AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2661 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen skade skjedd 👍🏻😀 Anonymkode: 4df74...520 Takk! 😊 Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2662 Skrevet 21. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke noe om det. Men noe av det 180-mannen sa sammenfaller med ting som noen andre har sagt. Anonymkode: d551b...45b Du tenker da på disse kallenavnene han bruker? Anonymkode: 4df74...520 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2663 Skrevet 21. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk! 😊 Anonymkode: d551b...45b 😀 Anonymkode: 4df74...520 1
miss spjåk Skrevet 21. november 2018 #2664 Skrevet 21. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan det være at 180 mannen snakket på vegne av noen andre? Anonymkode: bb132...be4 Jeg tror han snakket om seg selv. Og at han var full eller ruset og buste ut med mer enn han hadde planlagt på slutten av samtalen. Samtidig virker det arrogant og hoverende når han sier "du vil se det på tv" og at "de kommer ikke til å mistenke meg likevel". Jeg synes likevel det er en råsjanse å ta, de fleste oppegående mennesker skjønner at taushetsplikten på 180 ikke gjelder drapstrusler. Derav tanken om at han var full eller rusa, han var såpass rusa/full at han ikke så konsekvensen det kunne fått om hun meldte fra (politiet kunne lett ha sporet opp nr- han ikke ringte fra skjult nr). Jeg hadde først en teori om at 180-mannen begynte å få kalde føtter og egentlig håpet at drapsplanene skulle bli rapportert inn slik at drapet kanskje kunne forhindres. Og at det var derfor han spesifiserte pinsen. Men det har jeg slått litt fra meg. Man kan bli helt opphengt i 180-mannen- et skikkelig mysterium! 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2665 Skrevet 21. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er feil. 180-mannen sa ikke dette. Viktig! Altså trenger ikke 180-mannen å ha hatt kontakt med Marie noen gang tidligere i det hele tatt. Anonymkode: d551b...45b Han må ha kjent henne, han sa hun var ei hyggelig dame. Anonymkode: 4df74...520 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2666 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han må ha kjent henne, han sa hun var ei hyggelig dame. Anonymkode: 4df74...520 Tenker du på en spesiell person? Og har han evt blitt omtalt i media? Anonymkode: bb132...be4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2667 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du tenker da på disse kallenavnene han bruker? Anonymkode: 4df74...520 Nei. Men når du nevner kallenavnene (var det skjellsordene du mente?), så kan kallenavnene ha vært bevisst plantet i 180-samtalen av den mannen som ringte, eller av den som eventuelt ba 180-mannen om å ringe, for å lede mistanken mot noen som bruker nettopp slike skjellsord. Det er mye med 180-samtalen som er svært påfallende. Det virker som om vedkommende ønsket at operatøren skulle huske samtalen. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2668 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du på en spesiell person? Og har han evt blitt omtalt i media? Anonymkode: bb132...be4 Ja jeg tenker på en spesiell person. Anonymkode: 4df74...520 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2669 Skrevet 21. november 2018 Det stod at 180 mannen ga inntrykk av at han kjente Marie, så det er jo ikke sikkert han gjorde det... Anonymkode: bb132...be4 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2670 Skrevet 21. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han må ha kjent henne, han sa hun var ei hyggelig dame. Anonymkode: 4df74...520 Eller har han eventuelt fått vite via andre at hun var hyggelig? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2671 Skrevet 21. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eller har han eventuelt fått vite via andre at hun var hyggelig? Anonymkode: d551b...45b Mulig, men lite trolig. Da hadde han ikke behøvd å nevne det. Det høres ut som han koseprater litt denne mannen. Snakker og gallamiddager, spurte hva innringer skulle i pinsen, spør om hun føler samtalen har vært hyggelig osv. En likandes kar dette her om vi ser bort i fra at han muligens har vært med på trippeldrap da 😀 Anonymkode: 4df74...520 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2672 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller har han eventuelt fått vite via andre at hun var hyggelig? Anonymkode: d551b...45b Eller det var bare noe han sa, blant mye av det andre "tørrpratet"/uvesentlige han kom med i løpet av samtalen? Anonymkode: d551b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2673 Skrevet 21. november 2018 7 minutter siden, miss spjåk skrev: Jeg tror han snakket om seg selv. Og at han var full eller ruset og buste ut med mer enn han hadde planlagt på slutten av samtalen. Samtidig virker det arrogant og hoverende når han sier "du vil se det på tv" og at "de kommer ikke til å mistenke meg likevel". Jeg synes likevel det er en råsjanse å ta, de fleste oppegående mennesker skjønner at taushetsplikten på 180 ikke gjelder drapstrusler. Derav tanken om at han var full eller rusa, han var såpass rusa/full at han ikke så konsekvensen det kunne fått om hun meldte fra (politiet kunne lett ha sporet opp nr- han ikke ringte fra skjult nr). Jeg hadde først en teori om at 180-mannen begynte å få kalde føtter og egentlig håpet at drapsplanene skulle bli rapportert inn slik at drapet kanskje kunne forhindres. Og at det var derfor han spesifiserte pinsen. Men det har jeg slått litt fra meg. Man kan bli helt opphengt i 180-mannen- et skikkelig mysterium! Ja, han er et skikkelig mysterium: var det han selv, var det for å villede, var det på vegne av en annen/andre, hadde han planlagt at han skulle ringe...Det virker jo ikke sånn. Milli sa også at han virket irrasjonell, siden han ringte, fra et fast tlfnr og spurte om hun hadde taushetsplikt. Han nevnte også rus, så det kan jo være at han var mer påvirket, og påvirket på en annen måten enn operatøren skjønte/oppfattet. Kanskje han ikke husket hele samtalen selv siden han falt ut. Anonymkode: bb132...be4 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2674 Skrevet 21. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Men når du nevner kallenavnene (var det skjellsordene du mente?), så kan kallenavnene ha vært bevisst plantet i 180-samtalen av den mannen som ringte, eller av den som eventuelt ba 180-mannen om å ringe, for å lede mistanken mot noen som bruker nettopp slike skjellsord. Det er mye med 180-samtalen som er svært påfallende. Det virker som om vedkommende ønsket at operatøren skulle huske samtalen. Anonymkode: d551b...45b Alt er jo teoretisk mulig, Ikke sant? Men som jeg tidligere skrev, i min hypotese, er han med drapskvelden. Anonymkode: 4df74...520 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2675 Skrevet 21. november 2018 Dette han nevnte om Annes gallamiddager og hans spørsmål til operatøren om hun gikk på gallamiddager, er påfallende. Kan høres ut som sjalusi mot Anne? Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2676 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, han er et skikkelig mysterium: var det han selv, var det for å villede, var det på vegne av en annen/andre, hadde han planlagt at han skulle ringe...Det virker jo ikke sånn. Milli sa også at han virket irrasjonell, siden han ringte, fra et fast tlfnr og spurte om hun hadde taushetsplikt. Han nevnte også rus, så det kan jo være at han var mer påvirket, og påvirket på en annen måten enn operatøren skjønte/oppfattet. Kanskje han ikke husket hele samtalen selv siden han falt ut. Anonymkode: bb132...be4 Jeg tenker at dette ikke var fra hans egen fasttelefon, for så dumt går det vel ikke an å handle. Kanskje han nettopp håpet på at telefonnummeret skulle bli notert og gitt til politiet, og dermed kunne noen andre bli beskyldt for å ha ringt inn 180-samtalen. Anonymkode: d551b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2677 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, han er et skikkelig mysterium: var det han selv, var det for å villede, var det på vegne av en annen/andre, hadde han planlagt at han skulle ringe...Det virker jo ikke sånn. Milli sa også at han virket irrasjonell, siden han ringte, fra et fast tlfnr og spurte om hun hadde taushetsplikt. Han nevnte også rus, så det kan jo være at han var mer påvirket, og påvirket på en annen måten enn operatøren skjønte/oppfattet. Kanskje han ikke husket hele samtalen selv siden han falt ut. Anonymkode: bb132...be4 Jeg tror han ringte for å få telefonnummeret til Anne Paust. Det begynte der, for han hadde forsøkt ringe henne i følge han selv og det var ingen som svarte eller så hadde han feil nummer. Deretter ballet det på seg. Han forteller ingenting om drapsplanene eller bruker skjellsord, før han har forsikret om taushetsplikten. Noe som taler for at han ikke ringte for å villede. Hun kunne faktisk gått til politiet med informasjonen dagen etter og dermed stanset hele greiene. Anonymkode: 4df74...520 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2678 Skrevet 21. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette han nevnte om Annes gallamiddager og hans spørsmål til operatøren om hun gikk på gallamiddager, er påfallende. Kan høres ut som sjalusi mot Anne? Anonymkode: d551b...45b Ikke i mine ører. Jeg tror han tvert i mot lar seg imponere av folk som er noe, blir til noe og har høy anseelse blant andre. Men det er min teori 😀 Han minner meg om noen jeg kjenner, flere jeg kjenner, landsens mennesker er de alle merkelig nok 😀 Anonymkode: 4df74...520 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2679 Skrevet 21. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, han er et skikkelig mysterium: var det han selv, var det for å villede, var det på vegne av en annen/andre, hadde han planlagt at han skulle ringe...Det virker jo ikke sånn. Milli sa også at han virket irrasjonell, siden han ringte, fra et fast tlfnr og spurte om hun hadde taushetsplikt. Han nevnte også rus, så det kan jo være at han var mer påvirket, og påvirket på en annen måten enn operatøren skjønte/oppfattet. Kanskje han ikke husket hele samtalen selv siden han falt ut. Anonymkode: bb132...be4 Det har jeg også tenkt! Anonymkode: d551b...45b 1
miss spjåk Skrevet 21. november 2018 #2680 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at dette ikke var fra hans egen fasttelefon, for så dumt går det vel ikke an å handle. Kanskje han nettopp håpet på at telefonnummeret skulle bli notert og gitt til politiet, og dermed kunne noen andre bli beskyldt for å ha ringt inn 180-samtalen. Anonymkode: d551b...45b Jeg har tenkt på dette også. Kan hende. Men personlig tror jeg at han var så påvirket at han ikke hadde helt kontroll på seg selv. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå