nordiskfigur Skrevet 22. november 2018 #3181 Skrevet 22. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Fordi gjerningspersonen(e) kanskje ikke hadde foretatt skuddserie nr 2 ennå, og de to personene som sto vakt på fremsiden kanskje ikke kunne vite om gjerningspersonen(e) hadde kontroll over alle de tre ofrene på det tidspunktet. Vitnet sa også at det så ut som om de to personene holdt vakt. Anonymkode: d551b...45b Men hva skjer så da. En skuddserie har skjedd, hvor er da resten? selv om vitnet drar igjen, så er det 2-3 minutter før han er på 800 meters avstand og innen for rekkevidden der han har hørt skudd tidligere, så hvor blir det da av skuddserie to? Mener du det er mulig at de har skutt 3 skudd, også går det flere minutter før anne blir skutt selv om hun kommer løpende opp trappen? Atpåtil har anne gått helt inn til soverommet til foreldrene, hvorfor ble de bare stående der inne på minuttersvis i stedet for å gå ned å ta seg av anne da?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3182 Skrevet 22. november 2018 9 minutter siden, nordiskfigur skrev: Vi vet at alle nakkeskuddene ble utført med k22. Siden faren ble skutt to ganger, så må det første skuddet som har falt da vært med 32, siden hver av dem fikk et skudd med 32. Ble Anne først truffet av et streifskudd? Hvor satt skuddet fra 38 lillegutt i Annes kropp? Anonymkode: 4df74...520
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3183 Skrevet 22. november 2018 12 minutter siden, nordiskfigur skrev: Tror ikke det ble opplyst, men tror han beskrev det siste som mer dempet. Han går jo 400 meter lenger ned før han ser dem, og det tar jo noen minutter, så det som har skjedd inne i boligen er nok ferdig på det tidspunktet Kanskje. Men rettsmedisinerne kunne ikke si et eksakt antall minutter mellom de to skuddseriene. Noen minutter ble det sagt. Og vitnet brukte 2-3 minutter på å komme seg fra 800 meter til 400 meter, og om det var mer enn 2-3 minutter mellom de to skuddseriene, og jeg har forstått dette med skuddene og skuddseriene riktig, så er det mulighet for at de siste skuddene falt etter at vitnet kom frem til det stedet der han så de to personene utenfor kårboligen. Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3184 Skrevet 22. november 2018 3 minutter siden, nordiskfigur skrev: Men hva skjer så da. En skuddserie har skjedd, hvor er da resten? selv om vitnet drar igjen, så er det 2-3 minutter før han er på 800 meters avstand og innen for rekkevidden der han har hørt skudd tidligere, så hvor blir det da av skuddserie to? Mener du det er mulig at de har skutt 3 skudd, også går det flere minutter før anne blir skutt selv om hun kommer løpende opp trappen? Atpåtil har anne gått helt inn til soverommet til foreldrene, hvorfor ble de bare stående der inne på minuttersvis i stedet for å gå ned å ta seg av anne da? Skuddene som vitnet hørte fra 800 meters avstand, var fra det kraftigste våpenet som lager mest lyd, forsto jeg det som. Det er ikke sikkert at det var mulig å høre skuddene fra det andre våpenet på 400 meters avstand? Anonymkode: d551b...45b 2
Delgado Skrevet 22. november 2018 #3185 Skrevet 22. november 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Anonymkode: 4df74...520 Etter min mening er det liten tvil om hvem 180-mannen er. Vedkommende passer perfekt med væremåte, dialekt, alder og innholdet i samtalen stemmer bra med personens bakgrunn. At han på et tidspunkt kalte Marie for "mor" har sammenheng med talemåten på mange bygder, og trenger ikke bety at man er i slekt. Han har senere utpekt Per Orderud som 180-mannen, noe som det egentlig er lite sannsynlig at han er. Det kan være for å skyvde mistanken vekk fra seg selv - han var tidlig mistenkt for å være 180-mannen. Han også verdt ganske iherdig i vitnemålet mot sin ene datter Veronica, mens han utviklet et stadig tettere til den andre, Kristin. De fire dømte har ikke dratt han inn i saken, for ikke å trekke seg selv lenger inn. På et tidspunkt kan det se ut som han har fått sin sønn, Ole Robert til å skulle utpeke Per og Veronica som de skyldige, men både hos politiet og i retten, kunne han ikke gjøre dette Han er også den første politiet mistenkte etter det første attentatet mot Paus-paret, normalt er det en grunn til mistanker. At han kunne gjennomføre dynamittattentatet gjør han til en kandidat for selv drapsnatten også Endret 22. november 2018 av Delgado 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3186 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skuddene som vitnet hørte fra 800 meters avstand, var fra det kraftigste våpenet som lager mest lyd, forsto jeg det som. Det er ikke sikkert at det var mulig å høre skuddene fra det andre våpenet på 400 meters avstand? Anonymkode: d551b...45b Det har du helt rett i 👍🏻 Så jeg tror første skuddet som ble satt i Anne var fra Lillegutt, det som traff henne altså og ikke i trappesatsen et sted. Det som ble avsatt der ble nok ikke hørt. Anonymkode: 4df74...520
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3187 Skrevet 22. november 2018 5 minutter siden, nordiskfigur skrev: Men hva skjer så da. En skuddserie har skjedd, hvor er da resten? selv om vitnet drar igjen, så er det 2-3 minutter før han er på 800 meters avstand og innen for rekkevidden der han har hørt skudd tidligere, så hvor blir det da av skuddserie to? Mener du det er mulig at de har skutt 3 skudd, også går det flere minutter før anne blir skutt selv om hun kommer løpende opp trappen? Atpåtil har anne gått helt inn til soverommet til foreldrene, hvorfor ble de bare stående der inne på minuttersvis i stedet for å gå ned å ta seg av anne da? Nei. Hvis det vitnet fortalte er riktig, så hadde alle de tre ofrene blitt truffet av et skudd fra det kraftigste våpenet mens vitnet var 800 meter unna. Alle tre ofre ble skutt kun 1 gang hver med det kraftigste våpenet. Anonymkode: d551b...45b 1
nordiskfigur Skrevet 22. november 2018 #3188 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ble Anne først truffet av et streifskudd? Hvor satt skuddet fra 38 lillegutt i Annes kropp? Anonymkode: 4df74...520 Vet ikke om det er sagt noe om det, men jeg gjengir etter hukommelsen her. Totalt 13 skudd der 3 av dem er med k32. hver person har fått et skudd hver med 32, og et nakkeskudd hver med k22. ett av de 13 skuddene har bommet. så totalt 12 skudd har truffet. dvs 9 skudd fordelt på alle 3 med k22, der ytterligere 3 av dem har vært avsluttende nakkeskudd. altså 6 skudd fordelt på hver av dem, som ikke var av k32 eller avsluttende nakkeskudd. 1 av disse i kristian, 4 av disse i anne (hun ble skutt minst 6 ganger, 1 av dem nakkeskudd 22, og 1 av dem med k32. Da har vel marie blitt skutt 2 ganger på k 22. men husker ikke hvor jeg har disse tallene fra.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3189 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, Delgado skrev: Etter min mening er det liten tvil om 180-mannen er. Vedkommende passer perfekt med væremåte, dialekt, alder og innholdet i samtalen stemmer bra med personens bakgrunn. At han på et tidspunkt kalte Marie for "mor" har sammenheng med talemåten på mange bygder, og trenger ikke bety at man er i slekt. Han har senere utpekt Per Orderud som 180-mannen, noe som det egentlig er lite sannsynlig at han er. Det kan være for å skyvde mistanken vekk fra seg selv - han var tidlig mistenkt for å være 180-mannen. Han også verdt ganske iherdig i vitnemålet mot sin ene datter Veronica, mens han utviklet et stadig tettere til den andre, Kristin. De fire dømte har ikke dratt han inn i saken, for ikke å trekke seg selv lenger inn. På et tidspunkt kan det se ut som han har fått sin sønn, Ole Robert til å skulle utpeke Per og Veronica som de skyldige, men både hos politiet og i retten, kunne han ikke gjøre dette Han er også den første politiet mistenkte etter det første attentatet mot Paus-paret, normalt er det en grunn til mistanker. At han kunne gjennomføre dynamittattentatet gjør han til en kandidat for selv drapsnatten også Du er inne på noe, langt på vei tror jeg rett ut sagt at du har rett. men min teori er at 180-mannen ikke er Sverre Kirkemo. La oss lete videre, evnt kan du spinne videre på Sverre og mulig motiv? Anonymkode: 4df74...520 2
Simpson Skrevet 22. november 2018 #3190 Skrevet 22. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner, dette går fort, fryktelig fort. Drapspersonene er allerede i huset. Anne tenker ikke en gang tanken på å ringe. For hun har tatt på seg morgenkåpen for hun hørte noen foran huset tenker jeg. Så ser hun dem og løper opp trappa som du sier. Mens hun løper trekkes det av to skudd. Marie er skutt og Kristian er skutt, Anne er på full fart opp trappa for å løpe mot verandadøren. De som trolig er på soverommet observerer Anne løpe forbi, og den nærmest døra skytern døra skyter etter Anne, men treffer ikke. Men løper selvfølgelig etter henne og plaffer løs. Ble Anne truffet av Lillegutt først eller 22 kaliber? Vet du det? Derfor høres det 2 skudd, ett opphold og et opphold. Om Anne ble skutt truffet av et 22 kaliberskudd først så kan det ha foregått slik. Og det kan ha foregått slik om hun ble skutt av en Lillegutt også. Men skuddet etter henne i trappa er satt av den som hadde 22 kaliberet i hende. Det er vel nevnt at alle var skutt med 38, var det ikke? I løpet av tidsforløpet jeg tegner opp og med det som mulig skjer når tenker du Anne skulle gått tilbake til soverommet, hentet mobiltelefon og ringt etter hjelp. Eller om hun hadde den i hånd eller morgenkåpe, tenker du at hun faktisk hadde tid til å ringe? Anonymkode: 4df74...520 Politiet spekulerer litt i skuddrekkefølgen. Jeg tror Anne blir vekket av innbruddet oppe, og tar på seg morgenkåpen. Politiet tror både Kristian og Marie blir forsøkt skutt i hjertet , mens de ligger i senga. Så tror politiet de oppdager Anne i døråpningen til TV-stua. Videre er spekulasjoner, men faktum er at Marie med skuddskade har dryppet blod , mens hun gikk rundt senga til Kristian, så beveget seg/dryppet blod ut i TV-stua. Dette må ha tatt litt tid? En 84-åring med store skuddskader i brystet. Hvis ikke Anne hadde blitt vekket av innbruddet og bare stt noen utenfor, ville hun ringt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3191 Skrevet 22. november 2018 Om det er slik som vitnet beskrev med skuddene han hørte, har ting skjedd ganske hurtig i kårboligen. Foreldrene ble skutt med et skudd hver fra den grovkalibrete våpenet (de to skuddene med høyest lyd (grunnet åpent soveromsvindu) som vitnet hørte). Straks etter eller samtidig kommer Anne mot foreldrenes soveromsdør og blir skutt etter inne fra soverommet med et annet våpen. Kort tid etter blir hun skutt en gang med det grovkalibrete våpenet. Rekkefølgen på de andre skuddene fra det andre våpenet husker jeg ikke hva det sto om. Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3192 Skrevet 22. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner, dette går fort, fryktelig fort. Drapspersonene er allerede i huset. Anne tenker ikke en gang tanken på å ringe. For hun har tatt på seg morgenkåpen for hun hørte noen foran huset tenker jeg. Så ser hun dem og løper opp trappa som du sier. Mens hun løper trekkes det av to skudd. Marie er skutt og Kristian er skutt, Anne er på full fart opp trappa for å løpe mot verandadøren. De som trolig er på soverommet observerer Anne løpe forbi, og den nærmest døra skytern døra skyter etter Anne, men treffer ikke. Men løper selvfølgelig etter henne og plaffer løs. Ble Anne truffet av Lillegutt først eller 22 kaliber? Vet du det? Derfor høres det 2 skudd, ett opphold og et opphold. Om Anne ble skutt truffet av et 22 kaliberskudd først så kan det ha foregått slik. Og det kan ha foregått slik om hun ble skutt av en Lillegutt også. Men skuddet etter henne i trappa er satt av den som hadde 22 kaliberet i hende. Det er vel nevnt at alle var skutt med 38, var det ikke? I løpet av tidsforløpet jeg tegner opp og med det som mulig skjer når tenker du Anne skulle gått tilbake til soverommet, hentet mobiltelefon og ringt etter hjelp. Eller om hun hadde den i hånd eller morgenkåpe, tenker du at hun faktisk hadde tid til å ringe? Anonymkode: 4df74...520 Jeg syns det noen ganger virker som om flere her inne virker til å ha mer oversikt over hva som har skjedd. Istedenfor å ha teorier så blir det veldig bastant her av og til. Anonymkode: 219f0...4e4 8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3193 Skrevet 22. november 2018 3 minutter siden, Simpson skrev: Politiet spekulerer litt i skuddrekkefølgen. Jeg tror Anne blir vekket av innbruddet oppe, og tar på seg morgenkåpen. Politiet tror både Kristian og Marie blir forsøkt skutt i hjertet , mens de ligger i senga. Så tror politiet de oppdager Anne i døråpningen til TV-stua. Videre er spekulasjoner, men faktum er at Marie med skuddskade har dryppet blod , mens hun gikk rundt senga til Kristian, så beveget seg/dryppet blod ut i TV-stua. Dette må ha tatt litt tid? En 84-åring med store skuddskader i brystet. Hvis ikke Anne hadde blitt vekket av innbruddet og bare stt noen utenfor, ville hun ringt. Telefonen befant seg i øvre etasje. Jeg vet ikke om Anne hadde mobiltelefon og om hun hadde den på soverommet sitt. Anonymkode: d551b...45b 2
Delgado Skrevet 22. november 2018 #3194 Skrevet 22. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er inne på noe, langt på vei tror jeg rett ut sagt at du har rett. men min teori er at 180-mannen ikke er Sverre Kirkemo. La oss lete videre, evnt kan du spinne videre på Sverre og mulig motiv? Anonymkode: 4df74...520 Han er motivert av det samme som Kristin. Han opplever Kristins sønn neste som sin egen, og kan også ha oppfattet han som gårdens arving. Penger er nok også involvert. Hva er grunnen til at du ikke tror det er SK? 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3195 Skrevet 22. november 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skjønner, dette går fort, fryktelig fort. Drapspersonene er allerede i huset. Anne tenker ikke en gang tanken på å ringe. For hun har tatt på seg morgenkåpen for hun hørte noen foran huset tenker jeg. Så ser hun dem og løper opp trappa som du sier. Mens hun løper trekkes det av to skudd. Marie er skutt og Kristian er skutt, Anne er på full fart opp trappa for å løpe mot verandadøren. De som trolig er på soverommet observerer Anne løpe forbi, og den nærmest døra skytern døra skyter etter Anne, men treffer ikke. Men løper selvfølgelig etter henne og plaffer løs. Ble Anne truffet av Lillegutt først eller 22 kaliber? Vet du det? Derfor høres det 2 skudd, ett opphold og et opphold. Om Anne ble skutt truffet av et 22 kaliberskudd først så kan det ha foregått slik. Og det kan ha foregått slik om hun ble skutt av en Lillegutt også. Men skuddet etter henne i trappa er satt av den som hadde 22 kaliberet i hende. Det er vel nevnt at alle var skutt med 38, var det ikke? I løpet av tidsforløpet jeg tegner opp og med det som mulig skjer når tenker du Anne skulle gått tilbake til soverommet, hentet mobiltelefon og ringt etter hjelp. Eller om hun hadde den i hånd eller morgenkåpe, tenker du at hun faktisk hadde tid til å ringe? Anonymkode: 4df74...520 Det stemmer ikke med det som er beskrevet i artikler. Hvis hun ble skutt etter utenfor foreldrenes soverom, har hun beveget seg dit først og ikke løpt mot verandaen på fremsiden først. Anonymkode: d551b...45b 4
Simpson Skrevet 22. november 2018 #3196 Skrevet 22. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Telefonen befant seg i øvre etasje. Jeg vet ikke om Anne hadde mobiltelefon og om hun hadde den på soverommet sitt. Anonymkode: d551b...45b Hun har sikkert mobil, i hennes posisjon?? 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3197 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, Simpson skrev: Hun har sikkert mobil, i hennes posisjon?? Du tenker ikke at jeg må ringe noen når du har sett noen utenfor og det omtrent samtidig brennes av et par skudd oppe. Da løper Anne (som du nevnte) for livet mot verandadøren opp tror jeg. Hun har ikke rukket å tenke en eneste rasjonell tanke stakkars. Anonymkode: 4df74...520 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3198 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du tenker ikke at jeg må ringe noen når du har sett noen utenfor og det omtrent samtidig brennes av et par skudd oppe. Da løper Anne (som du nevnte) for livet mot verandadøren opp tror jeg. Hun har ikke rukket å tenke en eneste rasjonell tanke stakkars. Anonymkode: 4df74...520 Sett bort fra å komme seg ut av huset. Anonymkode: 4df74...520 1
Delgado Skrevet 22. november 2018 #3199 Skrevet 22. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan være, men hvorfor er benklær/truse delvis trukket av? Anonymkode: 4df74...520 Har du en kilde for dette med at Kristian ble funnet delvis avkledd nedentil? 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3200 Skrevet 22. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke med det som er beskrevet i artikler. Hvis hun ble skutt etter utenfor foreldrenes soverom, har hun beveget seg dit først og ikke løpt mot verandaen på fremsiden først. Anonymkode: d551b...45b Hun er jo på vei opp trappa mot andre etasje. Foreldrenes soverom slik jeg har forstått det, ligger til høyre når hun løper opp. Hun løper vekk fra situasjonen, mot en annen verandadør enn den de brøt seg inn. Den som ligger i kjøkkenet, der hun ble funnet vet du. Anonymkode: 4df74...520
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå