Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenker også at man  kan virke lavere enn man er dersom man har lave sko og kler seg slik at man ser tykkere ut.

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Han har hatt aktivitet i Oslo hele kvelden gjennom på telefonen sin den natta, og han har ringt til kontofon blant annet, der han trenger innloggingsinformasjon som tyder på at det er han som er på telefonen.  Det er et ganske sterkt alibi, selv om det selvfølgelig ikke er bombesikkert.

Dette er vel også 99 så det er vel ikke som om mobiltelefonspor er noe de har tenkt så veldig mye over, uten at jeg skal si det for sikkert.  Men hvor vanlig var det å tenke over mobilsporing den gangen?

Jeg brukte kontofonen til samboer før i tiden jeg😅

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Høydebeskrivelser er rett og slett ikke interessante. Feilmarginen er for stor.

Men var det ikke også en venninne av kristin som avskrev dette alibiet hennes?

Om vitnet beskrev høyden ved bilen, så kan den være ganske nøyaktig. Men er enig i at feilmarginene er store. 

Vet ikke om det var en venninne også. Sa vel ikke noe om det i kveldens episode? 

• Liker 5
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For hver episode som går får jeg mindre og mindre troverdighet til V og P. 

Anonymkode: 4eeb5...018

Jeg også, ikke at jeg har hatt så mye troverdighet til dem, men den minker stadig. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Frida skrev:

Om vitnet beskrev høyden ved bilen, så kan den være ganske nøyaktig. Men er enig i at feilmarginene er store. 

Vet ikke om det var en venninne også. Sa vel ikke noe om det i kveldens episode? 

Men er alle lignende biler like høye?

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skoene er jo ikke bevist annet med enn at de er solgt.

Anonymkode: e01e1...126

Jeg skjønner ikke hvordan den butikkansatte på jobb ikke kan huske hvem som kjøpte to par like og dyre sko etter stengetid. Det ville man da ha husket?

Anonymkode: d96ab...ccd

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men er alle lignende biler like høye?

Ikke på centimeteren antar jeg. Men det blir bare spekulasjoner, er ikke sikkert bilen har noe med saken å gjøre engang. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan den butikkansatte på jobb ikke kan huske hvem som kjøpte to par like og dyre sko etter stengetid. Det ville man da ha husket?

Anonymkode: d96ab...ccd

Sliten etter en lang dag? Lange dager før jul og ekstra mye stress og mas? Tror ikke jeg ville husket noe sånt sent lillejulaften, ville hatt tankene mine et helt annet sted. Mulig det var ekstra mange kunder som var sent ute siden det var over stengetid, og da går vel alt ekstra fort og glemmes like fort fordi man vil hjem? 

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, Frida skrev:

Nei, i kveldens episode framstilte de det som om at det eneste som slo sprekker i alibiet hennes var ekskjæresten til avisbudet, men at venneindene hennes ikke støttet det. Før episoden i dag var jeg rimelig sikker på at kristin ikke hadde alibi, men episoden framstilte det som et ganske godt alibi.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Nei, i kveldens episode framstilte de det som om at det eneste som slo sprekker i alibiet hennes var ekskjæresten til avisbudet, men at venneindene hennes ikke støttet det. Før episoden i dag var jeg rimelig sikker på at kristin ikke hadde alibi, men episoden framstilte det som et ganske godt alibi.

Jeg trodde også at hun manglet alibi, men virket ikke slik i dagens episode nei. Litt rart egentlig. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Simpson skrev:

P og V har ikke alibi lenger, ettersom V i NRK podcasten sa P var ute på jordet den natten og drev med våronn.

Jeg har ikke hørt podcasten, men i dagens episode sier Veronica at Per hadde "jobbet ganske sent, for det var midt i onna." Hun sier videre at han måtte bli ferdig før de kunne dra til Nesbyen på hundeutstilling. Det er ikke oppgitt hva hun mener med "ganske sent" (fra ca 26:20 og utover).

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, NordicViking skrev:

Jeg har ikke hørt podcasten, men i dagens episode sier Veronica at Per hadde "jobbet ganske sent, for det var midt i onna." Hun sier videre at han måtte bli ferdig før de kunne dra til Nesbyen på hundeutstilling. Det er ikke oppgitt hva hun mener med "ganske sent" (fra ca 26:20 og utover).

I podcasten sa hun at han hadde kjørt på jordet hele natten.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, NordicViking skrev:

I podcast 4 ca 7.30 sier hun at Per var ute den natten.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis P og V deltok på planleggingen eller på åstedet, hvorfor ordnet ikke de seg med sterke alibi på drapsnatten?

Hvordan skulle de greie det, dersom de faktisk var på/ved åstedet. Et forsøk på å trikse med alibi kunne blitt avslørt. Tryggest å hevde man var hjemme.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Simpson skrev:

I podcast 4 ca 7.30 sier hun at Per var ute den natten.

"Hele den natta......"

Dersom Per var ute og jobbet "hele den natta", og sannsynligvis brukte traktor i tillegg, så er det rart at leieboerne ikke hørte noe.

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, Simpson skrev:

Maurud synes hvertfall det styrket K's alibi at hun ikke husket noe før etter 2 uker.

Lars og Kristins advokater gjorde virkelig en god jobb med å overbevise juryen om at de var mer troverdige enn Per og Veronica.

Det ville gitt høye odds før saken startet at Lars og kristin vant kampen om troverdighet.

Det var vel først og fremst hvordan Per og Veronica fremstilte seg selv som gjorde at man ikke fant dem troverdige. En rekke løgner hvor de kun innrømmet det de måtte innrømme, og ellers mye som høres ut som tåpelige bortforklaringer.

Kristin er heller ikke troverdig når det gjelder egen rolle, det er for så vidt ikke Lars heller. Alle lyver om egen rolle, men Kristin og Lars forteller om diverse som kan bekreftes, derfor er de mer troverdige.

Kristin om våpen og vådeskudd, hvor tekniske undersøkelser bekrefter hennes versjon, mens Per og Veronica lenge løy i avhør, helt til de til slutt innrømmet at det hadde vært våpen på gården, men kom med en sprø bortforklaring om vådeskuddet som teknikerne avviser at kan stemme. Lars om «Lillegutt», som man på bakgrunn av info fra Lars får bekreftet via teknisk analyse at er det ene drapsvåpenet, samt en rekke tekniske spor som mobil og bombillett som sannsynliggjør at han har rett når han sier han overleverte våpenet til Per.

• Liker 5
Skrevet

Kan 180- mannen ha vært den siste ukjente?

Anonymkode: 3e70d...32a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...