Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å, kom igjen da :biggrin:

Anonymkode: c40bf...32c

😄 Jeg står på min teori, fordi det passer med det som faktisk skjedde, Så kan Sandberg drive med sitt 👍🏻

Anonymkode: 4df74...520

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Delgado skrev:

Nei, det nevnes ikke der. Dette er kun noe gjerningspersonene kan vite.

Nei. Dette har jeg også lest.  Han ble først skutt i hjertet , så snudd og gitt nakkeskudd. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, tirben skrev:

Nei. Dette har jeg også lest.  Han ble først skutt i hjertet , så snudd og gitt nakkeskudd. 

Skutt gjennom både dyne og hjerte, etter hva jeg har lest.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Simpson skrev:

Lyddemper er nevnt i saken. Ikke nødvendigvis på begge våpen. Men hvis lyddemper er brukt, vil ikke skuddene høres langt.

Lyddemper er nevnt i forbindelse med at Per visstnok ønsket to uzier-maskinpistoler med lyddempere.

Lyddemper på en revolver som "Lillegutt" er særdeles lite effektivt da det er utslipp av kruttgasser (og dermed lyd) mellom den roterende tønnen og løpet, som ikke kan dempes. Angående Ruger 22, så var ikke disse utstyrt med gjenger for lyddemper. Noen kan selvfølgelig ha laget gjenger på den ene pistolen senere, men det blir kun spekulasjon.

• Liker 4
Skrevet

Var det lys ute (gatelys, lys på utsiden av kårboligen, andre lys) som lyste opp fremsiden av kårboligen på drapsnatten mellom kl 01:00 og 08:00? Hvor mørkt var det ute?

Når må det vitnet (som også hørte tre skudd)  ha sett de to personene på fremsiden av kårboligen, ut i fra når det er mørkt og når det lysner, hvis det ikke var noen utendørs belysning i området?

Månen var halv (tiltagende), men det var kanskje ikke klarvær slik at månen ikke lyste opp ettersom det regnet noe den natten?

(Vitnet ved Ekornstien sa at det hadde lysnet ute litt etter kl 06).

Anonymkode: d551b...45b

Skrevet
7 minutter siden, tirben skrev:

Ja dette har jeg også fått med meg, jeg husket bare ikke hvor 😀 Men når flere har fått det med seg så kan vi kanskje utelukke at jeg er en potensiell gjerningsperson, selv om jeg har lest meg til mye og dermed har en formening om hendelsesforløpet 😁

• Liker 3
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke gått gjennom alle sidene fordi det er helt ekstremt mye, så dette er sikkert blitt diskutert... Men Per Paust sin sønn var visst forbannet på Anne fordi hun skulle få nesten hele arven? Da hadde jo han også motiv...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P33Kr6/jan-paust-var-forbannet-paa-anne

Anonymkode: 2d90e...9b7

Men Jan fraskrev seg visstnok farsarv (etter Annes død) fordi Jan hadde så mye gjeld. Har jeg lest et sted (nå finner jeg det ikke igjen). Høres litt merkelig ut, men det var det det stod.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, NordicViking skrev:

Lyddemper er nevnt i forbindelse med at Per visstnok ønsket to uzier-maskinpistoler med lyddempere.

Lyddemper på en revolver som "Lillegutt" er særdeles lite effektivt da det er utslipp av kruttgasser (og dermed lyd) mellom den roterende tønnen og løpet, som ikke kan dempes. Angående Ruger 22, så var ikke disse utstyrt med gjenger for lyddemper. Noen kan selvfølgelig ha laget gjenger på den ene pistolen senere, men det blir kun spekulasjon.

Hva du kan 👍🏻 Og med det kan iv kanskje konstantere at vitnet hørte skuddene fra en 38 kaliber, det et i hvertfall mulig 😀

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Jan fraskrev seg visstnok farsarv (etter Annes død) fordi Jan hadde så mye gjeld. Har jeg lest et sted (nå finner jeg det ikke igjen). Høres litt merkelig ut, men det var det det stod.

Javel. Det endrer fortsatt ikke det at jeg mener han ikke har et motiv som skulle sammenfalle med resten av tingene vi vet har fått innsyn i i denne saken. Men, men 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, NordicViking skrev:

Et vindu på 7 timer for når vitnet hørte disse skuddene? Seriøst??? Kan ikke Sandberg være mer presis?

Sandberg vil ikke gi ytterlige opplysninger om vitnet i frykt for at han skal bli identifisert https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1296545.ece

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg fant - https://www.nrk.no/norge/blindsporet-paust-1.522450

var personlig konkurs og fraskrev seg arven i fordel til brødrene, sånn at hans del ikke ville gå til kreditorer.

Anonymkode: ff913...749

• Liker 1
Skrevet

Dette vitnet skal ha sett to personer utenfor verandadøren få minutter etter at skuddene ble avfyrt. https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1296545.ece

Den detaljen har jeg ikke fått med meg før. I andre artikler har det stått at vitnet så to personer på fremsiden ved hoveddøren nede. Hva er riktig?

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skutt gjennom både dyne og hjerte, etter hva jeg har lest.

Da stod han mest sannsynlig ikke heller da? Mest trolig drept på rygg i sengen med et skudd i hjerte. Senere dratt/snutt og plassert slik de fant han og påført et nakkeskudd. Sjelden torpedoer opererer på det viset vil jeg tro.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette vitnet skal ha sett to personer utenfor verandadøren få minutter etter at skuddene ble avfyrt. https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1296545.ece

Den detaljen har jeg ikke fått med meg før. I andre artikler har det stått at vitnet så to personer på fremsiden ved hoveddøren nede. Hva er riktig?

Huff, enda en av disse "verandadørene". Som vi ikke vet om de mener er den på forsiden eller den på baksiden.

• Liker 2
Skrevet

Dette vitnet som hørte skudd, meldte han/hun seg selv etter så mange år? Eller er det en person Sandberg har funnet frem til uten at vitnet meldte seg? 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Dette vitnet som hørte skudd, meldte han/hun seg selv etter så mange år? Eller er det en person Sandberg har funnet frem til uten at vitnet meldte seg? 

Jeg husker ikke detaljene. Men jeg tror det var noe med at vitnet beskrev de tre skuddene han hørte før slike detaljer var blitt kjent i media. Men jeg er ikke sikker.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så en video hvor drapene rekonstrueres av Sandberg hvor det sies framsiden av kårboligen når det gjelder personene vitnene så.

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, NordicViking skrev:

Takk for svar. Hva med luger og lyddemper?

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet vi at 180 mannen er en mann? Er ikke umulig å gjøre til stemmen sin.. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker ikke detaljene. Men jeg tror det var noe med at vitnet beskrev de tre skuddene han hørte før slike detaljer var blitt kjent i media. Men jeg er ikke sikker.

Jo, men da må han han/hun meldt seg ganske rett etter drapene? For å beskrive skuddene før han hørte detaljene i media. Detaljene har vært kjent siden rett etter drapene, så hvordan kan vi da vite at det han/hun sier er sant? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...