Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stemmer fotavtrykkene i videoen med skuddene både på soverom og på de andre rommene?

Anonymkode: d551b...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
53 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Ja, dette er jeg sikker på, da dette ville vært et såpass viktig funn at det ville startet ny etterforskning, og andre medier vile fanget opp resultatet av denne researchen. De kan ikke hemmeligholde slik, akkurat som at de for eksempel ikke kan lage en annen true crime dokumentar å komme over nye drepte under produksjonen av dokumentaren å hemmeligholde dette til det er sendt på tv. Dette er av såpass allmenn interesse at det ikke bare kan være eksklusivt materiale for en serieproduksjon

Så lenge politiet er informert (mulig de var med på å åpne kummen) så er det vel ingenting som sier at man må gå public med det. Vi som KUN er publikum har da ingen krav til å få vite slikt umiddelbart

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, jenteanonym91 skrev:

Så lenge politiet er informert (mulig de var med på å åpne kummen) så er det vel ingenting som sier at man må gå public med det. Vi som KUN er publikum har da ingen krav til å få vite slikt umiddelbart

Selvfølgelig hadde vi fått vite det om drapsvåpenet i den berømte orderudsaken ble funnet. Herregud så virkelighetsfjernt du resonnerer

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, nordiskfigur skrev:

Selvfølgelig hadde vi fått vite det om drapsvåpenet i den berømte orderudsaken ble funnet. Herregud så virkelighetsfjernt du resonnerer

Selvfølgelig vil vi få vite det, men tviler på prioritet 1 er å opplyse publikum om slike ting. Er snakk om en uke til eller fra. Regner såklart med at de involverte, forsvarere osv ville fått vite raskt. Men at vi ikke får vite alt med en gang det skjer, det regner jeg med. Politiet vil være sikre på ting før de går ut med det. Man må feks være sikker på at det faktisk er drapsvåpenet, så en rekke undersøkelser må gjøres. Men om det ikke vil bli røpt på andre måter, at noen snakker til media, det er mulig. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er ikke så veldig opptatt av "hvorfor", jeg er mer opptatt av "hvem". Med det mener jeg motiv og drapsmenn. Velger man feil "hvorfor", er sjansen stor for at man også velger feil "hvem".

Hvem hadde mest å tape på å bli dømt for drap? Kristin, fordi hun da ville gå glipp av hele oppveksten til sønnen. 

Hvem hadde mest å tjene på å skyve skylden over på andre, i håp om å få strafferabatt? Igjen, Kristin. 

Endret av Chiubi
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, jenteanonym91 skrev:

Selvfølgelig vil vi få vite det, men tviler på prioritet 1 er å opplyse publikum om slike ting. Er snakk om en uke til eller fra. Regner såklart med at de involverte, forsvarere osv ville fått vite raskt. Men at vi ikke får vite alt med en gang det skjer, det regner jeg med. Politiet vil være sikre på ting før de går ut med det. Man må feks være sikker på at det faktisk er drapsvåpenet, så en rekke undersøkelser må gjøres. Men om det ikke vil bli røpt på andre måter, at noen snakker til media, det er mulig. 

Et sånn funn ville satt i gang en ny etterforskning vi ville blitt orientert om, og det er ikke som om denne epsioden ble spilt inn i går liksom. Dette er vel noe de startet å produsere for godt over et år siden, så det er absurd å tro at et funn av en sånn karakter ville blitt hemmeligholdt for offentligheten av hensyn til en true crime serie.

Hva er det du ser for deg, at de forrige uke var og lette på denne tomten etter våpenet?

• Liker 6
Skrevet

Stemmer fottøyavtrykkene med at det er den som har skutt 3 skudd med det grovkalibrete våpenet som har satt igjen fottøyavtrykk med skosåle (det som er merket med grønt i videoen 7:03)? Og at den andre uten skosåleavtrykk har skutt med det andre våpenet? https://tv.nrk.no/serie/gaaten-orderud/sesong/1/episode/5/avspiller

Skrevet

Stemmer fottøyavtrykkene med at det er den som har skutt 3 skudd med det grovkalibrete våpenet som har satt igjen fottøyavtrykk med skosåle (det som er merket med grønt i videoen 7:03)? Og at den andre uten skosåleavtrykk har skutt med det andre våpenet? https://tv.nrk.no/serie/gaaten-orderud/sesong/1/episode/5/avspiller

Skrevet
5 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Et sånn funn ville satt i gang en ny etterforskning vi ville blitt orientert om, og det er ikke som om denne epsioden ble spilt inn i går liksom. Dette er vel noe de startet å produsere for godt over et år siden, så det er absurd å tro at et funn av en sånn karakter ville blitt hemmeligholdt for offentligheten av hensyn til en true crime serie.

Hva er det du ser for deg, at de forrige uke var og lette på denne tomten etter våpenet?

Episode 6, siste episode, ble ikke spilt inn før lenge etter serien var begynt :) Dette for å kunne ta stilling til eventuelle tips som kom inn gjennom serien. Så at de kan ha letet i forrige uke, eller for et par uker siden, er langt fra usannsynlig :)

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, jenteanonym91 skrev:

Episode 6, siste episode, ble ikke spilt inn før lenge etter serien var begynt :) Dette for å kunne ta stilling til eventuelle tips som kom inn gjennom serien. Så at de kan ha letet i forrige uke, eller for et par uker siden, er langt fra usannsynlig :)

kilde

Skrevet (endret)
3 minutter siden, jenteanonym91 skrev:

Jeg velger å tro at dette er skevet for å holde spenning i gang i siste episode, siden det er opplagt at folk ikke ville trodd det kom noe ut av det søket når ingen har hørt noe. Og det gjorde det nok heller ikke .

Endret av nordiskfigur
  • Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Hamhamham skrev:

Sett slikt, Veronica som skal være så hyggelig og trivelig, hvordan kan dette ha seg?

Paret satte også ut rykter om far/svigerfar: 

"Ekteparet reagerer også kraftig på flere andre påstander Per og Veronica Orderud har fremsatt - blant annet at Kristian Orderud skulle være alkoholiker."

vondt med alle løgnene (VG)

• Liker 2
Skrevet

Hva var det rettsmedisineren sa om skuddene? Det var noe med at det så ut til etter måten det var skutt på, skuddene fra det ene våpenet var skudd utført av en person som visste hvor han/hun skulle skyte og var mer vant med våpen (el.l.) enn den som hadde skutt  med det andre våpenet. Hvilket av våpnene gjaldt den første uttalelsen for?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det rettsmedisineren sa om skuddene? Det var noe med at det så ut til etter måten det var skutt på, skuddene fra det ene våpenet var skudd utført av en person som visste hvor han/hun skulle skyte og var mer vant med våpen (el.l.) enn den som hadde skutt  med det andre våpenet. Hvilket av våpnene gjaldt den første uttalelsen for?

Det gjaldt grov kaliberet. Det er bare skutt tre ganger og ikke tømt, og det er skutt mot ryggrad og nakke, som viser at han har vist hvor han skal treffe.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Det gjaldt grov kaliberet. Det er bare skutt tre ganger og ikke tømt, og det er skutt mot ryggrad og nakke, som viser at han har vist hvor han skal treffe.

Takk! Var det den med fottøyavtrykk fra den dameskoen som kan ha skutt de tre skuddene, når man ser på de avtrykkene merket med grønt 7:03 her (hvis vi går ut i fra at det var to personer som skjøt og den andre avsatte vage avtrykk)? https://tv.nrk.no/serie/gaaten-orderud/sesong/1/episode/5/avspiller

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes han virker litt tafatt jeg. Og er det ikke litt absurd å se foreldrene inn i øynene mens man trekker av.. 

Anonymkode: 83452...5a8

Har definitivt også det inntrykket. Jeg så ekteparet på tur ved et vann her jeg bor bare noen år inn i soningen, og inntrykket var akkurat slik jeg hadde tenkt; P med lutet rygg og gikk å så ned, men V helt motsatt: rett i ryggen og gikk og småkjeftet på han. 

Synes serien er bra og spennende. Skal se episode 5 litt senere. Inntrykket hittil er at alle de straffede har vært delaktige, men at KK mest sannsynlig er mer delaktig. Jeg kan ikke forstå noe annet enn at KK er en av de som har skutt.

Anonymkode: df3ce...082

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Var det den med fottøyavtrykk fra den dameskoen som kan ha skutt de tre skuddene, når man ser på de avtrykkene merket med grønt 7:03 her (hvis vi går ut i fra at det var to personer som skjøt og den andre avsatte vage avtrykk)? https://tv.nrk.no/serie/gaaten-orderud/sesong/1/episode/5/avspiller

Ut i fra avtrykkene så er det vel mest sannsynlig at den med grov kaliberet har avsatt dem. Siden det mangler avtrykk der nakkeskuddet i kristian må være satt fra med fin kaliberet.

Eventuelt kan de ha byttet våpen underveis.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...