Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere anonyme som snakket om, og linket til flere saker om at det kanskje var bare en drapsmann. Det gir litt mer mening. For da bortfaller det «problemet» om hvorfor begge drapsmann sto oppe og bare ventet på Anne komme opp selv, i et lite soverom. Det gjør mer mening at det var bare en person der, for da kunne ikke denne personen gjøre annet enn å være på en plass samtidig.

Men trodde det var ganske bevist at det var to personer, på grunn av fotavtrykk på åstedet ? Eller er det antatt to personer, pga av to våpen som ble brukt? Men kan jo være så enkelt som at 38 kaliberet bare hadde tre patroner, så man måtte bruke våpen nr to etter den var tom. 

• Liker 3
Skrevet

For å finne eieren av håret, burde det jo samles inn DNA-prøver fra alle som de tiltalte har vært i kontakt med i tiden (de siste årene) før drapene fant sted.

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange menn finnes det på morssiden i slekten til Marie? Noen som vet noe om det? Kanskje ikke, de har ikke vært mye omtalt i media.

Anonymkode: f8e23...c5e

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For å finne eieren av håret, burde det jo samles inn DNA-prøver fra alle som de tiltalte har vært i kontakt med i tiden (de siste årene) før drapene fant sted.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Men jeg tor ikke det er bare bare å få hentet inn noe DNA om du ikke langt på vei kan bevise at de har vært med på noe. Hadde jeg vært etterforsker i saken, hadde jeg kanskje ikledd meg noe som anonymiserer meg og lusket rundt en mørk natt og rotet litt rundt i søpla til en eller annen feks 😂

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK takk for svar. Men om han blir tatt for involvering  i drapene og forfalskning,  så kan det blir vanskelig for ham å få fortsette driften i hvertfall. Noen under dem har jobbet mer iherdig enn andre for at han skulle være drapsmann i hverffall. Og de sitter på morssiden.

Men det var jo morssiden som anla sak mot de andre arvingene på farssiden? Og morssidens arvinger ville gi arven til Per? Hvorfor vil de da jobbe for at Per skal være drapsmann? 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, RedFox81 said:

Dere anonyme som snakket om, og linket til flere saker om at det kanskje var bare en drapsmann. Det gir litt mer mening. For da bortfaller det «problemet» om hvorfor begge drapsmann sto oppe og bare ventet på Anne komme opp selv, i et lite soverom. Det gjør mer mening at det var bare en person der, for da kunne ikke denne personen gjøre annet enn å være på en plass samtidig.

Jeg kan forsåvidt si meg enig i dette, men litt risiko for å ikke klare å drepe alle i boligen var jo til stede, men kanskje det ikke ble vektlagt så sterkt? 

5 minutter siden, RedFox81 said:

Men trodde det var ganske bevist at det var to personer, på grunn av fotavtrykk på åstedet ? Eller er det antatt to personer, pga av to våpen som ble brukt? Men kan jo være så enkelt som at 38 kaliberet bare hadde tre patroner, så man måtte bruke våpen nr to etter den var tom. 

lurer på om jeg så noe med at det faktisk var funnet flere spor etter to gjerningspersoner? det var noe med at det var andre fotavtrykk bak kristian og at "dameavtrykket" ikke hadde beveget seg bak han og skutt han i nakken blant annet. 

Om ikke så er jeg enig i at det ville gitt mest mening om det var en person på åstedet. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, RedFox81 skrev:

Det at våpnene var brukt på så forskjellige måter, er en av grunnene til at de antok at det var to som skjøt. "En av skytterne visste hvor han skulle treffe", mener jeg at det sto.

Det ble også funnet vage fotspor (som var uten skoavtrykk, og som kanskje var avsatt med sko som var helt dekket med raggsokker?), i tillegg til avtrykkene fra dameskoen. 

I en artikkel som jeg linket til i dag, står det at det hele kan ha vært over på så kort tid som 3 minutter.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, RedFox81 skrev:

38-kaliberen hadde seks patroner, tre ble brukt. Det var vel bl.a. skytemønsteret som indikerte at det var to skyttere, den ene en øvet skytter, den andre mer uerfaren. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Men det var jo morssiden som anla sak mot de andre arvingene på farssiden? Og morssidens arvinger ville gi arven til Per? Hvorfor vil de da jobbe for at Per skal være drapsmann? 

Jeg tror ikke de anla sak mot dem av noen annen grunn enn å grabbe til seg mest mulig av arven etter Anne. Men de har også motsatt seg at Per skal få tilbake gården om jeg husker riktig?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

jeg så noe med at det faktisk var funnet flere spor etter to gjerningspersoner? det var noe med at det var andre fotavtrykk bak kristian og at "dameavtrykket" ikke hadde beveget seg bak han og skutt han i nakken blant annet. 

Det stemmer. Men i teorien, hvis det var kun 1 person på åstedet, kan den som avsatte dameskoavtrykk ha trukket noe annet utenpå skoene før h*n gikk for å skyte Kristian i nakken, og dermed laget disse vage fotavtrykkene.

Skrevet

Det er Veronica og Pers venner som jobber iherdig for at saken skal bli gjenopptatt og Per og Veronica skal bli renvasket. Ikke morssiden.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Men jeg tor ikke det er bare bare å få hentet inn noe DNA om du ikke langt på vei kan bevise at de har vært med på noe. Hadde jeg vært etterforsker i saken, hadde jeg kanskje ikledd meg noe som anonymiserer meg og lusket rundt en mørk natt og rotet litt rundt i søpla til en eller annen feks 😂

Skal vi starte som omreisende frisører? 😁

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke de anla sak mot dem av noen annen grunn enn å grabbe til seg mest mulig av arven etter Anne. Men de har også motsatt seg at Per skal få tilbake gården om jeg husker riktig?

Sånn som jeg forstod det så ville farssiden bruke arven til å opprette et fond. Morssiden ville gi arven til Per så han kunne kjøpe tilbake gården. 

Farssiden ville gi ham arven om han ble frikjent for mordene. 

Du kan lese om det Vil ha fond av orderud-arven  (VG)

Endret av Frida
endret til riktig link
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det stemmer. Men i teorien, hvis det var kun 1 person på åstedet, kan den som avsatte dameskoavtrykk ha trukket noe annet utenpå skoene før h*n gikk for å skyte Kristian i nakken, og dermed laget disse vage fotavtrykkene.

Nei, det synes jeg ville vært svært usannsynlig. ville du gjort det selv og til hvilken nytte? dette blir litt som å se bevisene og lagene en teori som passer inn i etterkant

• Liker 4
Skrevet

1 eller 2 skyttere + eventuelt 2 vakter?

• Liker 2
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Frida skrev:

Sånn som jeg forstod det så ville farssiden bruke arven til å opprette et fond. Morssiden ville gi arven til Per så han kunne kjøpe tilbake gården. 

Farssiden ville gi ham arven om han ble frikjent for mordene. 

Du kan lese om det Nrk Arven deles likt

Lest, finner ikke noe om fond?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, megda skrev:

Nei, det synes jeg ville vært svært usannsynlig. ville du gjort det selv og til hvilken nytte? dette blir litt som å se bevisene og lagene en teori som passer inn i etterkant

Det du sier er klokt 😊 Men teoretisk: Hvis morderen ville ha det til å se ut som om to gjerningsmenn var på åstedet og morderen skulle kaste skylden på to uskyldige, så kan morderen ha funnet på å gjøre dette.

Skrevet

Lest, finner ikke noe om fond?

La inn feil link, har rettet det nå. 

• Liker 2
Skrevet

1 eller 2 skyttere + eventuelt 2 vakter?

2 skyttere, Kristin og Veronica  , 2 vakter Per og 180-mannen er min tanke.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Frida skrev:

La inn feil link, har rettet det nå. 

Takk

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...