AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3861 Skrevet 25. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vært mye snakk om torpedoer i denne saken, relatert til Kristin og mulig deltagelse drapsnatten. Kan det være at de har vært involvert, men på en litt annen måte enn den man «naturlig» ville tenke i forhold til der fokuset blir rettet mot dem? Anonymkode: f8e23...c5e På hvilken måte tenker du da? Som vakter? Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3862 Skrevet 25. november 2018 Kristin og Veronica utførte drapene, mens Per visste om hele planen uten at han var med på selve drapene. Grunnen til at de vil renvaske seg selv med hjelp av privatetterforsker er fordi det er umulig, selv i dag, å bevise hvem som var i huset og skjøt. Det vet de veldig godt selv og kan derfor hevde at de er uskyldige. Anonymkode: ddb7d...51b 8
Frida Skrevet 25. november 2018 #3863 Skrevet 25. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kristin og Veronica utførte drapene, mens Per visste om hele planen uten at han var med på selve drapene. Grunnen til at de vil renvaske seg selv med hjelp av privatetterforsker er fordi det er umulig, selv i dag, å bevise hvem som var i huset og skjøt. Det vet de veldig godt selv og kan derfor hevde at de er uskyldige. Anonymkode: ddb7d...51b Enig, men jeg tror at Per også var med. Forsvareren hans sa at han ikke er tafatt, og jeg antar han kjenner Per godt etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3864 Skrevet 25. november 2018 Akkurat nå, Frida skrev: Enig, men jeg tror at Per også var med. Forsvareren hans sa at han ikke er tafatt, og jeg antar han kjenner Per godt etterhvert. Er det ikke litt risikabelt å være 3 i huset om det bare var 2 skyttere? Evt var Per med for å guide de to andre rundt. Anonymkode: ddb7d...51b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3865 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier du noen tok hundene? Anonymkode: 3e70d...32a Jeg påstår ingen ting. Dette var bare tanker om hvis det var slik. Anonymkode: d551b...45b
Frida Skrevet 25. november 2018 #3866 Skrevet 25. november 2018 13 minutter siden, Little Pony skrev: Ikke minst etter stengetid lillejulaften. Spesielt å ikke huske kunden. En annen ting er er at kallosjene til P ble faktisk funnet i et vann der et vitne hadde observert V med hundene morgenen etter drapet. Likevel velger V å påstå at hun ikke hadde parkert der hun hadde blitt observert. 😆 Hallo. Våkn opp, hvor dum tror hun folk er?? Hvis kalosjene i vannet var Pers manglende kalosjer, så ble de vel brukt av Per den natta? Siden de ble kastet i vannet der Veronica gikk tur med hundene den morgenen. Og hvorfor trenge de å kaste dem om Per ikke deltok? Da var han jo ikke i nærheten og kunne trygt beholdt sine nye kalosjer. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3867 Skrevet 25. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er F-ene? Anonymkode: d551b...45b Det vet jeg ikke. Det er neppe Fellesforbundet som ønsker ønsker kontakt? Kan ikke se hvorfor de har noe de vil formidle meg? Men alt er jo mulig med tanke på denne saken, tenker jeg, Anonymkode: f8e23...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3868 Skrevet 25. november 2018 Per virker som en dott. Kanskje ikke ellers i livet, men jeg tror Veronica har hatt han i et godt grep rundt lillefingeren. Med alt som har kommet frem i serien så er det jo opplagt at hun var ute etter pengene. Flere har uttalt at de aldri har sett noen så forelska som Per var i Veronica. Det er ikke første gang i historien at noen har drept for kjærligheten. Anonymkode: b2d0b...baf 5
Frida Skrevet 25. november 2018 #3869 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke litt risikabelt å være 3 i huset om det bare var 2 skyttere? Evt var Per med for å guide de to andre rundt. Anonymkode: ddb7d...51b Hva kunne noen gjort ham? De to første ble skutt sovende og Anne ble raskt skutt da hun kom opp. Om han ikke skjøt så tror jeg han var der for å forsikre seg om at de ble henrettet. Eller så knuste han vinduet i verandadøren og ventet utenfor til damene hadde gjort jobben. Men jeg ser ikke helt for meg at en mann overlater alt inne til de to?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3870 Skrevet 25. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte tenker du da? Som vakter? Anonymkode: d551b...45b Meg bekjent så kan torpedoer brukes til mangt og mye. Har du noen tanker rundt evnt hva, om vi ser bort fra vakthold? Anonymkode: f8e23...c5e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3871 Skrevet 25. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke litt risikabelt å være 3 i huset om det bare var 2 skyttere? Om de var flere enn 2, så kan jo alle ha hatt hvert sitt våpen men at kun 2 våpen ble brukt? Anonymkode: d551b...45b 1
Simpson Skrevet 25. november 2018 #3872 Skrevet 25. november 2018 1 minutt siden, Frida skrev: Hva kunne noen gjort ham? De to første ble skutt sovende og Anne ble raskt skutt da hun kom opp. Om han ikke skjøt så tror jeg han var der for å forsikre seg om at de ble henrettet. Eller så knuste han vinduet i verandadøren og ventet utenfor til damene hadde gjort jobben. Men jeg ser ikke helt for meg at en mann overlater alt inne til de to? Hvis Per også ble skutt, ville V arvet gården............... 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3873 Skrevet 25. november 2018 1 minutt siden, Frida skrev: Hva kunne noen gjort ham? De to første ble skutt sovende og Anne ble raskt skutt da hun kom opp. Om han ikke skjøt så tror jeg han var der for å forsikre seg om at de ble henrettet. Eller så knuste han vinduet i verandadøren og ventet utenfor til damene hadde gjort jobben. Men jeg ser ikke helt for meg at en mann overlater alt inne til de to? Tenkte jo flere kokker, jo mere søl Anonymkode: ddb7d...51b 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3874 Skrevet 25. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Meg bekjent så kan torpedoer brukes til mangt og mye. Har du noen tanker rundt evnt hva, om vi ser bort fra vakthold? Anonymkode: f8e23...c5e Nei. Kan du si hva du eventuelt tenker de kunne ha gjort? Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3875 Skrevet 25. november 2018 Er det forresten mulig at Per vissteom en annen måte å komme seg inn hoveddøra? Kanskje hadde de et fast gjemmested til en ekstranøkkel? Det forklarer hvorfor ofrene ble skutt i sengen. Hadde verandavinduet blitt knust så hadde vel alle våknet og gått for å se hva som skjer? Hvis det stemmer at en ekspert har sagt at vinduet ble knust innenfra mener jeg. Vinduet ble sikkert knust for å få det til å se ut som innbrudd. Jeg har sett lignende på CSI osv før men det hadde kanskje ikke P og V. Anonymkode: b2d0b...baf 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3876 Skrevet 25. november 2018 Ettersom jeg forsto, så er ikke etterforskerne overbevist om at det var to gjerningspersoner på åstedet, selv om flere ting kan tyde på det. Det forstår jeg som at det kan ha vært kun 1 gjerningsperson inne i kårstua den natten. 2 forskjellige type spor kan man lett lage ved å tre større raggsokker over skoene etter å først ha gått med sko med sokker tredd halvveis over skoene. Anonymkode: d551b...45b 1
Frida Skrevet 25. november 2018 #3877 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Per virker som en dott. Kanskje ikke ellers i livet, men jeg tror Veronica har hatt han i et godt grep rundt lillefingeren. Med alt som har kommet frem i serien så er det jo opplagt at hun var ute etter pengene. Flere har uttalt at de aldri har sett noen så forelska som Per var i Veronica. Det er ikke første gang i historien at noen har drept for kjærligheten. Anonymkode: b2d0b...baf Han er også sta og egen, det er hans egne ord. Og jeg tror du er inne på en viktig del av motivet. Han var nok veldig bitter på faren og også moren som var på farens parti (eller i skvis i midten uten å ta Pers parti). Kanskje han forventet mer av moren, at hun burde overtalt faren til å gjøre som Per mente det skulle gjøres. Han får en ung kone, han har levd alene på gården som voksen i nesten 20 år. Det ble nok veldig stort for ham å få kone til gards. Hvem ville være hans første prioritet ved konflikt? Aldrende foreldre som hele tiden utsatte overdragelse av gården eller hans unge kone som støttet ham 100 %? Jeg tviler ikke på at han hadde hatt et godt og nært forhold til moren sin, men det kan ha forandret seg drastisk. Tross alt hadde de ingen kontakt på 2 år og moren var så gammel at hun kunne dødd plutselig. Det forteller meg at forholdet på slutten ikke var så veldig godt og nært i tiden før og da drapene skjedde. 7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3878 Skrevet 25. november 2018 Anne hadde vel ikke løpt opp derom noen ikke hadde stått vakt utenfor. Anonymkode: 3e70d...32a 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3879 Skrevet 25. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Kan du si hva du eventuelt tenker de kunne ha gjort? Anonymkode: d551b...45b De er vel mest kjent for å true og drepe? Anonymkode: f8e23...c5e 1
Simpson Skrevet 25. november 2018 #3880 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ettersom jeg forsto, så er ikke etterforskerne overbevist om at det var to gjerningspersoner på åstedet, selv om flere ting kan tyde på det. Det forstår jeg som at det kan ha vært kun 1 gjerningsperson inne i kårstua den natten. 2 forskjellige type spor kan man lett lage ved å tre større raggsokker over skoene etter å først ha gått med sko med sokker tredd halvveis over skoene. Anonymkode: d551b...45b Troll 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå