Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Motiv. Det behøver faktisk ikke å være noe annet enn at en eller to eller flere mennesker valgte å drepe eller valgte å få noen til å drepe de tre i kårstua for å ramme Veronica og Per.

Anonymkode: d551b...45b

Det er drap det er snakk om her.. trippeldrap!

Jeg har aldri hørt om noen som dreper andre for man er sure /forbannet på noen.. Da dreper man de man er forbannet på spør du meg.

En helt søkt teori

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror Per var «uskyldig» om vi går tilbake helt i starten. Så traff han en kvinne han etterhvert begynte å føle en enorm kjærlighet til. Disse to begynte å se for seg en fremtid sammen, hun ville gjerne gifte seg til noe og Per var gardbruker og hadde dette noe. Per drømte om gårdsdrift og arvinger. De lever på gården, driver den og har det sikkert ganske fint. Hun har funnet ro og trygghet i Per,  han har funnet kvinnen i sitt liv.

Men hvor lenge var «Eva» i paradiset?

Kristian liker ikke Veronica, denne damen med neglelakk som pynter seg og går i fjøset. Han er irritert på Per som nå ikke har fokus på gården. I samme tid vises det interesse for landområder fra eksterne aktører, Kværner tror jeg er nevnt. Kristian begynne å tenke at gården har mulig større verdi og med det synes han Anne skal ha sin del av det.  Dette lyder svært urettferdig i Pers ører, de har jo en avtale, han skal overta gården. Her starter problemene som fører til gårdstvisten, som tilslutt fører til planen om å ta livet av Anne og Per Paust, i følge min teori da 😀

Anonymkode: 4df74...520

Din teori er helt lik politiets. Resten er historie.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Toiny skrev:

Jeg har aldri hørt om noen som dreper andre for man er sure /forbannet på noen.. Da dreper man de man er forbannet på spør du meg.

En helt søkt teori

Flere av disse AnonymBruker-ne er litt trollete. Du ser fort hvem.

3 minutter siden, Toiny skrev:

En helt søkt teori

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drapene skjedde mellom kl 01 og 08 natt til lørdag. Mest sannsynlig kl 5, har rettsmedisinerne beregnet. 
Per og Veronica reiste ned til Nesbyen på lørdag formiddag.

Her kan du se tidslinje https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/tidslinje/

Hjertelig takk! Jeg ser at jeg har misforstått tidsforløpet. 

Anonymkode: 59da7...b7f

• Liker 1
Skrevet

Motiv. Det behøver faktisk ikke å være noe annet enn at en eller to eller flere mennesker valgte å drepe eller valgte å få noen til å drepe de tre i kårstua for å ramme Veronica og Per.

Det er 4 personer tiltalt og dømt i denne saken. Vi vet med ganske stor sannsynlighet at våpen kom til et juleselskap i 1998. Vi har hørt at det planlegges drap på 4 personer denne kvelden. Og vi har hørt i ettertid at et av våpnene i ettertid sannsynlig byttes mot Lillegutt, et kraftigere håndvåpen (Lars forteller). Han har bompengebillett. Det nektes for dette under avhør og fortelles andre historier, og vi forvirres og ledes i alle retninger av de involverte når de avhøres. Men faktum er at Lars sin Lillegutt kuler sattes i 3 personer og vegger i kårboligen på et senere tidspunkt. Per nekter, men innrømmer i et avhør til slutt av Lars hjalp ham med dataen. En person med nick Veronica Orderud skriver imidlertid under en video jeg lenket til  tidligere at Lars aldri hjalp til med noe data? (det var bare prat på ham). Om vi velger å tro nikket Veronica Orderud og hun er Veronica Orderud så var Lars hos dem denne kvelden og et mulig våpenbytte fant sted. Lars har fra start sagt at han leverte Lillegutt og tok med seg penger og et av de tidligere leverte våpnene hjem. 

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Toiny skrev:

En helt søkt teori

Du legger til grunn følelser som sur og forbannet. Det finnes sterkere følelser enn dette...

Mener du å ha innsikt om at "da dreper man de man er forbannet på"? 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Toiny skrev:

En helt søkt teori

Jeg ren helt enig, men vi blir hele tiden i denne tråden forsøkt forvirret med teorier som retter søkelyset mot Kristin og hennes jugoslaverbande, naturlig nok.

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, Simpson skrev:

Din teori er helt lik politiets. Resten er historie.

👍🏻 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 4 personer tiltalt og dømt i denne saken. Vi vet med ganske stor sannsynlighet at våpen kom til et juleselskap i 1998. Vi har hørt at det planlegges drap på 4 personer denne kvelden. Og vi har hørt i ettertid at et av våpnene i ettertid sannsynlig byttes mot Lillegutt, et kraftigere håndvåpen (Lars forteller). Han har bompengebillett. Det nektes for dette under avhør og fortelles andre historier, og vi forvirres og ledes i alle retninger av de involverte når de avhøres. Men faktum er at Lars sin Lillegutt kuler sattes i 3 personer og vegger i kårboligen på et senere tidspunkt. Per nekter, men innrømmer i et avhør til slutt av Lars hjalp ham med dataen. En person med nick Veronica Orderud skriver imidlertid under en video jeg lenket til  tidligere at Lars aldri hjalp til med noe data? (det var bare prat på ham). Om vi velger å tro nikket Veronica Orderud og hun er Veronica Orderud så var Lars hos dem denne kvelden og et mulig våpenbytte fant sted. Lars har fra start sagt at han leverte Lillegutt og tok med seg penger og et av de tidligere leverte våpnene hjem. 

Hvorfor ville Lars Grønnerød refererer til Lillegutt som en harddisk i de første avhørene?

Anonymkode: b1e0a...dfa

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ren helt enig, men vi blir hele tiden i denne tråden forsøkt forvirret med teorier som retter søkelyset mot Kristin og hennes jugoslaverbande, naturlig nok.

Hvorfor er det en forvirrende teori om K og en torpedo utførte handlingene. V og P kan ha forstått eller visst/bestilt.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du legger til grunn følelser som sur og forbannet. Det finnes sterkere følelser enn dette...

Mener du å ha innsikt om at "da dreper man de man er forbannet på"? 

Nope! Ren gjetting!

Aldri hatt så mye negative følelser for noen at jeg  hverken har drept for å ramme noen eller for å kvitte meg med noen!

Skrevet
2 timer siden, Delgado skrev:

Sverre Kirkemo jobbet på for å knytte Veronica og Per opp mot drapene, meget spesielt selv om V "kun" var adoptivdatter (at jentenes mor tok avstand fra Kristin kan skyldes at hun visste hvem som sto bak .Hun hadde også en isfront mot SK, kanskje av samme grunn) 

Her kommer det også frem at det egentlig han som sier at Per var i Svaleveien den 12. mai. Hvis det ikke er sant, hvor skulle Sverre Kirkemo lyve om dette...?

Bl.a. er det SK og hans samboer som sier at de har sett Veronica i disse Bohan-skoene. Et mindre troverdig utsagn, jo mer jeg leser om SK.

https://www.dagbladet.no/nyheter/tar-parti-for-kristin/65713253

Jeg tror Sverre Kirkemo er et forsøkt «plantet» blindspor i denne saken av den enkle grunn at noen er i behov å finne noen skyldige i denne saken for å bevise sin uskyld. Derfor skrives det litt tidligere i tråden om at Kristin kunne ha et plausibelt motiv for å ta livet av Anne og Per Paust fordi hun skulle hevne seg på sin egen far. Kristin hadde egne motiv, helt klart. Orderud gård var hennes fristed nevnes det. Stedet hun kunne ruse seg og samtidig få være sammen med sønnen sin, som hun trolig elsket over alt på denne jord. Og så har jeg hørt at hun var lovet leilighet og penger. Hun har vel til og med tilbudt noen giftermål og bo med henne i denne leiligheten om han ble med og drepte 3 stk. Mannen som hjalp henne med å skaffe våpen snakker vi om da.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ville Lars Grønnerød refererer til Lillegutt som en harddisk i de første avhørene?

Fordi han ikke ønsket å bli innblandet? Han var en rutinrt herremann med over 100 dommer på den tiden. En hvor han forsøker å kjøre fra politiet i Frognerparken, en annen da han utga seg for å være politimann i forsøk på å få tak i en bil. På cella ble han tatt med stort lager av ymse narkotiske  stoffer. Under rettsaken ble han tatt for å ha mottatt amfetamin og inntatt dette i en pause i rettsaken. L var ingen smågutt i gamet.

• Liker 4
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orker ikke å gå gjennom 152 sider, men kan noen hjelpe meg med å forstå hvorfor Per og Veronica er sikted for drap når de var på hundeutstilling i Nesbyen? Var det samme dag som drapene som skjedde på natta eller hadde de overnattet på Nesbyen? Beklager min uvitenhet.

Anonymkode: 59da7...b7f

De ble siktet for medvirkning ikke drap. De ble siktet på grunnlag av vitneforklaringene til Kristin Kirkemo og Lars Grønnerød.

"bevis" som knytter dem er; ett vådeskudd i deres hjem, x-antall korte telefonsamtaler Per Orderud hadde til Lars Grønnerød, en dagbok bekjennesle fra Veronica Orderud der hun skriver hun ønsker svigerforeldrene døde (vet ikke hvilket år dette ble skrevet), Per Orderud hadde forfalsket en signatur på en kjøpskontrakt for odelsgården.

Tror kanskje ikke det er noe mer.

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hørt noe om dette. Men gi meg en lenk og jeg skal spinne videre på hvorfor han kan ha sagt det 😀

Skrevet
6 minutter siden, Simpson skrev:

Hvorfor er det en forvirrende teori om K og en torpedo utførte handlingene. V og P kan ha forstått eller visst/bestilt.

I mitt hode? Det var ikke det som faktisk skjedde. Og i mitt hode skjedde ikke dette pga det vi vet i saken. Det var aldri noen torpedoer blandet inn i dette, selv om K vanket i miljøer og hadde kontakter litt her og der. 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Simpson skrev:

Fordi han ikke ønsket å bli innblandet? Han var en rutinrt herremann med over 100 dommer på den tiden. En hvor han forsøker å kjøre fra politiet i Frognerparken, en annen da han utga seg for å være politimann i forsøk på å få tak i en bil. På cella ble han tatt med stort lager av ymse narkotiske  stoffer. Under rettsaken ble han tatt for å ha mottatt amfetamin og inntatt dette i en pause i rettsaken. L var ingen smågutt i gamet.

Det er påfallende at Per Orderud også snakker om noe datarelatert med tanke på de korte telefonsamtalene.

Skrevet
32 minutter siden, Toiny skrev:

En helt søkt teori

Korrekt, bestialske og følelsesstyrte drap, jeg vil rent ut si hat fra en av de som skjøt.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...