AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3821 Skrevet 25. november 2018 Vg- fyren snakker sandefjorddialekt. Er han fra der? Aldrig slutter de å snakke tregt, men friskt. Anonymkode: 3e70d...32a 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3822 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, Frida skrev: Jeg ville ikke utelukket Lars, det kan være at planleggingen har vart en god stund. Per og Veronica har jo bedt om våpen, om det Kristin sier stemmer, så noe planlegging må det ha vært før lillejulaften. Jeg tror Kristin lyver om at dette var første gang hun hørte de snakke om drap på de tre, tror egentlig de har kommet ganske langt i planleggingen når de møtes lillejulaften og hun overrekker våpen. Ja, helt enig. Tror de var kommet adskillig lengre i forberedelsene enn Kristin vil ha det til. Men med sin forklaring får hun jo distansert seg noe fra det som ble planlagt. Hun kunne ikke innrømme å ha skaffet våpen til drap uten å sause seg selv dypt inn i saken. Nettopp, nettopp. Jeg tenker at det i hvertfall kan framstå som at 180-mannen snakker sant når han sier han skal delta da, at han var med på planleggingen uansett når den startet? Jeg tenker også at det er derfor han sier at han aldri vil bli mistenkt i saken, fordi det kan være laget en ordentlig «masterplan» forut for drapene. Eller så kan han han være en person med en personlighet som gjør at han er litt høy på seg selv da og liker å skryte av det. Anonymkode: f8e23...c5e 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3823 Skrevet 25. november 2018 39 minutter siden, nordiskfigur skrev: De var ikke der den natten, hundene var der ikke, og avløseren så at per speidet gjentatte ganger mot kårboligen påfølgende morgen, samtidig som han ønsket å unngå å bli sett mens han gjorde det. Han gikk bak husveggen og speidet mot den, flere ganger Var hundene der da avløseren kom? Kanskje noen hadde "lånt" (hentet og tatt med seg) hundene den natten, uten at Per og Veronica visste det, og Per og Veronica var hjemme hele natten? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3824 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var hundene der da avløseren kom? Kanskje noen hadde "lånt" (hentet og tatt med seg) hundene den natten, uten at Per og Veronica visste det, og Per og Veronica var hjemme hele natten? Anonymkode: d551b...45b Eller kanskje hundene hadde fått noe å sove på og var inne/ i bur i bilen, sånn at andre kunne komme og gå og skyte litt i fred uten at de bjeffet og vekket leieboerene sånn at de fikk med seg at noen kom og gikk og eventuelle skudd... Anonymkode: 08f98...2a1 8
Frida Skrevet 25. november 2018 #3825 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, nettopp. Jeg tenker at det i hvertfall kan framstå som at 180-mannen snakker sant når han sier han skal delta da, at han var med på planleggingen uansett når den startet? Jeg tenker også at det er derfor han sier at han aldri vil bli mistenkt i saken, fordi det kan være laget en ordentlig «masterplan» forut for drapene. Eller så kan han han være en person med en personlighet som gjør at han er litt høy på seg selv da og liker å skryte av det. Anonymkode: f8e23...c5e Hvis det er en 180-mann som deltok (noe jeg ikke er helt overbevist om enda) så må det vel være en som står Per og Veronica veldig nær? Hvem kan de stole sånn på at de innvier ham i en slik plan? Eller var det han som kom med den opprinnelig, noe jeg tviler på av flere grunner. Først og fremst fordi Per og Veronica har det definitivt sterkeste motivet. Men om han er en veldig nær dem, så kan deres motiv være litt hans også. Og jeg tenker ikke bare på faren hennes, det kan være flere mulige kandidater. Tja, ikke godt å si, men den 180-mannen er en skikkelig rar nøtt! 2
Frida Skrevet 25. november 2018 #3826 Skrevet 25. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eller kanskje hundene hadde fått noe å sove på og var inne/ i bur i bilen, sånn at andre kunne komme og gå og skyte litt i fred uten at de bjeffet og vekket leieboerene sånn at de fikk med seg at noen kom og gikk og eventuelle skudd... Anonymkode: 08f98...2a1 Du får jammen sagt det! Veronica studerte til veterinær så hun visste nok i så fall hva hun skulle bruke, og rett dose. 4
Simpson Skrevet 25. november 2018 #3827 Skrevet 25. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte da jeg så det med skoene at de ikke visste enda når det skulle skje, men de visste at det skulle skje, de hadde allerede forsøkt med attentatene, og nå kjøpt våpen.. Hvis det var Lars, kjøpte han sko i siste lita fordi han trodde det kanskje kunne gjøres i jula. Lars var den mest proffe kriminelle av dem, er ikke så rart at hans alibi er best og at han virker mest troverdig, han har mest trening i å lyve. Kristin virker som et surrete dophue, som mister sokker, feilparkerer, snakker for mye og roter det til fordi hun er rusa, hvis hun har lånt bort telefonen sin for å ha alibi, har hun nok fått ideen fra lars. Så hvorfor skulle ikke han ha gjort det samme, bare på en smartere måte, til og med fått noen til å ringe kontofon.. Syns ærlig talt at historien om våpenbyttet også virker som en måte å slippe unna at hans våpen er brukt. Ikke av per, men av ham selv, på oppdrag fra per. Anonymkode: 08f98...2a1 Enig i mye, men Anne og Per Paust bodde i USA den jula -tror jeg. Den parkeringen til Kristin utenfor hovedinngangen på Gardermoen er helt overlegen. Høy klasse. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3828 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller kanskje hundene hadde fått noe å sove på og var inne/ i bur i bilen, sånn at andre kunne komme og gå og skyte litt i fred uten at de bjeffet og vekket leieboerene sånn at de fikk med seg at noen kom og gikk og eventuelle skudd... Anonymkode: 08f98...2a1 Men hva med hundeulingen som hørtes av vitnet som hørte tre skudd? Flere i tråden har nevnt teorier om planting. Hva om Veronica og Per var uvitende om det som skulle skje den natten, og at noen tok med seg hundene uten at Per og Veronica visste det, nettopp for å kaste mistanke på Per og Veronica ved at naboer ikke hørte bjeffing den natten? Anonymkode: d551b...45b 1
RedFox81 Skrevet 25. november 2018 #3829 Skrevet 25. november 2018 Var damesko, ikke sant. Og det ble bevist at det er denne sko som er brukt, og i denne størrelsen. Men allikevel, synes skoene så ut som helt vanlig 90-tallsmote sko. Så, er det virkelig sant at det ble bare solgt to par av den sko i størrelse 40, fra julaften og frem til pinse? Hva var det for noe skomerke, om noen fikk med seg? 2
Simpson Skrevet 25. november 2018 #3830 Skrevet 25. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avsporing: Stemmen til vg- fyren er irriterende å høre på. S A K T E. Sånn kommenterende uansett når han prater. Anonymkode: ff597...106 Godt vi ikke hørte samtalen mellom han og Sandberg.......... 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3831 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva med hundeulingen som hørtes av vitnet som hørte tre skudd? Flere i tråden har nevnt teorier om planting. Hva om Veronica og Per var uvitende om det som skulle skje den natten, og at noen tok med seg hundene uten at Per og Veronica visste det, nettopp for å kaste mistanke på Per og Veronica ved at naboer ikke hørte bjeffing den natten? Anonymkode: d551b...45b det var to sjefere, jeg ville ikke turt å stjele de fra eget bur.. Men ja, synes også det er rart ar naboen er helt sikker at hundene ikke var der. Hvor var de der liksom? Tar jo ikke med hunder på drap uansett? Anonymkode: ff913...749 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3832 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, Frida skrev: Hvis det er en 180-mann som deltok (noe jeg ikke er helt overbevist om enda) så må det vel være en som står Per og Veronica veldig nær? Hvem kan de stole sånn på at de innvier ham i en slik plan? Eller var det han som kom med den opprinnelig, noe jeg tviler på av flere grunner. Først og fremst fordi Per og Veronica har det definitivt sterkeste motivet. Men om han er en veldig nær dem, så kan deres motiv være litt hans også. Og jeg tenker ikke bare på faren hennes, det kan være flere mulige kandidater. Tja, ikke godt å si, men den 180-mannen er en skikkelig rar nøtt! Eneste jeg vet er at jeg har noen skikkelig plagsomme f’er i hodet om dagen. Enig i at han er en skikkelig rar nøtt. Motiv må man jo ha for å i hvertfall si at man skal drepe noen i pinsa om vi antar at det er en «sannhet». Anonymkode: f8e23...c5e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3833 Skrevet 25. november 2018 3 minutter siden, RedFox81 skrev: Var damesko, ikke sant. Og det ble bevist at det er denne sko som er brukt, og i denne størrelsen. Men allikevel, synes skoene så ut som helt vanlig 90-tallsmote sko. Så, er det virkelig sant at det ble bare solgt to par av den sko i størrelse 40, fra julaften og frem til pinse? Hva var det for noe skomerke, om noen fikk med seg? Jeg vet ikke i hvilken tidsperiode de ble solgt, men det hadde blitt registrert 161 salg av skoen i de tre ulike størrelsene i butikker i Norge. https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/sporene/fotavtrykkene Anonymkode: d551b...45b 1
nordiskfigur Skrevet 25. november 2018 #3834 Skrevet 25. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: det var to sjefere, jeg ville ikke turt å stjele de fra eget bur.. Men ja, synes også det er rart ar naboen er helt sikker at hundene ikke var der. Hvor var de der liksom? Tar jo ikke med hunder på drap uansett? Anonymkode: ff913...749 Som andre har belyst her inne. Hundene ville vært i stand til å høre skudd å reagere på det, derfor ble de fjernet, dopet eller hva som nå enn skjedde. Om hundene vanligvis lagde bråk om natten, hadde de i hvertfall gjort det når det hørte skudd, noe de ville gjort, da de som sagt har flere ganger bedre hørsel enn oss mennesker. 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3835 Skrevet 25. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke i hvilken tidsperiode de ble solgt, men det hadde blitt registrert 161 salg av skoen i de tre ulike størrelsene i butikker i Norge. https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/sporene/fotavtrykkene Anonymkode: d551b...45b Har det kommet fram hvorfor salget hos Lille Vinkel på lille julaften er det som trekkes fram? Anonymkode: f08e6...55b 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3836 Skrevet 25. november 2018 6 minutter siden, RedFox81 skrev: Var damesko, ikke sant. Og det ble bevist at det er denne sko som er brukt, og i denne størrelsen. Men allikevel, synes skoene så ut som helt vanlig 90-tallsmote sko. Så, er det virkelig sant at det ble bare solgt to par av den sko i størrelse 40, fra julaften og frem til pinse? Hva var det for noe skomerke, om noen fikk med seg? De sier i episoden at de fant skoen på en skomesse i Italia og at den er av merke Mohan. Anonymkode: f08e6...55b 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3837 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: det var to sjefere, jeg ville ikke turt å stjele de fra eget bur.. Men ja, synes også det er rart ar naboen er helt sikker at hundene ikke var der. Hvor var de der liksom? Tar jo ikke med hunder på drap uansett? Anonymkode: ff913...749 Kanskje noen av gjerningspersonene hadde gitt hundene noe å sove på (for at naboer ikke skulle høre hundene og dermed kaste mistanke på Per og Veronica), uten at Veronica og Per visste det, og at Veronica og Per var hjemme den natten akkurat som de sa? Anonymkode: d551b...45b 2
nordiskfigur Skrevet 25. november 2018 #3838 Skrevet 25. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva med hundeulingen som hørtes av vitnet som hørte tre skudd? Flere i tråden har nevnt teorier om planting. Hva om Veronica og Per var uvitende om det som skulle skje den natten, og at noen tok med seg hundene uten at Per og Veronica visste det, nettopp for å kaste mistanke på Per og Veronica ved at naboer ikke hørte bjeffing den natten? Anonymkode: d551b...45b Plante bevis og kaste mistanke uten å direkte gjøre det da eller? For hele greia her er jo at det ikke er så mange bevis direkte knyttet opp mot dem. Det er vitneutsagn, og deres egen telefonaktivitet, samt motiv, som har felt dem. Ikke plantede bevis 5
nordiskfigur Skrevet 25. november 2018 #3839 Skrevet 25. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje noen av gjerningspersonene hadde gitt hundene noe å sove på (for at naboer ikke skulle høre hundene og dermed kaste mistanke på Per og Veronica), uten at Veronica og Per visste det, og at Veronica og Per var hjemme den natten akkurat som de sa? Anonymkode: d551b...45b Hvor var bilen da? Og hvorfor sa de den gang at de var hjemme og sov, og nå sier hun at per var ute og jobbet hele natten? 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3840 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det kommet fram hvorfor salget hos Lille Vinkel på lille julaften er det som trekkes fram? Anonymkode: f08e6...55b Det vet jeg ikke. Kanskje det er den eneste butikken på mils omkrets som førte den skoen? Anonymkode: d551b...45b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå