Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke at Sandberg iforstatt holder fast ved denne teorien når det ikke er tegn til at noen har vært i 1 etg. 

Anonymkode: 4df74...520

Jeg vet ikke. Men Sandberg har uttalt at etterforskerne ikke la den nevnte folien (som skulle avdekke spor) i hele trappen, etter at han har sett bildedokumentasjon av etterforskernes folielegging, bl.a.

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om veronica og per er skyldige, ser jeg for meg at veronica (som er beskrevet som manipulerende og god på å sette folk mot hverandre av sin egen stefar. Han var i starten på begge sine stedøtres side) har greid å smøre Per over lang tid ved å fokusere på hvor dårlig Per ble behandlet. Og også fokusert endel på det jeg har uthevet her. Slektninger av Per beskriver Veronica som den dominante. Mange beskrev jo at Pers forhold til foreldrene ble endret etter Veronica kom inn i bildet. Om Veronica har den diagnosen jeg tror, er det hun som brukt tid på å bygge på dette hatet han begynte å føle for faren. Husk at Veronica brente dagboknotatene, det var bare noen sider igjen som lå igjen. 

"Statsadvokaten beskrev Per Orderud som en dokumentforfalsker og som en løgner, og påsto at Per Orderuds ekteskap var i fare dersom ankesaken mot foreldrene var blitt gjennomført.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/hardt-kjor-fra-aktorene/65793677

Sitatet er forkortet av hensyn til opphavsrett.

Endret av Papirfly
  • Liker 4
Skrevet

Jeg vet ikke. Men Sandberg har uttalt at etterforskerne ikke la den nevnte folien (som skulle avdekke spor) i hele trappen, etter at han har sett bildedokumentasjon av etterforskernes folielegging, bl.a.

Men innerdøren var jo låst på innsiden. Har de gått inn og låst døren etter seg, gått opp i andre etasje og det finnes ikke spor etter dem. Hvorfor tok de ikke da Anne først?  De mener jo hun var hovedmålet? De kunne jo plassert vakter på baksiden om Marie og Kristian skulle merke noe og forsøke komme ut om de våknet? Klør meg i hue...

• Liker 5
Skrevet

Da dberg holder ikke fast ved noen teorier. han forsøker å skape underholdning ved å legge ut noen tankepinner for sitt enkleste publikum. Han lykkes der.....

Anonymkode: 9d22e...01e

• Liker 1
Skrevet

Sandberg*

Anonymkode: 9d22e...01e

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 23.11.2018 den 1.57, miss spjåk skrev:

Om veronica og per er skyldige, ser jeg for meg at veronica (som er beskrevet som manipulerende og god på å sette folk mot hverandre av sin egen stefar. Han var i starten på begge sine stedøtres side) har greid å smøre Per over lang tid ved å fokusere på hvor dårlig Per ble behandlet. Og også fokusert endel på det jeg har uthevet her. Slektninger av Per beskriver Veronica som den dominante. Mange beskrev jo at Pers forhold til foreldrene ble endret etter Veronica kom inn i bildet. Om Veronica har den diagnosen jeg tror, er det hun som brukt tid på å bygge på dette hatet han begynte å føle for faren. Husk at Veronica brente dagboknotatene, det var bare noen sider igjen som lå igjen. 

"Statsadvokaten beskrev Per Orderud som en dokumentforfalsker og som en løgner, og påsto at Per Orderuds ekteskap var i fare dersom ankesaken mot foreldrene var blitt gjennomført.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/hardt-kjor-fra-aktorene/65793677

Jeg følger deg i dine tanker. Jeg tror vi står ovenfor et virkelig skrell som kommer til å sjokkere alle om denne saken blir løst. Med tanke på motiv, ikke bare økonomiske men også følelsesstyrte. 

Sitatet er forkortet av hensyn til opphavsrett.

Endret av Papirfly
  • Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men innerdøren var jo låst på innsiden. Har de gått inn og låst døren etter seg, gått opp i andre etasje og det finnes ikke spor etter dem. Hvorfor tok de ikke da Anne først?  De mener jo hun var hovedmålet? De kunne jo plassert vakter på baksiden om Marie og Kristian skulle merke noe og forsøke komme ut om de våknet? Klør meg i hue...

Det kan jo være at de ønsket at Anne skulle se at foreldrene ble/var drept

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, #Sunrise skrev:

1 minutt siden, #Sunrise skrev:

Da hadde Det hadde det jo vært mer naturlig å gå på soverommet til Anne først, true henne med et våpen og lede henne inn på soverommet, tror du ikke. Det var jo tross alt trolig 4 stk på åstedet. Nei jeg tror de slo inn verandadøren. Jeg tror ikke etterforskere fra Kripos er helt amatører for å si det sånn.

• Liker 6
Skrevet

Men hun ene i dokumentaren sier jo at Per ikke har noe motiv for å drepe sin mor. Fordi faren var jo gammel og kreft syk, så han kom jo til å gå bort uansett. 

Jeg trur nok at Per og Veronika har tenkt at Kristian var gammel og syk, å at de kanskje kan ha nevnt for Kristin at ting vil være lettere om Kristian bare gikk bort snart. Så kan det være at Kristin har tatt dette som at de planla og drepe dem, og derfor også fått med seg flere. 

Anonymkode: e6716...4c8

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Kanskje slik? Hvis feks 2 gjerningspersoner har gått inn gjennom hoveddøren nede (og de har låst den neste døren etter seg på et tidspunkt), kan 1 ha ventet i nærheten av  Annes soveromsdør mens 1 gikk opp til foreldrenes soverom og skjøt Kristian og Marie.
Deretter kan Anne ha gått  opp trappen og mot foreldrenes soverom der hun ble skutt mot inne fra foreldrenes soverom. Den gjerningspersonen som eventuelt var nede i samme etasje som Annes soverom, kan da ha forflyttet seg etter Anne  opp i øvre etasje. 

De to vaktene som ble sett av vitnet ute på forsiden, kan jo ha stått der i et slikt scenario også.

• Liker 1
Skrevet

Men hun ene i dokumentaren sier jo at Per ikke har noe motiv for å drepe sin mor. Fordi faren var jo gammel og kreft syk, så han kom jo til å gå bort uansett. 

Jeg trur nok at Per og Veronika har tenkt at Kristian var gammel og syk, å at de kanskje kan ha nevnt for Kristin at ting vil være lettere om Kristian bare gikk bort snart. Så kan det være at Kristin har tatt dette som at de planla og drepe dem, og derfor også fått med seg flere. 

Jeg tror planen var slik fra starten av. Ta Anne og Per og la de gamle dø en naturlig død. Men noe gjorde kanskje at de planene måtte skrinlegges, jeg vet ikke.

• Liker 1
Skrevet

Men med vakter utenfor underetasjen på forsiden, høres det mest sannsynlig ut at gjerningspersonene tok seg inn i kårstua fra øvre etasje. Noe annet ville krevd flere vakter ved flere utganger, og da måtte de ha vært enda flere.

Skrevet

Var ikke "fornemmelse for mord" på besøk på Orderud går? hva kom de frem til? 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, #Sunrise skrev:

Var ikke "fornemmelse for mord" på besøk på Orderud går? hva kom de frem til? 

Det programmet har jeg lett etter, men ikke funnet. Noen som har en lenk til det?

Skrevet

Ingen har svart på om soveromsvinduene til foreldrene, som  sto i lufteposisjon, kunne åpnes fra  utsiden uten å sette spor. Etter fotografier ser det ut som om man kan spasere fra baksiden av kårboligen og til utenfor disse soveromsvinduene på terassen som går i L-form i den strekningen. 

Hvis gjerningspersonene gikk inn gjennom det soveromsvinduet, kan det kanskje også være noe av årsaken til at Kristian kan ha sittet eller stått i sengen da han ble skutt og ikke ligget i sengen? (I en artikkel sto det at man ikke vet sikkert om han sto, satt eller lå da det første skuddet rammet han). 

Det sto også et sted at Kristian brukte å ha et våpen under sengen, så det var muligens viktig for gjerningspersonene å komme raskt inn på foreldrenes soverom av den grunn.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men med vakter utenfor underetasjen på forsiden, høres det mest sannsynlig ut at gjerningspersonene tok seg inn i kårstua fra øvre etasje. Noe annet ville krevd flere vakter ved flere utganger, og da måtte de ha vært enda flere.

Det er så mye som er mulig, det snakkes jo om at det kan være flere involverte i saken, men Milli tenker da kanskje på flere som vet/har sett noe eller noe sånn? Jeg håper de finner svaret og jeg tror de gjør det.

• Liker 1
Skrevet

Ingen har svart på om soveromsvinduene til foreldrene, som  sto i lufteposisjon, kunne åpnes fra  utsiden uten å sette spor. Etter fotografier ser det ut som om man kan spasere fra baksiden av kårboligen og til utenfor disse soveromsvinduene på terassen som går i L-form i den strekningen. 

Hvis gjerningspersonene gikk inn gjennom det soveromsvinduet, kan det kanskje også være noe av årsaken til at Kristian kan ha sittet eller stått i sengen da han ble skutt og ikke ligget i sengen? (I en artikkel sto det at man ikke vet sikkert om han sto, satt eller lå da det første skuddet rammet han). 

Det sto også et sted at Kristian brukte å ha et våpen under sengen, så det var muligens viktig for gjerningspersonene å komme raskt inn på foreldrenes soverom av den grunn.

Jeg lurer på om Kripos kanskje kan ha vært i stand til å utelukke en slik teori. For vi må regne med at de har sjekket åstedet skikkelig.

• Liker 3
Skrevet

Jeg lurer på om Kripos kanskje kan ha vært i stand til å utelukke en slik teori. For vi må regne med at de har sjekket åstedet skikkelig.

Du har nok rett. 😊 Og når du sa det, så kom jeg på at noen før også har svart på det med vinduene.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har nok rett. 😊 Og når du sa det, så kom jeg på at noen før også har svart på det med vinduene.

😀

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har bevist flere ganger at jobben de har gjort er for dårlig

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...