hyggelig å hjelpe til kanskje? Det jeg har lest, er at det var mange forskjellige mennesker som "hang" på gården ; Kristin, Kristins venn Gunnar, en avløser, leieboere, leieboere på Fjellet. Han er tdeligvis en type som liker å skravle. Som både Kristin og Veronica også. 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3963 Skrevet 26. november 2018 3 minutter siden, NordicViking skrev: Det er en interessant teori. Ja, det er en foreløpig vinner hos meg, ihvertfall. Da passer det godt ihht 180-samtalen også, beskrivelsen av mannen, boligen det ble ringt fra - "og meg vil de ikke mistenke"..... Anonymkode: 37ae7...b60 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3964 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kom med din teori da. Jeg sier ikke at jeg har rett, det er bare en tanke. Spennende å høre mulige teorier rundt akkurat ham. Anonymkode: 37ae7...b60 OK, jentene er utsatt for vold i hjemmet i følge i hvertfall en av dem. Vold kan være så mangt tenker jeg. Men jeg tror ikke dette handler om en ørefik eller to, kanksje. Mine tanker er at for å gjennomføre et trippeldrap så er ikke kun gårdstvist og penger nok motiv. Men legger vi til grunn at det også kan ha vært følelsesmessige motiv knyttet opp mot drapene, og flere av de dømte er utsatt for vold, og teoretisk sett kan ha vært med på drapene? Da tegner det seg opp noen andre klare tanker rundt det faktiske forløpet i drapshandlingene og mulige sterke motiv hos dem. Jeg orker nesten ikke tenke tanken, men jeg tror dette kan være en pakt, hvor noen er i stand til å drepe av eksakt samme grunn. Dine tanker? Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3965 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg får fortsatt disse f’ene inn i hodet. Det er f etter f etter f. Kan disse f’ene være av betydning? Anonymkode: f8e23...c5e Jeg synes Orderud saken er veldig intr! Jeg tror ikke at P har drept foreldrene PG søsteren sin. Jeg tror heller at Kristin står bad drapene. Jeg tror også at Sverre har noe med saken å gjøre. Tror også at han et 180 mannen. Hvem er f-ene egentlig? Anonymkode: fac37...9e8 3
Simpson Skrevet 26. november 2018 #3966 Skrevet 26. november 2018 12 minutter siden, NordicViking skrev: Nope! Odelsrett er kompliserte greier. Vi kjenner ikke til hvilken avtale som var inngått mellom Per og Veronica (om f.eks. særeie), og om Per hadde skrevet testamente. Veronica kunne i beste fall kreve å få bo på gården i uskiftet bo til hun dør, men odelsretten ville hun ikke få (den ville gått til Pers slektninger). Hun kunne f.eks. ikke selge ut deler av jord/skog eller foreta større endringer, noe som kunne forringet gårdens verdi. Ja. Det er komplisert. Sorry 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3967 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, Simpson skrev: Han synes det var hyggelig å hjelpe til kanskje? Det jeg har lest, er at det var mange forskjellige mennesker som "hang" på gården ; Kristin, Kristins venn Gunnar, en avløser, leieboere, leieboere på Fjellet. Han er tdeligvis en type som liker å skravle. Som både Kristin og Veronica også. Den følelsen jeg får av den mannen der, basert på alt jeg har lest og hørt, sier meg at det der er en mann som er der han får foredeler. Anonymkode: 37ae7...b60 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3968 Skrevet 26. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: OK, jentene er utsatt for vold i hjemmet i følge i hvertfall en av dem. Vold kan være så mangt tenker jeg. Men jeg tror ikke dette handler om en ørefik eller to, kanksje. Mine tanker er at for å gjennomføre et trippeldrap så er ikke kun gårdstvist og penger nok motiv. Men legger vi til grunn at det også kan ha vært følelsesmessige motiv knyttet opp mot drapene, og flere av de dømte er utsatt for vold, og teoretisk sett kan ha vært med på drapene? Da tegner det seg opp noen andre klare tanker rundt det faktiske forløpet i drapshandlingene og mulige sterke motiv hos dem. Jeg orker nesten ikke tenke tanken, men jeg tror dette kan være en pakt, hvor noen er i stand til å drepe av eksakt samme grunn. Dine tanker? Anonymkode: f8e23...c5e Har vært inne på samme tanken. Det er jo også en mulig teori. Som passer godt med at "ingen skal lide lenger", som vel var sagt i 180-samtalen. Og hvis så er tilfelle, kommer det aldri fram. Den "skammen" folk føler da, den blir de i tilfelle begravet med. Anonymkode: 37ae7...b60 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3969 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har vært inne på samme tanken. Det er jo også en mulig teori. Som passer godt med at "ingen skal lide lenger", som vel var sagt i 180-samtalen. Og hvis så er tilfelle, kommer det aldri fram. Den "skammen" folk føler da, den blir de i tilfelle begravet med. Anonymkode: 37ae7...b60 Mitt håp, om min teori skulle stemme, er at de som evnt føler denne skammen, kan tenke at de ikke skal bære skam over noe som er påført dem, men heller frigjøre seg selv fra alt i dette ved å legge kortene på bordet om hva som skjedde og hvorfor. Kvitt skam blir man neppe aldri, men å bære på alt dette andre i tillegg..... Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3970 Skrevet 26. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er en foreløpig vinner hos meg, ihvertfall. Da passer det godt ihht 180-samtalen også, beskrivelsen av mannen, boligen det ble ringt fra - "og meg vil de ikke mistenke"..... Anonymkode: 37ae7...b60 Tror du en mann alene jar drept tre mennesker slik at et barn kanskje arver en gård.....? Det er en forferdelig dårlig teori!! Det er ikke naturlig for et menneske å tenke slik. Dette barnet skal bli voksent først. Man kan ikke forbigå de andre arvingene heller. Anonymkode: 9d22e...01e 10
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3971 Skrevet 26. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt håp, om min teori skulle stemme, er at de som evnt føler denne skammen, kan tenke at de ikke skal bære skam over noe som er påført dem, men heller frigjøre seg selv fra alt i dette ved å legge kortene på bordet om hva som skjedde og hvorfor. Kvitt skam blir man neppe aldri, men å bære på alt dette andre i tillegg..... Anonymkode: f8e23...c5e Folk som kaldblodig dreper tre mennesker og holder munn i 20 år bærer ikke må så mye skyld.... Anonymkode: 9d22e...01e 8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3972 Skrevet 26. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tipser du Milli eller andre om dine teorier? Anonymkode: d551b...45b Det har jeg gjort ved noen tidligere anledninger på denne tips/spm siden relatert til TV programmet som går. Og så sendte jeg ham en sms en gang om min teori rundt mannen som ringte 180. 😀 Anonymkode: f8e23...c5e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3973 Skrevet 26. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som kaldblodig dreper tre mennesker og holder munn i 20 år bærer ikke må så mye skyld.... Anonymkode: 9d22e...01e Dessverre tror du har rett. Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3974 Skrevet 26. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tipser du Milli eller andre om dine teorier? Anonymkode: d551b...45b Beklager feil formulering i mitt forrige svar til deg. Jeg spurte om han kunne være interessert i mine tanker rundt hvem mannen som ringte 180 er. Anonymkode: f8e23...c5e
Delgado Skrevet 26. november 2018 #3975 Skrevet 26. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvem f-ene er, men mener dere at de dere kaller f-er har samarbeidet med K (med tanke på parykk med barnålspor og bil som kanskje det var K som kjørte osv)? Anonymkode: d551b...45b Tror dere kan utelukke fetterne 1
Delgado Skrevet 26. november 2018 #3976 Skrevet 26. november 2018 11 timer siden, NordicViking skrev: Jeg vet ikke om Sverre er 180-mannen, men la oss gruble litt over dette. Hvordan har Sverre isåfall fått tak i info om at noe skulle skje? Jeg ser tre muligheter: 1. Han var med på planleggingen, men ikke på gjennomføringen. 2. Han kan ha blitt fortalt av noen - f.eks. Kristin - at noe skulle skje på Orderud gård. 3. Han kan ha overhørt en samtale mellom noen som sa at noe skulle skje på Orderud gård. Det første punktet ser jeg på som minst sannsynlig. Ta gjerne med i betraktningen at Sverre var politiets "heteste spor" i dynamittattentatsaken (men også her satt Kristin igjen med svarteper ettersom hun ble dømt for dette i Herredsretten. Altså kan ha vært involvert helt i fra starten, i den historien som skulle ende i trippeldrap. Dette gjør punkt 1 temmelig sannsynlig, etter min mening. https://www.dagbladet.no/nyheter/pappa-kirkemo-er-hovedvitne/65676710 1
Delgado Skrevet 26. november 2018 #3977 Skrevet 26. november 2018 7 timer siden, Simpson skrev: Han er en meget spesiell type. Han burde nok holdt en lavere profil i mediebildet. Samtidig var dette en ekstrem situasjon. Er nok vanskelig for andre å forstå hvordan dette må ha vært? Ja, han var meget opptatt av oppmerksomhet og hvordan han kunne bruke denne saken til det. 180-samtalen vitner forøvrig også om en mann som har behov for anerkjennelse og bli sett. Sagt det før, men SK er opplagt som 180-mannen, og det tar saken et langt skritt videre, ikke med tanke på hvem som skjøt, men om flere skulle vært dømt. Dette i kombinasjon med mye annet som SK har sagt og at politiet tidlig hadde han i sitt søkelys, men mistet fokus på han fordi andre ble mer interessante. 5
Hamhamham Skrevet 26. november 2018 #3978 Skrevet 26. november 2018 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg undres om ikke Sverre Kirkemo har stått bak det hele. Manipulert, stelt folk opp mot hverandre - han var jo på middager hos Pers foreldre - brukt barna sine som brikker for å få det som han ville. Stått bak og trukket i tråder hele veien. Og så planlagt drapene. Kanskje fått den ene datteren sin til å utføre det; Kristin. Kanskje vært med og gjort det selv. Han har en merkelig oppførsel, den mannen. Flere av barna hans påstår at han var en voldelig far. Ikke akkurat et godt karaktertrekk. Og i podcasten til nrk snakker han om Kristin på en måte som er svært upassende for en far å gjøre. Han er rett og slett ekkel, spør du meg. Så, hva kunne Sverre Kirkemo tjene på å gjøre dette? Hva skulle være hans motiv? Kan det være at Kristin sa det var et faktum at sønnen hennes var blitt utnevnt som arving av Per og Veronica, og at han trodde på dette? Slik at hvis ekteparet orderud og Anne døde, og Per fikk skylda for drapene, så trodde han at Kristins sønn ville arve gården? Dette er jo ikke tilfelle, men det kan hende mannen trodde det var sånn det fungerte. Og når arvingen var mindereårig og han var formynder, så ville han selv kunne forvalte gården? Ikke godt å si hva sinnsyke folk innbiller seg nemlig. Han invaderte jo gården som om den skulle vært hans, da Veronica prøvde å flytte vekk fra den voldelige faren så kom han jaggu etter. Og hverken Per eller Veronica greide å sette foten ned for han der. Han var jo der flere dager i uken, "jobbet" i fjøset og inviterte seg selv på middag i Kristianborg. Spørs om ikke Anne satte en stopper for det hele. Sverre ble stengt ute i kulda. Og DA rant begeret over........ Sverre skulle altså ha som motiv at han kanskje skulle bli formynder av gården en periode fram til barnebarnet ble myndig, dersom Per og Veronica skulle dø tidlig. Litt av en teori. Nei, da holder jeg til og med "noen fra Balkan" som langt mer sannsynlig, men også det lite sannsynlig, foruten at Kristin ev. kan ha fått en medhjelper fra det miljøet til å være med på drapene, det er ikke utenkelig. At Sverre Kirkemo kan ha vært involvert og kan ha vært 180-mannen er ikke utenkelig, men om Kristin har involvert faren er lite sannsynlig og om det så skulle vært tilfelle frikjenner det på ingen måte Per og Veronica for å være delaktig i planleggingen. Endret 26. november 2018 av Hamhamham 6
Hamhamham Skrevet 26. november 2018 #3979 Skrevet 26. november 2018 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes Orderud saken er veldig intr! Jeg tror ikke at P har drept foreldrene PG søsteren sin. Jeg tror heller at Kristin står bad drapene. Jeg tror også at Sverre har noe med saken å gjøre. Tror også at han et 180 mannen. Hvem er f-ene egentlig? Anonymkode: fac37...9e8 Du tror visst og spekulerer veldig mye. Selv tror jeg ingenting, men konstaterer at lite tyder på noe annet enn at de domfelte alle er mer eller mindre skyldige. I hvilken grad de er skyldige kan diskuteres, det er jo mye vi ikke vet med sikkerhet, som hvem som faktisk var inne og skjøt. Endret 26. november 2018 av Hamhamham 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3980 Skrevet 26. november 2018 9 hours ago, Frida said: Unnskyld, jeg misforstod hva du mente. Men tror ikke det er særlig sannsynlig at noen kan stjele to hunder uten at hundene lager et forferdelig leven slik at eieren våkner. Hundegården var bygget inntil huset, så den var veldig nær. Merkelig å ha hundene i hundegård og ikke inne om de skulle stilles ut dagen etter.... Anonymkode: e01e1...126 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå