AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2701 Skrevet 21. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det 😀 Anonymkode: 4df74...520 Har han vært nevnt tidligere i tråden? Anonymkode: bb132...be4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2702 Skrevet 21. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan ha vært for å villede også, teoretisk sett. Flytte fokus bort fra P og V. At de sammen planla denne samtalen, slett ingen umulighet. Det er mye i dette «spillet» man kan se seg litt blind på, da det lanseres teorier i hytt og pine. Anonymkode: 4df74...520 At det var P. og V. som planla denne 180-samtalen og fikk noen andre til å ringe inn samtalen, mener du? Jeg har ingen formening om hvem som planla eller ringte inn samtalen. Men hvis en eller flere personer planla denne samtalen for at politiet skulle ledes til noen andre enn dem selv og disse andre var drapsplanleggere som hadde til hensikt å drepe de tre i kårstua pinsen, var det jo sjanse for at gjerningspersonene ville blitt arrestert ved kårstua og ingen mord ville blitt begått. Altså, hvis det var slik, så ønsket ikke den/de som planla samtalen at noen skulle bli drept, men den/de ønsket at noen skulle bli tatt for drapsplanlegging og drapsforsøk? Er det mulig at det var slik? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2703 Skrevet 21. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg tror ikke P og V er innblandet i dette. Har du tipset om mistanken din? Har denne personen blitt etterforsket tidligere? Anonymkode: bb132...be4 Jeg tror de er det, alt tyder i den retningen. Og de er dømt for medvirkning. Mann trenger en del kjøtt på beinet for å tipse, så det får vi se om jeg får nok av 😀 Anonymkode: 4df74...520 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2704 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har han vært nevnt tidligere i tråden? Anonymkode: bb132...be4 De aner jeg ikke, da jeg kun har vært med fra side 90 eller noe 😀 Anonymkode: 4df74...520 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2705 Skrevet 21. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller var 180-mannen en person som slettes ikke var med på hverken drapsplanleggingen eller drapene, men at han ønsket at de som planla og de som skulle drepe skulle bli tatt? (Og at han hadde fått vite om alt dette ved at noen hadde vært løsmunnet?) Anonymkode: d551b...45b Teoretisk mulig. Anonymkode: 4df74...520 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2706 Skrevet 21. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: At det var P. og V. som planla denne 180-samtalen og fikk noen andre til å ringe inn samtalen, mener du? Jeg har ingen formening om hvem som planla eller ringte inn samtalen. Men hvis en eller flere personer planla denne samtalen for at politiet skulle ledes til noen andre enn dem selv og disse andre var drapsplanleggere som hadde til hensikt å drepe de tre i kårstua pinsen, var det jo sjanse for at gjerningspersonene ville blitt arrestert ved kårstua og ingen mord ville blitt begått. Altså, hvis det var slik, så ønsket ikke den/de som planla samtalen at noen skulle bli drept, men den/de ønsket at noen skulle bli tatt for drapsplanlegging og drapsforsøk? Er det mulig at det var slik? Anonymkode: d551b...45b Hva tror du? Anonymkode: 4df74...520 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2707 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva tror du? Anonymkode: 4df74...520 Jeg vet ikke. Det hadde jo vært mye klokere å varsle politiet direkte. Innringeren og de som eventuet planla innringningen til 180, kunne jo ikke være sikre på at 180-operatøren kom til å varsle politiet. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2708 Skrevet 21. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tror du? Anonymkode: 4df74...520 Men ja, det er mulig at uskyldige personer ønsket at skyldige personer skulle bli tatt på åstedet før de rakk å drepe. Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2709 Skrevet 21. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke. Det hadde jo vært mye klokere å varsle politiet direkte. Innringeren og de som eventuet planla innringningen til 180, kunne jo ikke være sikre på at 180-operatøren kom til å varsle politiet. Anonymkode: d551b...45b Det kunne de ikke. Og hun gjorde det heller ikke. Noen teorier rund hvorfor han spurte om taushetsplikten? Før han begynte å snakke om drapsplaner og bruke skjellsord? Anonymkode: 4df74...520 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2710 Skrevet 21. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ja, det er mulig at uskyldige personer ønsket at skyldige personer skulle bli tatt på åstedet før de rakk å drepe. Anonymkode: d551b...45b Jeg tror jeg da ville valgt å ringe politiet så ikke 3 personer risikerte å bli tatt av dage. For pinsen er vid for å si det sånn. Og om den uskyldige visste om planene, så kunne det jo hende at han ved å ringe politiet kunne hadde nok på dem som viste at de planla. Her var det jo våpen med i bildet også, som evnt kunne bli funnet under ransaking, som trolig var de i hende som planla drapene. Anonymkode: 4df74...520 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2711 Skrevet 21. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kunne de ikke. Og hun gjorde det heller ikke. Noen teorier rund hvorfor han spurte om taushetsplikten? Før han begynte å snakke om drapsplaner og bruke skjellsord? Anonymkode: 4df74...520 Det opplagte er jo at han spurte om taushetsplikten før han kunne snakke fritt om drapsplanene. Men de fleste vet at taushetsplikt blir sett bort fra i slike situasjoner der det er snakk om drap. Selvfølgelig kan det tenkes at mannen var så sløv/beruset at han ikke tenkte på dette. Allikevel tenker jeg at det er en mulighet for at han spurte angående taushetsplikt og at han deretter fortalte om at han skulle drepe, var noe han sa nettopp for at hun skulle varsle politiet. Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2712 Skrevet 21. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg da ville valgt å ringe politiet så ikke 3 personer risikerte å bli tatt av dage. For pinsen er vid for å si det sånn. Og om den uskyldige visste om planene, så kunne det jo hende at han ved å ringe politiet kunne hadde nok på dem som viste at de planla. Her var det jo våpen med i bildet også, som evnt kunne bli funnet under ransaking, som trolig var de i hende som planla drapene. Anonymkode: 4df74...520 Enig. Men det kan hende mannen var redd for å bli sporet av politiet under en eventuell telefonsamtale med politiet. Det kan hende at han også fryktet drapsplanleggerne, og at han derfor ønsket å være anonym. Hvis politiet sporet 180-mannen ville han komme til å være nødt til å vitne mot drapsplanleggerne. Men han kunne jo rett og slett gitt 180-operatøren beskjed om å overbringe en viktig beskjed til politiet, dersom han ville stoppe drapene og samtidig selv være anonym. Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2713 Skrevet 21. november 2018 37 minutter siden, miss spjåk skrev: Skytter nr. 2? Eller tenker du han var alene om å ta livet av dem? Kan du jo gi oss noen hint om disse sporene du tenker er der? Er det spor fra åstedet, avhør/intervjuer osv? Jeg tror ikke han var alene, og jeg vet ikke om han skjøt (men jeg tro kanskje ikke det), da han likte hu mor i likhet med en annen involvert somJeg heller ikke tror skjøt., men kanskje var på stedet. Jeg kan ikke gi hint om «sporene» da de med en gang røper hvem jeg har en hypotese om at det er, beklager. Anonymkode: 4df74...520
miss spjåk Skrevet 21. november 2018 #2714 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke han var alene, og jeg vet ikke om han skjøt (men jeg tro kanskje ikke det), da han likte hu mor i likhet med en annen involvert somJeg heller ikke tror skjøt., men kanskje var på stedet. Jeg kan ikke gi hint om «sporene» da de med en gang røper hvem jeg har en hypotese om at det er, beklager. Anonymkode: 4df74...520 Er det relatert til 180-oppringningene i svaleveien..?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2715 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, miss spjåk skrev: Er det relatert til 180-oppringningene i svaleveien..? Ikke min hypotese, nei 😀 Men igjen man vet aldri om denne mannen kan ha vært der. Men han er ikke nevnt blant de som var der som jeg vet om. Per var jo i Svaleveien den dagen, men han endra vel til at han hadde rota med et mulig annet besøk. Som sagt tidligere, jeg utelater ingen muligheter 😀 Og det er så mye info at man blir helt ør 😀 Anonymkode: 4df74...520 1
miss spjåk Skrevet 21. november 2018 #2716 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke min hypotese, nei 😀 Men igjen man vet aldri om denne mannen kan ha vært der. Men han er ikke nevnt blant de som var der som jeg vet om. Per var jo i Svaleveien den dagen, men han endra vel til at han hadde rota med et mulig annet besøk. Som sagt tidligere, jeg utelater ingen muligheter 😀 Og det er så mye info at man blir helt ør 😀 Anonymkode: 4df74...520 Og du er klar over at 180-mannen var et sted rundt 50årene (pluss minus)? 😉
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2717 Skrevet 21. november 2018 7 minutter siden, miss spjåk skrev: Er det relatert til 180-oppringningene i svaleveien..? Om vi legger til grunn at han mulig nevnte begravelse, så var det 14 mai og ikke da fra Svaleveien, men telefonoperatøren er usikker på nettopp det. Anonymkode: 4df74...520 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2718 Skrevet 21. november 2018 Akkurat nå, miss spjåk skrev: Og du er klar over at 180-mannen var et sted rundt 50årene (pluss minus)? 😉 Jepp 👍🏻😀 Hvis operatøren er god på å ta alder da. Anonymkode: 4df74...520 2
miss spjåk Skrevet 21. november 2018 #2719 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om vi legger til grunn at han mulig nevnte begravelse, så var det 14 mai og ikke da fra Svaleveien, men telefonoperatøren er usikker på nettopp det. Anonymkode: 4df74...520 Ja det er vel 2 datoer som er aktuelle. Interessant forresten, likhetene mellom familien Paust og Orderudfamilien, i form av familiekonflikter. Jan Paust fant rett etter farens død at stemoren hadde fordelt arven på en helt annen måte en forventet. Per Orderud var oppgitt over at faren hadde endret testamentet 3 ganger, samt høynet prisen. Per snakket ikke med sin far på 2 år, Jan Paust hadde en periode et kaldt forhold til stemoren. Jan Paust kom ikke i (stemoren) Annes begravelse, Per dro ikke i begravelsen til sin egen søsters mann. Mye bitterhet og ødelagte forhold gjennom årene. På toppen av det hele skrev Anne et testamente der Per ikke skal arve henne. Kanskje flere familieforhold hadde blitt bedre om staten ordnet med testamenter og ting var fullstendig satt for alle 🙄😅 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2720 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, miss spjåk skrev: Ja det er vel 2 datoer som er aktuelle. Interessant forresten, likhetene mellom familien Paust og Orderudfamilien, i form av familiekonflikter. Jan Paust fant rett etter farens død at stemoren hadde fordelt arven på en helt annen måte en forventet. Per Orderud var oppgitt over at faren hadde endret testamentet 3 ganger, samt høynet prisen. Per snakket ikke med sin far på 2 år, Jan Paust hadde en periode et kaldt forhold til stemoren. Jan Paust kom ikke i (stemoren) Annes begravelse, Per dro ikke i begravelsen til sin egen søsters mann. Mye bitterhet og ødelagte forhold gjennom årene. På toppen av det hele skrev Anne et testamente der Per ikke skal arve henne. Kanskje flere familieforhold hadde blitt bedre om staten ordnet med testamenter og ting var fullstendig satt for alle 🙄😅 Ja det kan du si, huff tenker jeg på en måte. Hvordan fordelte Anne arven? Har ikke fått med meg det helt. Og hva var det Jan hadde forventet? Vet du? Anonymkode: 4df74...520 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå