Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, MizBiz skrev:

men forsvarsadvokatene tror kanskje at de er uskyldige. men om v og p vet de er skyldige, så er det jo ingen andre skyldige å ta, ingen bevis å finne noe sted som kan frikjenne dem. hvorfor kaste seg ut i spotlighten igjen og igjen? spesielt med tanke på hvor lite good will de har blant golk flest. 

Nettopp. Det er trygt for dem å oppta saken fordi det ikke er kommet fler bevis, dermed kan de få saken opp på nytt og frifinnes for dårlig bevisgrunnlag. 

Anonymkode: ca87b...029

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Det er jo forsvarsadvokatene deres som har satt det i hodet på dem at de er utsatt for justismord. Derfor tror de at de kan bli frikjent.

For å si det sånn, er de uskyldige er de de mest beundringsverdige personene noensinne som har blitt utsatt for et justismord, siden de virker så lite bitre og overrasket over det som har skjedd. Men det er også det da, at de reagerer også mer med forvirring over at de er dømt, siden de har fjernet alle spor som knytter dem opp til drapet. De har mer rekaksjonen til noen som ikke kan skjønne at de er dømt når de har fjernet alle bevis som knytter dem til saken.

De virker ikke som to uskyldige som er utsatt for justismord, de virker som to skyldige som har gjort så godt de kan for å begå et drap uten å bli dømt for det, og sjokkert over at det ikke gikk. Det er sånn personene framstår, hvis vi først skal snakke om oppførsel og handlemønster som et argument for skyldspørsmålet. Og da gir det også mening at de har lyst på en ny runde for å bli frikjent.

Per får begge foreldrene sine og sin søster skutt og drept! Han rekker så vidt å sørge før han blir satt inn for å ha drept sine foreldre og søster. Han får en dom på 21 års fengsel. 

Se det fra en side hvor han skal være uskyldig. Bare tenk litt på det, det er så umenneskelig å settes i en sånn situasjon. At det er ikke rart at eneste han tenker på er å bli renvaska. 

Anonymkode: e6716...4c8

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, Frida skrev:

De vet jo at det ikke finnes bevis og de vil få millioner i erstatning om de frikjennes. Da kan det være verdt å kaste seg ut i både det ene og andre. 

de får hverken gjenopptatt saken eller noen erstatning uten solide, nye bevis

Skrevet
Akkurat nå, nordiskfigur skrev:

De vil jo ikke spekulere i hvem det kan være selv. Per vil jo ikke vite hvem som har drept dem, så han ser jo helst bare for seg å bli frikjent og så la saken ligge han da. Høres jo ganske skyldig ut med den holdningen

Ja, har tenkt samme selv. Ingen av de to virker oppsatte på at morderne må tas. Det ville vel folk flest syntes var viktig, at foreldrenes og søsterens drapsmenn/kvinner ble tatt og måtte sone for den forferdelige forbrytelsen? 

• Liker 6
Skrevet

Kan noen ha hatt en plan b, c, d, e?  Kristin hevder at noen har plantet bevis på henne? Det er jo stilt spm rundt hvorfor de beholder bildet og bordet og ikke kvitter seg med det, det ville vært dumt  å gjøre om man ønsket å knytte Kristin til drapene, dersom hun faktisk var med på dem.

I tillegg finner man en bag med innhold som kan knytte Kristin direkte til drapsåstedet? Og en parykk og et magasin hjemme hos Lars G, også mest trolig benyttet under drapene? Kan Kristin, denne løse kanonen,  ha vært med på drapene og senere blitt oppringt med beskjed om at vi har plantet bevis etter deg? Er det derfor denne relativt rutinerte skytteren, i stedet for å skyte målrettet rundt seg går bananas kananas denne dagen hun blir tauet inn av politiet? 

Anonymkode: f8e23...c5e

Skrevet
1 minutt siden, MizBiz skrev:

de får hverken gjenopptatt saken eller noen erstatning uten solide, nye bevis

Nei, men Sandberg leter og leter. Og han sier han har funnet en del. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Per får begge foreldrene sine og sin søster skutt og drept! Han rekker så vidt å sørge før han blir satt inn for å ha drept sine foreldre og søster. Han får en dom på 21 års fengsel. 

Se det fra en side hvor han skal være uskyldig. Bare tenk litt på det, det er så umenneskelig å settes i en sånn situasjon. At det er ikke rart at eneste han tenker på er å bli renvaska. 

Det er ikke rart å ville bli frikjent, men det er rart å overhodet ikke være interessert i hvem det kan være ellers?

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, nordiskfigur skrev:

Det er ikke rart å ville bli frikjent, men det er rart å overhodet ikke være interessert i hvem det kan være ellers?

veldig rart

Skrevet
6 minutter siden, MizBiz skrev:

men forsvarsadvokatene tror kanskje at de er uskyldige.

Det er heller ikke sikkert. Det å tape en sak er for dem et nederlag som de tar med seg senere i yrkeslivet. De har et eget motiv for å vinne. 

Anonymkode: ca87b...029

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, nordiskfigur skrev:

Hva om morderen har fortalt de om drapene og samtidig truet de til å ikke si noe om det?

