Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Frida skrev:

Vel, da må Veronica og Per igjen seile opp som hovedmistenkte. Det var kun de som tjente på at foreldrene til Per døde. 

Jepp! Var det jeg tenkte.

Anonymkode: aa1fb...47d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Vel, da må Veronica og Per igjen seile opp som hovedmistenkte. Det var kun de som tjente på at foreldrene til Per døde. 

Er du sikker på det? Hva om noen ønsket å skade Per og Veronica ved å få de dømt for noe de ikke hadde gjort?

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis attentatforsøkene var ment å ikke skulle føre til at Anne og mannen ble skadet eller drept, og hvis attentatforsøkene kun var avledningsmanøvere for å få fokuset bort fra Annes foreldre, og at det var foreldrene som var hovedmålet i kårstua?

Beklager jeg makter ikke flere forvirrende teorier og ønsker å forhold med litt mer til ha som faktisk er mest trolig har vært gangen i det og med det får jeg si at jeg overlater din teori til evnt andre som mener det kan være noe hold i den 😀

Anonymkode: 4df74...520

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på det? Hva om noen ønsket å skade Per og Veronica ved å få de dømt for noe de ikke hadde gjort?

Tenkte du på penger @Frida da du skrev dette "Det var kun de som tjente på at foreldrene til Per døde."?
Det finnes andre motiv enn penger. Noen handler ut fra motiv om å skade andre mennesker.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager jeg makter ikke flere forvirrende teorier og ønsker å forhold med litt mer til ha som faktisk er mest trolig har vært gangen i det og med det får jeg si at jeg overlater din teori til evnt andre som mener det kan være noe hold i den 😀

Takk for svar! 😊 Det var ingen teori, men kun et spørsmål.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du? Føler du at det er relatert til det vi diskuterer i tråden? 😀

Selvsagt er det relatert til saken, at du kjenner noen av de dømte. 

Anonymkode: bb132...be4

• Liker 2
Skrevet

Tenkte du på penger @Frida da du skrev dette "Det var kun de som tjente på at foreldrene til Per døde."?
Det finnes andre motiv enn penger. Noen handler ut fra motiv om å skade andre mennesker.

Heller at den falske underskriften ikke ble avslørt i neste runde...! Og bli avslørt som løgner kan trigge mye, pluss at han taper tvisten og Anne kommer mye bedre ut.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ikke fulgt saken eller tråden nøye, så sorry om det her er et dumt spørsmål: hvorfor kan ikke "180-mannen" være lars g?

Anonymkode: c71b9...3f9

Teoretisk mulig, men jeg mener han ikke passer inn i forhold til et par ting han nevner i saken. Og hun oppfatter. 

Skrevet
1 time siden, Simpson skrev:

Ja. Du da?

Enig.

Skrevet

Intelligente forbrytere, vil ikke de sørge for å gjøre ting på en slik måte at de uskyldige som tilsynelatende har et innlysende motiv blir mistenkt i saken, og også sørge for at de selv (gjerningspersonene) ikke blir mistenkte fordi de ikke har et like innlysende motiv?

Let etter motiv som ikke er like innlysende, tenker jeg.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så akkurat et av disse såkalte «sporene» Sandberg har brukt som tilsier at søkelyset blir rettet mot Kristin. En anonymisert vitne, selvfølgelig. Vi får jo aldri mer enn A.... Vitnet sier at han er 100% sikker på at han husker hva Kristin sa i forbindelse med samtalen når det kom til motiv for å få utført drap. Hun sa nemlig at hun hadde politiske, ideologiske og privat grunner. Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen sier han.

Vi snakker altså her om Kristin, på den tiden tung rusmisbruker, skolegangen vet jeg ingen ting om. Men at hun skulle si de tre tingene i en rekkefølge, det tror jeg absolutt ingenting på. Det vitnet er definitivt «planta» Hva mener dere andre, er det sannsynlig at denne kvinnen vi har hørt beskrevet av andre i tråden her ville bruke disse ordene i sin argumentasjon for å motivere drap?

Jeg skjønner ikke at ikke Sandberg ikke snart begynner å stusse litt.

Jeg klarer ikke å se for meg en politisk interessert Kristin. Jeg ser for meg Kristin som ei jente som er glad i fart og spenning. Fester mye, kjører og mekker bil, og typisk gutteting. Ser ikke for meg henne i en miljøverngruppe f.eks. 

Hun virker rotløs og som hun kjeder seg lett om det ikke skjer mye rundt henne, dette er det inntrykket jeg har fått av henne gjennom det jeg har lest og sett på tv/nett. 

Jeg tar forbehold når jeg leser hva folk i hennes omgangskrets sier om henne, merket meg at f.eks. en av de som ble avhørt om en av Pausts sønner innrømmet at han hadde sagt noe om sønnen fordi han var sint på ham, altså hevn. Tror slike ting kan være ganske utbredt i mange rusmiljø. Så da stoler jeg ikke helt på disse vitnemålene. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Frida skrev:

Jeg klarer ikke å se for meg en politisk interessert Kristin. Jeg ser for meg Kristin som ei jente som er glad i fart og spenning. Fester mye, kjører og mekker bil, og typisk gutteting. Ser ikke for meg henne i en miljøverngruppe f.eks. 

Hun virker rotløs og som hun kjeder seg lett om det ikke skjer mye rundt henne, dette er det inntrykket jeg har fått av henne gjennom det jeg har lest og sett på tv/nett. 

Jeg tar forbehold når jeg leser hva folk i hennes omgangskrets sier om henne, merket meg at f.eks. en av de som ble avhørt om en av Pausts sønner innrømmet at han hadde sagt noe om sønnen fordi han var sint på ham, altså hevn. Tror slike ting kan være ganske utbredt i mange rusmiljø. Så da stoler jeg ikke helt på disse vitnemålene. 

3 minutter siden, Frida skrev:

Følger deg 👍🏻

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Intelligente forbrytere, vil ikke de sørge for å gjøre ting på en slik måte at de uskyldige som tilsynelatende har et innlysende motiv blir mistenkt i saken, og også sørge for at de selv (gjerningspersonene) ikke blir mistenkte fordi de ikke har et like innlysende motiv?

Jo, men har vi noen garanti for at forbryterne i dette tilfellet er intelligente? 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Frida skrev:

Jo, men har vi noen garanti for at forbryterne i dette tilfellet er intelligente? 

Nei. Men det ville være dumt å undervurdere den/de forbryterne.

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heller at den falske underskriften ikke ble avslørt i neste runde...! Og bli avslørt som løgner kan trigge mye, pluss at han taper tvisten og Anne kommer mye bedre ut.

Godt poeng, glemte det i farten. Tap av anseelse skal man ikke kimse av. Og kjekt med mye mer  penger også. Foreldrene hans hadde faktisk skrevet et nytt testamente hvor Anne ble mer tilgodesett og Per fikk tilsvarende mindre. Så foreldrene mer enn ante ugler i mosen. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt poeng, tenker det samme. Jeg tror det motivet ble brukt for alt det var verdt.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Frida skrev:

Godt poeng, glemte det i farten. Tap av anseelse skal man ikke kimse av. Og kjekt med mye mer  penger også. Foreldrene hans hadde faktisk skrevet et nytt testamente hvor Anne ble mer tilgodesett og Per fikk tilsvarende mindre. Så foreldrene mer enn ante ugler i mosen. 

Faren ( Kristian) hadde jo snakket med sin advokat om dette og var blitt rimelig steil i forhandlingene.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Godt poeng, tenker det samme. Jeg tror det motivet ble brukt for alt det var verdt.

Takk! 😊

• Liker 1
Skrevet

Nei. Men det ville være dumt å undervurdere den/de forbryterne.

Det er sant :) Og de klarte å gjennomføre drapene uten å legge igjen biologiske spor, så en viss intelligens må vi nok regne med at de har. Iallfall evne til å google!  

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Frida skrev:

Det er sant :) Og de klarte å gjennomføre drapene uten å legge igjen biologiske spor, så en viss intelligens må vi nok regne med at de har. Iallfall evne til å google!  

Takk! 😊 Google! Der sa du noe viktig! Har etterforskerne undersøkt datamaskinene til alle som har vært mistenkt i saken (og eventuelt venner/bekjente/familie av disse) for å se etter om noen av de datamaskinene har blitt brukt til å google diverse i forbindelse med drapsplanlegging og det å ikke legge igjen dna-spor/andre spor?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...