Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lenken fungerer ikke.

Anonymkode: 4df74...520

Du må kopiera den og lima den inn.

Skrevet

Når får vi vita om saka blir tatt opp eller forblir slik den er nå?

Det er to episodar igjen nå. Så over nyttår kanskje?

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her men jeg ser ikke på det som svakhet, heller styrke. Vi ser på saken med helt nye øyne, vi husker ingenting fra pressen rundt rettsaken, og har ingen følelser knyttet til da. Det blir som metastudie, på en måte - vi får samme data men etter bredere analyse, kommer til en annen konklusjon. 

Anonymkode: ff913...749

Enig og det er viktig med nye øyne, gamle øyne har jo ikke klart å komme i mål i denne saken 😀 Og det gjør det hele langt mer spennende enn om alle skulle sitte å tenke i samme baner og tråkke gamle spor 👍🏻

• Liker 4
Skrevet

Jeg lurer på hvor mange av spørsmålene til Milli som har kommet fra brukere i denne tråden 😊

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvor mange av spørsmålene til Milli som har kommet fra brukere i denne tråden 😊

Antagelig hauger 👍🏻

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, mammahjarte skrev:

Når får vi vita om saka blir tatt opp eller forblir slik den er nå?

Det er to episodar igjen nå. Så over nyttår kanskje?

Den kommer neppe til å bli gjenopptatt. Påtalemyndighetene fikk medhold i sine påstander, og alle ble dømt .

Det må komme noe vesentlig nytt fra de dømte, som må være bevis for deres uskyld. Og det tviler jeg sterkt på at det gjør.

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antagelig hauger 👍🏻

Ja 😂

• Liker 1
Skrevet
Just now, Delgado said:

Den kommer neppe til å bli gjenopptatt. Påtalemyndighetene fikk medhold i sine påstander, og alle ble dømt .

Det må komme noe vesentlig nytt fra de dømte, som må være bevis for deres uskyld. Og det tviler jeg sterkt på at det gjør.

Enig. Eg berre lure på når forespørselen er ferdig behandla.

• Liker 1
Skrevet

Liten avsporing, men for å svare til de tidligere - Yahoo eller Altavista brukte man for å søke i 1999. Google fantes ikke, eller jeg personlig visste ikke om den ihvertfall. Men det gikk jo an å søke på nettet for det. :) Ikke helt samme nettet som nå, selvsagt, youtube fantes ikke, Facebook fantes ikke osv, :) 

jeg har forresten postet som anonym her, et par innlegg ihvertfall. Har det som vanne å huke av for anonym, dessverre. :( 

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Liten avsporing, men for å svare til de tidligere - Yahoo eller Altavista brukte man for å søke i 1999. Google fantes ikke, eller jeg personlig visste ikke om den ihvertfall. Men det gikk jo an å søke på nettet for det. :) Ikke helt samme nettet som nå, selvsagt, youtube fantes ikke, Facebook fantes ikke osv, :) 

jeg har forresten postet som anonym her, et par innlegg ihvertfall. Har det som vanne å huke av for anonym, dessverre. :( 

og nå gjorde jeg det igjen, sorry. Her er meg. 🙂 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt ok å være anonym!  Og tusen takk for info om søkemotorer, jeg visste ikke hvilke som var vanligst. Artig å vite.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Frida skrev:

Helt ok å være anonym!  Og tusen takk for info om søkemotorer, jeg visste ikke hvilke som var vanligst. Artig å vite.

Jeg husker at mange også brukte kvasir.no 😃

• Liker 8
Skrevet

Samlesiden for Orderudsaken  hos Dagbladet: https://www.dagbladet.no/emne/orderud-saken

Har dere mer informasjon (med linker) om saken (artikler, videoer, informasjon fra kommentarfelt og annet) å dele?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har som tidligere nevnt en hypotese om 180-mannen. Jeg lurer på om noen av dere kloke hoder her inne kan tenke litt med meg i forhold til hvem jeg skal formidle den til? Jeg ønsker å forbli anonym for evig og alltid og det kriteriet må legges til grunn. Jeg vet Sandberg er god på anonymitet 😉 Men hvem tror dere vil forvalte informasjonen best?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes det er virkelig vanskelig å spekulere i hvem som har avfyrt skuddene. Men jeg synes absolutt at veldig mye peker mot at de fire dømte er involvert i drapene. Spesielt Pers ekstremt utroverdige bortforklaringer av blant annet telefonkontakt med Lars er sterke indisier.

Angående attentatene, så virker det også utrolig usannsynlig at disse skulle være utført av Balkanmafia eller andre uten tilknytning til familien. Spor peker jo på Lars og Kristin! Det er da en helt utrolig tilfeldighet at dynamitten stammer fra Lars’ kjellerbod hvis det er noen utenlandske profesjonelle som har utført de relativt amatøraktige attentatsforsøkene.  Jeg forstår imidlertid ikke hvorfor Kristin og/eller Lars ikke forklarte seg ordentlig om attentatforsøkene i rettssaken om Orderuddrapene. De nektet så vidt jeg forstår kjennskap til attentatene. Hvorfor gjør spesielt Kristin det, når hun forklarer seg om masse annet i relasjon til drapsplanlegning og våpenskaffing? Er grunnen at hun vil slippe billigst mulig straffmessig? 
Endret av Jabbadabbaduu
  • Liker 6
Skrevet

Spørsmål og svar-sidene til VG https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/qa og NRK https://www.nrk.no/orderud/orderud-_-sporsmal-og-svar-1.14242569#/  (VG's side har flere spørsmål og svar enn NRK's side).

Her kan man se episoder og filmer og annet https://orderudsaken.no/

Fluktruta og om vitnet fra Ekornstien som så kvinnen og den grå bilen: https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/siste

Har dere link til podcastene og link til serien som går?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har som tidligere nevnt en hypotese om 180-mannen. Jeg lurer på om noen av dere kloke hoder her inne kan tenke litt med meg i forhold til hvem jeg skal formidle den til? Jeg ønsker å forbli anonym for evig og alltid og det kriteriet må legges til grunn. Jeg vet Sandberg er god på anonymitet 😉 Men hvem tror dere vil forvalte informasjonen best?

Jeg ville kontaktet både Sandberg og Milli

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Jabbadabbaduu skrev:

Det er da en helt utrolig tilfeldighet at dynamitten stammer fra Lars’ kjellerbod hvis det er noen utenlandske profesjonelle som har utført de relativt amatøraktige attentatsforsøkene

Andre kan ha kjøpt fra samme parti dynamitt. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...