Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette han nevnte om Annes gallamiddager og hans spørsmål til operatøren om hun gikk på gallamiddager, er påfallende. Kan høres ut som sjalusi mot Anne?

Anonymkode: d551b...45b

Ja, tenkte på det samme. Som om han kritiserte hennes status på¨en måte, men lå en undertone som om han selv ville det?Med tanke på det han ellers sa i den samtalen, gikk det jo på tomter/verdier, så han var nok opptatt av det. Han følte urettferdighet?

Anonymkode: bb132...be4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, miss spjåk skrev:

Jeg tror han snakket om seg selv. Og at han var full eller ruset og buste ut med mer enn han hadde planlagt på slutten av samtalen. Samtidig virker det arrogant og hoverende når han sier "du vil se det på tv" og at "de kommer ikke til å mistenke meg likevel". Jeg synes likevel det er en råsjanse å ta, de fleste oppegående mennesker skjønner at taushetsplikten på 180 ikke gjelder drapstrusler. Derav tanken om at han var full eller rusa, han var såpass rusa/full at han ikke så konsekvensen det kunne fått om hun meldte fra  (politiet kunne lett ha sporet opp nr- han ikke ringte fra skjult nr). Jeg hadde først en teori om at 180-mannen begynte å få kalde føtter og egentlig håpet at drapsplanene skulle bli rapportert inn slik at drapet kanskje kunne forhindres. Og at det var derfor han spesifiserte pinsen. Men det har jeg slått litt fra meg. Man kan bli helt opphengt i 180-mannen- et skikkelig mysterium!

Jeg Følger deg i din teori. Han var full og han ble tilfeldig litt vel snakkesalig etterhvert 😀

Anonymkode: 4df74...520

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tenkte på det samme. Som om han kritiserte hennes status på¨en måte, men lå en undertone som om han selv ville det?Med tanke på det han ellers sa i den samtalen, gikk det jo på tomter/verdier, så han var nok opptatt av det. Han følte urettferdighet?

At han følte urettferdighet er det ingen tvil om, det sa han jo indirekte når han sa at om jeg fikk bestemme skulle alt sett annerledes ut eller noe i den duren.

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at dette ikke var fra hans egen fasttelefon, for  dumt går det vel ikke an å handle. Kanskje han nettopp håpet på at telefonnummeret skulle bli notert og gitt til politiet, og dermed kunne noen andre bli beskyldt for å ha ringt inn 180-samtalen. 

Hvis han var påvirket nok? Tror den samtalen var en impulshandling egentlig...

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sa ingenting i samtalen at det gikk på tomter og verdier, bare til info.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har rett 😊

• Liker 3
Skrevet

Det kan ha vært for å villede også, teoretisk sett. Flytte fokus bort fra P og V. At de sammen planla denne samtalen, slett ingen umulighet. Det er mye i dette «spillet» man kan se seg litt blind på, da det lanseres teorier i hytt og pine. 

• Liker 3
Skrevet

Det står at han snakker østlandsk. Var det noe dialekt i den eller ren bokmål? Noen form for slæng ( østkan/vestkant/bygd/by )?

• Liker 2
Skrevet

Det kan ha vært for å villede også, teoretisk sett. Flytte fokus bort fra P og V. At de sammen planla denne samtalen, slett ingen umulighet. Det er mye i dette «spillet» man kan se seg litt blind på, da det lanseres teorier i hytt og pine. 

Men jeg tror ikke P og V er innblandet i dette. Har du tipset om mistanken din? Har denne personen blitt etterforsket tidligere?

• Liker 3
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nå er jeg ikke helt med, hvordan tenker du? De risikerer jo å sette hele drapsplanleggingen rett i dass om dette blir meldt inn. Du mener de har brukt samtalen til å sette en skikkelig støkk i  Anne og bygge videre på at dette var personlig kun mot henne? men det betyr samtidig at de drapsplanene kanskje måtte bli endret eller kansellert helt, om politiet hadde informert Anne om drapstrusselen. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, miss spjåk skrev:

nå er jeg ikke helt med, hvordan tenker du? De risikerer jo å sette hele drapsplanleggingen rett i dass ved om dette blir meldt inn. 

Det spørs hvor utspekulerte de bak er om du skjønner? Jeg har latt meg rive med i alle retninger når jeg har lest denne tråden, motiver, argumenter osvosv. Derfor er alle muligheter åpne hos meg 😀

• Liker 3
Skrevet

Eller var 180-mannen en person som slettes ikke var med på hverken drapsplanleggingen eller drapene, men at han ønsket at de som planla og de som skulle drepe skulle bli tatt? (Og at han hadde fått vite om alt dette ved at noen hadde vært løsmunnet?)

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står at han snakker østlandsk. Var det noe dialekt i den eller ren bokmål? Noen form for slæng ( østkan/vestkant/bygd/by )?

Det nevnes kun østlandsk, men vi skal ikke se bort i fra litt gardssleng 😀 Men det er mye slang i Østlandsk.

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, miss spjåk skrev:

Jeg har prøvd å finne fram til disse sporene du har nevnt, men de fant jeg ikke 😊 tror bare vi tenker på samme person. 

Har han vært omtalt i saken?

Skrevet

Det spørs hvor utspekulerte de bak er om du skjønner? Jeg har latt meg rive med i alle retninger når jeg har lest denne tråden, motiver, argumenter osvosv. Derfor er alle muligheter åpne hos meg 😀

Det er bra å ha alle muligheter åpne, jeg har forandret mening underveis i tråden- mener f.eks nå jo mer jeg har satt meg inn i saken at Kristin er mer involvert enn jeg først tenkte. Var ikke klar over hvor heavy miljø hun egentlig var i. 

• Liker 4
Skrevet

Eller var 180-mannen en person som slettes ikke var med på hverken drapsplanleggingen eller drapene, men at han ønsket at de som planla og de som skulle drepe skulle bli tatt? (Og at han hadde fått vite om alt dette ved at noen hadde vært løsmunnet?)

Jeg tror han når han sier han skal drepe dem. Og at du skal få se meg på TV (da som nyheter og ikke i person selvfølgelig 😀

Skrevet

Jeg tror han når han sier han skal drepe dem. Og at du skal få se meg på TV (da som nyheter og ikke i person selvfølgelig 😀

K sa jo at hun var nyhetene, så hun var jo opptatt av det samme som denne mannen...

• Liker 2
Skrevet

Skytter nr. 2? Eller tenker du han var alene om å ta livet av dem? Kan du jo gi oss noen hint om disse sporene du tenker er der? Er det spor fra åstedet, avhør/intervjuer osv?

Skrevet

K sa jo at hun var nyhetene, så hun var jo opptatt av det samme som denne mannen...

Stemmer det 😀 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en interessant teori...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...