Frida Skrevet 19. november 2018 #2401 Skrevet 19. november 2018 1 minutt siden, Simpson skrev: Lurer på hva det var som gjorde at mange av Kirkemoene tok parti for enten V eller K. Alle må ha vært veldig fornøyde før drapene, ettersom de invaderte Orderud gård. Sverre var iflg ham selv på kårboligen til middag f.eks. De må ha trivdes på gården og dette er takket være V? Familien Kirkemo ble nok tvunget til å ta parti, det gikk nok ikke an å være på begge sider, Veronicas og Kristins. Og så startet skittkastingen fra begge sider og i dag har de vel ingen kontakt, 19 år etter. Tror nok de trivdes der og hjalp til en del. Veronica fortalte bl.a. at Kristin demonterte en traktor og satte den sammen igjen og den fungerte flott. Ingen av dem som hadde trodd det. Så ...bra gjort av et amfetaminvrak, vil jeg si. 4
Hunky Dory Skrevet 19. november 2018 #2402 Skrevet 19. november 2018 6 minutter siden, Frida skrev: Familien Kirkemo ble nok tvunget til å ta parti, det gikk nok ikke an å være på begge sider, Veronicas og Kristins. Og så startet skittkastingen fra begge sider og i dag har de vel ingen kontakt, 19 år etter. Tror nok de trivdes der og hjalp til en del. Veronica fortalte bl.a. at Kristin demonterte en traktor og satte den sammen igjen og den fungerte flott. Ingen av dem som hadde trodd det. Så ...bra gjort av et amfetaminvrak, vil jeg si. Dette blir vel ikke sagt noen plass 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #2403 Skrevet 19. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var interessant. Jeg er enig med andre her, at du bør tipse om denne observasjonen. For alt vi vet, kan dette være en viktig brikke i denne saken. Man taper i alle fall ikke noe på å prøve. Anonymkode: 4cb1b...a3b Seriøst?? Tror dere ikke politiet har sett dette selv??? Folk og Internett... Anonymkode: 9d22e...01e 9
Frida Skrevet 19. november 2018 #2404 Skrevet 19. november 2018 2 minutter siden, Hunky Dory skrev: Dette blir vel ikke sagt noen plass Mer enn antydet iallfall, det er mitt inntrykk. 1
Simpson Skrevet 19. november 2018 #2405 Skrevet 19. november 2018 1 minutt siden, Frida skrev: Familien Kirkemo ble nok tvunget til å ta parti, det gikk nok ikke an å være på begge sider, Veronicas og Kristins. Og så startet skittkastingen fra begge sider og i dag har de vel ingen kontakt, 19 år etter. Tror nok de trivdes der og hjalp til en del. Veronica fortalte bl.a. at Kristin demonterte en traktor og satte den sammen igjen og den fungerte flott. Ingen av dem som hadde trodd det. Så ...bra gjort av et amfetaminvrak, vil jeg si. Mener det er en misforståelse at folk som bruker amfetamin/kokain, speed er vrak. Isåfall etter veldig mange år? Mange vanlige folk kan holde på lenge før det blir noen krise. I orderudsaken kom mange av aktørene og vitnene lett unna ved å skylde på rus.....husker ikke.... Jeg tror det må være en konkret hendelse, eller avtale som brytes som er årsaken til de harde frontene. 4
Simpson Skrevet 19. november 2018 #2406 Skrevet 19. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst?? Tror dere ikke politiet har sett dette selv??? Folk og Internett... Anonymkode: 9d22e...01e Det er sløvt hvis ikke både politiet og media følger med her ? 1
Frida Skrevet 19. november 2018 #2407 Skrevet 19. november 2018 Akkurat nå, Simpson skrev: Mener det er en misforståelse at folk som bruker amfetamin/kokain, speed er vrak. Isåfall etter veldig mange år? Mange vanlige folk kan holde på lenge før det blir noen krise. I orderudsaken kom mange av aktørene og vitnene lett unna ved å skylde på rus.....husker ikke.... Jeg tror det må være en konkret hendelse, eller avtale som brytes som er årsaken til de harde frontene. Ja, du har nok rett i det. Ikke at jeg er noen ekspert på narkotika, men det høres mer sannsynlig ut. Holder det ikke at Kristin impliserer sin søster Veronica i trippeldrap? Er ikke det en hendelse voldsom nok til at frontene blir veldig harde? 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #2408 Skrevet 19. november 2018 Akkurat nå, Simpson skrev: Det er sløvt hvis ikke både politiet og media følger med her ? Følger med denne tråden her på KG? 😊 Tips Milli om tråden vår 😊 Anonymkode: d551b...45b 4
Simpson Skrevet 19. november 2018 #2409 Skrevet 19. november 2018 3 minutter siden, Frida skrev: Ja, du har nok rett i det. Ikke at jeg er noen ekspert på narkotika, men det høres mer sannsynlig ut. Holder det ikke at Kristin impliserer sin søster Veronica i trippeldrap? Er ikke det en hendelse voldsom nok til at frontene blir veldig harde? Det at K snakker V og P inn i saken er jo en dramatisk endring i hva K tidligere fortalte noen av sine venner : det er blodig urettferdig hvis ikke P får gården...noe i den duren. Derfra til å plassere the smoking guns hos V og P. Nå hadde K ett drittsinne, så noe må ha skjedd tenker jeg.
Harleqin Skrevet 19. november 2018 #2410 Skrevet 19. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: hvordan kan du eller andre her vite hvilken interesse P og V hadde til hva som skjedde med deres slektinger? Tror du at du/andre får se alt de tenker/føler rundt denne saken? Selv om den er offentlig betyr det ikke at man lar presse/andre osv få vite alt man tenker... https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e11XJM/tror-veronica-kan-ha-plantet-bevis?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=qnnXaz - Siste kapittel er ikke skrevet. Vi kommer ikke til å gi oss, og vil vite hvem som har skutt. (For de av dere som maser om at V og P heller burde være opptatt av hvem som drepte, istedenfor å snakke om at de er uskyldige og vil gjenoppta saken - så viser dette intervjuet av Veronica at de faktisk har vært opptatt av dette også... ) 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #2411 Skrevet 19. november 2018 12 minutter siden, Frida skrev: Ja, du har nok rett i det. Ikke at jeg er noen ekspert på narkotika, men det høres mer sannsynlig ut. Det kan jo henge sammen med at du nevner at ikke alle som ruser seg dreper og da er det kanksje enklere å tenke at da må Kristin være et vrak, men det trenger hun ikke være. Hun kan være en som ruser seg, har paranoia og vrangforestillinger og kanskje også skyter, folk. Anonymkode: b1e0a...dfa 2
Frida Skrevet 19. november 2018 #2412 Skrevet 19. november 2018 5 minutter siden, Simpson skrev: Det at K snakker V og P inn i saken er jo en dramatisk endring i hva K tidligere fortalte noen av sine venner : det er blodig urettferdig hvis ikke P får gården...noe i den duren. Derfra til å plassere the smoking guns hos V og P. Nå hadde K ett drittsinne, så noe må ha skjedd tenker jeg. Om de fire planla og noen av dem utførte drapene, så ville vel Kristin ikke ta på seg skylden alene? Da er det forståelig at hun drar inn de tre andre også, eller Lars var jo innblandet allerede pga. våpenet. Men Kristin ville neppe tatt på seg hele skylden for søsteren og Per om de var involvert alle sammen. 3
Harleqin Skrevet 19. november 2018 #2413 Skrevet 19. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom Veronica har tenkt å forandre forklaringene sine nå, til ulempe for Per, kan det bli en interessant gjenopptakingsrunde.. Dette ble jo bare en helt merkelig uttalelse fra Veronica, for å si det mildt. Den av naboene som satte oppe til 04.00 denne natten måtte jo IHVERTFALL ha fått med seg traktorkjøring denne natten... Men, nå ble jeg litt nyskjerrig her, hvor langt er det til Nesbyen, og var det ikke søndagen de var på hundeutstilling?? Var de begge dagene? 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #2414 Skrevet 19. november 2018 6 minutter siden, Harleqin skrev: Dette ble jo bare en helt merkelig uttalelse fra Veronica, for å si det mildt. Den av naboene som satte oppe til 04.00 denne natten måtte jo IHVERTFALL ha fått med seg traktorkjøring denne natten... Men, nå ble jeg litt nyskjerrig her, hvor langt er det til Nesbyen, og var det ikke søndagen de var på hundeutstilling?? Var de begge dagene? De må hvertfall ha vært der lørdag siden politiet ringte dem den dagen for å informere om drapene. Tror neppe de dro tilbake dagen etterpå. Anonymkode: b1e0a...dfa 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #2415 Skrevet 19. november 2018 18 minutter siden, Harleqin skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e11XJM/tror-veronica-kan-ha-plantet-bevis?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=qnnXaz - Siste kapittel er ikke skrevet. Vi kommer ikke til å gi oss, og vil vite hvem som har skutt. (For de av dere som maser om at V og P heller burde være opptatt av hvem som drepte, istedenfor å snakke om at de er uskyldige og vil gjenoppta saken - så viser dette intervjuet av Veronica at de faktisk har vært opptatt av dette også... ) Står også litt om bagen der som parykken lå i. Anonymkode: b1e0a...dfa 1
Simpson Skrevet 19. november 2018 #2416 Skrevet 19. november 2018 2 minutter siden, Harleqin skrev: Dette ble jo bare en helt merkelig uttalelse fra Veronica, for å si det mildt. Den av naboene som satte oppe til 04.00 denne natten måtte jo IHVERTFALL ha fått med seg traktorkjøring denne natten... Men, nå ble jeg litt nyskjerrig her, hvor langt er det til Nesbyen, og var det ikke søndagen de var på hundeutstilling?? Var de begge dagene? De kjørte til Nesbyen ca kl 11 lørdag. Ca 2 timer å kjøre. Der var de sammen med venner, herunder Sverre K, hans kone og sønnen til K. De bodde på hotell. 2
Simpson Skrevet 19. november 2018 #2417 Skrevet 19. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De må hvertfall ha vært der lørdag siden politiet ringte dem den dagen for å informere om drapene. Tror neppe de dro tilbake dagen etterpå. Anonymkode: b1e0a...dfa Nei. Først søndag ble ugjerningen oppdaget av Hans og Harald Orderud. Politiet ringte på ettermiddagen søndag. 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #2418 Skrevet 19. november 2018 11 minutter siden, Simpson skrev: Nei. Først søndag ble ugjerningen oppdaget av Hans og Harald Orderud. Politiet ringte på ettermiddagen søndag. my bad. Anonymkode: b1e0a...dfa
Simpson Skrevet 20. november 2018 #2419 Skrevet 20. november 2018 De som var på Orderud om ettermiddagen fredag før pinse, må ha sett Annes golf parkert på framsiden av kårboligen. Hvem hjalp P og V med våronna? Samme kveld fikk P og V besøk av bestevenninnen og mannen til feiring med vin av at gårdstvisten var løst. Dette fikk V tlf om av adv tidligere fredagen og hun løp ut på jordet til P som satt i traktoren, og fortalte han de gode nyhetene. Kunne V og P ha glemt og varsle K og L om at gårdstvisten var over? Og at K og L utførte drapene uten at det lenger var nødvendig. Derfor K og L snakket V og P inn i saken. Kan det være så "dumt"? 1
Harleqin Skrevet 20. november 2018 #2420 Skrevet 20. november 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: De må hvertfall ha vært der lørdag siden politiet ringte dem den dagen for å informere om drapene. Tror neppe de dro tilbake dagen etterpå. Anonymkode: b1e0a...dfa Sakset fra en eller annen side på NRK... : Drapene skjedde natt til lørdag, og da var Per og Veronica Orderud ifølge sin egen forklaring hjemme på gården. De døde ble derimot ikke funnet før søndag formiddag, altså mer enn et døgn etter drapene. På dette tidspunktet hadde Per og Veronica reist på hundeutstilling til Nesbyen. Det var altså der de var da de fikk beskjed om drapene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå