Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det ikke meg du svarte, men politiet selv innrømmer senest idag, svakhet i etterforskningen , så hvis du følger med på hva som skjer , og ikke bare tviholder på en dom som har mange huller i seg, hadde det hevet debatten her i tråden. 

Anonymkode: bb132...be4

Ja, det er visse ting man ikke kom til bunns i, eksempelvis 180-samtalen. Uten at jeg finner det frifinnende overfor de domfelte, så hadde det vært fint med noen konkrete svar der.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnet funn av den sokken i nærheten av den veien som fører opp til Fjellet, ble det vel trodd at fluktruten var i den retningen?
Kan de involverte (hvis de var mer enn en) ha hatt flere fluktruter (både mot Fjellet og gjennom skogen), eller var sokken plantet for å få etterforskerne til å tro at fluktruten var i den retningen?

Anonymkode: d551b...45b

Skrevet
2 timer siden, Hamhamham skrev:

For mitt vedkommende har jeg vel svart på det aller meste som har kommet av andre teorier, men uten at jeg hittil har sett at det har kommet noe som tyder på at dommen er feil. Som sagt reagerer jeg ikke på spekulasjoner, men bastante meninger om at helt usannsynlige hendelsesforløp bare "må" være riktige. Man kan fint lansere mulige teorier, det er interessant å diskutere, men noen innlegg blir litt useriøse når man slår fast det ene og det andre uten særlig gode begrunnelser.

Hverken politiet eller folk her inne har klare tydelige bevis på at det var Veronica og Per som drepte de. Per i dag er også det en teori, og det er flere involverte som også er mulig drapsperson.

Hadde det ikke vært tvil om hvem som drepte de hadde det ikke vært så mye fokus på det i media heller. Det har vært slurv fra politiets side, spor som ikke har blitt fulgt opp, spor som har blitt tuklet med blant annet sokken som havnet i den ene hundens munn og deretter i lomma til politimannen, det har kommet inn nye vitner etc. De har fortsatt ikke funnet ut hvem som drepte de. 

Jeg har sett flere gode teorier og begrunnelse på at andre enn Per og Veronica har drept de. 

Anonymkode: e7c42...83d

• Liker 2
Skrevet

Ja, og hvorfor snakke så lenge og si så mye? For å være sikker på at samtalen skulle bli husket?

180-mannen sa også ting som svært få hadde kjennskap til, bl.a. noe om leieboere og noe om hvordan det så ut i området.

Politiet mente å spore samtalen til bopelen til bopelen til barndomshjemmet til Veronica  og Kristin, så det er jo ikke utenkelig å anta at en mann med tilknytning til en eller begge de to var den som ringte. Altså ikke noe helt uavhengig spor, men knyttet til de domfelte. Om det var bevisst for å villede polititet til å tro at noen var ute etter Anne av andre grunner er fullt mulig. Men hvem som ringte er er mysterium, åpenbart noen som visste. Om det var en planlagt oppringing eller en som bare pratet for mye i fylla om noe han visste er vanskelig å si. Men siden det knyttes til denne bopelen har jeg vanskelig for å se at dette er noe som peker i en annen retning enn de domfelte.

• Liker 3
Skrevet

Kan den kvinnen ha vært Kristin med parykk?

Det ble jo beslaglagt en parykk i en av barnålene med Kristins DNA :

https://www.aftenposten.no/norge/i/7Kad3/Krever–gransking–av–Orderud–barnal

• Liker 3
Skrevet

Kan noen uskyldige ha blitt truet til å plante "mistenkelige" spor på seg selv, som f.eks telefonsamtaler, kontakt med personer, annet?

• Liker 1
Skrevet

Sandberg går i detaljer, hvis du tar deg tid til å lese/lytte til hva han sier. Han er jo mye mer nyansert enn andre her. Han går inn i alle spor. 

Hvis du leser en av linkene som ble lagt ut her nylig, har politiet innrømmet svakhet i etterforskningen.

Den personen som ringte 180 f.eks. 

Sandberg har også mer informasjon om tegningene av boligen Kristin tegnet, og den detaljerte tegningen de fant i hennes skuff ( rommet hun disponerte da hun bodde der ). Dette kom f.eks ikke frem i tv programmet. 

Angående våpen: P og V var interessert i våpen for å beskytte seg selv etter attentatene. Det sa også K i podcasten, mens mange her tar det som en selvfølge at de planla å bruke de for å ta liv. 

Så har man vitnene. 

Jeg har lest alt dette. Alt jeg har funnet av det Sandberg har lagt fram. Men når vi skreller av det han sier som er preget av hans agenda, så finner jeg ingenting konkret som tyder på at hans teori, at Kristin og «noen» med tilknytning til henne er de eneste skyldige, er riktig, dessverre. Han kritiserer politiet på flere punkter, betimelig i noen tilfellet og ikke i andre, men stort sett er det detaljer som er helt irrelevante med tanke på hvorvidt Per og Veronica er skyldige eller ikke. I tillegg trekker han inn diverse ukjente døde jugoslaver, og mener det er mange «nye» vitner, herunder folk han mener å vite var i kårboligen da drapene skjedde. Var vel mange titalls personer som tilstod drapet på Olof Palme i sin tid, sikkert ikke vanskelig å få noen til å snakke om seg selv eller noen andre, uten at det er noe i det. Foreløpig er det i hvert fall ikke lagt fram noe konkret som kan etterprøves. Men kanskje det kommer, om det er noe viktig regner jeg med det kommer fram i serien, Sandberg har vel ingen grunn til å holde no noe skjult for serieskaperne.

For øvrig: Per og Veronica har vel ikke innrømmet å skaffet seg våpen for beskyttelse? Det var vel Kristin som sa at det var grunnen til at hun kjøpte våpnene i Molde og gav dem til søsteren, men Veronica benekter jo dette, og Per benekter også at han maste på Lars om våpen, samt at han til slutt fikk et, tross den avslørende mobil-loggen om de mange korte samtalene.

• Liker 6
Skrevet

Mener det var et bilde av K i parykk et sted?

Det at hun nektet på at hun hadde vært der når det var DNA av henne på barnål, kan enten tyde på at hun lyver, eller at noen andre plantet det der. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen uskyldige ha blitt truet til å plante "mistenkelige" spor på seg selv, som f.eks telefonsamtaler, kontakt med personer, annet?

Evt hvem tenker du plantet mistenkelige spor?

• Liker 1
Skrevet

Angående den bilen som var parkert i Ekornstien, ville en som skulle være med på et trippeldrap parkere en bil midt i et boligområde med stor fare for at bilen ble sett og dermed knyttes til drapspersonen? 

Jeg er ikke kjent i området, men finnes det ikke steder å parkere som er litt mer usjenerte? Synd at bil og fører ikke ble etterlyst så det kunne blitt oppklart! 

Er det ikke ganske lyst om natta i Sørumsand i slutten av mai og sånn sett lett å bli sett?  Ser at det er en gatelykt akkurat der bilen stod og det øker sjansen for å bli sett om det er litt mørkt også. 

Men ville virkelig en som skulle være med på et trippeldrap ta en slik formidabel sjanse på å bli sett?

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener det var et bilde av K i parykk et sted?

Det at hun nektet på at hun hadde vært der når det var DNA av henne på barnål, kan enten tyde på at hun lyver, eller at noen andre plantet det der. 

Bilde her https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XwwE0x/fant-barnaaler-i-kristins-parykk

Skrevet
2 timer siden, Frida skrev:

Og vi kan vel også ta med at Sandberg slett ikke er sikker på om Per og Veronica er uskyldige.  

Tore Sandberg Kongen av True Crime (Aftenposten)

Det er selvsagt interessant.

Tyder på at Sandberg mener Kristin enten var med på drapene og/eller skaffet folk til å gjøre det. Selvsagt ikke utenkelig, men i så tilfelle er det heller ikke utenkelig at det var på oppdrag fra søsteren og svogeren, snarere sannsynlig. Så kan det jo også ha vært en mellomting, at det har vært snakk om å drepe dem og at Kristin har tatt saken i egne hender om Per og Veronica fikk kalde føtter, og at de av den grunn ser på seg selv som uskyldige. Uten at jeg tror det så er noe i den duren mer sannsynlig enn at Per og Veronica har vært totalt uvitende.

