Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Frida skrev:

Hvorfor skulle eventuell vold i oppveksten tvinge moren til å ta ene datterens side? Mor og far til Kristin er skilt for lenge siden. 

Du snakker nokså "firkantet" om dette. Selvsagt kan sånne ting gjøre noe med en i en relasjon. Hva hvis noen har truet noen f.eks? Og bruke vold mot noen er alvorlig. Ingen av oss kjenner hvordan det stod til egentlig i det hjemmet, men det var åpenbart alvorlige konflikter der, mangel på ansvar osv. Hva som førte til hva og hvem som støttet hvem, kan være en nokså kompleks greie, et sammensurium av mye forskjellig. Det er alltid lett å sitte på utsiden å dømme. 

Anonymkode: bb132...be4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huffda, hvorfor går du rundt med de tankene?

Anonymkode: 4df74...520

Det er kanskje lettere å drepe igjen, dersom du har gjort det tre ganger? Og de er ute nå,

Anonymkode: 3e70d...32a

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det ønsker jeg ikke, beklager.

Hvilke andre i saken kjenner du/har du pratet med?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje lettere å drepe igjen, dersom du har gjort det tre ganger? Og de er ute nå,

Anonymkode: 3e70d...32a

Om vi antar at drapspersonene er de dømte så hadde de jo et klart motiv i denne saken. Det ble kanskje ikke helt som alle hadde tenkt i forhold til det, men Per sitter jo med gården som er antatt motiv for hele greiene. Da må det skje noe som rokker ved «verdensbildet» dems igjen. Men denne 180-mannen skulle jeg gjerne hatt bak lås og slå. Det er j’ å tenke på at han trolig kom unna.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Simpson skrev:

Hvilke andre i saken kjenner du/har du pratet med?

Hvorfor spør du? Føler du at det er relatert til det vi diskuterer i tråden? 😀

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Du da?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For min del synes jeg det er interessant i forhold til dine synspunkt i saken. Du er uten tvil veldig engasjert, og det er interessant å følge meningene dine i tråden her, så jeg ville satt pris på å vite, sånn i forhold til hvilket inntrykk du har av de forskjellige, uten at du skal trenge å utdype noe utover det du har skrevet av teorier 🙂 Men det gir deg et litt annet grunnlag enn vi andre har, som bare får representert personlighetene via media. 

Anonymkode: b863d...fb0

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker nokså "firkantet" om dette. Selvsagt kan sånne ting gjøre noe med en i en relasjon. Hva hvis noen har truet noen f.eks? Og bruke vold mot noen er alvorlig. Ingen av oss kjenner hvordan det stod til egentlig i det hjemmet, men det var åpenbart alvorlige konflikter der, mangel på ansvar osv. Hva som førte til hva og hvem som støttet hvem, kan være en nokså kompleks greie, et sammensurium av mye forskjellig. Det er alltid lett å sitte på utsiden å dømme. 

Og du er ikke firkantet i din oppfatning, neivel...Du sitter trygt plantet på utsiden og dømmer du også, når du bastant slår fast at det var åpenbart store konflikter. 

Hva hvis noen har truet noen? Hva hvis ingen har truet noen da?

En ting har du helt rett i, ingen av oss kjenner til hvordan det stod til i det hjemmet.

Kristin og Veronica har beskrevet oppveksten i hjemmet veldig forskjellig, jeg tror sannheten ligger et sted midt i mellom. Men merk deg, jeg sier jeg tror. Jeg vet ikke, jeg kommer ikke med en bastant påstand om at slik var det! 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Simpson skrev:

Ja. Du da?

På hvilken måte? Nei.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del synes jeg det er interessant i forhold til dine synspunkt i saken. Du er uten tvil veldig engasjert, og det er interessant å følge meningene dine i tråden her, så jeg ville satt pris på å vite, sånn i forhold til hvilket inntrykk du har av de forskjellige, uten at du skal trenge å utdype noe utover det du har skrevet av teorier 🙂 Men det gir deg et litt annet grunnlag enn vi andre har, som bare får representert personlighetene via media. 

Jeg forstår det du sier i forhold til mine tanker i saken. Og ja jeg er veldig engasjert. Jeg er spesielt engasjert i forhold til 180-mannen som du sikkert har fått med deg 😀 Fordi jeg er av den oppfatning at det er viktig at de finner ut hvem det er. Utover det gjør jeg som de andre, kaster ball, reflekterer, sorterer, undersøker osv. Det er mange som kan skaffe seg grunnlag ved å sette seg litt mer inn i de ulike personene, personlighetene og med det få litt mer kjøtt på beinet. Dette er vel norges mest omtalte sak, gjennom tidene. Ja, mulig jeg har en «fordel» i at jeg har litt mer kjennskap til enkelte. Men jeg har skrevet at jeg ikke ønsker fokus på det. Men på saken 😀 Det er der det interessante er slik jeg ser det.

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, Frida skrev:

Og du er ikke firkantet i din oppfatning, neivel...Du sitter trygt plantet på utsiden og dømmer du også, når du bastant slår fast at det var åpenbart store konflikter. 

Hva hvis noen har truet noen? Hva hvis ingen har truet noen da?

En ting har du helt rett i, ingen av oss kjenner til hvordan det stod til i det hjemmet.

Kristin og Veronica har beskrevet oppveksten i hjemmet veldig forskjellig, jeg tror sannheten ligger et sted midt i mellom. Men merk deg, jeg sier jeg tror. Jeg vet ikke, jeg kommer ikke med en bastant påstand om at slik var det! 

Enig med deg, åpenbart brukes kun underbygge sitt eget argument. Dette er faktum. 

Og vi vi vet jo at det er ulike synspunkter på oppveksten i dette hjemmet. Og derfor blir det feil å ta åpenbart i bruk. Det er ingenting som er åpenbart for oss andre i denne saken 😀

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Hvis man kjenner en/flere i saken, får man jo en annen innsikt enn og bare lese i mediene, lyttet til podcast, se det programmet osv. 

• Liker 2
Skrevet

Ettersom det er uklart om noen kan ha visst sikkert at Anne skulle besøke foreldrene, har ikke noen blitt forhørt angående dette da?

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 1
Skrevet

Kanskje planen var kun å drepe foreldrene og A var en overraskelse?

Anonymkode: aa1fb...47d

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom det er uklart om noen kan ha visst sikkert at Anne skulle besøke foreldrene, har ikke noen blitt forhørt angående dette da?

Spørr Milli 👍🏻😀

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje planen var kun å drepe foreldrene og A var en overraskelse?

Anonymkode: aa1fb...47d

Neppe siden Anne hadde blitt forsøkt tatt av dage 2 ganger tidligere. 

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neppe siden Anne hadde blitt forsøkt tatt av dage 2 ganger tidligere. 

Hva hvis attentatforsøkene var ment å ikke skulle føre til at Anne og mannen ble skadet eller drept, og hvis attentatforsøkene kun var avledningsmanøvere for å få fokuset bort fra Annes foreldre, og at det var foreldrene som var hovedmålet i kårstua?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva hvis attentatforsøkene var ment å ikke skulle føre til at Anne og mannen ble skadet eller drept, og hvis attentatforsøkene kun var avledningsmanøvere for å få fokuset bort fra Annes foreldre, og at det var foreldrene som var hovedmålet i kårstua?

Vel, da må Veronica og Per igjen seile opp som hovedmistenkte. Det var kun de som tjente på at foreldrene til Per døde. 

• Liker 3
Skrevet

jeg har ikke fulgt saken eller tråden nøye, så sorry om det her er et dumt spørsmål: hvorfor kan ikke "180-mannen" være lars g?

Anonymkode: c71b9...3f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...