Gå til innhold

Gåten Orderud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et vitne mener at hun så Per og Veronica Orderud i en grå bil utenfor Annes leilighet rett før det siste attentatforsøket https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6nnlGL/sett-i-bil-ved-attentat-aasted

Kan det ha vært en mann som til forveksling så ut som Per?

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Rotemor skrev:

Nei. Det er du som ikke forstår. Du får spørre på Pm. Det «samtykke» kan arvinger oppheve ved død. Den i uskifte kan også oppheve avtalen. Det er arvtager som skal ivareteas. Men PM fra nå.

Du har feil, og bør lese deg opp før du uttaler deg. Eneste gangen et særkullsbarn kan trekke et samtykke er om en verge at samtykket på vegne av et mindreårig særkullsbarn. 

Legger ved link og sitat;

https://familiejuss.no/a-sitte-uskiftet-bo-forstavdodes-saerkullsbarn/

Virkningen av samtykke 

Dersom særkullsbarnet først har gitt sitt samtykke til uskifte, er vedkommende bundet av det.

Anonymkode: 590c1...599

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frida skrev:

Per har vel endel nære som er på omtrent samme alder, tror jeg vil begynne å forske litt på dette jeg også. Kjøper absolutt teorien din, er den beste som hittil har kommet frem angående 180-mannen, synes jeg. 👍🏻

Takk! Og gjør for all del det 👍🏻 noen evnt mistanker du kan finne mot noen her i åpent forum. Jeg har funnet ennå en artikkel som underbygger teorien om hvem denne mannen er. Og jeg er sikker på at andre kan finne dette også om de leter. Stå på! Kanskje vi kan klare å løse Orderud gåten sammen 😁

Anonymkode: 4df74...520

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Og gjør for all del det 👍🏻 noen evnt mistanker du kan finne mot noen her i åpent forum. Jeg har funnet ennå en artikkel som underbygger teorien om hvem denne mannen er. Og jeg er sikker på at andre kan finne dette også om de leter. Stå på! Kanskje vi kan klare å løse Orderud gåten sammen 😁

Har dere varslet Øystein Milli om deres teorier?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har feil, og bør lese deg opp før du uttaler deg. Eneste gangen et særkullsbarn kan trekke et samtykke er om en verge at samtykket på vegne av et mindreårig særkullsbarn. 

Legger ved link og sitat;

https://familiejuss.no/a-sitte-uskiftet-bo-forstavdodes-saerkullsbarn/

Virkningen av samtykke 

Dersom særkullsbarnet først har gitt sitt samtykke til uskifte, er vedkommende bundet av det.

Jepp. ETTER DØD. Les igjen!!!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Simpson skrev:

180-sporet er basert på mange antakelser. Om jeg henger meg på dine beskrivelser over og hører podcaster og ser fra serien, er dette faren til K. Han er veldig overbevisende i egne øyne, og ble kalt verdensmester av Kristian O. ?

Jeg er enig i at det kan tenkes at det er han, men det er ikke han jeg mistenker med tanker på spor jeg mener han har etterlatt seg i saken i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere varslet Øystein Milli om deres teorier?

Tror du han er interessert i teoriene til noen Sherlocker på kvinneguiden? 😀

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rotemor skrev:

Jepp. ETTER DØD. Les igjen!!!!!

Nei, ikke etter. Før. Les artikkelen, men jeg limer inn siden det synes å være vanskelig for deg; 

Ektefeller vil imidlertid ofte sikre at hver av dem kan sitte i uskiftet bo før noen av dem går bort. I juridisk teori er det lagt til grunn at samtykke til uskifte kan gis også før førstavdødes bortgang. Dette kan for eksempel gjøres ved en samtykkeerklæring som inntas i testamentet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du han er interessert i teoriene til noen Sherlocker på kvinneguiden? 😀

Ja, absolutt! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke etter. Før. Les artikkelen, men jeg limer inn siden det synes å være vanskelig for deg; 

Ektefeller vil imidlertid ofte sikre at hver av dem kan sitte i uskiftet bo før noen av dem går bort. I juridisk teori er det lagt til grunn at samtykke til uskifte kan gis også før førstavdødes bortgang. Dette kan for eksempel gjøres ved en samtykkeerklæring som inntas i testamentet.

Som særkullsbarn ETTER død skal signere for ved tinglysing.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limer det inn for deg ettersom det virker vanskelig for deg å forstå. Man skal nemlig ha denne angreretten fordi man kan presses til noe man ikke vil.

Men nå har jeg mange nok ganger oppfordret til Pm. Vi spammer tråden.

1D842B40-7C86-4062-97FF-B0D816A14DD3.png

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Som særkullsbarn ETTER død skal signere for ved tinglysing.... 

Det forhåndsgitte samtykke kan brukes ved en tinglysning. 

Kan du ikke bare innrømme at du har feil? Jeg har sendt deg linker som beviser det jeg skriver, og jeg har nettopp vært igjennom det samme med advokater da vi er to særkullsbarn på hver side i min familie, og våre foreldre vil sikre hverandre. Som det også står i artikkelen er det grunnen til at et samtykke gitt før første part er død, er gjeldende. Den som kan trekke seg derimot er parten som sitter i uskifte. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere ta denne uskiftet-bo-diskusjonen i  en egen tråd på forbruker, og linke til tråden her? 😊

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lars Orderud tok ekteparets parti, mens Harald Orderud mistenker Per og Veronica. https://www.nrk.no/norge/beskrevet-som-slangen-i-paradis-1.522615

Hvorfor hadde de så forskjellige syn på P. og V.?

Harald O. var svært forutinntatt fra første sekund etter drapene og helt overbevist om at V og P sto bak styrt av V. Han har beskrevet forandringene som skjedde med P fra hun kom til gården. P trengte helt klart et kvinnfolk, mener jeg. Harald O. må ha påvirket politiet en god del med sin måte å fortolke alt inn i V og P disfavør. Han har helt klart vært en betydningsfull aktør.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han sa at han fant på at hun hadde sagt det

Denne Ole Robert Krikemo er derimot veldig interessant, fordi han trolig vet mer enn det han har fortalt som jeg tror kan knytte P og V enda tettere opp mot drapsplanleggingen og våpenhåndtering. Men det blir vel neppe  noe mer man får ut av han om det ikke skulle bli gjenopptagelse av saken da. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan dere ta denne uskiftet-bo-diskusjonen i  en egen tråd på forbruker, og linke til tråden her? 😊

Har ikke behov for å diskutere det noe mere da jeg har bevist hva som er fakta. Jeg er nå ferdig med diskusjonen for min del ☺️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, absolutt! 

Ja da får vi kanskje snakke litt med han etterhvert da 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke behov for å diskutere det noe mere da jeg har bevist hva som er fakta. Jeg er nå ferdig med diskusjonen for min del ☺️

Ok 😊 Det er fint at viktige fakta har kommet frem 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da får vi kanskje snakke litt med han etterhvert da 😀

Ja 😊 Takk! 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...