• Liker 5
Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hverken politiet eller folk her inne har klare tydelige bevis på at det var Veronica og Per som drepte de. Per i dag er også det en teori, og det er flere involverte som også er mulig drapsperson.

Hadde det ikke vært tvil om hvem som drepte de hadde det ikke vært så mye fokus på det i media heller. Det har vært slurv fra politiets side, spor som ikke har blitt fulgt opp, spor som har blitt tuklet med blant annet sokken som havnet i den ene hundens munn og deretter i lomma til politimannen, det har kommet inn nye vitner etc. De har fortsatt ikke funnet ut hvem som drepte de. 

Jeg har sett flere gode teorier og begrunnelse på at andre enn Per og Veronica har drept de. 

Det er ingen, heller ikke retten eller politi eller påtalemyndighet, som påstår at Per og Veronica har drept dem. Noen skriver de tror det, men det er noe annet. Spørsmålet er om de var helt uvitende om dette, om drapene kom helt som lyn fra klar himmel for dem. Og det er det lite som tyder på.

Endret av Hamhamham
  • Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, Frida skrev:

Angående den bilen som var parkert i Ekornstien, ville en som skulle være med på et trippeldrap parkere en bil midt i et boligområde med stor fare for at bilen ble sett og dermed knyttes til drapspersonen? 

Jeg er ikke kjent i området, men finnes det ikke steder å parkere som er litt mer usjenerte? Synd at bil og fører ikke ble etterlyst så det kunne blitt oppklart! 

Er det ikke ganske lyst om natta i Sørumsand i slutten av mai og sånn sett lett å bli sett?  Ser at det er en gatelykt akkurat der bilen stod og det øker sjansen for å bli sett om det er litt mørkt også. 

Men ville virkelig en som skulle være med på et trippeldrap ta en slik formidabel sjanse på å bli sett?

Mulig det ikke var like mange hus der i 1999? Jeg mener at det sto at det holdt på å lysne ute, da kvinnen kom tilbake til bilen litt over kl 06:00

• Liker 1
Skrevet

Angående dette vitnet som så denne kvinnen som gikk inn i bilen...Hørte dette vitnet skudd? Eller var det seinere? ( i forhold til når andre vitner hørte skudd ) 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for tekst med opphavsrett.

Papirfly, mod.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Frida skrev:

Et eller annet sted måtte de parkere og, jeg tror ikke det var andre alternativer hvor de kunne parkert mer skjult. Som sagt i artikkelen kan nummerskiltene ha vært falske, eller så kan det ha vært stjålet bil eller bil som ikke hadde noen  tilknytning til dem.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det ikke var like mange hus der i 1999? Jeg mener at det sto at det holdt på å lysne ute, da kvinnen kom tilbake til bilen litt over kl 06:00

Det er et godt poeng, men likevel var det et hus så nær at mannen så bilen tydelig fra terrassen sin. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Hamhamham skrev:

Det er ingen, heller ikke retten eller politi eller påtalemyndighet, som påstår at Per og Veronica har drept dem. Noen skriver de tror det, men det er noe annet. Spørsmålet er om de var helt uvitende om dette, om drapene kom helt som lyn fra klar himmel for dem. Og det er det lite som tyder på.

Vis Per og Veronica visste hvem som hadde drept de, hadde det jo ikke vært vanskelig for de å gi politiet hint eller legge skyld på denne personen, slik Kristin gjorde med de. Da hadde de jo lett kunne angi morderen til Sandberg også. 

Selvfølgelig kan det hende at det var Kristin som ordnet drapet, Veronica og Per visste om det, men ikke hvordan det ble gjennomført og av hvem. 

Skrevet

Sitter å hører på podcast episode 3, og det jeg legger merke til er at; Veronica og Kristin beskriver barndommen sin helt forskjellig - enda de er vokst opp i samme hus. 

Anonymkode: 4eeb5...018

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...