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen ha hatt en plan b, c, d, e?  Kristin hevder at noen har plantet bevis på henne? Det er jo stilt spm rundt hvorfor de beholder bildet og bordet og ikke kvitter seg med det, det ville vært dumt  å gjøre om man ønsket å knytte Kristin til drapene, dersom hun faktisk var med på dem.

I tillegg finner man en bag med innhold som kan knytte Kristin direkte til drapsåstedet? Og en parykk og et magasin hjemme hos Lars G, også mest trolig benyttet under drapene? Kan Kristin, denne løse kanonen,  ha vært med på drapene og senere blitt oppringt med beskjed om at vi har plantet bevis etter deg? Er det derfor denne relativt rutinerte skytteren, i stedet for å skyte målrettet rundt seg går bananas kananas denne dagen hun blir tauet inn av politiet? 

Jeg tror alle fire har tatt vare på bevis mot de andre for å sikre seg selv. Ingen av dem var vel interessert i å ta hele skylden alene, eller eventuelt at bare to av dem får all skyld. Så jeg tror de sikret seg bevis som knyttet de andre også til drapene. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva om morderen har fortalt de om drapene og samtidig truet de til å ikke si noe om det?

Da kan de vel takke seg selv for å holde viktig informasjon fra politet. Det gjør dem medskyldige.

Pluss, det gir ikke mening en gang.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Jeg tror alle fire har tatt vare på bevis mot de andre for å sikre seg selv. Ingen av dem var vel interessert i å ta hele skylden alene, eller eventuelt at bare to av dem får all skyld. Så jeg tror de sikret seg bevis som knyttet de andre også til drapene. 

Ja det kan være. At det er slik at de alle sikret seg noe fra åstedet som kan sette fast både den og den og den i ettertid. Interessant!

Skrevet
5 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Da kan de vel takke seg selv for å holde viktig informasjon fra politet. Det gjør dem medskyldige.

Pluss, det gir ikke mening en gang.

Gjør det de medskyldige, hvis morderen fortalte det til dem etter drapene var begått?

• Liker 1
Skrevet

jeg tror ("føler") at dette er noe kristin har gjort på indirekte bestilling fra veronica, med noen fra rus-og kriminalitetsmiljøet. veronica har sikkert klagd masse over svigerfamilien (typ "hadde vært best om de var død!") til kristin, som så har gjort noe med det, i håp om betaling når v og p har arva masse penger. men jeg kan ikke forestille meg alle 4 dømte har sitti og kaldt og rolig planlagt trippeldrap. 

Skrevet
11 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Det kan være de har lagt sammen 2 og 2 å skjønt hvem det er, men at det ikke lønner seg for dem å fortelle noe. 

Si de har skjønt at det er en som enten sitter inne, eller har sittet inne. Å at det derfor ikke lønner seg å si « vi vet at det er Kristin PGA bevis a,b,c.» de vil da bare ende opp med å se skyldige ut i planleggingen

• Liker 2
Skrevet

jeg tror ("føler") at dette er noe kristin har gjort på indirekte bestilling fra veronica, med noen fra rus-og kriminalitetsmiljøet. veronica har sikkert klagd masse over svigerfamilien (typ "hadde vært best om de var død!") til kristin, som så har gjort noe med det, i håp om betaling når v og p har arva masse penger. men jeg kan ikke forestille meg alle 4 dømte har sitti og kaldt og rolig planlagt trippeldrap. 

Jeg og har tenkt tanken på at det kan være at kristin har vært initiativtager på vage ideer fra paret. Hun innledet jo drapsplanleggingen med å sitere veronika på at hun "ønsket" dem døde.  Men med kristins alibi så begynner jeg å helle mer mot v og p selv. Jeg er veldig usikker på hvor sikkert de har ment at alibiet til kristin har vært da. Det vitner forteller om paret drapsnatten tyder klart og tydelig på et par som vet hva som skal skje den natten

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror vi har minst et par involverte i denne saken som har personligheter som gjør at de sørger for å ha en plan b,c,d osv. Også tror jeg det er fler enn 4 involvert.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være de har lagt sammen 2 og 2 å skjønt hvem det er, men at det ikke lønner seg for dem å fortelle noe. 

Si de har skjønt at det er en som enten sitter inne, eller har sittet inne. Å at det derfor ikke lønner seg å si « vi vet at det er Kristin PGA bevis a,b,c.» de vil da bare ende opp med å se skyldige ut i planleggingen

Hvorfor skulle de ha skjønt hvem det var, og hvorfor skulle de ikke da klare å forklare hvorfor de har skjønt hvem det var uten å se skyldige ut i planlegging av drap, uten at de da har vært med på det ?  Det der gir jo ikke mening

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Jeg og har tenkt tanken på at det kan være at kristin har vært initiativtager på vage ideer fra paret. Hun innledet jo drapsplanleggingen med å sitere veronika på at hun "ønsket" dem døde.  Men med kristins alibi så begynner jeg å helle mer mot v og p selv. Jeg er veldig usikker på hvor sikkert de har ment at alibiet til kristin har vært da. Det vitner forteller om paret drapsnatten tyder klart og tydelig på et par som vet hva som skal skje den natten

Kan du utdype?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...