Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deretter, etter å ha skutt Anne inne på kjøkkenet med 6 skudd (et av skuddene var med det grovkalibrete våpenet), ble Marie skutt 2 ganger i  ryggen og et siste skudd i halsen, i følge artikkelen.

Anonymkode: d551b...45b

Ja da har hun først vært borte;  hardt skadd, ved sengeenden  til Kristian og kommer ut og plaffes rett ned igjen.  Stakkars mennesker er alt jeg tenker rundt det. 

Anonymkode: 4df74...520

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan ikke ha fått skutt ham i hjertet og han dør momentant, og samtidig gi ham et skudd i nakken. Et menneske om det står faller om. Et menneske som ligger er det vanskelig å først ha skutt i hjertet og så i nakken. Da må de snu ham, skyte og flytte han dit han lå. De rekker ikke dette med Anne på vei opp trappa tror jeg og husk at de 3 skuddene komme relativt rekkefølge. For raskt til at de rekker flytte han. De mener han må være flyttet på i ettertid.  

Begge foreldrene ble skutt med ett skudd hver liggende i sengen, etter det jeg har forstått av det jeg har lest. Kristian ble etter de to nevnte skuddene  flyttet og påført ett nakkeskudd.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytte han dit han lå da han ble skutt første gang mener du? Det har det ikke stått noe om i noen artikler jeg har lest.
Mente du flytte han dit han ble funnet etter å ha blitt påført nakkeskuddet?
Hvis to gjerningspersoner var inne på soverommet, kan da den ene gjerningspersonen ha påført Kristian nakkeskuddet mens den andre skjøt Marie, og før Anne kom til utenfor døråpningen på foreldrenes soverom (hvis det var slik som de beskrev i artiklene).

Min teori, ut i fra opplysninger som er tilgjengelig, er at han trolig skytes liggende på rygg i senga i hjertet. Men han blir funnet ved fotenden av sengen med overkroppen liggende oppe i senga.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Begge foreldrene ble skutt med ett skudd hver liggende i sengen, etter det jeg har forstått av det jeg har lest. Kristian ble etter de to nevnte skuddene  flyttet og påført ett nakkeskudd.

Det er jo akkurat det jeg har sagt 👍🏻

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo akkurat det jeg har sagt 👍🏻

Har det stått noe i noen artikler om hvor lang tid det var mellom de to skuddene som Kristian ble skutt med? 

Skrevet
20 minutter siden, Delgado skrev:

Det virker egentlig som du sitter på fasiten, men  passer på legge til små fraser her og der i innleggene dine, som skal få deg til å fremstå som litt usikker på hva skjedde...

Det er en hypotese, frasene du nevner er min måte å uttrykke meg på 😀 

Har man en hypotese så finnes det en mulighet for at det er slik det har foregått, fordi alle hypoteser krever at den bygges opp av noe. Det har jeg lest meg til og hørt meg til. Det kan faktisk alle gjøre. Det krever arbeid og jeg har blitt dratt ut i alle retninger av all type info i denne saken. Det hjelper ikke spesielt at noen forsøker villede i saken. Da blir det kaos i hodet. Men så undersøker man om det de som villeder har noe hold og finner man ut at det ikke er det, flyttet man fokuset bort fra deres teorier og leter videre andre steder. Jeg synes dette er spennende og fascinerende jeg da å drive med 😀 Kanksje jeg har for lite å drive med 🤔

• Liker 4
Skrevet

Noen som bet seg merke i det damen fra 180 sa? Hun fortalte at det virket som mannen kjente Marie. Da han hadde kommentert at hun ville bli overrasket over at det var han. Det gjorde meg litt nysgjerrig. 

Anonymkode: db5ea...6f2

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en hypotese, frasene du nevner er min måte å uttrykke meg på 😀 

Har man en hypotese så finnes det en mulighet for at det er slik det har foregått, fordi alle hypoteser krever at den bygges opp av noe. Det har jeg lest meg til og hørt meg til. Det kan faktisk alle gjøre. Det krever arbeid og jeg har blitt dratt ut i alle retninger av all type info i denne saken. Det hjelper ikke spesielt at noen forsøker villede i saken. Da blir det kaos i hodet. Men så undersøker man om det de som villeder har noe hold og finner man ut at det ikke er det, flyttet man fokuset bort fra deres teorier og leter videre andre steder. Jeg synes dette er spennende og fascinerende jeg da å drive med 😀 Kanksje jeg har for lite å drive med 🤔

Hvilke spor er villedene?

Anonymkode: b1e0a...dfa

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, vel jeg tror minst et par som forsøker skyldbelegge en spesifikk annen og noe jugoslavermafiesøktegreier, en far, noens avdøde sønner evnt broens far ikke er interessert inat det faktisk finnes ut hva som foregikk der oppe. Hva tror du? For de er jo tross alt mistenkte for å ha vært delaktige, ikke sant? Om det bevises at de var kanskje mer enn mistenkt, gjennom at det nå etterforskes mer i saken, ja da er det mye planlagt «gevinst» ved en evnt gjenopptagelse  som kommer til å gå tapt tenker jeg. Jeg tror kanskje til og med gården kan ryke og det som hører med. 

Både L og K, og nå P og V har søkt om gjenopptakelse. Hvis det ikke er et skalkeskjul, mener alle 4 seg bortdømt?

Du argumenterer veldig om det du misvisende betegner "jugoslavermafiesøktegreier". Iflg mange vitner spurte K om hjelp/torpedo til å drepe 3-4 personer. Ingen av de hun spurte som har vitnet er tatt for dette. Drapene fant sted. Da er det mulig K også har forespurt i miljøet rundt faren til sønnen, som jo var beryktet ? Jeg mener det ikke har noe med balkan og politikk å gjøre, men det faktum at om man kjente Oslos underverden, var dette et naturlig miljø å  henvende seg til - med de kontaktene K hadde.

Synes det er helt innlysende å henvende seg dit om jeg var i K's sko? Ser du ikke det?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det stått noe i noen artikler om hvor lang tid det var mellom de to skuddene som Kristian ble skutt med? 

Ikke som jeg har fått med meg, men jeg har neppe fått med meg alt. Men han er flyttet på før han skytes med et nakkeskudd. Så noe tid må det jo ha tatt om vi antar at det mest trolig har skjedd etter de skøyt Anne og Marie. Hun kommer jo opp trappa og skal forsøke å nå verandadøra. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke som jeg har fått med meg, men jeg har neppe fått med meg alt. Men han er flyttet på før han skytes med et nakkeskudd. Så noe tid må det jo ha tatt om vi antar at det mest trolig har skjedd etter de skøyt Anne og Marie. Hun kommer jo opp trappa og skal forsøke å nå verandadøra. 

Anne kommer opp trappa fordi hun hører støy og vil finne ut hva som skjer. At hun tok på seg morgenkåpe og tøfler betyr ikke hun er redd. Tror hun tenkte en av de gamle var blitt syk og trengte hjelp.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Simpson skrev:

Både L og K, og nå P og V har søkt om gjenopptakelse. Hvis det ikke er et skalkeskjul, mener alle 4 seg bortdømt?

Du argumenterer veldig om det du misvisende betegner "jugoslavermafiesøktegreier". Iflg mange vitner spurte K om hjelp/torpedo til å drepe 3-4 personer. Ingen av de hun spurte som har vitnet er tatt for dette. Drapene fant sted. Da er det mulig K også har forespurt i miljøet rundt faren til sønnen, som jo var beryktet ? Jeg mener det ikke har noe med balkan og politikk å gjøre, men det faktum at om man kjente Oslos underverden, var dette et naturlig miljø å  henvende seg til - med de kontaktene K hadde.

Synes det er helt innlysende å henvende seg dit om jeg var i K's sko? Ser du ikke det?

Jeg har sett i den retningen selvfølgelig, fordi jeg har jo sett på nesten alt som er tilgjengelig i denne saken føler jeg 😀 Men min teori, som jeg føler er underbygget av opplysninger vi  er  gitt i saken gjør at jeg mener det er langt mer sannsynlig at dette har foregått på en annen måte. Med korrekte dømte i saken for medvirkning, men jeg mener vi mangler 180-mannen. Og det mener flere. 

Det er lenge siden K og L søkte om gjenopptagelse. De ser ut til å ha gått videre i livet. Det mener jeg flere hadde gjort lurt i 😀

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Skuddet kom skrått nedenfra, og han kan ha sittet eller ligget. Fra en teknisk synsvinkel er det heller ikke usannsynlig at han kan ha stått" https://www.dagbladet.no/nyheter/flyttet-drapsoffer/65712503

Jeg tror ikke en eldre og syk mann rakk og reise seg opp, men alt er mulig. Men skuddene som høres kommer Bam, bam, altså raskt. Og Marie hadde ikke to skudd fra lillegutt. 

Skrevet

Jeg tror ikke en eldre og syk mann rakk og reise seg opp, men alt er mulig. Men skuddene som høres kommer Bam, bam, altså raskt. Og Marie hadde ikke to skudd fra lillegutt. 

Lyddemper er nevnt i saken. Ikke nødvendigvis på begge våpen. Men hvis lyddemper er brukt, vil ikke skuddene høres langt.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Simpson skrev:

Anne kommer opp trappa fordi hun hører støy og vil finne ut hva som skjer. At hun tok på seg morgenkåpe og tøfler betyr ikke hun er redd. Tror hun tenkte en av de gamle var blitt syk og trengte hjelp.

Ja da er det din teori 😀 Også har jeg min.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Simpson skrev:

Lyddemper er nevnt i saken. Ikke nødvendigvis på begge våpen. Men hvis lyddemper er brukt, vil ikke skuddene høres langt.

Ja da satt den på 22 kaliberen den da evnt. Det er jo mulig, ikke sant?

Skrevet

Ja da satt den på 22 kaliberen den da evnt. Det er jo mulig, ikke sant?

Hvorfor ikke 38? Den bråker mest uten (130 decibel). Og hvis politiet har rett ble de 2 første skuddene skutt med 38.

Skrevet

Er det utsikt mot trappen fra sengeenden (eller utsikt mot trappen i det hele tatt fra soverommet eller døråpningen i det soverommet) i soverommet der foreldrene ble skutt? Hvis ikke, er det rart om begge gjerningspersonene (hvis de var 2) befant seg på det soverommet  uten å ha kontroll på Anne.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Simpson skrev:

Hvorfor ikke 38? Den bråker mest uten (130 decibel). Og hvis politiet har rett ble de 2 første skuddene skutt med 38.

Lyddemper kan ikke ha sittet på lillegutt, fordi vitnet hører kun 3 skudd. 22 har blitt plafffet rundt med maaaaaaange flere ganger 13-14 om jeg husker feil? Og vitnet skulle da ha sluttet å høre skudd mitt i skuddsalver mener du?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...