Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Simpson skrev:

Hvis ingen av de 4 har mer å komme med, blir det ingen oppklaring. Nå har P og V hatt lang tid å tenke. Føler av og til at V har mer å si , men får seg ikke til det. Bl.a. om K.

Ja, det kan virke slik. Problemet er at om Veronica antyder at hun vet, f.eks om Kristin var en av de som skjøt, så inkriminerer Veronica seg selv som medskyldig med mindre hun har en logisk forklaring på hvordan hun i så fall kan vite om Kristins innblanding.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Simpson skrev:

Troll

Dette leste jeg 

Sitat

er ikke etterforskerne overbevist om at det var to gjerningspersoner på åstedet, selv om flere ting kan tyde på det.

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Anne hadde vel ikke løpt opp derom noen ikke hadde stått vakt utenfor.

Anonymkode: 3e70d...32a

For alt det vi vet er det eneste hun har hørt foreldre som stønnet. Om hun ble vekt av skuddene er det ikke sikkert hun har registrert hva som har vekt henne. Hun kan ha bråvoknet og bare hørt de skaddeskutte, og løpt opp for å sjekke.

• Liker 7
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristin og Veronica utførte drapene, mens Per visste om hele planen uten at han var med på selve drapene. 

Grunnen til at de vil renvaske seg selv med hjelp av privatetterforsker er fordi det er umulig, selv i dag, å bevise hvem som var i huset og skjøt. Det vet de veldig godt selv og kan derfor hevde at de er uskyldige. 

Anonymkode: ddb7d...51b

Det er absolutt en sannsynlig mulighet som passer med det aller meste av det vi vet, samt vitneforklaringer. Ikke godt nok til at det kan siden å være bevist, naturligvis, og det kan ikke utelukkes at det var noen andre involvert i selve drapshandlingene. Men ville gitt din teori lavest odds av alle muligheter angående hvem de to som utførte drapene kan være.

Endret av Hamhamham
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Simpson skrev:

Troll

Se svar til Undrende her der Milli svarer at etterforskerne er tydelige på at de ikke vet hvor mange som deltok under drapene.https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/qa

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Hamhamham skrev:

Ja, det kan virke slik. Problemet er at om Veronica antyder at hun vet, f.eks om Kristin var en av de som skjøt, så inkriminerer Veronica seg selv som medskyldig med mindre hun har en logisk forklaring på hvordan hun i så fall kan vite om Kristins innblanding.

Kristin sa jo svært direkte til en annen søster og til andre at hun hadde gjort dette.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, nordiskfigur skrev:

For alt det vi vet er det eneste hun har hørt foreldre som stønnet. Om hun ble vekt av skuddene er det ikke sikkert hun har registrert hva som har vekt henne. Hun kan ha bråvoknet og bare hørt de skaddeskutte, og løpt opp for å sjekke.

Anne var nettopp blitt enke, og hun hadde ikke barn, så foreldrene var de som stod henne aller nærmest. Jeg tror hun løp opp for å komme foreldrene til unnsetning om hun skjønte noe var på ferde, hva hun hørte kan vi ikke vite, men noe vekket henne og hun reagerte nok instinktivt med å løpe opp til foreldrene sine. 

Ikke umulig at tanken på attentatene for gjennom hodet hennes. 

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, Hamhamham skrev:

Jeg tenker mer at V ønsker å oppklare hvem som gjorde hva av de 4 dømte. Det spekuleres jo i hvem av de 4 som ev skjøt. Nå har hun sagt Per var ute å jobbet den natten. Kommer det mer?

• Liker 3
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært mye snakk om torpedoer i denne saken, relatert til Kristin og mulig deltagelse drapsnatten. Kan det være at de har vært involvert, men på en litt annen måte enn den man «naturlig» ville tenke i forhold til der fokuset blir rettet mot dem?

Anonymkode: f8e23...c5e

Det kan godt være at Kristin kom i kontakt med denne jugoslaviske torpedoen, men at de til slutt likevel valgte å ikke involvere torpedo til drapene, men gjøre dem selv. Det ville vært risikabelt å involvere torpedo i drapshandlingen; høy risiko for pengeutpressing fra torpedoen og hans miljø i ettertid.

Jeg tror heller ikke noen stod vakt på forsiden av kårboligen. Veldig lett å bli observert der. Framsiden av kårboligen kan sees fra flere hundre meters avstand. Om det var noen vakt ute burde denne være på baksiden av huset derimot.

Og igjen, hvis Anne for eksempel hører Per rope om "hjelp" etter skuddene på Marie og Kristian, ville ikke Anne da ha løpt opp? 

Anonymkode: c40bf...32c

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Simpson skrev:

Jeg tenker mer at V ønsker å oppklare hvem som gjorde hva av de 4 dømte. Det spekuleres jo i hvem av de 4 som ev skjøt. Nå har hun sagt Per var ute å jobbet den natten. Kommer det mer?

Håper det. Jeg tror hun er på gli, det går for sakte det Sandberg holder på med, så jeg tror hun er utålmodig nå. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristin sa jo svært direkte til en annen søster og til andre at hun hadde gjort dette.

Veronica kan selvsagt henvise til hva andre har sagt om hun vil, men kan ikke bruke det til å si at hun med sikkerhet vet. Om hun selv var med på det og involverte Kristin, så må hun være svært forsikring om hva hun sier om Kristin for ikke at det skal virke mistenkelig, kan være en grunn til at hun er såpass vag.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt være at Kristin kom i kontakt med denne jugoslaviske torpedoen, men at de til slutt likevel valgte å ikke involvere torpedo til drapene, men gjøre dem selv. Det ville vært risikabelt å involvere torpedo i drapshandlingen; høy risiko for pengeutpressing fra torpedoen og hans miljø i ettertid.

Jeg tror heller ikke noen stod vakt på forsiden av kårboligen. Veldig lett å bli observert der. Framsiden av kårboligen kan sees fra flere hundre meters avstand. Om det var noen vakt ute burde denne være på baksiden av huset derimot.

Og igjen, hvis Anne for eksempel hører Per rope om "hjelp" etter skuddene på Marie og Kristian, ville ikke Anne da ha løpt opp? 

Tenker du at Per var der for å lokke Anne opp trappen? Det høres absurd ut.

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sier i episoden at de fant skoen på en skomesse i Italia og at den er av merke Mohan.

Anonymkode: f08e6...55b

Marc Bohan. 

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenker du at Per var der for å lokke Anne opp trappen? Det høres absurd ut.

Når du mener det er absurd, så må det virkelig være absurd :)

Men ja, enig, en absurd teori.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker mer i innretning av at torpedoer har vært involvert i ettertid av drapene jeg da. 

Anonymkode: f8e23...c5e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men flere sier at Veronica står bak også. Hvem skal vi stole på da? De vil ønsker skal ha rett?

Jeg merket meg at broren til Kristian som fant ofrene, var helt sikker på at det var Veronicas verk, at hun stod bak dette. En underlig påstand av en eldre mann, det må ha skjedd mye på forhånd som han vet om, tenker jeg da. Tviler på at han tok det helt utav luften. Det skal temmelig mye forhistorie til for å nagle noen til trippeldrap, antar jeg. 

Om noen finner tre familiemedlemmer drept så vil vel under mer vanlige forhold første tanke være innbrudd og ran som gikk forferdelig galt? 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Hamhamham skrev:

Når du mener det er absurd, så må det virkelig være absurd :)

Men ja, enig, en absurd teori.

Takk! 😊 Det er fint at vi kan være enige noen ganger også. Det er fint å diskutere med dere alle, og jeg har ikke noe problem med at vi er uenige om mye 😊

• Liker 3
Skrevet

Skal innrømme at jeg ikke har lest alt på tråden. 

Men, jeg stusser veldig på denne forklaringen til leieboeren. Han mener at P og Vs forklaring om at de var hjemme ikke kan stemme, bla fordi hundene ikke bjeffet. (Dette med bilen i garasjen/ikke garasjen kjøper jeg lett forklaringen til P og V på). 

Men, dersom V & P var ute på drapstokt, hvor var hundene da?? Visst de bjeffet så mye som leieboeren sa, var det ikke da dumt å ta med 2 høylytte hunder til kårboligen? De ville vel vekket hele huset? 

Mer det ikke mer sannsynlig at hundene var hjemme å sov, enn at de stilltiende ble med på drapstokt. Hunder i bil bjeffer jo ofte enda mer enn hjemme siden de tror de skal på tur.

• Liker 4
Skrevet

hvorfor i all verden er veronica så ofte i media? hun klarer ikke å endre førsteinntrykket som ble skapt av henne.

Skrevet

Viser til nrk tv i kveldens episode.

V og P sine advokater kaller dommen mot sine klienter justismord. Lars' advokat mener han er uskyldig. Kristins advokat mener 16 år var mye, 12 var mer riktig for henne.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...