AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3681 Skrevet 25. november 2018 Syns det begynner å ta av i forhold til karakteristikkene av V som en heks her inne nå. Jeg syns det er mer interessant å følge jussen enn bygdesladder. Var det felle de bevis? Dama har sona 21 år i fengsel. Hvis hun var uskyldig kan det ikke rettferdiggjøres av sladder om henne som person. ellers må jeg si det ser ut som det er de kriminelle som er blitt hørt i denne saken. Anonymkode: e01e1...126 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3682 Skrevet 25. november 2018 Og hva syns dere forresten om jurymedlemmet som mente K ikke kunne ha gjort det fordi hun var så «sprek»? Så sprek og rusa som K var, kan det tenkes at avisbudet fikk i oppdrag å ta mobilen hennes med på tur og bruke den på hele ruta? Hvis hun lå med ham som betaling, tror dere han hadde fortalt dette i retten. Eller tror dere kanskje at dette unnselige avisbudet kanskje var litt redd K? Anonymkode: e01e1...126 6
nordiskfigur Skrevet 25. november 2018 #3683 Skrevet 25. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og hva syns dere forresten om jurymedlemmet som mente K ikke kunne ha gjort det fordi hun var så «sprek»? Så sprek og rusa som K var, kan det tenkes at avisbudet fikk i oppdrag å ta mobilen hennes med på tur og bruke den på hele ruta? Hvis hun lå med ham som betaling, tror dere han hadde fortalt dette i retten. Eller tror dere kanskje at dette unnselige avisbudet kanskje var litt redd K? Anonymkode: e01e1...126 Dette er vel like mye bygdesladder. 9
#Sunrise Skrevet 25. november 2018 #3684 Skrevet 25. november 2018 Hvis hundene til Per og Veronika var på gården, så må vel de ha reagert på skuddende 🤔 2
nordiskfigur Skrevet 25. november 2018 #3685 Skrevet 25. november 2018 Det jeg lurer på er om de har sett på historikken på telefonen til K. Var det vanlig at hun ringte til vitsetelefoner? 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3686 Skrevet 25. november 2018 Akkurat nå, #Sunrise skrev: Hvis hundene til Per og Veronika var på gården, så må vel de ha reagert på skuddende 🤔 Ikke nødvendigvis, ettersom vinden gikk på tvers over jordet foran kårboligen og brakte med seg lyden av skuddene. Hundene ble lydtestet, men jeg vet ikke hva resultatet ble. Anonymkode: d551b...45b
Frida Skrevet 25. november 2018 #3687 Skrevet 25. november 2018 Akkurat nå, nordiskfigur skrev: Dette er vel like mye bygdesladder. Mer vil jeg si, siden det kun er antakelser. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva syns dere forresten om jurymedlemmet som mente K ikke kunne ha gjort det fordi hun var så «sprek»? Så sprek og rusa som K var, kan det tenkes at avisbudet fikk i oppdrag å ta mobilen hennes med på tur og bruke den på hele ruta? Hvis hun lå med ham som betaling, tror dere han hadde fortalt dette i retten. Eller tror dere kanskje at dette unnselige avisbudet kanskje var litt redd K? Anonymkode: e01e1...126 Dette er jo reinspikka sladder og spekulasjoner! Det var noe med å sitte i glasshus og kaste stein, tror jeg... 8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3688 Skrevet 25. november 2018 3 minutter siden, #Sunrise skrev: Hvis hundene til Per og Veronika var på gården, så må vel de ha reagert på skuddende 🤔 Om lydtesten https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kaaAa6/lydtestet-orderud-hundene Anonymkode: d551b...45b
nordiskfigur Skrevet 25. november 2018 #3689 Skrevet 25. november 2018 1 minutt siden, #Sunrise skrev: Hvis hundene til Per og Veronika var på gården, så må vel de ha reagert på skuddende 🤔 Vitne har hørt hundelyder fra kårboligen. Egentlig interessant, fordi det vitnet som hevdet at han ikke hørte noen hunder den natten, burde vel også ha hørt de, om hundene var ved kårboligen? Eventuelt ble det for langt unna 3
Frida Skrevet 25. november 2018 #3690 Skrevet 25. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis, ettersom vinden gikk på tvers over jordet foran kårboligen og brakte med seg lyden av skuddene. Hundene ble lydtestet, men jeg vet ikke hva resultatet ble. Anonymkode: d551b...45b Vind fjerner ikke lyd, bare demper den. Og hunder har bedre hørsel enn mennesker, så at hunder ikke skal høre skudd fra 220 m hold, det er bare tull. 6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3691 Skrevet 25. november 2018 19 minutter siden, nordiskfigur skrev: Vitne har hørt hundelyder fra kårboligen. Egentlig interessant, fordi det vitnet som hevdet at han ikke hørte noen hunder den natten, burde vel også ha hørt de, om hundene var ved kårboligen? Eventuelt ble det for langt unna Ja, hunder som ulte. I hvilke situasjoner uler hunder i stedet for å bjeffe? Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3692 Skrevet 25. november 2018 33 minutter siden, nordiskfigur skrev: Vitne har hørt hundelyder fra kårboligen. Egentlig interessant, fordi det vitnet som hevdet at han ikke hørte noen hunder den natten, burde vel også ha hørt de, om hundene var ved kårboligen? Eventuelt ble det for langt unna "to skarpe smell, med 5-6- sekunders mellomrom, så gikk det kanskje 30-40 sekunder, så kom et mer avdempet smell. Han hørte også at bikkjer begynte å ule" https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-nytt-kulehull-pa-orderud-gard/65331111 Hørte vitnet hundene fra 800 meter eller 400 meters avstand? Vitnet var på 800 meters avstand da han hørte skuddene, og deretter beveget han seg nærmere til han var ca 400 meter fra kårboligen. Dette vitnet hørte skuddene som ikke naboene til Per og Veronica hørte. Er det ikke da mulig at naboene heller ikke hørte hundeulingen? Lyder dempes også av bygninger (dersom man er inne). Kan noen poste det fine kartet der en av dere hadde tegnet inn der vitnet ka ha stått på 800 m og 400 m? Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3693 Skrevet 25. november 2018 På 18.11.2018 den 19.24, nordiskfigur skrev: Jeg har målt avstander på en karttjeneste og sett på google sine satelittbilder, markert områdene hvor han må ha stått på 800 meter og 400 meter. Jeg siterer for å hente det fine kartet 😊 i forbindelse med avstander og vindretning og hvordan vitnet kunne høre de tre skuddene på 800 meters avstand og hundeulingen (uvisst hvilken avstand? Var det rett etter han hørte skuddene?), mens Per og Veronicas naboer (som bodde 220 meter unna kårboligen) ikke hørte hverken skudd eller hunder. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3694 Skrevet 25. november 2018 "Per Orderuds forsvarer, advokat Cato Schiøtz, var ukjent med lydundersøkelsene med hundene før Sverre Kirkemo opplyste dette under sin forklaring i Nes herredsrett."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kaaAa6/lydtestet-orderud-hundene Hvorfor visste Sverre K. dette, og ikke Pers forsvarer? Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3695 Skrevet 25. november 2018 1 time siden, Frida skrev: Vind fjerner ikke lyd, bare demper den. Og hunder har bedre hørsel enn mennesker, så at hunder ikke skal høre skudd fra 220 m hold, det er bare tull. Ok. Takk for korrigering 😊 Men uansett høres det ut som om vinden dempet lyden av skuddene så mye at naboene til Per og Veronica ikke hørte skuddene eller ikke ble vekket av skuddene. Vinden kan ha dempet lyden av hundeulingen en del også. Anonymkode: d551b...45b
Simpson Skrevet 25. november 2018 #3696 Skrevet 25. november 2018 Har sett 5. episode av NRK serien. Hvordan kan politiet vite om bevegelsene til drapspersonene i kårbygningene? Trodde de bare hadde det ene fottøyavtrykket. Eller er dette bare antakelser ?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3697 Skrevet 25. november 2018 Juryformann mente at Per og Veronica var våpeneksperter. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G11XJ4/tror-per-og-veronica-er-vaapen-proffer?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=5VVeq6 "internettforbindelsen til Orderud gård var ikke i orden før noen få uker før drapene." "...ikke funnet noen spor på Per Orderuds PC som kan knyttes til informasjon om pistolmagasiner." Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3698 Skrevet 25. november 2018 Akkurat nå, Simpson skrev: Har sett 5. episode av NRK serien. Hvordan kan politiet vite om bevegelsene til drapspersonene i kårbygningene? Trodde de bare hadde det ene fottøyavtrykket. Eller er dette bare antakelser ? Det ble funnet vage spor etter noen som har dekket hele fotsålen med raggsokk el.l., leste jeg i en artikkel. Anonymkode: d551b...45b
Frida Skrevet 25. november 2018 #3699 Skrevet 25. november 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Takk for korrigering 😊 Men uansett høres det ut som om vinden dempet lyden av skuddene så mye at naboene til Per og Veronica ikke hørte skuddene eller ikke ble vekket av skuddene. Vinden kan ha dempet lyden av hundeulingen en del også. Anonymkode: d551b...45b Det er jeg enig i. Men jeg tror at hundene ville reagert på skudd om natta om de var i hundegården som Veronica hevder. Disse hundene blir ikke brukt i jakt, så antar de ikke er så vant med skudd? 1
Simpson Skrevet 25. november 2018 #3700 Skrevet 25. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ble funnet vage spor etter noen som har dekket hele fotsålen med raggsokk el.l., leste jeg i en artikkel. Anonymkode: d551b...45b Er det mulig? Jeg har aldri lest om tilfeller, hvor man kan finne spor på denne måten. Var strømpene møkkete/fuktige? Hvordan skille gjerningspersonenes sokkespor fra beboernes? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå