Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes det en oversikt over alle som har besøkt kårstua, og som ut fra dette visste hvordan romløsningen var og som visste byggetekniske detaljer om kårstua, og som dermed kunne tegnet en slik skisse som Kristin senere tegnet etter hukommelsen fra en skisse som hun forklarte at hun hadde sett?

Anonymkode: d551b...45b

jeg vet ikke, jeg lurer på om akkurat dette kan være blindspor? For hvor vanlig er det å ha sikringsskap i gangen/vindfanget i huset? Alle har jo sikringsskap i gangen, hvor ellers.  Og det nevnes at det var skjult bak jakkene eller delvis skjult. Men på bildene fra åstedet er det ganske så synlig, fordi sikringsskapsdør er hvit, og veggen er i mørk tre. 

jeg betviler ikke at Kristin så det, men mener, det var ikke vanskelig å se eller legge merke til, om man tidligere har vært i denne gangen, eller utenfra hvis man kunne se inn via åpent dør. Eller er det noe jeg ikke skjønner her? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trekker du inn seksualisert i dette? Jeg tror ikke det handlet om det. Det har jeg da ikke sagt. Kanskje en løs strikk er svaret 😀

Anonymkode: 4df74...520

.....du er nok engang spoton. Morsomt.

Skrevet
1 minutt siden, Simpson skrev:

.....du er nok engang spoton. Morsomt.

😀

Skrevet
1 time siden, Simpson skrev:

Flere av disse AnonymBruker-ne er litt trollete. Du ser fort hvem.

Hva mener du med det?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, RedFox81 skrev:

jeg vet ikke, jeg lurer på om akkurat dette kan være blindspor? For hvor vanlig er det å ha sikringsskap i gangen/vindfanget i huset? Alle har jo sikringsskap i gangen, hvor ellers.  Og det nevnes at det var skjult bak jakkene eller delvis skjult. Men på bildene fra åstedet er det ganske så synlig, fordi sikringsskapsdør er hvit, og veggen er i mørk tre. 

jeg betviler ikke at Kristin så det, men mener, det var ikke vanskelig å se eller legge merke til, om man tidligere har vært i denne gangen, eller utenfra hvis man kunne se inn via åpent dør. Eller er det noe jeg ikke skjønner her? 

Årsaken var at under planleggingen var de usikre på om det var montert alarm i kårbygningen. Derfor ble det snakk om å ta strømmen. Drapsnatten var de tydeligvis sikre på at det ikke var alarm der. Noen hadde sikkert sjekket det.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, RedFox81 skrev:

Det jeg tenker på, er at Kristins påstand om hvor hun husker denne skissen fra og om hvorfor hun greide å gjenskape skissen, ikke trenger å være sann.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, RedFox81 skrev:

Ok så Kristin tegnet under avhør en skisse av en plantegning Veronica tegnet da de planla trippeldrapet. OG der har hun tegnet inn et sikringsskap? hvilken betydning har skapet?

Anonymkode: b1e0a...dfa

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det jeg tenker på, er at Kristins påstand om hvor hun husker denne skissen fra og om hvorfor hun greide å gjenskape skissen, ikke trenger å være sann.

Men jeg tror den er det 😀

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok så Kristin tegnet under avhør en skisse av en plantegning Veronica tegnet da de planla trippeldrapet. OG der har hun tegnet inn et sikringsskap? hvilken betydning har skapet?

ser over at det er snakk om en mulig alarm. derfor var skapet viktig i planleggingen.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://orderudsaken.no/blog/

Skrevet
3 minutter siden, Simpson skrev:

Årsaken var at under planleggingen var de usikre på om det var montert alarm i kårbygningen. Derfor ble det snakk om å ta strømmen. Drapsnatten var de tydeligvis sikre på at det ikke var alarm der. Noen hadde sikkert sjekket det.

Kanskje det skjedde 14. mai du, når folket var i begravelse?

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det skjedde 14. mai du, når folket var i begravelse?

Eller kanskje Sverre visste. Spiste jo middag der av og til.

Hvem tror du skjøt? Hvor lang tid tror du gjerningsmennene brukte totalt?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Simpson skrev:

Eller kanskje Sverre visste. Spiste jo middag der av og til.

Hvem tror du skjøt? Hvor lang tid tror du gjerningsmennene brukte totalt?

Om skuddene: Rettsmedisinerne slo fast at det var 2 skuddserier med noen minutters mellomrom.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

K. tegnet mer enn en skisse. Det kan du se i den videoen som jeg postet. I retten derimot ble ikke alle skissene lagt frem...

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiet har ikke vært systematisk overhode...

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva brukte de i 1999?

altavista var det ikke.. eller noe sånt :)

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Men de var ikke nede, etterforskerne ville funnet bittesmå spor av bl.a. knust glass fra verandadøren i trappen ned og nede. Det er umulig å tråkke i glass (noe de måtte for å komme seg inn) og gå uten å spre ørsmå glassbiter der de går. 

Ikke hvis man etter å ha tråkket i glass tar på beskyttelsestrekk/fotposer el.l. utenpå skoene før man eventuelt går ned trappen.

Ble det forresten funnet glasskår inne på foreldrenes soverom? Glasskår som gjerningspersonen(e) trolig ville fått med seg på bena etter å ha gått over glasskår ved den knuste verandadøren?

Hele trappen ble ikke dekket med folie for å avdekke spor. Hvis de kom inn gjennom hoveddøren nede, hadde de ikke glasskår på bena på det tidspunktet de eventuelt gikk i trappen.

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg ser tegningene Kristin gjenskaper fra juleselskapet under avhør, legger jeg merke til at hun skriver mor/far på soverommet  til Marie og Kristian. Jeg tenker dette kan skyldes at de aller fleste med et forhold til denne gården og menneskene der, omtalte Marie og Kristian som mor og far. Det gjør 180-mannen også! Mor og far på gården det er Anne og Kristian det hos alle. Hvorfor skulle Kristin ellers skrive det hun gjør?

I tillegg skriver Kristin Per/Anne på rommet de bruker å oppholde seg ved besøk der. Hun ser ut til å ha «glemt» at Per er død? Min teori er at hun gjør dette fordi hun er i et avhør hvor hun blir bedt om å tegne plantegninger av kårboligen og alt i dette avhøret handler om den kvelden. Og hun direkte og spontant skriver akkurat det hun faktisk skrev den kvelden (juleselskapet). Noe som igjen taler for at hun snakker sant om at planene ble lagt den kvelden.  

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis man etter å ha tråkket i glass tar på beskyttelsestrekk/fotposer el.l. utenpå skoene før man eventuelt går ned trappen.

Ble det forresten funnet glasskår inne på foreldrenes soverom? Glasskår som gjerningspersonen(e) trolig ville fått med seg på bena etter å ha gått over glasskår ved den knuste verandadøren?

Hele trappen ble ikke dekket med folie for å avdekke spor. Hvis de kom inn gjennom hoveddøren nede, hadde de ikke glasskår på bena på det tidspunktet de eventuelt gikk i trappen.

Så de dro ikke sokkene på før de skulle ned trappen? Hvorfor det? Hvorfor skulle det være viktig for dem å skjule at de gikk ned trappen når det var tydelig at de var i huset? 

Og hvis de var nede hvorfor skjøt de ikke Anne nede? Listet de seg ned for å se sikringsskapet før de gikk opp og begynte å skyte?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...