Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke frp-ere dere mener vel? 😨

Anonymkode: d551b...45b

Hehe, nei, håper da virkelig ikke de er det også. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Frida skrev:

Hehe, nei, håper da virkelig ikke de er det også. 

Takk! 😊

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvem f-ene er, men mener dere at de dere kaller f-er har samarbeidet med K (med tanke på parykk med barnålspor og bil som kanskje det var K som kjørte  osv)?

Jeg tror disse f’ene som lenge har plaget meg og som jeg nå kan legge bak meg takket være Frida, puh mer kan ha personlige motiver for å bli med på drapsplaner og utførelse. Men det er selvsagt bare en tanke hos meg. Mulige gartnere eller i hverfall noen med erfaring når det kommer til planting med tanke på alle mulige bevis som har blomstret opp i ettertid av drapene som både kan dra Kristin mer inn i saken og føre en ny gjenopptagelsessak i fordel P og V.

Anonymkode: f8e23...c5e

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror disse f’ene som lenge har plaget meg og som jeg nå kan legge bak meg takket være Frida, puh mer kan ha personlige motiver for å bli med på drapsplaner og utførelse. Men det er selvsagt bare en tanke hos meg. Mulige gartnere eller i hverfall noen med erfaring når det kommer til planting med tanke på alle mulige bevis som har blomstret opp i ettertid av drapene som både kan dra Kristin mer inn i saken og føre en ny gjenopptagelsessak i fordel P og V.

Må bare bemerke at jeg liker måten du skriver på, veldig talende! 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! 😊 Du skriver så kryptisk (som samtidig er lettforståelig) på en fin måte 🌹

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Frida skrev:

Håper du får knust nøtten din og kommer videre! 

Jeg er allerede videre Frida takket være deg 👍🏻 Nå kan jeg slippe disse f etter f etter f ene som mast noe som forferdelig på meg og konsentrere om å få knust denne nøtta eller at noen andre klarer det.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er allerede videre Frida takket være deg 👍🏻 Nå kan jeg slippe disse f etter f etter f ene som mast noe som forferdelig på meg og konsentrere om å få knust denne nøtta eller at noen andre klarer det.

Tipser du Milli eller andre om dine teorier?

Skrevet

Eh, skjønner ikke at jeg skulle ha bidratt med noe når det gjelder f`ene, det var du som brakte dem på bane og fikk meg til å tenke den veien! 

Skrevet
Akkurat nå, Frida skrev:

Eh, skjønner ikke at jeg skulle ha bidratt med noe når det gjelder f`ene, det var du som brakte dem på bane og fikk meg til å tenke den veien! 

Fetterne da eller. Greit å være intern, men det er ikke farlig å dele teoriene sine med samtlige i det offentlige forum. Internsamtaler kan taes privat.

Anonymkode: 37ae7...b60

• Liker 12
Skrevet
15 minutter siden, Simpson skrev:

De var litt høye på seg selv?

Hva med H. Stabel. Hva gjorde han for saken?

Her fant jeg det jeg leste, husket litt feil, Per sparket Stabell. 

VG

Skrevet
2 minutter siden, Frida skrev:

Her fant jeg det jeg leste, husket litt feil, Per sparket Stabell. 

VG

Takk Frida. Per var veldig bestemt der.

Skrevet

Jeg undres om ikke Sverre Kirkemo har stått bak det hele. Manipulert, stelt folk opp mot hverandre - han var jo på middager hos Pers foreldre - brukt barna sine som brikker for å få det som han ville. Stått bak og trukket i tråder hele veien. Og så planlagt drapene. Kanskje fått den ene datteren sin til å utføre det; Kristin. Kanskje vært med og gjort det selv. Han har en merkelig oppførsel, den mannen. Flere av barna hans påstår at han var en voldelig far. Ikke akkurat et godt karaktertrekk. Og i podcasten til nrk snakker han om Kristin på en måte som er svært upassende for en far å gjøre. Han er rett og slett ekkel, spør du meg.

Så, hva kunne Sverre Kirkemo tjene på å gjøre dette? Hva skulle være hans motiv? Kan det være at Kristin sa det var et faktum at sønnen hennes var blitt utnevnt som arving av Per og Veronica, og at han trodde på dette? Slik at hvis ekteparet orderud og Anne døde, og Per fikk skylda for drapene, så trodde han at Kristins sønn ville arve gården? Dette er jo ikke tilfelle, men det kan hende mannen trodde det var sånn det fungerte. Og når arvingen var mindereårig og han var formynder, så ville han selv kunne forvalte gården? Ikke godt å si hva sinnsyke folk innbiller seg nemlig. Han invaderte jo gården som om den skulle vært hans, da Veronica prøvde å flytte vekk fra den voldelige faren så kom han jaggu etter. Og hverken Per eller Veronica greide å sette foten ned for han der. Han var jo der flere dager i uken, "jobbet" i fjøset og inviterte seg selv på middag i Kristianborg. Spørs om ikke Anne satte en stopper for det hele. Sverre ble stengt ute i kulda. Og DA rant begeret over........

• Liker 4
Skrevet
21 minutter siden, Frida skrev:

Ikke vær så beskjeden da Frida 😉 Takk for fred i hodet 🌷

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg undres om ikke Sverre Kirkemo har stått bak det hele. Manipulert, stelt folk opp mot hverandre - han var jo på middager hos Pers foreldre - brukt barna sine som brikker for å få det som han ville. Stått bak og trukket i tråder hele veien. Og så planlagt drapene. Kanskje fått den ene datteren sin til å utføre det; Kristin. Kanskje vært med og gjort det selv. Han har en merkelig oppførsel, den mannen. Flere av barna hans påstår at han var en voldelig far. Ikke akkurat et godt karaktertrekk. Og i podcasten til nrk snakker han om Kristin på en måte som er svært upassende for en far å gjøre. Han er rett og slett ekkel, spør du meg.

Så, hva kunne Sverre Kirkemo tjene på å gjøre dette? Hva skulle være hans motiv? Kan det være at Kristin sa det var et faktum at sønnen hennes var blitt utnevnt som arving av Per og Veronica, og at han trodde på dette? Slik at hvis ekteparet orderud og Anne døde, og Per fikk skylda for drapene, så trodde han at Kristins sønn ville arve gården? Dette er jo ikke tilfelle, men det kan hende mannen trodde det var sånn det fungerte. Og når arvingen var mindereårig og han var formynder, så ville han selv kunne forvalte gården? Ikke godt å si hva sinnsyke folk innbiller seg nemlig. Han invaderte jo gården som om den skulle vært hans, da Veronica prøvde å flytte vekk fra den voldelige faren så kom han jaggu etter. Og hverken Per eller Veronica greide å sette foten ned for han der. Han var jo der flere dager i uken, "jobbet" i fjøset og inviterte seg selv på middag i Kristianborg. Spørs om ikke Anne satte en stopper for det hele. Sverre ble stengt ute i kulda. Og DA rant begeret over........

Han er en meget spesiell type. Han burde nok holdt en lavere profil i mediebildet. Samtidig var dette en ekstrem situasjon. Er nok vanskelig for andre å forstå hvordan dette må ha vært?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Simpson skrev:

Han er en meget spesiell type. Han burde nok holdt en lavere profil i mediebildet. Samtidig var dette en ekstrem situasjon. Er nok vanskelig for andre å forstå hvordan dette må ha vært?

Jeg har også tenkt tanken på at Sverre kan være «involvert» i dette, men på en litt annen måte enn i din teori. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Simpson skrev:

Jeg tenkter litt; hvorfor var denne voksne mannen, som burde hatt sitt eget liv å styre med, så mye på Orderud gård? Om han ikke så sitt snitt til å få noen fordeler der. Den situasjonen er *veldig* lett å sette seg inn i: Hvis faren min begynte å "henge" på gården til foreldrene til mannen min, invitere seg selv på middager hos dem midt oppi all den dårlige stemninga, hvem gjør sånt? Da hadde jeg begynt å lure. Det er ikke normal oppførsel. Og dette var før det hadde skjedd noen drap.

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Simpson skrev:

Hvis Per også ble skutt, ville V arvet gården...............

Nope!

Odelsrett er kompliserte greier. Vi kjenner ikke til hvilken avtale som var inngått mellom Per og Veronica (om f.eks. særeie), og om Per hadde skrevet testamente. Veronica kunne i beste fall kreve å få bo på gården i uskiftet bo til hun dør, men odelsretten ville hun ikke få (den ville gått til Pers slektninger). Hun kunne f.eks. ikke selge ut deler av jord/skog eller foreta større endringer, noe som kunne forringet gårdens verdi. 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også tenkt tanken på at Sverre kan være «involvert» i dette, men på en litt annen måte enn i din teori. 

Kom med din teori da. Jeg sier ikke at jeg har rett, det er bare en tanke. Spennende å høre mulige teorier rundt akkurat ham.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, NordicViking skrev:

Nope!

Odelsrett er kompliserte greier. Vi kjenner ikke til hvilken avtale som var inngått mellom Per og Veronica (om f.eks. særeie), og om Per hadde skrevet testamente. Veronica kunne i beste fall kreve å få bo på gården i uskiftet bo til hun dør, men odelsretten ville hun ikke få (den ville gått til Pers slektninger). Hun kunne f.eks. ikke selge ut deler av jord/skog eller foreta større endringer, noe som kunne forringet gårdens verdi. 

Jeg er rimelig sikker på at jeg har lest et sted at Per hadde særeie/ville ha særeie på gården. Kanskje noen har en kilde til dette? Uansett, odel er odel, det er helt riktig, og odelsloven var enda strengere praktisert i 1999 enn den er i dag.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...