Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som plutselig blir snakkesalige etter 20 år... - skal tro om Per blir blackmaila for tida? "Gi meg penger, ellers forteller jeg Sandberg HVEM jeg så" (alternativt lurer Per til å tro "vitnet" så noe)

Anonymkode: c40bf...32c

• Liker 5
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, enda en av disse "verandadørene". Som vi ikke vet om de mener er den på forsiden eller den på baksiden.

https://www.nrk.no/norge/--anne-orderud-paust-var-malet-1.6535093

Ja huff sier jeg også. Sandberg sier foran kårbolig og mulig vakthold. Sandberg har også funnet spor etter antatt 2 gjerningspersoner i boligen. 2+2=4 liksom 😀 Sandberg er en smarting så han tenker jeg vi kan lytte til. Men hvorfor han tenker at de som drepte har  tatt seg inn fra forsiden har jeg fortsatt tilgode å forstå. Særlig når Kristin har sagt at Per forteller om en en verandadør med 8 ruter (om jeg husker rett)  de kunne knuse. 🤔 Kanskje på tide å ikke forfekte akkurat den ideen tenker jeg. Særlig om vi legger til at det heller ikke  er funnet spor etter noen i første etg. 

Anonymkode: 4df74...520

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som plutselig blir snakkesalige etter 20 år... - skal tro om Per blir blackmaila for tida? "Gi meg penger, ellers forteller jeg Sandberg HVEM jeg så" (alternativt lurer Per til å tro "vitnet" så noe)

Da burde jo Per gå til politiet og kreve saken gjennopptatt. Nytt spor i saken liksom! 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da burde jo Per gå til politiet og kreve saken gjennopptatt. Nytt spor i saken liksom! 

Njei, ikke hvis vitnet får Per til å tro at han (altså Per) ble sett utenfor huset på drapstidspunktet.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Njei, ikke hvis vitnet får Per til å tro at han (altså Per) ble sett utenfor huset på drapstidspunktet.

Stakkars Per.....

Skrevet

Stakkars Per.....

Uffja, jeg fikk litt vondt av ham selv. (og av min egen teori/fantasi attpåtil) Ikke bare greit å komme ut av fengsel igjen.

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sandberg vil ikke gi ytterlige opplysninger om vitnet i frykt for at han skal bli identifisert https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1296545.ece

Anonymkode: d551b...45b

Fullt forståelig med tanke på sakens natur og at alle nå er ferdig sona tenker jeg. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uffja, jeg fikk litt vondt av ham selv. (og av min egen teori/fantasi attpåtil) Ikke bare greit å komme ut av fengsel igjen.

Nei det behøver det ikke være. Lite i livet som er bare greit.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/norge/--anne-orderud-paust-var-malet-1.6535093

Ja huff sier jeg også. Sandberg sier foran kårbolig og mulig vakthold. Sandberg har også funnet spor etter antatt 2 gjerningspersoner i boligen. 2+2=4 liksom 😀 Sandberg er en smarting så han tenker jeg vi kan lytte til. Men hvorfor han tenker at de som drepte har  tatt seg inn fra forsiden har jeg fortsatt tilgode å forstå. Særlig når Kristin har sagt at Per forteller om en en verandadør med 8 ruter (om jeg husker rett)  de kunne knuse. 🤔 Kanskje på tide å ikke forfekte akkurat den ideen tenker jeg. Særlig om vi legger til at det heller ikke  er funnet spor etter noen i første etg. 

På bildet i denne saken fra 2009 har Sandberg bare tegnet 1 verandadør i 1. etg. Men da har han glemt den verandadøren som er på framsiden, der det faktisk er en veranda. 

https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1296545.ece

(Ja, jeg har verandadører på hjernen..)

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På bildet i denne saken fra 2009 har Sandberg bare tegnet 1 verandadør i 1. etg. Men da har han glemt den verandadøren som er på framsiden, der det faktisk er en veranda. 

Men mangler døren, kan i hvertfall ingen ha gått inn den tenker jeg eller ut eller.... og kanskje ikke nødvendig med vakthold der det ikke finnes en dør. 

La oss gå videre  med 2 vakter foran kårboligen og 2 drapsmenn i huset om vi skal tillegge Sandbergs teori vekt. Eller kanskje noen har flere mulige teorier vi kan ta en titt på?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har også glemt døren fra yttergangen nede, det var to låste dører de måtte ha dirket opp. Og dør til rommet der Anne sov mangler også. 

Jeg stusset på at gjerningspersonene ifølge Sandberg skal ha knust glasset på verandadøren oppe fra innsiden, for å legge igjen et spor til politiet. Det er vel ikke helt vanlig at mordere legger igjen spor til politiet, og slett ikke et så dumt spor; knuse glasset fra innsiden. 

De dirker opp to dører nede, uten å legge igjen et eneste spor. Men de presterer å knuse glass innenfra i verandadøren? Hvorfor knuse glasset i det hele tatt om de gikk inn nede? Det er veldig dårlig villedning når de glemmer å knuse glasset utenfra. Og de må ha gått ut den veien uansett siden dørene nede var låste etterpå, den ene med nøkkelen på innsiden. Jeg tror ikke på denne historien i det hele tatt. 

• Liker 4
Skrevet

Hvor er det fine kartet med inntegnet hvor vitnet kan ha stått 400 og 800 meter unna åstedet, som en av dere postet?

• Liker 1
Skrevet

Vet noen av dere når det kommer flere svar her https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/qa  og her https://www.nrk.no/orderud/orderud-_-sporsmal-og-svar-1.14242569#/? Nå er det lenge siden siste nye spørsmål og svar kom.

Det kommer vel når det kommer tenker jeg. Kanskje de driver og jobber med noen tips i saken som kan være av viktighet?

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, Simpson skrev:

Takk for svar. Hva med luger og lyddemper?

Det ble ikke brukt Luger, men Ruger. Denne Rugeren hadde ikke gjenger for lyddemper. En børsemaker kan kanskje ha utført gjenging av løpet for montering av lyddemper, men hvor sannsynlig er det at en seriøs våpenforhandler ville ha holdt kjeft om at de hadde gjenget løpet på en Ruger som senere ble brukt til å drepe tre personer? 

På den annen side, hvorfor sette lyddemper på en finkalibret Ruger når man har en Colt som bråker som et helvete?

• Liker 3
Skrevet

Men mangler døren, kan i hvertfall ingen ha gått inn den tenker jeg eller ut eller.... og kanskje ikke nødvendig med vakthold der det ikke finnes en dør. 

La oss gå videre  med 2 vakter foran kårboligen og 2 drapsmenn i huset om vi skal tillegge Sandbergs teori vekt. Eller kanskje noen har flere mulige teorier vi kan ta en titt på?

Per Øyvind Fange skriver dette i svar til Samuel: "gitt at dommen er riktig, så er det ikke feil å anta at en femte- eller sjetteperson var involvert. Det kan i så fall enten være folk som har hatt interesse av å bidra, eller rene leiemordere som fikk penger." https://www.nrk.no/orderud/orderud-_-sporsmal-og-svar-1.14242569#/

Han forteller også om at det ikke er funnet mistenkelige pengeoverføringer, men at det var en del kontanter i omløp på den tiden og at fraværet av mistenkelige pengeoverføringer ikke kan utelukke at det eventuelt har blitt betalt penger.

Skrevet
4 minutter siden, Frida skrev:

Han har også glemt døren fra yttergangen nede, det var to låste dører de måtte ha dirket opp. Og dør til rommet der Anne sov mangler også. 

Jeg stusset på at gjerningspersonene ifølge Sandberg skal ha knust glasset på verandadøren oppe fra innsiden, for å legge igjen et spor til politiet. Det er vel ikke helt vanlig at mordere legger igjen spor til politiet, og slett ikke et så dumt spor; knuse glasset fra innsiden. 

De dirker opp to dører nede, uten å legge igjen et eneste spor. Men de presterer å knuse glass innenfra i verandadøren? Hvorfor knuse glasset i det hele tatt om de gikk inn nede? Det er veldig dårlig villedning når de glemmer å knuse glasset utenfra. Og de må ha gått ut den veien uansett siden dørene nede var låste etterpå, den ene med nøkkelen på innsiden. Jeg tror ikke på denne historien i det hele tatt. 

Mange spm og mulig svar. De slo inn vinduet i verandadøren, altså den på baksiden av huset hvor ingen vakter stod og hindret dem og gikk inn. 👍🏻😀

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange spm og mulig svar. De slo inn vinduet i verandadøren, altså den på baksiden av huset hvor ingen vakter stod og hindret dem og gikk inn. 👍🏻😀

Ja, nemlig! 👍🏻 Men hvorfor gjøre det enkelt når det kan gjøres akk så vanskelig...:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...