Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at det er mye konspirasjoner her... men jogoslavia-teorien trenger ikke være så bak mål. Om Kristin var infiltrert i det miljøet som kunne drevet politisk motivert vold i kjølevannet av krigen på Balkan, så kan det faktisk være at de gikk på Anne fordi de hadde så veldig enkel tilgang på henne gjennom Kristin. Kristin fikk veldig mye hjelp fra personer i miljøet, spørsmålet er hvorfor. Skyldte de henne noe, eller skylde kanskje hun de noe i gjengjeld?

Anonymkode: 144c0...508

Hvem er 180-mannen da? I denne gjengen du antyder som kan være potensielle drapsmenn? 

Anonymkode: 4df74...520

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han vært noe særlig opptatt av temaet i ettertid da synes du? Han fokus har vært overtagelse av gården og nå gjenopptagelse av saken for å frikjenne seg selv og V.

Hvor opptatt han har vært av det er det vel ingen av oss som kan si noe om.

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, Frk.Mini skrev:

Jeg tenker motivet er fortsatt inne på det som allerede har vært i rettenn. Gårds tvisten / og At K.K hadde sitt fristed her etc.. For meg er det ett eller annet som ikke stemmer med faren. Og i denne saken viser det noe av utsagnene han kom med under rettsaken. https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/JvAQX/Orderudsaken-Rakket-ned-pa-sin-egen-datter

Veldig opptatt av å svartmale sin andre datter. Samt at hans samboer plutselig skifter side blant døttrene. Og at han kanskje kan ha vært 180 mannen.. ? Dette blir bare spekulasjoner, men en tanke jeg har. 

Følger deg i at han kan være 180-mannen teoretisk sett, men motivet synes jeg kanskje virker litt spett 😀

Skrevet

Overrasket over arvedokument Jan Christian Paust nektet også for at Anne Orderud Paust etter Per Pausts død presenterte et ferdig utfylt arveoppgjør for sine stesønner hvor det meste av ektemannens arv skulle gå til henne. Pausts kamerat har fortalte retten at Paust ble forbanna da han så dette dokumentet

Jeg så ikke dette papiret før fredag etter trippeldrapene. Jeg ble ikke forbannet, men overrasket fordi det fordelte min fars arv på en helt annen måte enn han hadde bedt om under et møte med oss brødre og Anne i Risør.

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/3R1oL/Paust-benekter-a-ha-noe-med-drapene-a-gjore

Anonymkode: 37ae7...b60

• Liker 1
Skrevet

Nei kanskje ikke, men man vet jo hva han har vært opptatt av, overtagelse a

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at han har vært lite opptatt av det i det som presenteres i media da. I tillegg ser vi, har sett og hører V mye i media. Hun er heller ikke spesielt opptatt av de bestialske drapene... men det kan jo hende de forsøker fortrenge.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er 180-mannen da? I denne gjengen du antyder som kan være potensielle drapsmenn? 

Jeg synes dere tar litt vel av her, med «etterforskningen» deres, og jeg har ikke verken lyst eller tid til å synse og mene og argumentere alt for mye. Det kan vel være «hvem som helst» av dem som er involvert. Om det skulle være politisk motivert så kan man også da ha personlige følelser rettet mot offeret. 

Hvem mener du 180-mannen er?

• Liker 4
Skrevet

Jeg ser for meg hva som skjedde:

På julefesten tok V. Og P. Opp problemet mellom kårbolig og hovedhuset. K. Tilbudte seg å skaffe folk. V. Takket ja mens P. Var usikker men ble presset av V. 

Motvillig ble P. Med uten å vite hva det innebar.

K. Koblet inn torpedo og sin familie.

P. føler seg utrygg og blir lurt til å ta imot våpen

L.g. er bare mellom mann.

Drapet skjedde og P. fikk sjokk fordi han egentlig ikke var med på dette. V. hadde vel også feiget ut men det var da forsent fordi ballen var allerde igang.

Anonymkode: 06082...c59

• Liker 2
Skrevet

Nei kanskje ikke, men man vet jo hva han har vært opptatt av, overtagelse a

La oss si at han har vært lite opptatt av det i det som presenteres i media da. I tillegg ser vi, har sett og hører V mye i media. Hun er heller ikke spesielt opptatt av de bestialske drapene... men det kan jo hende de forsøker fortrenge.

Mener du at de skal være opphengt i det resten av livene? Kanskje de ønsker å gå vidre i livene sine! Jeg tror hun har hatt nok av tid til å tenke på drapene mens hun satt inne. 

Og for alt jeg vet så kan det godt hende at de riktige personene er tatt og straffet (og da er i såfall straffen ferdig sonet og de har rett til å gå vidre i livene sine), men om det finnes den minste mulighet for at de ble drept pga politikk, etterretning og lignende, så synes jeg at det skal undersøkes skikkelig. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser for meg hva som skjedde:

På julefesten tok V. Og P. Opp problemet mellom kårbolig og hovedhuset. K. Tilbudte seg å skaffe folk. V. Takket ja mens P. Var usikker men ble presset av V. 

Motvillig ble P. Med uten å vite hva det innebar.

K. Koblet inn torpedo og sin familie.

P. føler seg utrygg og blir lurt til å ta imot våpen

L.g. er bare mellom mann.

Drapet skjedde og P. fikk sjokk fordi han egentlig ikke var med på dette. V. hadde vel også feiget ut men det var da forsent fordi ballen var allerde igang.

Anonymkode: 06082...c59

Du glemmer attentatene i forkant, som det er liten tvil om henger sammen med drapene senere. Kristin blir jo dømt for det ene, men frikjent i lagmannsretten (uten begrunnelse)

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at de skal være opphengt i det resten av livene? Kanskje de ønsker å gå vidre i livene sine! Jeg tror hun har hatt nok av tid til å tenke på drapene mens hun satt inne. 

Og for alt jeg vet så kan det godt hende at de riktige personene er tatt og straffet (og da er i såfall straffen ferdig sonet og de har rett til å gå vidre i livene sine), men om det finnes den minste mulighet for at de ble drept pga politikk, etterretning og lignende, så synes jeg at det skal undersøkes skikkelig. 

Det er det jeg mener når jeg sier fortrenge, burde kanskje skrevet glemme 😀

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dere tar litt vel av her, med «etterforskningen» deres, og jeg har ikke verken lyst eller tid til å synse og mene og argumentere alt for mye. Det kan vel være «hvem som helst» av dem som er involvert. Om det skulle være politisk motivert så kan man også da ha personlige følelser rettet mot offeret. 

Hvem mener du 180-mannen er?

Beklager om du mener det, jeg synes 180-mannen er så interessant i denne saken 😀 Kanskje fordi det kan løse hele saken. 

Jeg har min hypotese, og føler at man ikke kan slenge rundt seg med sånt her på forumet. Derfor ønsker jeg ikke å mine tanker direkte. Men har veldig lyst til at man skal tenke litt rundt hvem han kan være basert på opplysningene man har om han.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg mener når jeg sier fortrenge, burde kanskje skrevet glemme 😀

Tror nok de aldri kommer til å glemme, men legge det bak seg og fokusere på fremtiden er sikkert ikke dumt om de ønsker et  velfungerende liv. Tenk om de er uskyldige da! For en jævlig trist skjebne! 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Beklager om du mener det, jeg synes 180-mannen er så interessant i denne saken 😀 Kanskje fordi det kan løse hele saken. 

Jeg har min hypotese, og føler at man ikke kan slenge rundt seg med sånt her på forumet. Derfor ønsker jeg ikke å mine tanker direkte. Men har veldig lyst til at man skal tenke litt rundt hvem han kan være basert på opplysningene man har om han.

Håper dere tipser Øystein Milli om disse tankene 😃😃

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slik Kristin er fremstilt blir hun på en måte prototypen på den som kunne mistenkes for absolutt alt i denne saken. Det eneste jeg synes var litt spesielt var at hun & Grønnerød blei tauet inn av politiet en drøy uke etter trippeldrapene. Ikke fordi de var mistenkt for drapene, men pga. at de drev med ulovlig skyting ved en skog eller et offentlig friareal.

Hvis man konkret hadde deltatt i ett trippeldrap, hadde man så kort tid etter i det hele tatt turt drive med ulovlig skyting eller bli sett i det offentlige med ulovlige våpen i det hele tatt? Det er nok mulig, men da skal man være spenstig uredd og særdeles punch. De aller fleste hadde nok ligget særdeles lavt.

Anonymkode: 72689...701

Lars var ikke med i skogen og skjøt. Det var Kristin sammen med en annen mann. bare for å ha det klart. Politiet kunne derimot ransake leiligheten til Lars fordi Kristin oppga hans leilighet som adresse. Dermed satt både Lars og Kristin i klisteret. 

• Liker 6
Skrevet

Selv om du ikke vil navngi, kan du jo gjerne punktvis oppsummere hva som gjør at du har mistanken rettet mot en bestemt person.

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan ikke finne så mange som har uttalt seg til media i denne saken, så det må være en av de få? Synes heller ikke at noen skal navngis her i et åpent forum. 

Skrevet

Tror nok de aldri kommer til å glemme, men legge det bak seg og fokusere på fremtiden er sikkert ikke dumt om de ønsker et  velfungerende liv. Tenk om de er uskyldige da! For en jævlig trist skjebne! 

Ja det er jeg faktisk enig i, men det er j’ trist at 3 stykker er drept også. Og jeg vil tro at om P og V er uskyldige så er de allikevel interessert i få oppklart drapene.

Skrevet

Synes det er veldig rart at det er så lite fokus på informasjon som har kommet frem tidligere, for eksempel i brennpunkt i 2009. Tenker på interviuer med tidligere statsråder, trusselbildet i politikken på den tiden, brevene som ble sendt ut til flere, interviuet med moren til jentene angående Kristins kobling til jogoslavisk mafia, jogoslaviske mafians rolle i Oslos underverden på den tiden osv..,

Er disse tingene undersøkt og sjekket helt ut av saken, eller er de fortsatt løse tråder?

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Frida skrev:

Jeg kan ikke finne så mange som har uttalt seg til media i denne saken, så det må være en av de få? Synes heller ikke at noen skal navngis her i et åpent forum. 

Jeg forstod ikke helt spm ditt, men jeg tenker ikke navngi personen jeg setter i en mulig forbindelse med mannen i hvertfall.

Skrevet
9 minutter siden, Vampyrina skrev:

Håper dere tipser Øystein Milli om disse tankene 😃😃

Har det i tankene 😀Hvor er han greiest å få tak i? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...