Frida Skrevet 21. november 2018 #2981 Skrevet 21. november 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har som tidligere nevnt en hypotese om 180-mannen. Jeg lurer på om noen av dere kloke hoder her inne kan tenke litt med meg i forhold til hvem jeg skal formidle den til? Jeg ønsker å forbli anonym for evig og alltid og det kriteriet må legges til grunn. Jeg vet Sandberg er god på anonymitet 😉 Men hvem tror dere vil forvalte informasjonen best? Anonymkode: 4df74...520 Den 180-mannen som du mener å ha funnet, har du noen formening om det er samme mann som Per Paust mistenkte? Sønnen fortalte at faren var helt sikker på en mann som trakk i trådene. Og denne mannen er ikke en av firerbanden. Et annet sted var det ei som nevnte at de håpet gårdstvisten ble løst da Per Paust var død. Det hørtes ut som om hun mente han var et alvorlig hinder for løsning. 2
Simpson Skrevet 21. november 2018 #2982 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, Frida skrev: Om de hadde fått overlevert våpen i juleselskapet samme kveld, så ser jeg det som mye mer sannsynlig at Per kanskje har kommet på mer han vil spørre om angående de våpnene. Dataproblemer er vel heller noe Lars ville sett på mens han var der, tror jeg. Og det høres mye mer sannsynlig ut at han maste om våpen slik Lars sa, enn minnebrikker. Om vi ikke vet om drapsplanlegging og kjøp av våpen, så er det mest sannsynlig med snakk om minnebrikker kanskje. Men sett i sammenheng med alt annet vi vet, så synes jeg våpen er mye mer trolig. Samtalen fra telefonen til P til L den natten etter juleselskapet, skjedde omtrent når K kom tilbake for å overnatte. De sov ikke mye på gården den natten? 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2983 Skrevet 21. november 2018 Sandberg mener politiet ikke sjekket trappen godt nok til å utelukke at morderne hadde gått i trappa. https://www.nrk.no/orderud/orderud---bevisene-1.14252898 Anonymkode: d551b...45b 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2984 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, Simpson skrev: Samtalen fra telefonen til P til L den natten etter juleselskapet, skjedde omtrent når K kom tilbake for å overnatte. De sov ikke mye på gården den natten? Kan det ha vært Kristin som brukte Pers telefon for å komme i kontakt med Lars på det tidspunktet? Hadde ikke K. og L. kranglet el.l. tidligere på kvelden, og Lars hadde kjørt avgårde? I tillegg hadde vel K vært borte i flere timer da hun plutselig kom tilbake i helt andre klær + at K hadde med seg en sekk? Anonymkode: d551b...45b 4
Simpson Skrevet 21. november 2018 #2985 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det ha vært Kristin som brukte Pers telefon for å komme i kontakt med Lars på det tidspunktet? Hadde ikke K. og L. kranglet el.l. tidligere på kvelden, og Lars hadde kjørt avgårde? I tillegg hadde vel K vært borte i flere timer da hun plutselig kom tilbake i helt andre klær + at K hadde med seg en sekk? Anonymkode: d551b...45b Ikke sekk. Hun hadde med en rosa bag. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2986 Skrevet 21. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det ha vært Kristin som brukte Pers telefon for å komme i kontakt med Lars på det tidspunktet? Hadde ikke K. og L. kranglet el.l. tidligere på kvelden, og Lars hadde kjørt avgårde? I tillegg hadde vel K vært borte i flere timer da hun plutselig kom tilbake i helt andre klær + at K hadde med seg en sekk? Anonymkode: d551b...45b Dette siste hørte jeg på en av podcastene der V. fortalte. Jeg vet ikke om jeg husker helt riktig. Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2987 Skrevet 21. november 2018 10 minutter siden, Frida skrev: Den 180-mannen som du mener å ha funnet, har du noen formening om det er samme mann som Per Paust mistenkte? Sønnen fortalte at faren var helt sikker på en mann som trakk i trådene. Og denne mannen er ikke en av firerbanden. Et annet sted var det ei som nevnte at de håpet gårdstvisten ble løst da Per Paust var død. Det hørtes ut som om hun mente han var et alvorlig hinder for løsning. Det har ingen forbindelse. Mannen var navngitt av Per og sjekket ut saken ifølge Milli. Nå har jo mange blitt det av ulike grunner i denne saken. Noen ganger holder det bare å nekte for kjennskap til eller nekte å svare 🤔 Anonymkode: 4df74...520 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2988 Skrevet 21. november 2018 5 minutter siden, Simpson skrev: Ikke sekk. Hun hadde med en rosa bag. Denne rosa bagen hun har nektet enhver befatning med kanskje? Anonymkode: 4df74...520
Simpson Skrevet 21. november 2018 #2989 Skrevet 21. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Denne rosa bagen hun har nektet enhver befatning med kanskje? Anonymkode: 4df74...520 Nei. Dette var en rosa Puma-bag.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2990 Skrevet 21. november 2018 Dette fotografiet som var postet via link i tråden som "viste" "hvor nærme" kårstua var til Orderud gård: Det må ha vært fotografert på en spesiell måte. Det var ingen forgrunn med i bildet (og dermed ikke noe som viste hele bakken (og dermed ikke kunne gi korrekt inntrykk av avstanden) mellom kårstua og Orderud gård), bortsett fra litt av låveveggen, og det var kanskje zoomet kraftig i tillegg. Fotografiet er fra denne artikkelen https://www.dagsavisen.no/innenriks/aktor-orderud-drapene-kunne-vert-avverget-1.1235174 Her er et fotografi som viser avstanden bedre. Fotografiet er fra denne artikkelen https://www.oa.no/nyheter/hadde-farlige-etterretningsoppdrag/s/1-81-4682363 (Det er 220 meter mellom kårstua og Orderud gård). Anonymkode: d551b...45b 2
RunM Skrevet 21. november 2018 #2991 Skrevet 21. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette ser jo merkelig nære ut og det ser slettes ikke ut som 220 meter mellom. Har fotografen gjort noe som gjør at husene ser nærmere ut? Fotografert med telelinse, som gjør at avstander ser mindre ut enn de er. Oversiktsbildet er bedre, og lyver ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2992 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, RunM skrev: Fotografert med telelinse, som gjør at avstander ser mindre ut enn de er. Oversiktsbildet er bedre, og lyver ikke. Takk for svar! 😊 Anonymkode: d551b...45b 1
Frida Skrevet 21. november 2018 #2993 Skrevet 21. november 2018 Begge bildene viser hvor lett det er å se en bil parkert utenfor kårboligen fra Orderud gård. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #2994 Skrevet 22. november 2018 Jeg tenkte mam måtte være skyldig utover enhver rimelig tvil jeg, for å bli dømt for noe. Jeg må vel si at i denne saken er det rimelig tvil. Uansett om de dømte er skyldige eller uskyldige, så er det tvil. Ellers hadde vi ikke snakket om det nå. Så på dette grunnlaget alene skulle de aødri vært dømt. Ikke på det tidspunktet hvertfall. Saken skulle vært etterforslet nærmere, grundigere, evt tatt tiden til hjelp. Skulle aldri dømt noen når det eksisterer så mye tvil, og så lite beviser. Anonymkode: 37ae7...b60 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #2995 Skrevet 22. november 2018 Hva hadde skjedd hvis man plutselig nå hadde løst saken, og det viste seg at det var en annen som var morderen? Hadde de dømte fått erstatning? Og i tilfelle hva/hvor mye? Hva hvis det nå plutselig viste seg at en av de dømte var morderen; kan personen da dømmes på nytt, for drap, i tillegg til medvirkning? Anonymkode: 37ae7...b60 1
jenteanonym91 Skrevet 22. november 2018 #2996 Skrevet 22. november 2018 Denne saken er så spennende! Har ikke lest hele tråden, har lest s.1-ca.20 og de siste 50 sidene. Har ikke til vane å følge med på hvilken anonym bruker som skriver hva. Men skjønner nå mot slutten at denne anonyme brukeren ...520 og ...b4 har vært aktive. Er det noen som kan oppsummere for meg hva teoriene til ...520 er? ☺️ Selv er jeg veldig skeptisk til Kristin, og trur nok hun var langt mer innblandet enn hun gir uttrykk for, og at hun nok har blitt trudd på ting i retten som ikke stemmer. Er også litt skeptisk når det gjelder Kristins far, Veronicas stefar. Mistenker han kan være 180-mannen, men bare spekulasjoner. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #2997 Skrevet 22. november 2018 Dere som trur Per og Veronica er skyldige, i en eller annen grad, hvordan forklarer dere de mange samtalene per og Lars har hatt og den påståtte våpenutleveringen? Er det noen scenarioer hvor Per og Veronica kan ha skaffet seg våpen, men at de ikke brukte det til å drepe de 3? Om de ville ha det for å forsvare seg eller noe? Anonymkode: 1943d...475
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #2998 Skrevet 22. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som trur Per og Veronica er skyldige, i en eller annen grad, hvordan forklarer dere de mange samtalene per og Lars har hatt og den påståtte våpenutleveringen? Er det noen scenarioer hvor Per og Veronica kan ha skaffet seg våpen, men at de ikke brukte det til å drepe de 3? Om de ville ha det for å forsvare seg eller noe? Anonymkode: 1943d...475 Mener såklart uskyldig Anonymkode: 1943d...475 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #2999 Skrevet 22. november 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte mam måtte være skyldig utover enhver rimelig tvil jeg, for å bli dømt for noe. Jeg må vel si at i denne saken er det rimelig tvil. Uansett om de dømte er skyldige eller uskyldige, så er det tvil. Ellers hadde vi ikke snakket om det nå. Så på dette grunnlaget alene skulle de aødri vært dømt. Ikke på det tidspunktet hvertfall. Saken skulle vært etterforslet nærmere, grundigere, evt tatt tiden til hjelp. Skulle aldri dømt noen når det eksisterer så mye tvil, og så lite beviser. Anonymkode: 37ae7...b60 Det er noe som heter sterk sannsynlighetsovervekt som disse rettmessig er dømt etter. Dette at mange ikke engang vet om dette er noe av grunnen til at jeg blir flau og forundret over at damene her tror de bidrar til oppklaring.. Grå bil ... Dere mangler totalt kunnskap. Ikke en eneste person i det norske rettsvesenet var i tvil om alles innblanding. Det er beviser nok for MEDVIRKNING!!!!!! Anonymkode: 9d22e...01e 10
miss spjåk Skrevet 22. november 2018 #3000 Skrevet 22. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, men Kristin er beskrevet på en litt annen måte av enkelte, hun hallusinerte, ser dverger, lar sønnen sin i bare bleier, han blir reddet når hun holder ham uten for en terrasse osv osv. Anonymkode: 4df74...520 Disse opplysningene er ikke verifisert, det er kun veronica som påstår dette i innleggene sine under youtuben -videoen. Jeg skjønte ikke helt poenget ditt, kristin kan fint være intelligent og formulere seg på den måten, samtidig som hun i rusa perioder kan være en dårlig mor, hallusinere osv. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå